Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 07:59

Tancreda4 schreef:
En bij de Haaren, bv Hillegom, zijn ook veel mensen zonder klachten getest omdat ze in dat Cafe waren, maar hebben geen klachten. In maart werd je alleen getest als je bijna omviel zo'n beetje. Dus snap de toename nu wel. Als we op deze manier om maart hadden getest was dat asntal toen veel hoger geweest. En dus kunnen aantal besmettingen eigenlijk niet vergeleken worden denk ik.

Dat kan wel vergeleken worden want ze vergelijken het aantal positieve testen per het aantal afgenomen testen.

Fitzroy

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 08:07

Precies en daar was ook een duidelijke stijging waarneembaar. Eerst 6 testen positief per 1000 en nu ongeveer 11.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:45

verootjoo schreef:
Dat kan wel vergeleken worden want ze vergelijken het aantal positieve testen per het aantal afgenomen testen.

Dan snap ik het nog niet.

In maart test je vooral mensen die klachten hebben, waren de klachten niet heel ernstig dan mocht je niet komen testen. Mensen met gezinsleden met corona werden niet eens getest, moesten zichzelf wel goed in de gaten houden, net als mensen die met coronapatiënten in contact waren. Dus test je mensen waarvan je al bijna zeker weet dat ze ziek zijn. Alle mensen die geen klachten hebben, geen symptomen vertonen, maar wél het virus bij zich droegen sla je sowieso over dus. In mijn ogen mis je dan sowieso een hele grote groep die wél het virus bij zich droeg.

Nu test je iedereen die milde klachten heeft, maar ook heel veel mensen die geen klachten hebben, maar bij een coronopatiënt in de buurt zijn geweest, mensen met milde klachten, bij de minste verdachte snotneus. Dus die grote groep die in de eerste maanden wel met corona rondliep, maar niet getest is, met of zonder klachten, werd geteld. Die tellen nu allemaal wel mee als besmet en in maart niet. Dus lijkt het nu wel of er meer zijn, maar toen waren er veel en veel meer, alleen werden die niet getest, dus niet geteld.

Je kan alleen vergelijken als alle voorwaarden gelijk zijn en dat zijn ze duidelijk niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:55

Ik wilde zojuist naar de decathlon (breda). Kom ik daar aan, staat er gewoon een file voor de deur!
Ik ben dus weer omgedraaid, beetje zonde van de reistijd wel, maar ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:04

LadyMadonna schreef:
Ik wilde zojuist naar de decathlon (breda). Kom ik daar aan, staat er gewoon een file voor de deur!
Ik ben dus weer omgedraaid, beetje zonde van de reistijd wel, maar ja...

Een file of gewoon een rij?

Dat kan ook positief zijn en betekenen dat ze nog opletten hoeveel mensen er binnen zijn. Dat was hier bij Decathlon ook, iedereen stond netjes op afstand in de vakken in de rij buiten, en binnen was het niet te druk. Duurde ook niet lang, in de rij. Ik vond het juist heel goed geregeld bij de Decathlon hier. Maar misschien is dat niet overal zo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:08

Buiten een rij mensen tot het eind van de parkeerplaats.... Dat betekend dus dat ik het binnen dan te druk vind, dus ben ik omgedraaid. Had er alleen niet op gerekend dat het zo druk zou zijn, dus ik zat een beetje van wtf?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:42

LadyMadonna schreef:
Buiten een rij mensen tot het eind van de parkeerplaats.... Dat betekend dus dat ik het binnen dan te druk vind, dus ben ik omgedraaid. Had er alleen niet op gerekend dat het zo druk zou zijn, dus ik zat een beetje van wtf?

Grote kans dat het binnen dan dus helemaal niet zo druk is, lijkt me? Ik heb ook wel eens buiten bij de praxis staan wachten, maar dan bleek het binnen goed te doen te zijn. Beter dan de gemiddelde supermarkt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:45

Waarschijnlijk hanteren ze de toegestane aantal mensen. Er stond laatst ook een rij voor de pri maar ik was snel binnen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:46

djinnie schreef:
LadyMadonna schreef:

Grote kans dat het binnen dan dus helemaal niet zo druk is, lijkt me? Ik heb ook wel eens buiten bij de praxis staan wachten, maar dan bleek het binnen goed te doen te zijn. Beter dan de gemiddelde supermarkt.

Ze laten ondertussen weer meer mensen toe in de winkel dus ik zou daar niet specifiek op rekenen.

Ik ga ook niet in de rij staan. Dan vind ik het te druk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:57

Ik vind het bizar druk de laatste weken in de winkels. Bij de supermarkten hier weinig beperkingen/maatregelen nog. Behalve dat je zelf je kar kan schoonmaken. Ik zie weer hele gezinnen (toeristen) met elkaar in de AH met maar 1 kar en iedereen loopt door elkaar heen.
Donderdag in restaurant ook geen vragen/maatregelen. Alleen de tafels stonden ver van elkaar af. Personeel geen mondkap (heb ik in andere restaurants wel gezien).

Sportschool binnen mag open blijven van mij. Die bij ons heeft alles ruimer opgezet en er wordt continu schoongemaakt.

Afstand houden en hygiëne lijkt mij toch nog steeds de beste oplossing voorlopig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:57

djinnie schreef:

Max 140 volgens hun website. Als er mensen staan te wachten buiten, zijn er dus zéker 140 mensen binnen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:07

Ik vind die rijen ook lastig hoor. Ik moest wat hebben bij de Ikea en ineens kon ik het niet bestellen en ophalen daar, dus maar heen gereden afgelopen week. Expres later op de dag en er kwamen al heel veel auto's vandaan. Ik had ook besloten alleen maar naar binnen te gaan als er geen of een hele korte rij zou zijn. Er was helemaal geen rij meer, dus ik ben naar binnen gegaan. Helaas was het het eerste stuk heel rustig, maar daarna wel heel druk en hielden mensen heel slecht afstand en hielden ze zich niet aan de regels die overal hingen. Ik was blij dat de spullen die ik nodig had flink uitstaken bij mijn kar, waardoor ze dus niet dichtbij konden komen. Maar hele grote groepen mensen die duidelijk bij elkaar hoorden en dus met meer mensen waren als toegestaan.
Ik zag ook niks waarmee de karren schoongemaakt werden oid, gelukkig heb ik zelf doekjes bij me. Ook dom van mij natuurlijk dat ik er toch heen ging, maar ik was al weken bezig om wat te bestellen en had het nu echt dringend nodig :+

Aan de andere kant was de hornbach wel heel netjes. Een rij voor gebruikte karren, één voor schone en een medewerker die continu karren schoonmaakte. Daar werd echt heel veel energie gestoken om iedereen afstand te laten houden (paden afgesloten aan 1 kant en maximaal aantal mensen per pad), alleen dat de mensen zich daar niet aan houden is erg lastig. Maar de medewerkers waren wel druk aan het opletten en mensen aan het aanspreken. Alleen om bestelling op te halen moet je wel naar binnen, dat was niet zo handig haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:14

Dat toeristen met hele gezin gaan snap ik wel. Wij kunnen onze dochter moeilijk alleen op de camping laten. Maar dat je allemaal 1 kar mee moet, wordt alleen maar voller in de winkel daardoor en je kan nog moeilijker overal bij. Man en kind zijn vanmorgen in de auto blijven wachten. Was handiger dan alle 3 1 kar. Als er een rij voor de winkel staat draai ik ook om. Daar heb ik geen zin in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:19

SusanH schreef:
Dat toeristen met hele gezin gaan snap ik wel. Wij kunnen onze dochter moeilijk alleen op de camping laten. Maar dat je allemaal 1 kar mee moet, wordt alleen maar voller in de winkel daardoor en je kan nog moeilijker overal bij. Man en kind zijn vanmorgen in de auto blijven wachten. Was handiger dan alle 3 1 kar. Als er een rij voor de winkel staat draai ik ook om. Daar heb ik geen zin in.

Als het puberkinderen zijn en dan bijv. de ingang blokkeren en later de paden bij de groenten met zn vieren, vind ik dat irritant.
En dan allerlei fruit gaan betasten.

Maar mijn kinderen wilden sowieso nooit mee boodschappen doen, dus ik snap dat sowieso niet :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:23

LadyMadonna schreef:
djinnie schreef:

Max 140 volgens hun website. Als er mensen staan te wachten buiten, zijn er dus zéker 140 mensen binnen...

Maar er kunnen er ook 140 binnen zijn als er maar 1 wachtende staat.
Dat zie alleen minder snel.

Nu geef ik toe dat ik geen zin zou hebben om in die rij aan te sluiten, maar niet direct om het idee dat het binnen te druk zou zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:20

Onze dochter wil ook niet altijd mee. Maar is 10, dus dan is alleen op de camping blijven nog niet handig.

Ben benieuwd. Ga vanavond mee zwemmen. Moet reserveren. Je kan daar niet douchen of omkleden na afloop. Dat vind ik wel een nadeel. Na sluiting van het zwembad rij bij de douches in toiletgebouw. Dan verplaats je het probleem toch alleen? Kun je beter even snel afdouchen in het zwembad is mijn idee.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:34

SusanH schreef:
Onze dochter wil ook niet altijd mee. Maar is 10, dus dan is alleen op de camping blijven nog niet handig.

Ben benieuwd. Ga vanavond mee zwemmen. Moet reserveren. Je kan daar niet douchen of omkleden na afloop. Dat vind ik wel een nadeel. Na sluiting van het zwembad rij bij de douches in toiletgebouw. Dan verplaats je het probleem toch alleen? Kun je beter even snel afdouchen in het zwembad is mijn idee.

Met 10 jaar kun je toch wel 'n paar uur alleen blijven? Of één van jullie blijft bij dochter terwijl de ander gaat shoppen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:37

Op een camping op een vreemde plek? Ik vind dat wel heel makkelijk gezegd.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:39

Een 10 jarige op de camping alleen? Nee niet echt, hoe verantwoordelijk dat kind ook is er lopen ook andere gekken rond.

Alleen boodschappen doen vind ik wel een beter plan dan met het hele gezin.
Juist op vakantie kan dat lijkt me omdat je dan samen bent.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:48

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:00

decathlon in Breda vond ik juist heel rustig pas.

Ik ben nu in Zeeland. Das pas druk. We ontlopen de drukte, door naar onpopulaire stukken te gaan, maar boodschappen doen is echt vreselijk. En inderdaad vooral de mensen die niet alleen gaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:30

Ik sta hier bijna wekelijks in de rij voor de Hornbach. En vanochtend in de rij voor de Ikea. Geen probleem. Ik probeer overal afstand te houden. Vandaag weer van die sukkels die niet kunnen lezen. Wat is er moeilijk aan een bordje: Max. 1 persoon per ruimte 8)7 Dan zeg ik er ook echt wel wat van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:50

raket schreef:
decathlon in Breda vond ik juist heel rustig pas.

Ik ben nu in Zeeland. Das pas druk. We ontlopen de drukte, door naar onpopulaire stukken te gaan, maar boodschappen doen is echt vreselijk. En inderdaad vooral de mensen die niet alleen gaan.

Pas, maar nu stonden ze tot de kinepolis....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:58

Ik was om half 8 's ochtends bij de hornbach, misschien was het daarom zo lekker rustig. :') Maar idd, max 1 persoon per ruimte bij de Ikea en er staan er rustig 5.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:12

Wij zijn nu op Terschelling, vanmiddag was het echt vreselijk druk in Westterschelling. Wordt ook totaal niet gehandhaafd, wij zijn weer richting hotel/strand vertrokken.