Ik vind het een beetje jammer, want de persoon was iets interessants aan het vertellen, maar ophouden lukte ook niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Wenni: Jou collega heeft zo GEEN gelijk!
Onbekende honden horen niet op jou of je hond af te stormen. Dat is geen normaal honden gedrag.
Onbekende honden gaan met een boog om elkaar heen met een grote persoonlijke ruimte. Snuffelen op afstand even misschien en lopen weer door.
Dat is beleefd honden gedrag!
Honden hebben net als de meeste mensen eigenlijk maar een klein groepje bekende honden waar ze echt prettig mee samen zijn en willen spelen.
Vergelijk het met een onbekend persoon die ineens op jou komt afgevlogen en een kus op de wang geeft of anderszins aanraakt.
Die krijgt in het gunstigste geval een grote mond en zeer waarschijnlijk een klap van mij terug.
Kortom een sociale hond vliegt niet zomaar naar onbekende honden toe. Dat “ spelen” op die manier is ook geen spelen. Conflict gedrag ten top!
Wennii schreef:Ineke2 schreef:Wenni: Jou collega heeft zo GEEN gelijk!
Onbekende honden horen niet op jou of je hond af te stormen. Dat is geen normaal honden gedrag.
Onbekende honden gaan met een boog om elkaar heen met een grote persoonlijke ruimte. Snuffelen op afstand even misschien en lopen weer door.
Dat is beleefd honden gedrag!
Honden hebben net als de meeste mensen eigenlijk maar een klein groepje bekende honden waar ze echt prettig mee samen zijn en willen spelen.
Vergelijk het met een onbekend persoon die ineens op jou komt afgevlogen en een kus op de wang geeft of anderszins aanraakt.
Die krijgt in het gunstigste geval een grote mond en zeer waarschijnlijk een klap van mij terug.
Kortom een sociale hond vliegt niet zomaar naar onbekende honden toe. Dat “ spelen” op die manier is ook geen spelen. Conflict gedrag ten top!
Zo denken wij daar dus ook over. Maar daar is geen ruimte voor bij deze meneer (hij liet straks zelfs vallen ja tuurlijk zijn er mensen die hun hond slaan tot hij niet meer bij ze weg durft te lopen als hij los is. Euhm. PARDON?) En dát vind ik er dus zo vervelend aan. Niet perse dat hij het niet helemaal begrijpt, want dan kun je het erover hebben en ook de andere (onze) kant uitleggen, maar de manier waarop hij ons probeert te overtuigen van zijn gelijk is gewoon.... naar ofzo... Gelukkig is hij er lang niet altijd en kunnen we er achteraf dan wel gewoon om lachen als hij weer weg is
Nayomie schreef:Poeh hè, maar jij weet zelf hoe je je hond hebt opgevoed dus van die vage nietszeggende uitspraken zou ik me niks van aantrekken
Volgens mij werkt dat sowieso wel met honden en eigenaren. Iedereen heeft een andere kijk, en dat kan soms super lastig zijn, want was is nu correct en wat nietZo zegt de één dat pups niet los moeten bij puppycursus, de ander zegt van wel. Weet je hoe frustrerend dat is als toekomstig hondeneigenaar?
Ineke2 schreef:Helaas voert hij zijn overtuiging waarschijnlijk ook in de praktijk uit en dat is voor de passerende honden eigenaar verre van prettig. Bijna 100 % kans dat de passerende honden eigenaar te horen krijgt dat diens hond niet sociaal is. Terwijl het dus écht andersom is![]()
Pindakaa7 schreef:Ik was zo trots op m'n lange haar (tot m'n kont) en had m'n moeder gevraagd de puntjes er af te knippen, dat doet ze altijd. En nu is het nog maar tot iets over m'n schouder 'ja de onderste helft was dood' zegt ze. Ben echt heel verdrietig nu
T groeit wel weer aan natuurlijk maar pff wat baal ik hier van.