Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:49

Dat ik net heb moeten ophangen bij de digitale meeting omdat ik super nodig naar de wc moest :+
Ik vind het een beetje jammer, want de persoon was iets interessants aan het vertellen, maar ophouden lukte ook niet meer _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:57

Ik neem dan altijd gewoon mijn laptop mee en zet webcam/audio uit. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:58

Daarom heb ik een draadloze headset _O- Alles op mute en gewoon gaan :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:23

Als ik mijn vriend aan de telefoon heb doe ik dat ook gewoon inderdaad, maar collega's is toch anders :+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:35

Dat spullen om een huis te verbeteren zo duur zijn... Eigenlijk wil ik het dakraam nog vervangen, maar het is een huurhuis dus ik zie dit alleen terug op mijn energierekening en in comfort deze winter. Nu dus de twijfel of dat het waard is voor de 2 jaar die we hier nog wonen -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:55

Gisteravond na 23 uur, ik probeerde al een tijdje om te slapen...

Komt er iemand ineens luid bellend over de galerij gewandeld. Gesprek ging met een zin over “ Nou dat is wel zo aso dat doe je toch niet!”

Normaal als dit weleens gebeurd denk ik zucht het is laat op de avond de hele flat is stil wáárom :roll:

Nu sprong ik mijn bed uit en riep door het open raam “ Nou mevrouw inderdaad super asociaal dat u dit doet, luidkeels bellen zo laat op de avond in een stille flat waar mensen proberen te slapen”

Het telefoon gesprek was meteen afgelopen na een sorry gemompel.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:06

Aan een collega die honden heeft, en vind dat hij ALLES beter weet. Ikzelf en zeker 1 andere collega hebben ook gewoon ons hele leven honden maar wij zijn het gewoon niet altijd met zijn stellingen eens zijn en dan te horen krijgen; als je wat van hondengedrag weet dan weet je dat...... euhm wij hebben ook gewoon honden dus zijn inderdaad ook bekend met hondengedrag. Wij vinden het alleen niet netjes dat honden als losgeslagen projectielen op andere honden afstormen. Ook niet in een losloopgebied. Dat kan ook beleefd en gestuurd. Hij begint dan een enorme discussie (ofja, monoloog eigenlijk meer) over dat je dan maar weg moet blijven uit het losloopgebied want honden doen dat nu eenmaal (tja die van jou misschien, maar niet alle honden doen dat, er zijn er ook die gewoon netjes bij je blijven tot jij aangeeft dat het ok is). En daarbij mag hij dan alleen praten en de rest heeft geen kans heeft om ertussen te komen en als dat dan wel lukt dan heeft iedereen het gewoon altijd fout. En hij niet. Wij gaan dan op een gegeven moment maar gewoon in de negeerstand want we hebben geen zin om er weer een uur aan te spenderen en dan geen pauze meer te kunnen houden. -O- vermoeiend.

edit: rare zin aangepast

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:25

De lucht begon raar te doen, ik dacht ik haal de was binnen. Komt mijn vader terug begint hij gelijk te zeuren? Nu gaat hij het serieus terughangen terwijl het al droog was :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:26

Wenni: Jou collega heeft zo GEEN gelijk!

Onbekende honden horen niet op jou of je hond af te stormen. Dat is geen normaal honden gedrag.

Onbekende honden gaan met een boog om elkaar heen met een grote persoonlijke ruimte. Snuffelen op afstand even misschien en lopen weer door.
Dat is beleefd honden gedrag!

Honden hebben net als de meeste mensen eigenlijk maar een klein groepje bekende honden waar ze echt prettig mee samen zijn en willen spelen.

Vergelijk het met een onbekend persoon die ineens op jou komt afgevlogen en een kus op de wang geeft of anderszins aanraakt.
Die krijgt in het gunstigste geval een grote mond en zeer waarschijnlijk een klap van mij terug.

Kortom een sociale hond vliegt niet zomaar naar onbekende honden toe. Dat “ spelen” op die manier is ook geen spelen. Conflict gedrag ten top!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:27

Dat er een pak stroopwafels spoorloos verdwenen is.We hebben geen muizen en kabouters.Wel 2 tienerdochters.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:29

Dat de laaste werkdagen zo vermoeiend zijn nog 4 dagen en dan heb ik vakantie maar merk dat ik een beetje in een sleur begin te raken.

En aan mijn hyperventilatie onbewuste vakantiestress gooi ik het maar op. Blijf het toch spannend vinden om weekje weg te gaan ook al is het gewoon in Nederland en kunnen we zo naar huis als het plots weer erger wordt. Wat mij vooral tegenzit is dat mijn zusje nog naar een meeting gaat op school en naar een feestje in Amsterdam... Gewoon die spanning is verrot voor mij. Ik hoef gelukkig toch niet meer naar school omdat ik het te risicovol vind ivm stage. Anders had ik ook nog heen gemoeten voor 1 uurtje terwijl ik al langer onderweg ben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:29

Eens met Ineke, met mijn ergernis erbij. De hond die bestormt of besprongen wordt en een snauw geeft is meteen de valse hond die niet thuis hoort in zo'n gebied, terwijl die netjes bij eigenaar blijft, andere honden negeert en bij normale kennismaking gewoon weer eigen weg gaat zonder gedoe.

Verder vind ik mezelf irritant en daarbij ook mensen om me heen die commentaar op dingen hebben.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:31

Ineke2 schreef:

Onbekende honden horen niet op jou of je hond af te stormen. Dat is geen normaal honden gedrag.

Onbekende honden gaan met een boog om elkaar heen met een grote persoonlijke ruimte. Snuffelen op afstand even misschien en lopen weer door.

Honden hebben net als de meeste mensen eigenlijk maar een klein groepje bekende honden waar ze echt prettig mee samen zijn en willen spelen.

Vergelijk het met een onbekend persoon die ineens op jou komt afgevlogen en een kus op de wang geeft of anderszins aanraakt.
Die krijgt in het gunstigste geval een grote mond en zeer waarschijnlijk een klap van mij terug.

Kortom een sociale hond vliegt niet zomaar naar onbekende honden toe. Dat “ spelen” op die manier is ook geen spelen. Conflict gedrag ten top!

Zo denken wij daar dus ook over. Maar daar is geen ruimte voor bij deze meneer (hij liet straks zelfs vallen ja tuurlijk zijn er mensen die hun hond slaan tot hij niet meer bij ze weg durft te lopen als hij los is. Euhm. PARDON?) En dát vind ik er dus zo vervelend aan. Niet perse dat hij het niet helemaal begrijpt, want dan kun je het erover hebben en ook de andere (onze) kant uitleggen, maar de manier waarop hij ons probeert te overtuigen van zijn gelijk is gewoon.... naar ofzo... Gelukkig is hij er lang niet altijd en kunnen we er achteraf dan wel gewoon om lachen als hij weer weg is :')

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:35

Britta31 schreef:
Dat er een pak stroopwafels spoorloos verdwenen is.We hebben geen muizen en kabouters.Wel 2 tienerdochters.

:') superirritant maar ik moest toch wel even lachen om de beschrijving van het probleem

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:36

Dat moment dat je je schoenen aantrekt en opeens weer weet dat je gisteravond een beste blaar op je hak hebt doorgeprikt #)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:40

Wennii schreef:
Ineke2 schreef:

Zo denken wij daar dus ook over. Maar daar is geen ruimte voor bij deze meneer (hij liet straks zelfs vallen ja tuurlijk zijn er mensen die hun hond slaan tot hij niet meer bij ze weg durft te lopen als hij los is. Euhm. PARDON?) En dát vind ik er dus zo vervelend aan. Niet perse dat hij het niet helemaal begrijpt, want dan kun je het erover hebben en ook de andere (onze) kant uitleggen, maar de manier waarop hij ons probeert te overtuigen van zijn gelijk is gewoon.... naar ofzo... Gelukkig is hij er lang niet altijd en kunnen we er achteraf dan wel gewoon om lachen als hij weer weg is :')

Poeh hè, maar jij weet zelf hoe je je hond hebt opgevoed dus van die vage nietszeggende uitspraken zou ik me niks van aantrekken :(:)
Volgens mij werkt dat sowieso wel met honden en eigenaren. Iedereen heeft een andere kijk, en dat kan soms super lastig zijn, want was is nu correct en wat niet :') Zo zegt de één dat pups niet los moeten bij puppycursus, de ander zegt van wel. Weet je hoe frustrerend dat is als toekomstig hondeneigenaar? _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:45

Gisteren een melding op het dashboard :o?
Bleek iets met de banden te betekenen en wat bleek, schroef in de achterband.
Ik hoorde al een raar getik tijdens het rijden dus vanmorgen langs de garage, ruim een uur duimen gedraaid toen was hij klaar :O

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:48

Nayomie schreef:
Poeh hè, maar jij weet zelf hoe je je hond hebt opgevoed dus van die vage nietszeggende uitspraken zou ik me niks van aantrekken :(:)
Volgens mij werkt dat sowieso wel met honden en eigenaren. Iedereen heeft een andere kijk, en dat kan soms super lastig zijn, want was is nu correct en wat niet :') Zo zegt de één dat pups niet los moeten bij puppycursus, de ander zegt van wel. Weet je hoe frustrerend dat is als toekomstig hondeneigenaar? _O-

ja weet je, op zich trek ik me er inhoudelijk ook niet zoveel van aan, want als iemand zulke onzin gaat verkopen dan neem ik m op zich al niet meer superserieus, maar het is meer dat eigenlijk iedereen zich gewoon ergert aan zijn gedrag en meer van dit soort ondoordachte uitspraken op dat moment. De manier waarop is gewoon bluh :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:16

Helaas voert hij zijn overtuiging waarschijnlijk ook in de praktijk uit en dat is voor de passerende honden eigenaar verre van prettig. Bijna 100 % kans dat de passerende honden eigenaar te horen krijgt dat diens hond niet sociaal is. Terwijl het dus écht andersom is :') }:0

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:51

Onze huis arts die voor de 5de keer dit jaar meer dan een week op vakantie is. Moet nu tot 5 juli wachten voor een verwijzing :roll:

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:51

Ineke2 schreef:
Helaas voert hij zijn overtuiging waarschijnlijk ook in de praktijk uit en dat is voor de passerende honden eigenaar verre van prettig. Bijna 100 % kans dat de passerende honden eigenaar te horen krijgt dat diens hond niet sociaal is. Terwijl het dus écht andersom is :') }:0

:') ik ga er ook zomaar vanuit dat dat het geval is :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:56

Lestrange01 schreef:
Onze huis arts die voor de 5de keer dit jaar meer dan een week op vakantie is. Moet nu tot 5 juli wachten voor een verwijzing :roll:

Is er geen vervanger waar je heen kan?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:32

Dat ik helemaal PARA ben en mezelf niet meer rustig krijg want er liep net een teek op me en nu ben ik bang dat m'n hond ook onder zit en dat ze overal in huis rondlopen nu op de meubels enz, brr - ik ben een doemdenker. Ik kan bij de hond zo 1,2,3 niks vinden maar ze is langharig met grotendeels zwarte vacht, dus dat is sowieso nogal een dingetje haha. En het kriebelt me echt OVERALLLL nu en ik wordt gewoon GEK |o ;( #SendHelp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:37

Pindakaa7 schreef:
Ik was zo trots op m'n lange haar (tot m'n kont) en had m'n moeder gevraagd de puntjes er af te knippen, dat doet ze altijd. En nu is het nog maar tot iets over m'n schouder 'ja de onderste helft was dood' zegt ze. Ben echt heel verdrietig nu :(
T groeit wel weer aan natuurlijk maar pff wat baal ik hier van.

Ah...dat is idd wel ff n verschil.kont of schouder, niet netjes v j moeder!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:08

Dat net een brief van de belastingen binnenkomt

Blijkbaar per ongeluk aan belastingontduiking gedaan.
Fout gemaakt in mijn belastingaangifte.
Mag nu zo maar op 2maand tijd 3000€ gaan ophoesten...