Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:55

Ik hoorde dat laatst op een Nederlandse radio-omroep waar een geïnterviewde ook zo nodig Fries moest praten. Ik heb niets tegen Fries of welk dialect ook, maar zolang het niet 'onderling' is praat dan gewoon Nederlands! Dat hebben we tenslotte allemaal op school geleerd.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:09

DubbelFun schreef:
Ik hoorde dat laatst op een Nederlandse radio-omroep waar een geïnterviewde ook zo nodig Fries moest praten. Ik heb niets tegen Fries of welk dialect ook, maar zolang het niet 'onderling' is praat dan gewoon Nederlands! Dat hebben we tenslotte allemaal op school geleerd.

HOHOHO, Fries is geen dialect, Fries is een erkende taal!
Wij noemen het ook wel een keelziekte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:27

Ik heb vorige week 2 dingen via MP verkocht.
Prijs afgesproken, betalen die mensen allebei teveel :+

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:01

Roodvos schreef:
DubbelFun schreef:

HOHOHO, Fries is geen dialect, Fries is een erkende taal!
Wij noemen het ook wel een keelziekte

_/-\o_ :') _O-

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:05

DubbelFun schreef:

Hoho, Fries is geen dialect dat is een taal.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:45

hahahatsjoe schreef:
DubbelFun schreef:

Hoho, Fries is geen dialect dat is een taal.

Dan nog ga Ik op een Nederlandse zender toch geen Frans praten omdat dat een taal is :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:53

Eeeeeennnnn... Terug ontopic. :') :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:55

Ik weet dat je een er oprjochte fries mee op de kast kan krijgen :D
Zoe snapt hem helemaal :+

@upendo: je hebt gelijk, maar dit had ik nog voor staan :)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:51

Zoe_97 schreef:
Dan nog ga Ik op een Nederlandse zender toch geen Frans praten omdat dat een taal is :+

Waarom niet, er is toch ondertiteling ? Maar on topic. Wilde tafeltje kopen, kon ik eerst afhalen in Amsterdam vanuit Friesland, nu in Noord Brabant. Nee dank u.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:14

Kan het niet verstuurd worden? Bijv. als de poten er af kunnen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:40

DubbelFun schreef:
Kan het niet verstuurd worden? Bijv. als de poten er af kunnen.

Tuurlijk kan dat , dat je dat niet vanuit jezelf aangeboden hebt, schaam je :D

Zo had ik iemand voor mijn matras... eerst vragen wat mijn minimale prijs is... ik dus nig 15 eraf ondat dat (onbeslapen ) ding echt in de weg staat...
Krijg ik zielig verhaal, of niet NOG wat van de prijs eraf kan en aub versturen want invalide en heeft het niet breed...
Kijk ik even na de gebruiker - alleen maar dure (designer-) spullen te koop, niets onder de 200 euri... dus maar beleeft geantwoord: versturen gaat helaas niet en ik heb het ook niet breed maar wil wel graag ruilen met een item wat hij/zij te koop had
Niets meer gehoord... _/-\o_

Wel vandaag fijne verkoop gehad, gespenset. Van de week contact , afgesproken en vandaag opgehaald.

Hebben jullie dat ook ? Sinds vandaag zijn de @#%#&#-haakjes eindelijk groter en zonder vergrootglas te herkennen, yeah

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:51

Na 4x lezen snap ik m…..gespen set. Zat te denken: wtf is een geSPENset?! :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:44

Ik moest ook 2x kijken :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:37

Wij hebben een (redelijk prijzige) elektrische gitaar te koop. Staat voor 525 erop. In de advertentie staat dat er, tegen meerprijs, een koffer erbij kan. Krijgen we een bericht van een mogelijke koper: ‘ik haal het asap, ik betaal 450 en krijg de koffer erbij’. Eh… :+

Dus een tijdje over en weer, hebben we een deal voor 475. Prima. Hij zou vanmiddag komen. Stuurt hij een bericht dat hij ook een andere gitaar kan krijgen. Gevraagd of hij het van de onze zeker weet, want dan gaan we andere bieders afzeggen. Ja, hij weet het zeker. Een uur voordat hij zou komen… afzegging :')

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:02

Cowboy55 schreef:

Oeps... :o

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:19

sasja0705 schreef:
Cowboy55 schreef:

Oeps... :o

No worries. Moest lachen toen ik m eindelijk door had. Vond mezelf een beetje een sukkel. :+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:58

Cowboy55 schreef:
No worries. Moest lachen toen ik m eindelijk door had. Vond mezelf een beetje een sukkel. :+

En ik heb weer wat geleerd... dus er bestaat toch nog hoop voor mij en mijn Nederlands _/-\o_

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 06:59

Ik dacht dat het gelpen set moest zijn ofzo _O-

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:04

little_birdy schreef:

Hoe ging dat toen met die reclame?
Die waar die vent op de stoel staat...

Koooom maar, kooom maar,kom maar
:D

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:32

sasja0705 schreef:
little_birdy schreef:

Hoe ging dat toen met die reclame?
Die waar die vent op de stoel staat...

Koooom maar, kooom maar,kom maar
:D

Die is van de cup a soup... 'Sjors je bent een eikel'.....

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:12

Nou, ik ben bang dat er bij mij spannende fraude of oplichting praktijken gaan gebeuren.

Via Facebook had er iemand gereageerd op een telefoon die ik aanbood.
Het was voor een collega zonder Facebook of ik mijn telefoonnummer wilde geven.
Ik zocht er niks achter, want dat heb ik ook wel eens gevraagd voor mijn moeder.
Dus ik mijn telefoonnummer gegeven. Een dag later een Appje, of ik mijn rekening nummer wilde geven, zodat hij het bedrag over kon maken. Zijn adresgegevens zou hij in de betaling zetten.
Nou, beetje dom, ik geef mijn rekening nummer, deze geeft 2 blauwe vinken, dus gelezen en stuur er direct binnen een minuut of zo nog wat achteraan, maar komt niet meer aan ( 1 grijs vinkje) en lijk ik geblokkeerd, omdat ook profielfoto niet meer zichtbaar was.
De persoon op Facebook lijkt ook niet meer te bestaan, ook daar geen profiel foto meer en reageert niet op berichten.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik heb wel wat gegoogled, aan de ene kant staat er dat ze zonder adres gegevens ed. niet veel verder komen voor fraude toestanden, maar mijn gevoel zegt iets anders. Vind zo raar.

Of ze hebben geen interesse meer, dat hoop ik dan maar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:30

Goed je rekening in de gaten houden. Als er dingen worden afgeschreven die je niet herkent moet je ze meteen storneren. Want dat is het enige wat ze zouden kunnen met je bankrekeningnummer. Een abbo afsluiten of iets met eenmalige incasso.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:24

Suzanne F. schreef:
Goed je rekening in de gaten houden. Als er dingen worden afgeschreven die je niet herkent moet je ze meteen storneren. Want dat is het enige wat ze zouden kunnen met je bankrekeningnummer. Een abbo afsluiten of iets met eenmalige incasso.

Gelukkig is het Nederlands consumenten recht er, zonder id of pasnummer mogen bedrijven niet zo veel.

Maar ik ga het zeker in de gaten houden. Ik verwacht zeker dat er iets gaat gebeuren, ik heb het nummer terug gevonden met wie heeft mij gebeld, en daar staan heel veel mensen die bedonderd zijn. Maar daar waren het voornamelijk mensen die een foto van betaalpas hebben gegeven. Dat heb ik gelukkig niet.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:04

Kan het niet zo zijn dat hij hoopte dat je een foto van je pas zou sturen, en toen je dat niet deed, hij er geen heil meer in zag?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:35

Utixo schreef:
Kan het niet zo zijn dat hij hoopte dat je een foto van je pas zou sturen, en toen je dat niet deed, hij er geen heil meer in zag?

Ik hoop het, maar hij vroeg er niet specifiek om. Ik denk dat het gevalletje machtigingen gaat worden. We gaan het in ieder geval goed in de gaten houden.