[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:29

Ik zou me ook zorgen maken dat je daarmee een signaal afgeeft aan de kinderen dat werk voor alles gaat en familie en gezondheid op de laatste plekken.
Plaats 1 werk
Plaats 2 eigen plezier
Plaats 3 familie
Plaats 4 gezondheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 08:54

Het is kunst om een goede balans te vinden die werkt voor jezelf. Ik werk 30u/week, paarden op doe het zelf stal, volg momenteel nog tot eind januari 2 avondopleidingen en dan nog een partner erbij.
Mijn dagen zitten propvol en toch heb ik meer dan genoeg het gevoel van me-time en quality-time te hebben. Ik sta op met energie en eindig de dag tevreden en voldaan.

Zolang je er zelf instant gelukkig van blijft worden moet dat kunnen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:10

Nou ja... op het moment dat je voor kinderen kiest heb je met meer rekening te houden dan je eigen geluk
Ja je moet absoluut je eigen geluk waarborgen
Maar je nageslacht heb je ook die verantwoording voor en die zijn daar de eerste x jaar toch zeker volledig afhankelijk in van hun omgeving
Als je dan het voorbeeld krijgt dat je op zondag belangrijk genoeg bent voor aandacht van je ouders en de rest van de week niet ...

Voor mij nog een reden voor geen kinderen
Hell no dat ik een dergelijke verantwoording wil :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:16

Ik heb het momenteel ook wel echt zo druk dat ik me de laatste tijd wel eens afvraag "goh hoeveel vrije tijd heeft een mens eigenlijk nodig " :o :=
En daar misschien eens naar gaan leven.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:34

Valt ook in wat je beschouwt als "vrije tijd".
Ik heb momenteel ook vrij "lange" dagen. (vertrek om 7.30 van huis, breng de hond weg, ga werken tot 12.30-13.00, haal de hond op, ga de paarden gaan doen (+- 1.5-2 uur werk, zonder trainen) en probeer dan tegen rond 16.00 weer thuis achter de pc te zitten om te werken tot 18.30-19.00 (of later).
Afhankelijk hoe snel ik klaar ben met het werk bij de paarden kan ik nog eentje grondwerken, of ga ik thuis even een opruimrondje doen / soep maken (of een dessertje :+ ) / ...
dit dinsdag-vrijdag, op maandag werk ik van 8-18.30, dus savonds snel gaan voeren en stallen mesten, paddocks doe ik dan de dinsdag.
Op zaterdag ben ik minstens van 9.30-14/15.00 bij de paarden (weides uitmesten, hoeven onderhouden, hooi halen, paarden trainen.)
Daarnaast nog huishouden en hond die aandacht en beweging wil. Dus ja, op zich maak ik ook vrij lange dagen, maar de tijd bij de paarden zie ik niet persé als werk maar wel eerder als vrije tijd / me-time. Dus dan valt het op zich wel nog mee.
Ik vraag mij nu ook wel af hoe een kind ertussen zou moeten gepland worden, maar dat is volgens mij wel iets dat een beetje "vanzelf" gaat. Paar jaar geleden wist ik ook niet hoe ik er een fulltime job ging kunnen inplannen en dat lukt nu ook prima.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 11:43

Ik lig soms nog hele avonden op bed om energie te sparen, in de hoop dat ik dan de volgende dag ´s avonds wel iets kan doen.
Die voet van mij beperkt me nog een beetje. Maarja, volgende week word ik in het ziekenhuis geholpen! Dan nog even twee weken extra veel pijn lijden en dan moet het een stuk beter gaan :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:34

Als je voor een kind kiest moet je inderdaad dingen veranderen of achterwege laten. Heb je daar geen probleem mee, doe gerust. Wil je echter niks wijzigen, ga dan ook niet klagen dat je je er niet goed bij voelt als de boel overbelast raakt. Ik zou ook liever Nog een master gaan volgen maar dat is zowel financieel als tijdstechnisch niet haalbaar. Jammer dan.
Een kind mag er geen dupe van zijn in ieder geval dat ze mama/papa hooguit een paar uurtjes zien op zondag...
Akkoord voor eigen geluk en dromen najagen, maar een kind hoort daar geen gevolgen van te dragen of schade van te ondervinden.

Ik wil ook niks opgeven dus begin ook niet aan een kind :P

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:37

Hét grote voordeel aan dat verhaal met de au pair, is dat ze een au pair gebruiken. Dat is dan in elk geval een persoon die ze altijd zien, en bij hun eigen huis.. Vind ik wel een groot voordeel ten opzichte van verschillende opvangen door elkaar

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:45

De au pair heeft dus maar 1 dag vrij per week.Maar 4 dagen per maand.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:46

De motivatie van die familie snap ik ook wel. Het is fijn financieel onafhankelijk te zijn en sommige mensen zijn nu eenmaal workaholics, die worden doodongelukkig als ze niet meer volop kunnen werken. Dat is ook niet gezond voor een gezin, ongelukkige ouders.

Zo lang de kinderen niks tekort komen, denk ik niet dat het heel erg schadelijk is dat ze door een au pair verzorgd worden. Het is wat de kinderen gewend zijn ook. Bij celebrities en hoge functionarissen (presidenten, regeringsleiders, koning e.d.) zal het niet heel anders gaan denk ik. Zelf zou ik er niet voor kiezen.

Nu kies ik sowieso niet voor kinderen, dat scheelt :D.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:10

Jullie waren ontstipt geraakt!

Ik was gister op 3fm over dit onderwerp. We waren onderweg naar huis toen sofie zich afvroeg of het misschien raar was dat ze op 27e kinderen nog steeds niets vond en hoe het zat met rammelende eierstokken. Dus onder invloed van een wijntje stuurde ik een appje en werd meteen gebeld of ze me mochten bellen voor de uitzending :=

Meteen na me natuurlijk iemand;'jaaaamaar als je nooit zwanger bent geweest dan kun je daar ook eigelijk geen duidelijk oordeel over vellen'

Bleugh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:11

Haha beetje laat op pas met een zwangerschap te weten wat je wil :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:14

Qimm schreef:
Jullie waren ontstipt geraakt!

Ik was gister op 3fm over dit onderwerp. We waren onderweg naar huis toen sofie zich afvroeg of het misschien raar was dat ze op 27e kinderen nog steeds niets vond en hoe het zat met rammelende eierstokken. Dus onder invloed van een wijntje stuurde ik een appje en werd meteen gebeld of ze me mochten bellen voor de uitzending :=

Meteen na me natuurlijk iemand;'jaaaamaar als je nooit zwanger bent geweest dan kun je daar ook eigelijk geen duidelijk oordeel over vellen'

Bleugh

Wow cool!
Heb het niet gehoord helaas
En voor diegene na jou, jammer vriendin maar ik ben afgelopen jaar (helaas) zwanger geweest en nope, wil nog steeds geen kinderen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:11

Zou wat zijn als je er geen oordeel over kan bellen omdat je niet zwanger bent geweest...

Moeten we allemaal maar zwanger worden en na de bevalling nee toch maar niet.. mwaah nee.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:44

Cool Qimm!
Is dat nog ergens terug te luisteren?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 04:12

Eh vast wel. Was in het item rokershok van Sofie, was even na middernacht. Ik durf het niet terug te luisteren want ik vind mezelf verschrikkelijk klinken :=

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:12

Ik vindt dat je het echt mega goed verwoord hebt!!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:40

Dank je :o

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:15

Inderdaad geweldig verwoord! _/-\o_
Leuk om te horen ook dat de presentatrice ook geen rammelende eierstokken heeft. Beetje taboe doorbreken enzo :D
idd wel een beetje jammer van die doos die er direct achteraan komt, die bevestigd het taboe weer een beetje :roll:

Voor anderen die nog terug willen luisteren (als Qimm dat oke vind natuurlijk O:) )
Vanaf 28,5 minuten
https://www.npo3fm.nl/sophie/uitzending ... -14-sophie

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:51

Ja mag hoor

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:19

Leuk Qimm! Lekker down to earth: het is gewoon oké. Top!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:21

Mooi stukje! En ook die man die als derde erin zit!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:54

Laurora schreef:
Inderdaad geweldig verwoord! _/-\o_
Leuk om te horen ook dat de presentatrice ook geen rammelende eierstokken heeft. Beetje taboe doorbreken enzo :D
idd wel een beetje jammer van die doos die er direct achteraan komt, die bevestigd het taboe weer een beetje :roll:

Voor anderen die nog terug willen luisteren (als Qimm dat oke vind natuurlijk O:) )
Vanaf 28,5 minuten
https://www.npo3fm.nl/sophie/uitzending ... -14-sophie

"ja, als je iemand hebt om dat mee te doen, moet je het gewoon doen"

gekkie

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:38

Mn zusje is afgelopen vrijdag de 13e bevallen van haar eerste dochter, wow hoe krijg je dat voor elkaar op zo'n vreemde dag?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:43

Ongeluksdag toch.. Klopt wel dus. :')