Nummus schreef:StableDoor: hadden die heftige dingen ook met eerdere mannen te maken? Ik ben namelijk wat dat betreft op mijn 12e al "verpest" en dat is de reden dat ik nu nog single ben denk ik vaak. Naast dat er nog heftige dingen met niet-vriendjes waren.
Merk dat ik daar nu soms wel last van heb, dat ik gauw denk dat ze vanalles van me willen enzo. Er is me wel door bevriende mannen verteld dat ik gewoon moet uitleggen van joh ik heb dingen meegemaakt met een eerder vriendje, als ik angstig doe soms ligt dat niet aan jou.
Want mannen vinden 't vreselijk als ze denken dat je bang van hun wordt ofzo. Tja daar hou ik ook niet van, als mensen bang van mij zouden zijn.
Ja, dat had met mannen te maken... Ik heb er nog altijd paniekaanvallen door die op random momenten kunnen komen, uiteraard zijn er ook triggers waarbij ik het kan voorspellen, maar ook de angst voor de angst is groot. Ik heb het aan mijn huidige vriend ook op de eerste date al verteld, zodat hij ook zou weten dat het niet per sé door hem komt als ik zo'n aanval krijg. Een van de redenen dat ik wist dat hij de juiste voor mij was is dat ik nog geen enkele paniekaanval heb gekregen bij hem. Hij kan ook mijn lichaamstaal goed lezen, hij ziet direct of er iets is of dat hij moet stoppen ofzo dus dat is echt fijn
Dat mannen het vreselijk vinden dat je bang van hen wordt heb ik in mijn date-leven nog niet echt meegemaakt (maar ik heb maar met 4 jongens gedate na al die heftige dingen), zij waren allemaal begripvol, al kon de een er wel beter mee dealen dan de ander.
Edit: inderdaad gewoon eerlijk over zijn, ik zou het echt al vroeg in het date-stadium zeggen. Niet in detail, maar gewoon dat je dingen hebt meegemaakt. Je weet dan direct hoe iemand ermee omgaat en dat is belangrijk. Kan hij er slecht mee omgaan, dan is hij niet geschikt voor jou. Niet bang zijn om eerlijk te zijn!