Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:33

cobiie schreef:
Iemand een idee in welke rubriek ik een paar landbouwmachines te koop kan aanbieden op marktplaats wat mij geen geld kost voor de adv. O:)

Had ze al bij dieren en toebehoren bij overig staan maar daar werden ze helaas verwijderd.

Denk niet dat dat lukt; bepaalde soorten artikelen en/of duurdere artikelen, daar moet je gewoon voor betalen.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:22

cobiie schreef:
Iemand een idee in welke rubriek ik een paar landbouwmachines te koop kan aanbieden op marktplaats wat mij geen geld kost voor de adv. O:)

Had ze al bij dieren en toebehoren bij overig staan maar daar werden ze helaas verwijderd.

Tuin??

Narcissa

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:27

Maureen, ik heb echt EXACT hetzelfde bericht gehad gisteren, ook op een zadel. Meteen gesprek geblokkeerd en verwijderd. Ze zijn echt slim tegenwoordig, denk dat veel mensen hier wel intrappen, het lijkt zó echt...

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:25

Ik heb 3 weken geleden ook exact hetzelfde bericht op een deken gehad, dit gemeld bij marktplaats en dat account is verwijderd. Maar ze zijn blijkbaar heel creatief met accounts aanmaken behalve hun teksten :=

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:12

Hier een mooie verhaal.
Iemand kwam vissen bij ons halen (willen van ons aquarium af). Uur bezig geweest met vangen, wilde ons nog wel even helpen met de bak leeggooien dus dat gedaan. Hele aardige mensen, willen ze naar huis toe gaan start de auto niet meer, accu leeg :+ . Gelukkig hadden ze startkabels bij, dus auto ervoor en hup, werkte het op een of andere manier niet :+ . Uiteindelijk met z’n 3e de auto aangeduwd :') .
De vriendin van die man verontschuldigde zich al dat ze heel onze avond had verpest, ik kan er wel om lachen moet ik bekennen. Waren erg gezellige mensen. 5 sterren beoordeling gegeven :D

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:54

Klinkt als toch een gezellig avondje..

Ik heb ook een hele bijzondere beoordeling binnen. Ik had interesse in een robot stofzuiger en mailde met de vraag of er een laad station bij zat of dat hij met kabel opgeladen moest worden en wat de vp was, die stond er niet bij. Krijg ik me toch een onaardig bericht terug met de mededeling dat als ik beter zou gaan lezen en zelf een beetje research zou doen ik die info ook zou vinden en dat het ook in de omschrijving stond en dat ik moest bieden. Ik die advertentie nagekeken maar neehoor, geen info daarover maar ook geen type nr oid dus dan kun je ook niet echt passende info vinden. Dus ik terug gemaild dat ze misschien dan haar eigen advertentie dan eens moest nalezen want dit stond er niet in. Nou ik kreeg me toch een onaardige berichten terug. Dus ik heb haar suc6 gewenst met deze manier van verkopen. Waarop ik terug kreeg dat ze geen suc6 nodig had _O-

Kijk ik net, heeft ze me 1 sterren gegeven met bieden naar waarde, komt niet opdagen, sneller betalen, komt afspraken niet na..
Euh say what?? Ik ben niet eens tot een afspraak gekomen of een bod gedaan :)) :))

Gelukkig heb ik haar ook beoordeeld met een 1 ster met tekst beleefder communiceren en betere omschrijving.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:21

MarleenM schreef:
Klinkt als toch een gezellig avondje..

Ik heb ook een hele bijzondere beoordeling binnen. Ik had interesse in een robot stofzuiger en mailde met de vraag of er een laad station bij zat of dat hij met kabel opgeladen moest worden en wat de vp was, die stond er niet bij. Krijg ik me toch een onaardig bericht terug met de mededeling dat als ik beter zou gaan lezen en zelf een beetje research zou doen ik die info ook zou vinden en dat het ook in de omschrijving stond en dat ik moest bieden. Ik die advertentie nagekeken maar neehoor, geen info daarover maar ook geen type nr oid dus dan kun je ook niet echt passende info vinden. Dus ik terug gemaild dat ze misschien dan haar eigen advertentie dan eens moest nalezen want dit stond er niet in. Nou ik kreeg me toch een onaardige berichten terug. Dus ik heb haar suc6 gewenst met deze manier van verkopen. Waarop ik terug kreeg dat ze geen suc6 nodig had _O-

Kijk ik net, heeft ze me 1 sterren gegeven met bieden naar waarde, komt niet opdagen, sneller betalen, komt afspraken niet na..
Euh say what?? Ik ben niet eens tot een afspraak gekomen of een bod gedaan :)) :))

Gelukkig heb ik haar ook beoordeeld met een 1 ster met tekst beleefder communiceren en betere omschrijving.

Wat slecht, dat is gewoon een rotstreek van der :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 06:47

Denk dat ik na het eerste bericht al niet meer had gereageerd. Zulke mensen willen niet verkopen denk ik zo.
Maar wat een rotstreek inderdaad. Als ze zo ver gaat had ik de berichten met de beoordeling ook eens naar Marktplaats zelf gestuurd. Wellicht dat ze een waarschuwing kunnen sturen naar deze gebruiker ofzo. Wat een mafkees.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:56

Hoe doen jullie dat? Als er weinig animo is voor wat je verkoopt en er dan een bieder is die niet reëel biedt. De helft van de vraagprijs. Maar je weet niet of er nog andere bieders zullen zijn.
Ga je dan akkoord met lager, of blijf je wachten tot een ander (die er misschien wel niet komt) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:03

Dat hangt er vanaf hoe graag ik er vanaf wil, meestal doe ik het niet, laat ik het liever liggen.

Heb momenteel ook iemand die €50 bied op iets wat ik als bodemprijs €75 heb, ligt hier al een tijd maar niet in de weg.
Heb het toch niet geaccepteerd want is al een heel laag bedrag voor wat ik aan bied.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:34

Gaat bij mij ook niet weg dan, hou het liever zelf. Kwestie van volhouden, vaak staat iets er maanden op en ineens is er iemand die toch precies naar dat ene op zoek was. Heb zelf ook wel eens dat ik iets ineens nodig heb wat toevallig eens op marktplaats gezien had,soms is dat nog wel terug te vinden en staat het er nog op.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:05

Ik ben op zoek naar een vitrine kast, zie ik toevallig eentje die precies het zelfde is als die ik al heb. Dus een bod gedaan ietsje boven de bieden vanaf prijs maar wel nog flink onder de vraagprijs (die ik er simpelweg niet voor over heb; die is namelijk hoger dan de nieuwprijs destijds en die kast is zeker 25 jaar oud). Krijg ik uiteindelijk een paar dagen later een mail " ja, ik heb al een andere bieder en die bied de vraagprijs' heb haar maar succes gewenst met de verkoop. Dat soort spelletjes begin ik niet aan, je kan ook gewoon een tegen bod doen als je de bieden vanaf prijs eigenlijk toch te laag vind.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:12

Maureen_M schreef:
Hebben jullie dit al eens gezien?

Ik heb mijn zadel vanmiddag te koop gezet. Een uur later de vraag of hij nog beschikbaar was. Daarna de volgende reactie:

[ [url=m/jPKNiq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er is geen onderhandeling over VP (niet dat dat erg is) en hij/zij wilt het komen ophalen. gebruiker is boven de 10 jaar actief.

Ik weet niet waarom ik denk dAt er een luchtje aan zit, misschien vanwege de link die erbij word geplaatst in de adverentietekst. Ook de ‘sorry voor de late reactie’ er zat namelijk nog geen half uur tussen....

Niets mee doen! Dit is waarschijnlijk een link waarmee ze je account proberen te hacken.

Het is op zijn minst een poging oplichting!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:49

Ik heb mijn Stokke kinderwagen (nieuwprijs 1600,-) met alles erop en eraan nu al bijna een jaar te koop, hij staat gewoon in de binnen berging droog en netjes met zeiltje erover. No way dat deze er voor een scheitprijs uitgaat. Hij is al 17 x verkocht, allemaal niet op komen dagen of niets meer laten horen. Erg frustrerend, mijn VP ligt op 300,- wil best iets zakken, maar biedingen van 10% van de nieuwprijs neem ik niet eens serieus daar ga ik niet eens een tegenbod op doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:58

Kinderspul brengt echt niets op. Schoonzus heeft al jaren een maxi cosi te koop staan. Echt nog heel erg net voor €25. Niemand wil dat.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:18

DeMolenhoek schreef:
Kinderspul brengt echt niets op. Schoonzus heeft al jaren een maxi cosi te koop staan. Echt nog heel erg net voor €25. Niemand wil dat.

Dan bewaar ik mijn stokke voor mijn kleinkinderen mocht ik de ooit krijgen no way dat ik hem zo weggeef tegen een idioot bod. Echter wel al 17 x dus tot een akkoord gekomen, zo bizar dat die hormonen blijkbaar ook zeer negatief werken op het fatsoen van mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:29

Ja het is echt triestig hoor. Wij gaan maar voor 1 kind dus zodra ons dochter ergens uitgroeit of niet meer gebruikt gaat het te koop. Veel dat wij nooit hebben gebruikt. Nieuwprijs €200. Ook gewoon met etiket nog in de verpakking, maar zelfs €50 is dan te veel gevraagd :n Staat al maanden te koop. Kleren van Disney, Petit Filou etc. Met etiket er nog aan. Voor €1 het stuk. Ook al -tig keer verkocht. Nog nooit geld voor gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:54

Kinderkleding is waardeloos om te verkopen, het leuke spul hou ik zelf en gaat waarschijnlijk naar mijn zusje mocht ze ooit kids krijgen.
De rest heb ik weggegeven aan vrienden met kids...

Had toen wel een dubbele kinderwagen te koop, had hem zelf ook 2e hands gekocht maar die is ook voor een leuke prijs verkocht, niet eens zo heel lang te koop gestaan moet ik zeggen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:14

DeMolenhoek schreef:

Nou ik weet het niet maar toen wij nog in Nederland woonden was dat ons werk, en wij raakten alles binnen no time kwijt.
Kleding enzo kun je wel vergeten, dat brengt niets op, maar autostoelen, kinderwagens en toebehoren gingen als warme broodjes.
Een stokke voor €300 is redelijk, ligt ook aan welke generatie het is maar moet wel haalbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:19

Ik ben van België en hier gaat het echt niet helaas.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:28

Ben benieuwd, ik was van plan binnenkort onze super complete bugaboo donkey te verkopen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:42

DeMolenhoek schreef:
Ik ben van België en hier gaat het echt niet helaas.

Ik heb ook in Belgie gewoond (Belgisch Limburg) en daar deden we exact t zelfde. Sterker nog, toen we net over de grens in NL gingen wonen was 50% van onze klanten van Belgie. De prijzen in Belgie liggen ook veel hoger, wij haalden vaak stock in Nederland en verkochten het dan voor het drie dubbele in Belgie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:50

Ah, hier ook belgisch limburg! Maar hoor het van overal. Schoonzus in Oost Vlaanderen, vriendin in West Vlaanderen. Vorig jaar nog een verzorgingstafel gekocht 2dehands voor €100. Was de goedkoopste van dat merk en model. Nu staan ze te koop voor €40/€50, nagenoeg splinternieuw. En dat op een jaar tijd.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:16

Meubels heb ik eerlijk gezegd nooit verkocht, nam teveel ruimte in!
Nu kan het heel goed zijn dat de markt in de afgelopen tijd enorm veranderd is, dat zien wij hier nu ook, waar ik vorig jaar een kinderwagen in 2 dagen kwijt was duurt het nu soms 2-3 weken voor exact t zelfde. Hier (UK) is Facebook marketplace heel groot, misschien dat eens proberen?
Wij verkochten vooral goed op kapaza, maarja, dat is niet meer en 2dehands is niet echt een verbetering.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:11

Geïnteresseerde: "Ik heb interesse, is het nog te koop?"
Ik: "Momenteel staat hij op gereserveerd, er komen vrijdag mensen kijken. Ik kan je eventueel een berichtje sturen als de mensen van Vrijdag toch geen interesse hebben?"
Geïnteresseerde: "...Dus ik kan hem niet nu komen halen?