Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:24

Hebben jullie eigenlijk ervaring met het plaatsen van een klus op MP? Ik had een klus geplaatst om een stukje van 8m2 te laten betegelen in de tuin. Krijg ik reacties van bedrijven uit Amersfoort en Tiel (€250-275) terwijl ik in Venlo woon... 8)7 Gelukkig kan het ook voor €100 door iemand die een stuk dichterbij woont. Ik ben toch echt op zoek naar iemand die goed tegels kan leggen en waar ik niet ontzettend veel benzinegeld voor moet bijbetalen omdat ze vanuit de andere kant van het land moeten komen :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:27

Gewoon erop laten staan tot je een geschikt iemand vind :)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:28

Ben ik ook wel van plan, maar vond het gewoon vreemd...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:31

Stybba schreef:
Hebben jullie eigenlijk ervaring met het plaatsen van een klus op MP? Ik had een klus geplaatst om een stukje van 8m2 te laten betegelen in de tuin. Krijg ik reacties van bedrijven uit Amersfoort en Tiel (€250-275) terwijl ik in Venlo woon... 8)7 Gelukkig kan het ook voor €100 door iemand die een stuk dichterbij woont. Ik ben toch echt op zoek naar iemand die goed tegels kan leggen en waar ik niet ontzettend veel benzinegeld voor moet bijbetalen omdat ze vanuit de andere kant van het land moeten komen :+

Mijn broertje zit ook in dat werk, en komt uit Echteld.
Hij doet werk door heel Nederland, dus zo gek is het niet.

En zal je nu vast zeggen, je kan beter een goed bedrijf hebben die het doet, en weet waar die mee bezig is dan 1 of andere beunhaas, die het er voor veel minder inlegt, want als die het niet goed doet, dan kun je het alsnog laten maken door een bedrijf, maar als ze eerst puin moeten ruimen van een ander ben je nog heeeeel veel meer kwijt.

Met deze dingen is goedkoop heel vaak duurkoop :o

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:34

Het fijne vind ik wel dat je positieve en negatieve ervaringen kan zien van klanten. En ik ben er van overtuigd dat er vast wel iemand in de buurt zit die het goed kan :j Ik kijk zeker niet alleen naar de prijs, maar het speelt wel mee...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:35

Voor klussen is er toch nog zo'n site, Werkspot. Is ook gratis en hebben wij hier goede ervaringen mee, daar reageren ook veel goede bedrijven op. Beetje hetzelfde idee als MP. Zo hebben een paar bedrijven hier volgens mij eens het huis geschilderd en een vloer gelegd.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:37

Stybba schreef:
Het fijne vind ik wel dat je positieve en negatieve ervaringen kan zien van klanten. En ik ben er van overtuigd dat er vast wel iemand in de buurt zit die het goed kan :j Ik kijk zeker niet alleen naar de prijs, maar het speelt wel mee...

Ow, geloof zeker wel dat er goede in de buurt zitten, maar kijk niet alleen naar prijs, dan kan je echt heel duur komen te staan.
En dat zou zonde zijn.

Kirsha schreef:
Voor klussen is er toch nog zo'n site, Werkspot. Is ook gratis en hebben wij hier goede ervaringen mee, daar reageren ook veel goede bedrijven op. Beetje hetzelfde idee als MP. Zo hebben een paar bedrijven hier volgens mij eens het huis geschilderd en een vloer gelegd.

Hier zit mijn broertje ook veel op volgens mij.
MP schijnt niet altijd fijn te werken.

Daarnaast betalen bedrijven volgens mij wel om daar te mogen reageren, dus wat reageert is serieus.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:59

HTM schreef:
En zal je nu vast zeggen, je kan beter een goed bedrijf hebben die het doet, en weet waar die mee bezig is dan 1 of andere beunhaas, die het er voor veel minder inlegt, want als die het niet goed doet, dan kun je het alsnog laten maken door een bedrijf, maar als ze eerst puin moeten ruimen van een ander ben je nog heeeeel veel meer kwijt.

Met deze dingen is goedkoop heel vaak duurkoop :o

Ik denk dat dat wel meevalt met een paar vierkante meter tegelen... daar kan niet zoveel fout gaan ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:08

GamblersCup schreef:
Ik denk dat dat wel meevalt met een paar vierkante meter tegelen... daar kan niet zoveel fout gaan ;)

Dat kan meevallen, maar het kan ook goed tegen vallen als alles scheef ligt, gaat verzakken, en je tuin 1 grote troep wordt.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:09

Ja dat dacht mijn moeder ook. Veel neergelegd, zag er allemaal professioneel uit. Maar haar hele tuin lag scheef. Heeft ze alles maar zelf gedaan. Ziet er veel beter uit nu. Wij doen het nu of zelf, of door een bedrijf. Beter iets teveel betaald voor een mooie uitkomst dan te weinig en achter blijven met een lelijke tuin

*** daarmee wil ik niet meteen zeggen dat elke tegellegger die er weinig voor vraagt slecht legt. Maar aangezien het intensief werk is wat ze moeten doen met veel precisie snap ik dat ze er veel voor vragen. Ook is het heel slecht voor je knieen en knie problemen kunnen vaak niet meer weg.

Dus ik snap de hoge prijzen wel.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:46

10 euro op de advertentie zetten en uiteindelijk 20 euro vragen.. :\

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:59

bridgetF schreef:
Ik had dat ook niet gedaan, die andere mevrouw geef je al een gunst door ipv verkoop te willen ruilen en dan heeft ze geen vertrouwen in je en wil ze dat je als eerste verzend. Alle twee tegelijk is ook niet echt te checken, of het daadwerkelijk wordt gepost. Ik vind het raar, zij wil de boeken, zij wil ruilen en dan wil ze ook nog dat jij eerst verzend. Het is inderdaad zo dat je ook geen spullen op stuurt voor je geld hebt. Ik had het niet gedaan, door dit soort praatjes krijg ik gelijk al wantrouwen in tegen partij.

Had die vrouw gemaild of ze ook eist dat mensen spullen opsturen voordat ze betaald.

Antwoord: nee, haal het meestal op.

Maar goed, ze blijft erbij. Ik moet eerst versturen.

:evaw:

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:14

Ik heb weer van die kopers die me aan het lijntje houden en vervolgens van de aardbodem verdwijnen. Zo onbeschoft! :(

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:16

Ik heb verkoperd die van de aardbodem verdwijnen. En 9 vd 10 biedingen wordt Niet op gerageerd

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:05

Het is hier op het moment ook heel erg!
Gaat bijna denken dat sommige mensen niets te doen hebben in hun kerstvakantie...................... }:0

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:09

Nou dat is met verkopers ook zo! Ik heb afgelopen dagen 4x gereageerd op verschillende advertenties (zoek namelijk een ander zadel) maar niemand reageert.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:13

Dat is toch eigenlijk raar, dat er 4 verschillende niet reageren?!?
Zou het toch (weer) te maken hebben met het niet goed gaan via de MP server?!
Staat er niet heel toevallig een telefoonnummer bij 1 van de advertenties?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:18

Hier ook veel onbeantwoorde mailtjes.

Denk voor de zekerheid er toch maar een mailtje achteraan sturen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:24

Als ik reageer op een bod, reageer ik eerst via het bod dat ik in de mail heb ontvangen en als ik niets hoor, ook nog via MP op het bod reageren.....
(ben al bijna in staat om m'n mailadres in de advertenties te gaan vermelden :P )

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:31

Er staat bij 1 een telefoonnummer, maar ik ben niet zo van het bellen. :o
Ik stuur iedereen vanavond nog een mailtje, als ik dan niks hoor dan bel ik diegene wel. :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:37

Zodra ik een keer iets te koop heb op mp ben ik al van plan door de verhalen hier om er een apart mailadres voor aan te maken. Dan zet ik die wel in de advertentie met het verzoek daar heen te mailen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:55

:j Slim!

mayflower, goed idee! En als je inderdaad wilt bellen als je niets hoort, ben ik wel héél benieuwd of de mailtjes wel of niet aangekomen zijn (zou het dan niet zelf benoemen, want anders zouden ze het gelijk als 'excuus' kunnen gebruiken mochten ze een andere reden hebben om niet op jouw mail te reageren :P )

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:11

Kentaro schreef:
:j Slim!

mayflower, goed idee! En als je inderdaad wilt bellen als je niets hoort, ben ik wel héél benieuwd of de mailtjes wel of niet aangekomen zijn (zou het dan niet zelf benoemen, want anders zouden ze het gelijk als 'excuus' kunnen gebruiken mochten ze een andere reden hebben om niet op jouw mail te reageren :P )

Dat is een hele goede. Ik ben namelijk altijd té eerlijk en zou het zo kunnen vermelden in mijn mail. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:14

Alleen maar goed dat je eerlijk bent :)
Ben wel benieuwd of er nu wel iemand gaat reageren. Het is nu natuurlijk ook wel weer een 'lastige' tijd i.v.m. dat er best wat mensen weg/op vakantie zijn.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:28

mbt de klus op marktplaats, wij haddden via MP iemand vier jaar geleden gevonden, die 40m2 heeft betegeld voor slechts 75 euro. De man had zelfs een trilplaat bij zich, ik dacht als hij maar op komt dagen voor die prijs en hij kwam en het lag keurig recht, nu vier jaar later nog steeds geen deuken of verzakkingen, alles ligt keurig en goed afgewaterd, geen plas in de tuin met ernstige regen, het kan dus wel!