Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 04:25

Ik geef het op. Ben maar begonnen met werken. Hopelijk kan ik overdag straks nog wat slapen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 07:46

Froukje_J schreef:
Dat ik niks kan bedenken voor een kinderfeestje...

Leeftijd 8-10
12 kindjes
Gemengde groep 7 meiden 5 jongens
Waarvan 2 in een rolstoel
1 met loophulpmiddel...
Rest van de kindjes ook een ziekte of stoornis...
We kunnen het niet thuis houden... meeste kindjes hebben geen zwemdiploma
Omgeving Friesland
Bowlen hebben ze reeds gedaan bij ander feestje

Paardjes knuffelen ? Of kinderfeestje op de manege in Froubuurt. Daar zijn ze trouwens gewend aan kinderen met een handicap.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 08:49

Ik bel om 08.04 naar de huisarts, want bellen voor een afspraak kan alleen tussen 08.00 en 10.00.

"U bent beller nummer 8."

Oké. Ik heb dus in die tijd ontbijt kunnen maken en mijn werkplek op kunnen starten, werk een extra dag vanuit huis omdat ik hoopte vandaag terecht te kunnen.

Uiteindelijk na dik 10 minuten wachten de assistente aan de lijn en mijn verhaal gedaan.
"Ja ik moet dit eerst met de huisarts overleggen, daarna bel ik u terug voor eventueel een afspraak."
"Oh, dus ik kan vandaag sowieso niet meer terecht?"
"Ik heb pas om 11.00 overleg met de huisarts, deze is daarna weg dus dat wordt op zijn vroegst pas morgen."

Zucht.. ben alsnog blij dat ik thuis werk, want ik ben echt maximaal overprikkeld en gesloopt door alle stress en angst rondom mijn tinnitus dit weekend, maar sju.. vroeger belde ik en zat ik diezelfde middag nog op spreekuur -O-

Ik snap dat huisartsen het veel drukker hebben dan vroeger o.a. door vergrijzing en mensen die voor elke scheet de huisarts willen spreken, maar ergerlijk is het wel dat het zo moet. Zit ik dus nog een dag zonder uitsluitsel.. gelukkig is dit weer een goed excuus om de waaier aan te zetten en heb ik zo wat ruis op de achtergrond waardoor ik mijn tinnitus nu niet hoor, maar leuk is anders.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:00

Wat naar dat het nog niet weg is xPablobokt :\ :knuffel: lijkt mij heel naar zo'n geluid.

Mijn ramen en deuren staan lekker open, nu heeft mijn buur ook zijn ramen en deuren open gezet en de vieze lucht waait precies mijn huis in. Ik heb alles maar weer dicht gemaakt...

Ik heb geen idee wat hij allemaal gebruikt en rookt, en of hij schoonmaakt maar ik ben serieus misselijk van de geur die daar vandaan komt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:05

xPabloBokt schreef:
Ik bel om 08.04 naar de huisarts, want bellen voor een afspraak kan alleen tussen 08.00 en 10.00.

"U bent beller nummer 8."

Oké. Ik heb dus in die tijd ontbijt kunnen maken en mijn werkplek op kunnen starten, werk een extra dag vanuit huis omdat ik hoopte vandaag terecht te kunnen.

Uiteindelijk na dik 10 minuten wachten de assistente aan de lijn en mijn verhaal gedaan.
"Ja ik moet dit eerst met de huisarts overleggen, daarna bel ik u terug voor eventueel een afspraak."
"Oh, dus ik kan vandaag sowieso niet meer terecht?"
"Ik heb pas om 11.00 overleg met de huisarts, deze is daarna weg dus dat wordt op zijn vroegst pas morgen."

Zucht.. ben alsnog blij dat ik thuis werk, want ik ben echt maximaal overprikkeld en gesloopt door alle stress en angst rondom mijn tinnitus dit weekend, maar sju.. vroeger belde ik en zat ik diezelfde middag nog op spreekuur -O-

Ik snap dat huisartsen het veel drukker hebben dan vroeger o.a. door vergrijzing en mensen die voor elke scheet de huisarts willen spreken, maar ergerlijk is het wel dat het zo moet. Zit ik dus nog een dag zonder uitsluitsel.. gelukkig is dit weer een goed excuus om de waaier aan te zetten en heb ik zo wat ruis op de achtergrond waardoor ik mijn tinnitus nu niet hoor, maar leuk is anders.

Om je wat gerust te stellen. Mijn pa had na een concert van AC/DC ook een week lang gehoorproblemen en een piep in zijn oor. Wij dachten toen ook dat het niet meer goed ging komen en blijvend was. Maar gelukkig is het weer goed gekomen.

En voor de tinitus mocht het wel zo zijn, gelukkig zijn er wel wat opties er mee om te leren gaan. Ik heb het sinds mijn 12de en kan er goed mee leven en hoor het 99% van de tijd niet. ( het is er wel maar ik kan het afblokken).

Maar als er een nieuwe piep bij komt moet ik ook altijd even schakelen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 09:38

Ja, ik snap er ook gewoon niks van. Ik heb gewoon professioneel aangemeten doppen in gehad, buiten voor het concert al in gedaan en pas buiten na het concert weer uit.. dus het zou ook gewoon niet moeten kunnen. Ik hoop/denk dat het gewoon ook mijn hyperacusis is (overgevoeligheid voor hard geluid) wat ik sinds een paar jaar heb waardoor ik gewoon het hoor door overprikkeldheid en de stress er omheen.

Het lijkt vandaag gelukkig al iets minder, stond net bijna te janken van blijdschap :') live laugh love autisme en angststoornis haha

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:07

Ik zou nogmaals bellen en eisen dat je wegens prive redenen een afspraak wilt vandaag...het niet goed met je gaat. Zit je vanmiddag nog bij de huisarts.

Mij hebben ze ook een keer niet serieus genomen... ( Depressie ) En toen ik zei dat ik nog maar 1x in de auro stapte kon ik ineens wel terecht...en dat is maar goed geweest ook...want toen is het hele psychische circus eindelijk gaan rollen

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 10:10

Ja, zo'n haast heeft het gelukkig bij mij vandaag niet. Het gaat nu al iets beter gelukkig en ben gewoon vanuit huis aan het werk. Ik hoop wel morgen terecht te kunnen. Zit woensdag ook al bij de assistente voor iets anders :')

Ik heb zo wel ooit een brandmail gestuurd naar mijn psycholoog die me na een basis GGZ traject weer heel leuk op de wachtlijst wilde zetten voor S-GGZ. Toen heb ik wel echt aan de bel getrokken en gezegd jongens, leuk, maar ik functioneer gewoon niet op dit moment. Echt een hele emotionele mail gestuurd toen, maar ik dacht bij mezelf: dan zien ze wel hoe het er bij mij aan toe gaat op het moment.

Kon toen binnen een paar weken terecht.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:12

Maar waarom kan ze niet gewoon meteen een afspraak voor morgen voor je inplannen? Zodat je dan wel een plek hebt en niet ineens te horen krijgt dat ook morgen vol zit. Dan haalt ze hem er maar weer uit als de arts het niet nodig vindt na overleg

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:16

MyWishMax schreef:
Maar waarom kan ze niet gewoon meteen een afspraak voor morgen voor je inplannen? Zodat je dan wel een plek hebt en niet ineens te horen krijgt dat ook morgen vol zit. Dan haalt ze hem er maar weer uit als de arts het niet nodig vindt na overleg

Ik denk dat het aardig vol zit bij veel huisartsen. Dus dat ook morgen nog maar weinig vrije plekjes heeft in de agenda.
Ik heb weleens gebeld, en moest 2 weken wachten ivm personeelstekort.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:20

Vroeger had je nog een inloopspreekuur. Jammer dat dat tegenwoordig allemaal niet meer mogelijk is.

Ik dacht daarstraks dat ik wel gelijk even bloed kon gaan laten prikken. Kijk ik op de lijst, moet het nuchter. Raad eens wie er al ontbeten had? :+

Dan maar woensdag. Moet dan toch voor mijn intake bij de bloedbank langst. Kan ik gelijk doorrijden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:45

Nouja, mogelijk tinnitus is niet iets wat vandaag gezien moet worden. Daarin snap ik de assistente wel als de agenda al vol staat.
Ik snap ook wel dat er veel stress bij komt voor je en je je poedersuiker voelt maar daar heeft de assistente vaak weinig boodschap aan..

Wanneer heb je weer dat volgende LP concert? Misschien kun je een koptelefoon meenemen? Of desnoods zo'n bouw- koptelefoon zegmaar en ook je muziek oordoppen in. Zal het geluid niet ten goede komen maar dan kun je wel alsnog genieten.

-
Ik heb nog steeds niks gehoord van een hele belangrijke sollicitatie en wordt er zo onrustig van. Ik heb direct gereageerd toen het online kwam, er is geen sluitingsdatum gemeld en heb ook echt geen idee hoeveel mensen hierop solliciteren. Zit alleen maar te denken hoe mijn motivatie brief beter had gekund :=

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:20

Ik ben benieuwd of ik straks vandaag nog terecht kan. Was even vergeten dat ik dan pas weer van 12:00/13:00 kan bellen -O- Twijfelde vanmorgen nog wat maar mn gezicht is enorm dik na die steken, zowat beide ogen dicht ook.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:24

De HA kan helaas niet zo veel aan tinnitus doen. Ik heb het al jaren. Als je het kan voorkomen is dat echt het beste, maar dat betekent wel voortaan de concerten skippen :\

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:30

Hier ook tot 0400 wakker gelegen.

We hebben niet veel huis vliegen in huis. Maar... Één vindt me erg smakelijk. Kriebelbeesten.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:33

Ah wat vervelend, Tinnitus is echt rot.. :(

Net gezien dat alle betaalverzoeken die ik voor een klant heb ingediend zijn afgekeurd, en dat ik de cases moet doorzetten naar een andere afdeling.. Zoveel werk van gehad en zou zo mooi voor mijn scores zijn als ik dit allemaal had kunnen afronden... Maar nee hoor -O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 11:52

Nee ik vind het dit keer ook echt geen enorm probleem dat ik niet vandaag gezien kan worden, het is alleen een beetje vervelend. Maar het gaat al beter gelukkig. Ik snap wel dat huisartsen meer regie willen pakken over wie ze wel en niet spreken. This could've been an e-mail, zeg maar :+ dit betreft gewoon overleg wat ik met de huisarts wil plegen over eventueel onderzoek naar de tinnitus, eventuele behandeling voor de angst en ik wil ook mijn medicatie die ik slik met hem bespreken. Dat hoeft niet a la minute :)

@Nyaleti gelukkig belde de Schoonenberg net dat mijn zwaardere filters binnen zijn, dus mooi op tijd voor morgen. Kan ik ze gelijk omzetten en heb ik een stuk minder stress, demping gaat van 16 naar 23 dB dus lijkt mij dat er dan helemaal niets meer fout moet kunnen gaan.

@prompter ik heb al eens eerder laten onderzoeken en volgens de standaard hoortest heb ik geen gehoorschade. Ik hoor alles wat ik moet horen op deze leeftijd, dus dat kan het gewoon niet zijn. Ik heb een paar jaar geleden gewoon ineens na een concert een angst ontwikkeld en daarna is het ook begonnen. Ik denk dat er bij mij heel veel ook psychisch is, daarom wil ik ook het liefst even uitsluitsel van de KNO dat het geen fysieke oorzaak heeft (bij een vriend van ons heeft net namelijk een fysieke oorzaak die verholpen kan worden) en ik denk sowieso behandeling voor de angst en stress, om mezelf beter te kunnen reguleren als ik een extra piepje heb. Er kan logischerwijs donderdag gewoon niets fout zijn gegaan, ik heb professionele gehoorbescherming.

Concerten was ik dus ook niet van plan om te gaan skippen, daarvoor vind ik ze veel te leuk -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:07

Tinnitus zat bij mij tussen mijn oren dus moest maar naar de psycholoog. :')

Maar loop er al jaren mee. Hoortest is super goed. Eigenlijk simpel gezegd ze weten het niet.

Straks sporten, maar moet wel in een bloedhete auto heen. Gezien scooter nog niet gemaakt is en ik het normaal al benauwd heb in de auto.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 12:09

Tinnitus kan ook heel goed tussen je oren zitten. Sterker nog, het is letterlijk ook vaak zo - tinnitus is geluid dat je hersenen zelf invullen om wat voor reden dan ook. Kan gehoorschade zijn, maar kan ook stress zijn of andere psychische factoren. Maar het kan ook fysieke oorzaken hebben zoals spierspanning door stress of kaakklemmen/knarsetanden. Het is dus ook niet te detecteren van buitenaf, omdat je hersenen zelf het geluid produceren.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:13

Het slaat ook nergens op dat bij concerten en festivals (en clubs, etc.) die muziek zo hard moet. Ben ooit eens uit geweest in België, High Street. Daar hing een decibelmeter tegenover de dj boot. Die is heel de avond niet boven de 90 uitgekomen. Hele avond staan dansen binnen, geen seconde piepende oren gehad erna.

Oh jongens het is nu al 25 graden binnen :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:21

Het staat tegenwoordig ook wel heel hard.

En met tinitus kan je prima naar concerten ( ik kan ook niet zonder) maar helemaal voorraan of te dicht op de boxen is geen aanrader. Ik doe dat zowel met als zonder doppen niet meer.

Afgelopen weekend op een feestje in de stad was ik ze vergeten. Dat heb ik geweten ook , jemig wat stond dat idioot hard. En dan liepen er ook gerust kinderen rond zonder gehoorbescherming.

Maar er kunnen ook meerdere oorzaken zijn, zoals een beginnde ontsteking. Tinitus wat ik heb komt door oorontstekingen die ik had als kind. En bij stress wordt het erger of als ik er aan denk of over praat.

Als kind zijnde had ik wel het voordeel dat ik erin meegegroeid ben en nu dus ook niet meer beter weet. Maar ik ben wel voorzichtig met concerten, harde geluiden ect.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 12:24

Ik heb donderdag inderdaad wel vooraan gestaan, dicht bij een stack subwoofers/bass reflex boxen (meter of 3-4 afstand). Dus wel met gehoorbescherming en de rest van mijn groepsleden heeft nergens last van, waardoor ik ook denk dat het gewoon een overgevoeligheidsreactie is (hyperacusis) en de stress er omheen maakt het erger.

Morgen sta ik een stuk verder naar achter (FOS rechts, achter de LPU pit waar ik donderdag stond) en heb dan dus mijn zwaardere filters, dus dan komt het vast goed.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:26

Arg buren die hun muziek/takkeherrie veel te hard aan hebben staan.
Zet een koptelefoon op.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:31

De kat die per se op schoot wil. Vriend, het is te warm :+

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:36

Tinnitus kan echt een vervelende vicieuze cirkel zijn, maar gelukkig gaat het al iets beter! Ik heb ook het idee dat sinds gehoorbescherming gebruikelijker wordt ze gewoon het geluid harder zetten :roll: vroeger deed ik nooit oortjes in en had ik nergens last van, en nu doet het geluid echt pijn aan mijn oren als ik ze even niet in heb.