Ineke2 schreef:Het is niet zo dat een hond mag bijten omdat het op eigen erf gebeurt. Dus ja ik zou een melding maken én tegen de eigenaar van de hond vertellen wat er gebeurd is. Dan kan deze daar passende maatregelen voor treffen.
Tancreda4 schreef:Ik zou het vooral aan de eigenaar laten weten! Dit is not done, zeker niet als er geen hekken of waarschuwingen zijn, maar wel verwacht wordt dat je het erf op komt om pakketen af te leveren. Dat moet dan gewoon veilig kunnen.
karuna schreef:Nick

de eigenaar zou toch moeten zorgen dat je veilig je werk kunt doen. Als je een hapgrage hond hebt moet je ervoor zorgen dat deze geen schade kan aanrichten. Heb je veel schade?
Marcella schreef:En betreffende hond zou ik inderdaad melden bij eigenaar en politie.
juval schreef:Ik zou zeker melding maken van de bijtende hond, zowiezo bij de eigenaar. Je eventuele schade moet hij vergoeden. Ook je colega's even waarschuwen misschien.
luuntje schreef:Nick ik zou welmeldeing maken bij wijkagent en eigenaren.
Eigenaren kunnen hond vasthouden, in huis doen als zeeen pakket verwachten.
Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren!
Ik heb ondertussen een melding gemaakt bij de wijkagent, en als ik weer langs het adres kom hoop ik ook de eigenaar te kunnen spreken.
@karuna, gelukkig heb ik alleen maar een kleine blauwe plek. Had meerdere lagen aan, als het in de zomer was gebeurd, had ik denk ik wel een serieuze schade
@juval, collega’s waarschuwen is een goeie! Ik heb dan wel een vaste wijk, maar de weekend en avondritten worden natuurlijk door iemand anders gedaan. Ga ik zeker melden!