Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 15:05

150 euro voor de taxi! :oo
Zijn ze van utrecht naar amsterdam en terug gegaan ofzo?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 15:07

Nee dat zijn misschien cocktails, shoarma en coke?

Ik blijf er dan bij, als het eenmalig wat stoom afblazen is en het is z'n eigen geld zou ik er geen drama van maken.

Maar ik zou ook zeker geen katerontbijt maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 15:09

Urbanus schreef:

Ik blijf er dan bij, als het eenmalig wat stoom afblazen is en het is z'n eigen geld zou ik er geen drama van maken.

Mijn man zegt: dat noemden we vroeger dinsdagavond en nu heb ik heimwee naar toen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 15:09

Urbanus schreef:

Ook niet als je al moeite hebt de rekeningen betaald te krijgen? Dat zou voor mij het ergste zijn... Gewoon geld over de balk smijten dat bedoeld is om de vaste lasten van te betalen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 15:11

fleurtjeuh schreef:

Rotterdam - Spijkenisse en terug is blijkbaar 150 euro. 8)7

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 15:14

Wow taxi’s zijn nu echt onbetaalbaar geworden.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 15:44

Wat een hoop geld Froukje! :oo

Maar even advocaat van de Duivel: wat ik begrijp uit jouw berichten was jouw vriend niet alleen op stap, kan het zijn dat hij de hele rekening heeft voorgeschoten en dat dit nu nog door x aantal gedeeld wordt? Want dan komt er in elk geval nog wat terug. Èn in dat geval zou die €400 ook niet meer zo’n astronomisch bedrag zijn…

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 15:50

Froukje schreef:
fleurtjeuh schreef:

Rotterdam - Spijkenisse en terug is blijkbaar 150 euro. 8)7

Ov was geen optie? #)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:04

AmyII schreef:

Maar even advocaat van de Duivel: wat ik begrijp uit jouw berichten was jouw vriend niet alleen op stap, kan het zijn dat hij de hele rekening heeft voorgeschoten en dat dit nu nog door x aantal gedeeld wordt? Want dan komt er in elk geval nog wat terug. Èn in dat geval zou die €400 ook niet meer zo’n astronomisch bedrag zijn…

Hij was met zijn broertje. En áls hij dan al voorgeschoten heeft zijn we het geld alsnog kwijt want die kerel betaald nooit wat terug.

Al vind ik 200 euro met 2 man in een café nog steeds belachelijk veel geld in 3 uur tijd...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:07

Froukje schreef:
AmyII schreef:

Hij was met zijn broertje. En áls hij dan al voorgeschoten heeft zijn we het geld alsnog kwijt want die kerel betaald nooit wat terug.

Al vind ik 200 euro met 2 man in een café nog steeds belachelijk veel geld in 3 uur tijd...

Het is veel geld, maar niet opvallend veel. Maar dat is niet alleen bier geweest.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:09

Als je het makkelijk kunt betalen is 200 euro misschien niet gek veel nee.. Helaas is dat hier niet het geval.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:11

Froukje schreef:
Als je het makkelijk kunt betalen is 200 euro misschien niet gek veel nee.. Helaas is dat hier niet het geval.

Nou makkelijk betalen is een groot woord hoor, maar ik wilde zeggen, het is niet zoveel dat het niet zou kunnen.

Maar ik begrijp heel goed dat je kookt van binnen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:12

Nou voor mij wel opvallend veel en ik denk voor heel wat mensen. 200 euro is voor mij een hele maand eten. Liefst nog langer.
Maar goed een stevig gesprek is het enige dat je nu nog kan doen.

Een eventuele volgende x zou zijn pinpas thuisblijven en op budget met contant geld. Op is op :o

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:14

Froukje schreef:

Wat een ellendige situatie.
Als ik dit lees, ben ik blij dat wij onze eigen rekeningen gescheiden houden. De vaste lasten worden gedeeld en verder kunnen wij met ons geld doen wat we willen. Hoeven we ons beide niet druk te maken om de hypotheek en de boodschappen etc.

Heeft jouw partner een persoonlijke spaarrekening? Ik zou eisen dat dit uitgegeven geld door hem wordt aangevuld, ik zou ook woest zijn.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:36

Froukje schreef:
AmyII schreef:

Nee dan is het, zeker in jullie situatie nog steeds belachelijk veel geld. Even €200 ophoesten is zeg maar voor de meesten niet makkelijk. Ik begrijp dat je hier flink woest om bent, eerlijk gezegd hoopte ik dat ze met een man of 4 op pad waren geweest, dan is €100 nog steeds veel geld maar een minder harde klap dan 2 of €400.

Sterkte!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:47

Maar, het is mei, iedereen krijgt vakantie geld gestort in deze maand toch? Dus misschien is het niet het einde van de wereld? Wellicht wel het einde van eventuele vakantieplannen...

Wat Urbanus inderdaad zegt: Als je cocktails drinkt dan red je een avondje niet met 100 euro.

Maar goed, 400 euro is ook wel veel.
150 euro voor de taxi hou je nog 350 over voor drank...
150 euro voor de taxi is ook wel achterlijk duur.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:52

Ik heb nog een rekening van een timmerbedrijf liggen en er moet een nieuwe badkamer in deze zomer, dat vakantiegeld was al uitgegeven voor we het überhaupt ontvangen hebben. :=

En het is ook niet het einde van de wereld en het komt ook allemaal wel goed maar ik schrok me vanmorgen wel rot toen ik het zag.

Maar goed, hij is thuis en gecrasht in bed. Na het eten maar eens een goed gesprek hebben dat dit een eenmalige actie moet zijn.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:54

Vakantiegeld komt meestal pas in juni.

Ik snap dat je laaiend bent Froukje, dit zijn geen grappen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:55

M_D_H schreef:
Maar, het is mei, iedereen krijgt vakantie geld gestort in deze maand toch? Dus misschien is het niet het einde van de wereld? Wellicht wel het einde van eventuele vakantieplannen...

Wat Urbanus inderdaad zegt: Als je cocktails drinkt dan red je een avondje niet met 100 euro.

Maar goed, 400 euro is ook wel veel.
150 euro voor de taxi hou je nog 350 over voor drank...
150 euro voor de taxi is ook wel achterlijk duur.

Dat is zo'n 10 cocktails. Hoeveel drink je er in een uur :=?

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:01

Ohja? Ik heb m'n vakantiegeld vrijdag gehad.

Froukje schreef:
Ik heb nog een rekening van een timmerbedrijf liggen en er moet een nieuwe badkamer in deze zomer, dat vakantiegeld was al uitgegeven voor we het überhaupt ontvangen hebben. :=

Dit is wel waarom er denk ik niet zo snel geroepen moet worden dat het wel meevalt. Sommige mensen geven het zonder blikken of blozen uit aan shoppen of cosmetica (schuldig... :o ), maar als je soms echt moet puzzelen om rekeningen te betalen dan is het gewoon niet tof.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:03

astrea schreef:
Had het zelf kunnen schrijven.
Ja we hebben er al een aantal jaar training op zitten. Maar een trauma uit zijn jeugd blijft hem dwars zitten.

Zoals ik al zei.
Ik begrijp dat ze daar ging staan.
Juist daar leide ik al aan af dat hij zo braaf niet zou zijn. (dit deed ze voorheen dus niet toen was hij nog te corrigeren )
Ik heb nergens gezegd dat dit raar is.
Ik gaf wel aan dat ik met onze brave honden geen inham in duik en 3 min ga staan wachten als wij wat tegen komen.

Wat ik niet begrijp is dat die paar meter extra ruimte dus niets uithaalde betreft gedrag van die hond.
Hond valt nog luid blaffend en grommende aan. Trekt de vrouw zelfs om. En dan geen muilkorf om.
Dát begrijp ik niet!
En ben ik nog steeds boos om

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:05

xPabloBokt schreef:
Vakantiegeld komt meestal pas in juni.

Dit is heel verschillend. Een vriendin krijgt het in april, ik krijg het in mei.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:12

fleurtjeuh schreef:
Soms realiseer ik me weer hoe gelukkig ik me moet prijzen met mijn vriend dat die nooit dat soort fratsen zou uithalen

:j

Hier dus ook.
Als ik soms de verhalen hier hoor...
Wat zijn wij beide dan braafjes :D

Uitgaan prima. Geld over de balk smijten niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 17:15

Vriend en ik gamen de hele dag, dat zal ook niet iedereen leuk vinden. Al gaat het niet ten koste van dingen die er moeten gebeuren. Alleen als we beide geen zin hebben en dan gaat het in overleg.
Ook hebben we nooit ruzie of onenigheid enzo, super saai :P

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:37

De ios update trekt mijn batterij leeg… iemand een idee waardoor dat kan?