Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Ik dacht dat die quarantaine met contacten er toch sowieso al niet was? Ingeval ik mocht gewoon werken terwijl m’n vriend thuis Corona had
Vayo schreef:lenaa_tje schreef:Ik dacht dat die quarantaine met contacten er toch sowieso al niet was? Ingeval ik mocht gewoon werken terwijl m’n vriend thuis Corona had
Kinderen hoeven nooit meer in quarantaine en als je een booster hebt ook niet. Dus het is nu enkel nog voor mensen zonder booster die nauw contact waren.
Zebrastreepje, ik snap dat wel en longen dat zelf ook. De besmettingen hebben nauwelijks invloed op de ziekenhuisopnames. Over een week wordt er versoepeld. Dan zie ik het nut niet zo van die laatste week. Al moet ik zeggen dat er sowieso weinig regels zijn. Ik probeer me zoveel als mogelijk aan de isolatie regels te houden, maar ik kan denk ik vol 10 dagen in isolatie. Er moeten toch ook boodschappen gedaan worden, de hond moet uit.
Shadow0 schreef:Ik kan me over een rondje buiten niet echt druk maken. Maar in de supermarkt lopen vind ik wel anders, en dat is ook wel op te lossen voor 2 weekjes.
friezenfan2 schreef:Maar de hond zou door iemand anders uitgelaten kunnen worden en boodschappen kunnen voor de deur gezet worden. Toen jullie de vorige keer in quarantaine zaten en je bijna door je boodschappen heen was was ik bijna van plan om ze te halen voor je hé. Waar een wil is een weg. Mocht je de wil hebben.
996981 schreef:Hoe de hond uitlaten door een derde veiliger is dan zelf een rondje buiten doen is me nog steeds een raadsel
Sizzle schreef:Dat laatste is eigenlijk vrij bizar.
Dan heb je mensen als Morrie die ontzettend oppassen en bang zijn om covid te krijgen.
Moeten vervolgens voor een suffe test naar het ziekenhuis waar een covid positieve verpleger in je gezicht staat te ademen.
Sizzle schreef:Dat apart slapen doe ik niet aan. We zijn beide gevaccineerd en beide in principe gezonde mensen. Dat risico neem ik dan maar gewoon eerlijk gezegd.
Sizzle schreef:Dat laatste is eigenlijk vrij bizar.
Dan heb je mensen als Morrie die ontzettend oppassen en bang zijn om covid te krijgen.
Moeten vervolgens voor een suffe test naar het ziekenhuis waar een covid positieve verpleger in je gezicht staat te ademen.
purny schreef:Sizzle schreef:Dat laatste is eigenlijk vrij bizar.
Volgens mij is een mondkapje in het ziekenhuis nog steeds verplicht.
Ook bij de huisarts bij mij
DuoPenotti schreef:De verplichting komt nu idd uit de instellingen zelf.
Al blijven ze dat tot 2080 houden mogen ze dat. Je bent daar toch een gast. Ook al heb je hulp nodig.