Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:12

Ja, dat kan heel goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:13

Dat kan maar hoeft niet MR. Gewoon even afwachten en eventueel wat vitamineC nemen want virussen houden daar niet van.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:24

MarlindeRooz schreef:
Kan het zijn dat iemand die op woensdag besmet is met corona, op zaterdag positief test toch nog wel klachten gaat krijgen?

Er zijn nu geen klachten.

Kan. Incubatietijd is 5-14 dagen dus klachten kunnen nog komen.
Maar het hoeft niet. 80% van de positieven krijgt geen of milde klachten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:25

Echwel schreef:
Bizar eigenlijk dat ze op de ene plek overlopen en toch nog ruimte en plaats.proberen te maken voor anderen..

Ja. Maar ik vind het fantastisch dat ze het toch doen!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:28

MarlindeRooz schreef:
Kan het zijn dat iemand die op woensdag besmet is met corona, op zaterdag positief test toch nog wel klachten gaat krijgen?

Er zijn nu geen klachten.

Kan prima. Collega heeft nu ook Corona met dezelfde tijd ertussen.
Oma van 98 heeft nu ook Corona. Hopen dat de vaccinatie sterk genoeg is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:28

Achterom schreef:
Echwel schreef:
Bizar eigenlijk dat ze op de ene plek overlopen en toch nog ruimte en plaats.proberen te maken voor anderen..

Ja. Maar ik vind het fantastisch dat ze het toch doen!

Oh dat zeker, met nog vriendelijk zijn en niets is teveel..
Petje hoedje enz voor ze af

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:39

pien_2010 schreef:
Dat kan maar hoeft niet MR. Gewoon even afwachten en eventueel wat vitamineC nemen want virussen houden daar niet van.

Het gaat niet over mij helaas. Maar over iemand die wel in de risicogroep zit en een vaccin heeft gehad als een van de eerste (zorgmedewerker). Hoop zo dat diegene niet ziek wordt. -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 22:07

Beterschap met oma Coby

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 23:22

bigone schreef:
Wonen jullie niet beide in Spanje ?

Dat dus … ik snap werkelijk niet waar dat verhaal van HC vandaan komt, ze zijn volop bezig. Maar vooruit, ik neem wel meer met een zak zout.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 23:48

Weet iemand hoe het niet zit met testen?
Ik ben gevaccineerd, maar hoor net dat ik woensdag gewerkt heb (intensief en langere tijd) met iemand die nu positief is..moet ik testen? In quarantaine? Tot wanneer? Heb geen klachten en woensdag had die persoon ook geen klachten.

Je komt er hier echt niet door vanwege de drukte hoor ik al wel overal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 23:59

Sunnda schreef:
Ik ben gevaccineerd, maar hoor net dat ik woensdag gewerkt heb (intensief en langere tijd) met iemand die nu positief is..moet ik testen? In quarantaine? Tot wanneer? Heb geen klachten en woensdag had die persoon ook geen klachten.

https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/

Maar volgens mij zijn er wat wisselende adviezen momenteel :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:00

Sunnda schreef:

Als je volledig bent gevaccineerd en geen klachten hebt, dan hoef je niet in quarantaine en hoef je je ook niet te laten testen. Ook niet als je een langdurig nauw contact was. Pas wanneer je klachten krijgt ga je in quarantaine en is het advies om je te laten testen.

Dit is wat er officieel geadviseerd wordt op dit moment. Hieronder kun je zelf de quarantainecheck doen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:11

Daar zijn wat discussies over, eerder was het na 5 dagen testen. Nu is het mogelijk verandert in direct testen en na 5 dagen na contact weer, ook voor gevaccineerden. In jouw geval is het maandag 5 dagen geleden dat je in contact bent geweest en heb je, als je nu probeert een afspraak te maken, waarschijnlijk toch pas maandag de eerste optie. Dus ik zou sowieso pas maandag gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:13

Je bent volledig gevaccineerd maar langdurig in contact met een besmet persoon geweest, dan loop je een verhoogd risico op Corona. Voor alle zekerheid zou ik zoveel mogelijk bij anderen wegblijven en eventueel na vijf dagen eerst een thuistest doen. Duurt soms namelijk even voor je klachten krijgt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:28

Ik heb voor morgen een lunch afgezegd en ga dan proberen maandag te testen. En daarna nog een paar dagen een zelftest doen. Dan zou het denk ik redelijk veilig moeten zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 00:50

Sterkte, maar hopen op een negatief resultaat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 02:49

CharleyT schreef:
Needje schreef:
+:)+

Geen idee verder.
Ik word overal al gevolgd :')
Zelfs als ik thuis met vrienden het ergens over gehad heb krijg ik daar nog advertenties van zodra ik online ben. 8-)

Joh, hoe werkt dat: we hebben hier weleens om te testen een hele avond steeds weer over nieuwe Samsung TV en mobieltjes gehad.(borreltje teveel denk ik) maar echt: nul noppes nada advertenties.
Best teleurgesteld, we telden niet mee zeker.

Ik denk het. Komt vast door je filosofie.
Die van mij is schijnbaar nogal anders als die van jou.
}:0

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 04:13

Coby, sterkte met oma!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:17

pmarena schreef:
Ik heb niet alle laatste pagina's gelezen hoor dus weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar ik zie het volgende probleem in deze crisis al komen: de zelftesten zijn bijna nergens meer te koop in winkels schijnbaar -O-

Vandaag op zoek geweest en overal hetzelfde verhaal: kunnen niet meer geleverd worden.
Bij een benzinepomp hadden ze er nog een stuk of 7 liggen en ook daar hetzelfde verhaal: de laatste stuks want leverancier is uitgeput.

Enige waar ik ze nog kon vinden was de Lidl....

Gister op tv een uitbater van een danscafé in Hasselt. Die had net voor 6000 euro zelftesten ingekocht. Dat zou voldoende moeten zijn voor zo'n kleine 2 weken. :+
En hij is natuurlijk niet de enige in de branche.

Ik denk dat zulke maatregel voor die sector onhoudbaar is.
Wel kassa voor de producenten van zelftesten natuurlijk én de overheid hoeft geen vergoedingen te betalen wegens verplichte sluitingen. Toch nog win-win :x

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:22

Zag gister nog volop zelftesten liggen bij diverse winkels, dus overal uitverkocht is niet waar

Ik vraag me toch echt wel af of de vaccinatiegraad hier in Nederland echt wel klopt!

Ik hoor steeds meer en meer om mij heen dat mensen niet gevaccineerd zijn er ook heel stellig in zijn het niet te gaan doen! was gister aan het shoppen in Hoogeveen en zag verbazend veel mensen zonder mondkapje in de winkels lopen, zelfs in 1 herenzaak hadden ook de verkopers geen mondkapje voor, ik vind dit toch wel schokkend! Wat gaan deze mensen er aan doen om dit K virus onder controle te krijgen?? Wat is hun oplossing?

Na het shoppen, om 17 uur, een hapje eten ook in Hoogeveen, de meneer van het restaurant zei ronduit dat zij niet controleerden op de QR code!

Sorry maar ik ben weer weg gegaan! dan moeten deze ondernemers ook niet klagen als de boel binnenkort weer op slot gaat!

Voor en tegenstanders van vaccinatie willen allemaal maar 1 ding en dat is weer naar het oude normaal!

Ik ben benieuwd naar hun oplossing van het probleem, en het ontkennen is geen optie meer, want het is er en dat de zorg opgeschaald moet worden zijn we het ook allemaal over eens, maar dat is helaas niet zo snel geregeld(moet wel gebeuren)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:44

karrij schreef:
Zag gister nog volop zelftesten liggen bij diverse winkels, dus overal uitverkocht is niet waar

Ik vraag me toch echt wel af of de vaccinatiegraad hier in Nederland echt wel klopt!

Ik hoor steeds meer en meer om mij heen dat mensen niet gevaccineerd zijn er ook heel stellig in zijn het niet te gaan doen! was gister aan het shoppen in Hoogeveen en zag verbazend veel mensen zonder mondkapje in de winkels lopen, zelfs in 1 herenzaak hadden ook de verkopers geen mondkapje voor, ik vind dit toch wel schokkend! Wat gaan deze mensen er aan doen om dit K virus onder controle te krijgen?? Wat is hun oplossing?

Na het shoppen, om 17 uur, een hapje eten ook in Hoogeveen, de meneer van het restaurant zei ronduit dat zij niet controleerden op de QR code!

Sorry maar ik ben weer weg gegaan! dan moeten deze ondernemers ook niet klagen als de boel binnenkort weer op slot gaat!

Voor en tegenstanders van vaccinatie willen allemaal maar 1 ding en dat is weer naar het oude normaal!

Ik ben benieuwd naar hun oplossing van het probleem, en het ontkennen is geen optie meer, want het is er en dat de zorg opgeschaald moet worden zijn we het ook allemaal over eens, maar dat is helaas niet zo snel geregeld(moet wel gebeuren)

Dat ligt imo aan de overheid die al anderhalf jaar totaal faalt. Nu ook weer: zijn ze soms blind dat het helemaal misgaat en we naar code zwart gaan? :z
Maar ze wilen de gevaccineerden niet lastig vallen en op die manier toegeven dat de prik niet werkt zoals beloofd dus blijven we lekker doormodderen. Tot het over een maand echt vastzit en we gewoon weer met z'n allen in een zware lockdown gaan. Dan gaan ze weer wat roepen over ongevaccineren en krijgen die dit wandbeleid weer op hun bord.

Zo voorspelbaar en zo fout. We moeten nu, vandaag nog iets doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:48

Hier liggen ook nog veel zelftesten in de supermarkt.

Ik bestel ze ook via school. Maar ze komen in een plastic zakje ipv een doosje, en steeds is het beschermfolie van dat ding waar je het stokje in moet doen eraf en zit er geen vloeistof meer in. Is steeds in ong de helft van de testen zo :roll:.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:55

Sunnda schreef:

Volgens het rivm hoef je alleen te testen als je zelf klachten krijgt. Je bent immers beschermd.

Echter lijkt het mij wel verstandig je te laten testen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:56

Sunnda schreef:
karrij schreef:

Dat ligt imo aan de overheid die al anderhalf jaar totaal faalt. Nu ook weer: zijn ze soms blind dat het helemaal misgaat en we naar code zwart gaan? :z
Maar ze wilen de gevaccineerden niet lastig vallen en op die manier toegeven dat de prik niet werkt zoals beloofd dus blijven we lekker doormodderen. Tot het over een maand echt vastzit en we gewoon weer met z'n allen in een zware lockdown gaan. Dan gaan ze weer wat roepen over ongevaccineren en krijgen die dit wandbeleid weer op hun bord.

Zo voorspelbaar en zo fout. We moeten nu, vandaag nog iets doen.

Kom dan als niet gevaccineerde uit je slachtoffer rol! Doe dan zelf ook iets, afgeven op dit waardeloze kabinet heeft geen zin! Alleen met protesten komen we deze crisis niet uit!

Zeg dan , wat jij vindt wat er vandaag nog gedaan moet worden om deze K crisis onder controle te krijgen?! Kom met ideeen!!! Concrete ideeen, dat dit kabinet gefaald heeft , op meerdere fronten, dat weten we nu wel. Maar kom jij dan met een oplossing voor deze oliebol!!!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:58

Oh dat zonder mondkapjes zie ik hier ook regelmatig (inclusief personeel) en regio Rotterdam. Maar het valt mij ook op dat het voornamelijk ook mannen zijn met een enkele keer een vrouw.