Ik besef volledig dat ik dit zeg vanuit de positie van iemand die niet veel geeft om uitgaan en financieel ook geen enorme strop heeft aan beperkingen, dus dat kleurt wel je mening natuurlijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ik besef volledig dat ik dit zeg vanuit de positie van iemand die niet veel geeft om uitgaan en financieel ook geen enorme strop heeft aan beperkingen, dus dat kleurt wel je mening natuurlijk
Huertecilla schreef:pmarena schreef:Ik besef volledig dat ik dit zeg vanuit de positie van iemand die niet veel geeft om uitgaan en financieel ook geen enorme strop heeft aan beperkingen, dus dat kleurt wel je mening natuurlijk
Mij raakt het niet écht, noch de ene kant noch de andere kant op. Ikvermaak me toch wel ook al is aanpassen.
We hebben het hier echter over beperken van een hele samenleving tot... tot wat?
Tot de twee weken na de tweede vaccinatie van de laatsten? Zijn we fluks 10-11 weken verder en dan moeten we afwachten of er een najaarsgolf aan komt? Afwachten of de eerst gevaccineerde, de echte risicogroep, wéér gevaccineerd moet worden en dan??
Er is geen noodtoestend meer. Er is geen reden meer voor noodmaatregels.
Het is echt een heel ingrijpende zaak om de hele samenleving dergelijke beperking op te leggen. Is de orde van grootte van oorlog.
Ondertussen heeft dit virus met een láge mortaliteit een A-status gekregen![]()
Snappen jullie nu écht collectief niet hoe serieus dit is? Niet Covid19 maar wat het voor de rechten van de samenleving doet?
Pfffff. De intelligentie-pyramide en democratie aan het werk
pmarena schreef:Ik snap dat je het ook zo sec kan bekijken van de groep van het grootste risico is veilig. Maar het is een kwestie van enkele weken waarna een enorme groep mensen veilig(er) zal zijn door die prikken. Pak die paar weken dan ook even door.
Ik besef volledig dat ik dit zeg vanuit de positie van iemand die niet veel geeft om uitgaan en financieel ook geen enorme strop heeft aan beperkingen, dus dat kleurt wel je mening natuurlijk
Huertecilla schreef:pmarena schreef:Ik besef volledig dat ik dit zeg vanuit de positie van iemand die niet veel geeft om uitgaan en financieel ook geen enorme strop heeft aan beperkingen, dus dat kleurt wel je mening natuurlijk
Mij raakt het niet écht, noch de ene kant noch de andere kant op. Ikvermaak me toch wel ook al is aanpassen.
We hebben het hier echter over beperken van een hele samenleving tot... tot wat?
Tot de twee weken na de tweede vaccinatie van de laatsten? Zijn we fluks 10-11 weken verder en dan moeten we afwachten of er een najaarsgolf aan komt? Afwachten of de eerst gevaccineerde, de echte risicogroep, wéér gevaccineerd moet worden en dan??
Het is echt een heel ingrijpende zaak om de hele samenleving dergelijke beperking op te leggen. Is de orde van grootte van oorlog.
Snappen jullie nu écht collectief niet hoe serieus dit is? Niet Covid19 maar wat het voor de rechten van de samenleving doet?
ingedebruijn schreef:Ik heb het gevoel dat sommige mensen, andere mensen kosten wat kost willen behoeden voor het virus. Daarmee schuiven we de grenzen steeds wat verder op in mijn optiek. Ik vind dat de grens bereikt is zodra de zorg niet meer onder druk komt te staan.. Als de zorg over twee weken nog rustig is, is het tijd om los te laten en te accepteren dat je niet iedereen kunt redden. Zoals het ook al was voor corona.
Kendra schreef:Het had toch ook stap voor stap gekund? Deze 'alles mag weer' actie was misschien niet zo slim.
Als je 20 bent en je mag weer, denk je het eerste uur nog aan 1,5 meter maar als er een halve meter bier in zit ben je dat ook vergeten. Hier zijn hele groepen jongeren besmet en sommige zijn flink ziek.
Mogen niet op vakantie en balen als een stekker van die ene avond....
Dus los van de principiële discussie, zijn er (te) veel negatieve consequenties. Vakanties, familiebezoek, werk. Vergeet niet dat NL een handelsland is. Wij werken ook veel internationaal en hadden net weer de eerst werkafspraken gemaakt voor half augustus. Ik moet nog zien of dat doorgaat.
Dus iets verder kijken dan alleen maar de feesten en festivals is toch wel handig....
Kendra schreef:Ik zeg ook niet dat dat niet belangrijk is, maar wel dat er meer is dan dat.
Belasting op de zorg is superbelangrijk, maar de impact die deze uitglijer heeft voor heel veel mensen is natuurlijk enorm. We mogen straks niet meer reizen, maar buitenlanders komen ook niet meer naar NL...
ingedebruijn schreef:Maar het heeft toch alleen negatieve consequenties als we ons blijven blindstaren op het aantal besmettingen? Want ja dan zijn we zo weer donkerrood. Terwijl het eerder ging om de belasting op de zorg.
ingedebruijn schreef:Maar dat is in mijn optiek niet perse te wijten aan het aantal besmettingen maar aan het feit dat we, ondanks vaccineren, nog steeds even zwaar hangen aan besmettingen als toen er niemand gevaccineerd was. Zolang dat niet verandert, kom je nooit meer van je rode kleur af.
pmarena schreef:Dat jij dit risico niet mee rekent is spelen met behoorlijk wat levens / restschade en ik vind het heel begrijpelijk dat "hogerhand" deze gok op dit nog tè kwetsbare moment niet wil nemen.