Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:56

Ik snap dat je het ook zo sec kan bekijken van de groep van het grootste risico is veilig. Maar het is een kwestie van enkele weken waarna een enorme groep mensen veilig(er) zal zijn door die prikken. Pak die paar weken dan ook even door.

Ik besef volledig dat ik dit zeg vanuit de positie van iemand die niet veel geeft om uitgaan en financieel ook geen enorme strop heeft aan beperkingen, dus dat kleurt wel je mening natuurlijk :)

Mjelleke

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:20

Er is ook nog de groep die wél gevaccineerd is maar bij wie de vaccinatie niet is aangeslagen. Als de infectiedruk hoog is, dan heeft ook deze groep veel kans om met het virus in aanraking te komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:30

pmarena schreef:
Ik besef volledig dat ik dit zeg vanuit de positie van iemand die niet veel geeft om uitgaan en financieel ook geen enorme strop heeft aan beperkingen, dus dat kleurt wel je mening natuurlijk :)

Mij raakt het niet écht, noch de ene kant noch de andere kant op. Ik *\%/* vermaak me toch wel ook al is aanpassen.

We hebben het hier echter over beperken van een hele samenleving tot... tot wat?
Tot de twee weken na de tweede vaccinatie van de laatsten? Zijn we fluks 10-11 weken verder en dan moeten we afwachten of er een najaarsgolf aan komt? Afwachten of de eerst gevaccineerde, de echte risicogroep, wéér gevaccineerd moet worden en dan??

Er is geen noodtoestend meer. Er is geen reden meer voor noodmaatregels.
Het is echt een heel ingrijpende zaak om de hele samenleving dergelijke beperking op te leggen. Is de orde van grootte van oorlog.
Ondertussen heeft dit virus met een láge mortaliteit een A-status gekregen :roll:
Snappen jullie nu écht collectief niet hoe serieus dit is? Niet Covid19 maar wat het voor de rechten van de samenleving doet?

Pfffff. De intelligentie-pyramide en democratie aan het werk :x

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:45

Huertecilla schreef:
pmarena schreef:

Mij raakt het niet écht, noch de ene kant noch de andere kant op. Ik *\%/* vermaak me toch wel ook al is aanpassen.

We hebben het hier echter over beperken van een hele samenleving tot... tot wat?
Tot de twee weken na de tweede vaccinatie van de laatsten? Zijn we fluks 10-11 weken verder en dan moeten we afwachten of er een najaarsgolf aan komt? Afwachten of de eerst gevaccineerde, de echte risicogroep, wéér gevaccineerd moet worden en dan??

Het is echt een heel ingrijpende zaak om de hele samenleving dergelijke beperking op te leggen. Is de orde van grootte van oorlog.
Ondertussen heeft dit virus met een láge mortaliteit een A-status
gekregen :roll:
Snappen jullie nu écht collectief niet hoe serieus dit is? Niet Covid19 maar wat het voor de rechten van de samenleving doet?

Zou je dit soort dingen niet als feit willen plaatsen maar als mening?

Mijns inziens klopt het namelijk absoluut niet wat je hier verkondigt. Het begint heeeeeeel dicht tegen desinformatie aan te zitten wat mij betreft.
Juist omdat je het als feiten presenteert.

Zet er bij 'naar mijn mening' en het wordt al een iets ander verhaal.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:47

pmarena schreef:
Ik snap dat je het ook zo sec kan bekijken van de groep van het grootste risico is veilig. Maar het is een kwestie van enkele weken waarna een enorme groep mensen veilig(er) zal zijn door die prikken. Pak die paar weken dan ook even door.

Nagenoeg elke mening in dit topic zal meer of minder ''gekleurd'' zijn, uitgaande van de persoonlijke situatie en ervaringen met Covid-19.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:52

Huertecilla schreef:
pmarena schreef:

Ondertussen heeft dit virus met een láge mortaliteit een A-status gekregen :roll:

Franco weer uit zijn graf herrezen ?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:57

Bigone, leg je reactie eens uit, ik begrijp het niet helemaal. Of is het gewoon een botte one-liner?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:00

De vergelijking met een oorlog door HC is sowieso zeer overtrokken.

Verder lees ik vooral de mening van een oude, gefrustreerde man :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:00

Ik heb het gevoel dat sommige mensen, andere mensen kosten wat kost willen behoeden voor het virus. Daarmee schuiven we de grenzen steeds wat verder op in mijn optiek. Ik vind dat de grens bereikt is zodra de zorg niet meer onder druk komt te staan.. Als de zorg over twee weken nog rustig is, is het tijd om los te laten en te accepteren dat je niet iedereen kunt redden. Zoals het ook al was voor corona.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:02

CharleyT schreef:
Bigone, leg je reactie eens uit, ik begrijp het niet helemaal. Of is het gewoon een botte one-liner?

Ik zou zeggen, lees zijn berichten en wat Franco inhield.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:04

ingedebruijn schreef:
Ik heb het gevoel dat sommige mensen, andere mensen kosten wat kost willen behoeden voor het virus. Daarmee schuiven we de grenzen steeds wat verder op in mijn optiek. Ik vind dat de grens bereikt is zodra de zorg niet meer onder druk komt te staan.. Als de zorg over twee weken nog rustig is, is het tijd om los te laten en te accepteren dat je niet iedereen kunt redden. Zoals het ook al was voor corona.

En wat wanneer de opnames wel flink oplopen? ( niet dat ik dat denk) wat moet er dan eventueel gebeuren in jouw ogen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:20

Het had toch ook stap voor stap gekund? Deze 'alles mag weer' actie was misschien niet zo slim.
Als je 20 bent en je mag weer, denk je het eerste uur nog aan 1,5 meter maar als er een halve meter bier in zit ben je dat ook vergeten. Hier zijn hele groepen jongeren besmet en sommige zijn flink ziek.
Mogen niet op vakantie en balen als een stekker van die ene avond....

Dus los van de principiële discussie, zijn er (te) veel negatieve consequenties. Vakanties, familiebezoek, werk. Vergeet niet dat NL een handelsland is. Wij werken ook veel internationaal en hadden net weer de eerst werkafspraken gemaakt voor half augustus. Ik moet nog zien of dat doorgaat.
Dus iets verder kijken dan alleen maar de feesten en festivals is toch wel handig....

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:20

Dan zijn deze maatregelen gerechtvaardigd totdat iedereen tot 12(denk ik wat nu kan?) zich volledig heeft kunnen vaccineren. Ook daarna houdt het in mijn optiek op als de vaccinaties niet voldoende blijken te zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:23

Kendra schreef:
Het had toch ook stap voor stap gekund? Deze 'alles mag weer' actie was misschien niet zo slim.
Als je 20 bent en je mag weer, denk je het eerste uur nog aan 1,5 meter maar als er een halve meter bier in zit ben je dat ook vergeten. Hier zijn hele groepen jongeren besmet en sommige zijn flink ziek.
Mogen niet op vakantie en balen als een stekker van die ene avond....

Dus los van de principiële discussie, zijn er (te) veel negatieve consequenties. Vakanties, familiebezoek, werk. Vergeet niet dat NL een handelsland is. Wij werken ook veel internationaal en hadden net weer de eerst werkafspraken gemaakt voor half augustus. Ik moet nog zien of dat doorgaat.
Dus iets verder kijken dan alleen maar de feesten en festivals is toch wel handig....

Maar het heeft toch alleen negatieve consequenties als we ons blijven blindstaren op het aantal besmettingen? Want ja dan zijn we zo weer donkerrood. Terwijl het eerder ging om de belasting op de zorg.

Ik denk trouwens dat festivals ook een hele beste investering zijn hoor in je economie. Als je ziet hoeveel mensen daarop af komen en hoeveel drank en eten er doorheen gaat. Om maar te zwijgen over het aantal hotels dat vol zit rond zo'n festival.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:26

Erg grappig hoe liberaal levensgenieten frustratie genoemd wordt en een lans breken voor vrijheid ´Franco´ is _O-

Persóónlijk is mijn probleem niet groter dan de keuze hoe zo met lief naar het terras verderop te gaan voor een drankje/hapje. In de cabrio of de SUV met airco.

Vind het voor de samenleving als geheel bijzonder zorgwekkend dat Covid19 de boel nog steeds in de boeien heeft.
Om twee voorbeelden van deze draad te noemen kunnen Sizzle en Monique hun familie niet zien vanwege volstrekt foutieve kleurplaatjes. Moeten wachten op...wat???

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:28

Ik zeg ook niet dat dat niet belangrijk is, maar wel dat er meer is dan dat.

Belasting op de zorg is superbelangrijk, maar de impact die deze uitglijer heeft voor heel veel mensen is natuurlijk enorm. We mogen straks niet meer reizen, maar buitenlanders komen ook niet meer naar NL...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:30

Kendra schreef:
Ik zeg ook niet dat dat niet belangrijk is, maar wel dat er meer is dan dat.

Belasting op de zorg is superbelangrijk, maar de impact die deze uitglijer heeft voor heel veel mensen is natuurlijk enorm. We mogen straks niet meer reizen, maar buitenlanders komen ook niet meer naar NL...

Maar dat is in mijn optiek niet perse te wijten aan het aantal besmettingen maar aan het feit dat we, ondanks vaccineren, nog steeds even zwaar hangen aan besmettingen als toen er niemand gevaccineerd was. Zolang dat niet verandert, kom je nooit meer van je rode kleur af.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:33

Feit blijft gewoon dat toen er werd begonnen met prikken met Janssen er van uit werd gegaan dat je gelijk kon gaan dansen. Was dit niet zo het geval dan waren de besmettingen misschien niet zo hoog geweest.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:33

ingedebruijn schreef:
Maar het heeft toch alleen negatieve consequenties als we ons blijven blindstaren op het aantal besmettingen? Want ja dan zijn we zo weer donkerrood. Terwijl het eerder ging om de belasting op de zorg.

De relatie besmettingen -> belasting gezondheidszorg in nu toáál anders dan een jaar geleden.
De relatie besmettingen -> kleurcode is gelijk gebleven.

´Perfecte´ illustatie van hoe de vrijheidsbeperking verworden is.

ingedebruijn schreef:
Maar dat is in mijn optiek niet perse te wijten aan het aantal besmettingen maar aan het feit dat we, ondanks vaccineren, nog steeds even zwaar hangen aan besmettingen als toen er niemand gevaccineerd was. Zolang dat niet verandert, kom je nooit meer van je rode kleur af.

Perfect verwoord.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 11-07-21 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:34

Electra63 schreef:
De vergelijking met een oorlog door HC is sowieso zeer overtrokken.

Verder lees ik vooral de mening van een oude, gefrustreerde man :D

En dat ie-de-re pagina weer :roll: net een kras op de plaat.. :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:35

Huertecilla schreef:
pmarena schreef:

Ik snap heel goed wat je zegt, maar snap ook de onzekerheid die er echt nog wel is:

- nog erg veel kwetsbare mensen die voor nieuwe problemen in de zorg kunnen zoeken
- nieuwe varianten die daar bovenop nog voor extra besmettingen kunnen zorgen
- bij dus te veel mensen die nog niet of nauwelijks beschermd zijn

Dat jij dit risico niet mee rekent is spelen met behoorlijk wat levens / restschade en ik vind het heel begrijpelijk dat "hogerhand" deze gok op dit nog tè kwetsbare moment niet wil nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:36

Die ouderen zijn tegenwoordig vrij eenzaam hoor ik altijd in het nieuws. Zeker nu in coronatijd. Zal wel gevalletje chronisch aandacht tekort zijn. Alleen dat eeuwige interessant doen over je leven die echt niemand boeit, snap ik nooit zo goed. Maar ach, als dat helpt om niet weg te kwijnen :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 12:41

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken om de discussie op de bal te houden en elkaar niet persoonlijk aan te vallen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:46

pmarena schreef:
Dat jij dit risico niet mee rekent is spelen met behoorlijk wat levens / restschade en ik vind het heel begrijpelijk dat "hogerhand" deze gok op dit nog tè kwetsbare moment niet wil nemen.

Het de hele europese samenleving vrijheidsbeperkingen opleggen is heel zwaarwegend. Ik weeg daarbij het onzekere van ´kunnen´ minder zwaar dan bang voor eigen politie carriëre ´hogerhand´.
Ik weeg de 4% belasting van de gezondheidszorg door Covid19 in Spanje.
Weegt een heel stuk minder zwaar dan de vrijheidsbeperkingen.

Ondertussen onveranderde relatie besmettingen -> kleurcodes/beperkingen én Covid19 naar A-niveau.
Slechts een handvol die het probleem zien :roll:

Ok, het is arico geworden :evaw:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:47

idinn schreef:
Die ouderen zijn tegenwoordig vrij eenzaam hoor ik altijd in het nieuws.

Hier op deze draad zelfs uitgemaakt voor gefrustreerde Franco {:}