Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lolaliza schreef:Kan dat niet in stikstofcontainers zoals diepvries sperma ?
SusanH schreef:Ik vind het bijzonder dat de NL overheid nog niet van die vriezers ingekocht hebben. Dat de huisartsen nog niet betrokken zijn, die weten immers als geen ander wie tot de risicogroepen behoren. Dat er uberhaupt nog niks is gedeeld over hoe ze het logistieke verhaal aan gaan pakken. NL lijkt helemaal achter de feiten aan te lopen, nu al.
Huertecilla schreef:Lolaliza schreef:Kan dat niet in stikstofcontainers zoals diepvries sperma ?
Ja, dat het type techniek wat nodig is.
Probleem echter is dat dit niet bij lange na niet voeldoende geproduceerd kan worden.
Idem de benodigde voeibare stikstof en logistiek daarvan.
Het zou gaan om miljoenen x 2 dosis zeg 20 miljoen voor NL en niet om een paar mini-rietjes.
Verder de ampullen. Standaard spul is te bros bij -70.
Verder de gebruiksprocedures en de training.
Je moet het wel correct ontdooien en inspuiten.
Ja enneh, het geeft pas na een maand, een week na de tweede enting, de mogelijke bescherming.
Nogmaals; het is géén halleluja.
SusanH schreef:Er passen totaal 60.000 doses in 1 vrieskast. Maar er zitten natuurlijk ook andere dingen in die bewaard moeten worden.
SusanH schreef:Er passen totaal 60.000 doses in 1 vrieskast. Maar er zitten natuurlijk ook andere dingen in die bewaard moeten worden.
CharleyT schreef:Ga er als leek vanuit dat alles wat jij opsomt wel degelijk de aandacht heeft. Kan me niet voorstellen dat
zulke bedrijven helemaal niemand in huis hebben die speuren naar evt. knelpunten in productie en logistiek.
Voor mij dus wel een beetje Halleluja!
SusanH schreef:Nou ja vaccinatie is in zoverre een oplossing dat bij een klein deel gevaccineerden de R waarde ook omlaag kan gaan. Dus ook als maar een klein deel de inenting heeft gehad kan dat een positief resultaat hebben op het aantal besmettingen.
Huertecilla schreef:CharleyT schreef:Ga er als leek vanuit dat alles wat jij opsomt wel degelijk de aandacht heeft. Kan me niet voorstellen dat
zulke bedrijven helemaal niemand in huis hebben die speuren naar evt. knelpunten in productie en logistiek.
Voor mij dus wel een beetje Halleluja!
De lancering was een beursmanipulatie....
rien10 schreef:Ik vind het vooral bijzonder dat wij er allemaal iets van vinden terwijl we maar 25% of zo van de informatie hebben, misschien nog wel minder. Ik wacht gewoon af. Ik weet niet hoe het zit, ik weet niet hoe ver ze zijn, ik weet niet wie er wel of niet (en hoe) geïnformeerd is.
Ann_moi schreef:Ik ben niet zo bang voor een gebrek aan -80 vriezers. In een zo’n vriezer passen gemiddeld 400 doosjes waar in elk doosje 96 milliliters zouden passen. Elk lab heeft een vriezer staan, er zijn in Nederland verhuurbedrijven en een heleboel vervoerders die op droogijs vervoeren. Ik denk niet dat die vriezers het probleem gaan vormen. Ook qua ampullen zijn daar allang en breed oplossingen voor. Zelfs het ‘standaard’ lab plastic kan ook in stikstof opgeslagen worden, glaswerk kan ook prima in de -80 gelukkig