Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:37

Ik denk wel zeker dat een mondkapje kan helpen, niet om zelf niet besmet te raken maar wanneer je nog geen symptomen hebt en dus wel besmet bent . Nies je dan een keer plotseling dan komt er gewoon veel minder virus over grotere oppervlakken vrij .
Ik heb nog niet gehoord dat er mensen in het ov , waar mensen een kapje moeten dragen, zijn besmet, Dan hadden we wel oproepen gezien wie wanneer in welke trein had gezeten .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:38

De besmettingen lopen op, maar de IC opname (gelukkig) nog niet toch? Zou het dan kunnen dat er meer besmettingen duidelijk worden omdat nu de milde klachten wel getest worden, in tegenstelling tot alleen de zware gevallen begin dit jaar? Misschien waren er toen ook veel meer milde besmettingen, maar die werden toen nog niet getest, toch?

Overigens, met alles wat tot nu toe open gegaan is in NL lijkt het mij nog wel een soort van mee te vallen... of ben ik dan te optimistisch? Is er al een besmettingshaard uit een sportschool of restaurant gekomen eigenlijk?
Ik heb niet alles meer gevolgd maar het laatste was een BOA-besmetting (waarvan ik nog steeds benieuwd ben hoe die eraan gekomen zijn) en dat cafe, toch?

Het virus ging begin dit jaar zo hard dat het wellicht zou kunnen zijn dat eigenlijk heel veel mensen het al opgelopen hebben en degene die hard getroffen zijn, het gehad hebben.. nu komen de mildere aan het licht..zoiets? (gewoon hardop denkend.. geen conclussie trekkend ofzo)

Nav de mooie weekenden waar mensen in parken en op stranden zaten of in overvolle bouwmarkten etc is er niet heel erg veel stijging geweest, toch?

Zolang ze niet aangeven waar de besmetting heeft plaatsgevonden (als ze daar al achter komen) zou ik niet weten of binnen activiteiten echt doorslaggevend zijn? Hebben die BOA's dan een slaapfeestje gehad ofzo?

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:41

In het begin van het jaar zijn er achteraf ook veel besmette mensen met waarschijnlijk nauwelijks symptomen geweest , lang voor de eerste IC opname. Tot de boel in één keer overstroomde en een arts zei deze week precies hetzelfde . Als er nu maar genoeg besmet raken lopen de ziekenhuizen over drie a vier weken weer voller.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:42

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-druppels
Dit is een van de artikelen die ik bedoel, dat binnen 1,5 meter waarschijnlijk niet voldoende helpt.
Natuurlijk beter dan niets doen, maar niet voldoende.

Cer welke boa moet wat doen dan, het is weer toegestaan en nu stijgt het ook weer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:47

_Penotti schreef:
Cer welke boa moet wat doen dan, het is weer toegestaan en nu stijgt het ook weer.

Deze zin snap ik niet helemaal?

@Bigone: ja precies.. maar het ging toen zo hard.. zou het kunnen zijn dat de mensen die er heftige klachten van kregen tijdens de eerste golf al op de IC beland zijn.. ? En dat nu de mensen die 'slechts' milde klachten hebben/krijgen, overgebleven zijn en nu aan het licht komen door meer testen? Ik weet het niet hoor, ik denk gewoon maar wat..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:52

Jij schrijft dat de boa's nu niets doen, toch? Of begreep ik je verkeerd?

Ik reageer met wat moeten ze doen dan, want met veel mensen binnen mag weer.

https://www.ad.nl/binnenland/neem-versp ... a02078859/
Nog een onderzoek dat de virus deeltjes binnen in de lucht blijven zweven en de 1,5 meter daardoor wellicht weinig effect heeft.

Nu zijn het overigens vooral jongeren die het krijgen, die belande minder snel op de IC.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:55

Cer schreef:
_Penotti schreef:

Deze zin snap ik niet helemaal?

@Bigone: ja precies.. maar het ging toen zo hard.. zou het kunnen zijn dat de mensen die er heftige klachten van kregen tijdens de eerste golf al op de IC beland zijn.. ? En dat nu de mensen die 'slechts' milde klachten hebben/krijgen, overgebleven zijn en nu aan het licht komen door meer testen? Ik weet het niet hoor, ik denk gewoon maar wat..

Er zijn nog heel veel mensen met een zwakkere gezondheid over die het niet gehad hebben,nu komen de grootste aantal besmettingen in de leeftijd 18 tot 50 voor, die hebben opa’s oma’s ouders .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:07

_Penotti schreef:
Jij schrijft dat de boa's nu niets doen, toch? Of begreep ik je verkeerd?

Oh nee dat bedoelde ik niet.. ik doelde op die groep BOA's in Schiedam (?) die allemaal besmet zijn geraakt... ik vroeg me af of ze al weten hoe die eraan gekomen zijn..
Die werken voornamelijk buiten, toch? Of hebben die een feestje gehad binnen met zn allen ..

Van dat cafe is het vrij duidelijk denk ik, en van die slachthuizen (meen ik) ook, die mensen woonden bij elkaar en werden gezamelijk vervoerd..
maar ik heb nog niet gehoord dat er vanuit een restaurant of sportschool besmettingen geweest zijn.. dacht ik?

Ik weet niet of jongere mensen die het krijgen, de mensen met een zwakkere gezondheid mijden.. Degene die zich in groepen begeven zouden dat wel moeten doen, denk ik..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:08

Oh dan begreep ik je dus verkeerd :)

Ja gisteren las ik toch iets over een kroeg waar de besmettingen waren van juist de mensen die na 11 uur naar binnen gingen omdat de deur dan dicht moest?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:48

Ik vind het ook eigenlijk nog meevallen voor de versoepelingen. Het is logisch dat het iets omhoog loopt nu meer mag, maar ik vind het nog niet super schokkend op 17 miljoen mensen. Er is 1 (één) kroeg nu geweest als brandhaard in bijna 2 maanden tijd. Dat vind ik ook stof tot nadenken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:04

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:24

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:26

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:27

Zet istrie weer op geel!
Sterf!
Wordt wakker!
Ik wil gvd bowlen!

In wat voor wereld zijn we terecht gekomen? Ik wordt er heel verdrietig van

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:26

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:29

Afbeelding
Ik kwam deze tegen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:29

Dat bericht over het 3 jarig meisje werd hierboven ook al genoemd. Niet minder vervelend natuurlijk.

Facebook reacties zijn sowieso al gestoord. Daar bestaat menselijkheid niet meer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:59

purny schreef:
[ [url=m/mGUV2b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kwam deze tegen

Zit een brok waarheid in :j

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:33

Hoezo zijn er nu eigenlijk meer besmettingen dan in maart? Toen waren er veel meer, alleen werd er bijna niemand getest en nu wel. Ook concentreren de toenames in besmettingen zich momenteel heel erg. Bijvoorbeeld in Rotterdam.

Ik ken verschillende mensen die in maart goed ziek zijn geweest en aan alle symptomen voldaan hebben, maar het officieel niet weten omdat ze nooit getest zijn toen. Die telden toen niet mee, maar hebben wellicht wel overgedragen.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:42

191 nieuwe besmettingen vandaag. Gaan we morgen de 200 weer aantikken?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:09

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:24

Bloodymary schreef:
Hoezo zijn er nu eigenlijk meer besmettingen dan in maart? Toen waren er veel meer, alleen werd er bijna niemand getest en nu wel. Ook concentreren de toenames in besmettingen zich momenteel heel erg. Bijvoorbeeld in Rotterdam.

Ik ken verschillende mensen die in maart goed ziek zijn geweest en aan alle symptomen voldaan hebben, maar het officieel niet weten omdat ze nooit getest zijn toen. Die telden toen niet mee, maar hebben wellicht wel overgedragen.

In Maart waren er waarschijnlijk nog veel meer besmettingen maar liep ook de ic vol, nu word er veel meer getest en haal je ook de lichte gevallen er uit. Wanneer ze in Maart dit hadden gedaan was je zeker weten over de 1000 per dag gekomen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:48

We zitten er nu veel korter op.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 07:23

En bij de Haaren, bv Hillegom, zijn ook veel mensen zonder klachten getest omdat ze in dat Cafe waren, maar hebben geen klachten. In maart werd je alleen getest als je bijna omviel zo'n beetje. Dus snap de toename nu wel. Als we op deze manier om maart hadden getest was dat asntal toen veel hoger geweest. En dus kunnen aantal besmettingen eigenlijk niet vergeleken worden denk ik.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 07:27

Nu wordt er idd veel meer getest.
De ziekenhuisopnames gaan voorlopig nog niet (sterk) omhoog maar de vrees is dus dat dat gaat komen.