Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:07

Tyrcanol schreef:
Idd, ben er bang voor ..

Pff wat zijn mensen ongeduldig zeg.
Gister avond mail contact gehad, en daarna gaan slapen.

Op mijn werk heb ik geen internet bij de hand, dus kan ik niks lezen en of reageren.

Lees ik net het mailtje dat het te lang duurde dus het is al verkocht..
:')

En net zag ik mijn oude prachtige barefoot op internet staan ;(
Heb m met zo veel pijn in mn hart verkocht, vanwege DA rekeningen,
Aan iemand die er ontzettend blij mee zou zijn ... niet dus .. hij staat nu voor meer op internet.
Dat doet zeer, wat heb ik een spijt van die verkoop zeg ...

Het is natuurlijk diegene zijn goed recht hoor, absoluut.
Maar dan had ik hem liever niet verkocht .. had m namelijk ook niet op internet staan.
Iemand zocht er specifiek naar, dus denk ach dan kan ik er iemand heel gelukkig mee maken.

Pijn in je hart voor een zadel?? Zat je paard er nog onder? :+ Het is maar een ding hoor...Beetje overdreven dat 'gunnen' aan de verkoper. Je had het geld nodig, dus voor jou kwam het ook prima uit. Wat de koper er daarna mee doet, daar heb je na verkoop nu eenmaal niks meer mee te maken.

HTM

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:37

Pfff.
Had vandaag iemand die appte of ze iets op mochten halen.
Uur later afgesproken, maar heb fijn staan wachten.
Kwartier na afgesproken tijd een App gezonden maar natuurlijk niks terug gekregen.
Snap dat echt niet...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:58

Vrouwtje wil al mijn kookboeken overnemen, maar alleen ruilen.

Prima, wil best even kijken of er wat bij zit.
Wel direct gemeld dat ik niet eerder verstuur dan dat de spullen in goede orde zijn ontvangen.

Nee, stuurt de vrouw terug. Jij verstuurd eerst, en dan ik

:evaw: graag of niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:01

Tja kan de vrouw ook net zo goed begrijpen natuurlijk, ruilen met verzenden blijft altijd tricky, zoals jij nu achter je comp zit zit zij nu waarschijnlijk ook, zij kan ook niet ruiken of je te vertrouwen bent :+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:03

chelle_dora schreef:
Tja kan de vrouw ook net zo goed begrijpen natuurlijk, ruilen met verzenden blijft altijd tricky, zoals jij nu achter je comp zit zit zij nu waarschijnlijk ook, zij kan ook niet ruiken of je te vertrouwen bent :+

Dat zal best, maar zij is degene die wil ruilen, niet ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:07

Jij stemt in met de ruil dus zal het voor jou ook interessant zijn :+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:08

chelle_dora schreef:
Jij stemt in met de ruil dus zal het voor jou ook interessant zijn :+

Ik ben nog nergens mee ingestemd, weet nog helemaal niet wat ze te ruil heeft :')

Heb gezegd dat ik wel even kijkje wil nemen, maar nog geen link gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:09

Dan snap ik het 'rare' niet eraan, zolang als dat er dus nog niks is ingestemd is er toch niks vreemds? Ja dat zij als eerst d'r spullen wil en jij net zo goed als jullie besluiten om te ruilen... Wat maakt dan dat zij vreemder is dan jij? :+ Dan moet je naar elkaar toerijden, weet je zeker dat je niet belazerd wordt en anders niet ruilen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:11

chelle_dora schreef:
Dan snap ik het 'rare' niet eraan, zolang als dat er dus nog niks is ingestemd is er toch niks vreemds? Ja dat zij als eerst d'r spullen wil en jij net zo goed als jullie besluiten om te ruilen... Wat maakt dan dat zij vreemder is dan jij? :+ Dan moet je naar elkaar toerijden, weet je zeker dat je niet belazerd wordt en anders niet ruilen.

Het rare is, zij wil iets van mij....maar ik moet eerst verzenden.

Komt op zelfde neer dat ik verzend voordat geld binnen is.

En dat doe ik ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:13

En andersom net zo goed, want je hoeft die ruil niet te accepteren, je kan ook zeggen betalen voor de boeken en als ik het interessant vind koop ik wel boeken van jou over? Dus nee, vind haar niet heel raar, niet veel vreemder dan jij bent.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:17

chelle_dora schreef:
En andersom net zo goed, want je hoeft die ruil niet te accepteren, je kan ook zeggen betalen voor de boeken en als ik het interessant vind koop ik wel boeken van jou over? Dus nee, vind haar niet heel raar, niet veel vreemder dan jij bent.

Waarom andersom dan net zo goed?

Zij wil ruilen, en ik wil best een kijkje nemen uit coulance.....
Maar ga niet eerst verzenden

Als ik iemand mail met de vraag of de gene misschien wil ruilen.
En de gene zegt: prima, wil best een kijkje nemen maar alleen als jij eerst verzend.

Vind ik niet meer dan normaal. Ben allang blij dat degene wil ruilen en ga dan niet eisen dat zij het eerst verzendt.

Mijn risico, ik wil ruilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:21

Ruilen met verzenden is voor beide partijen tricky, ongeacht van wie het initiatief komt. Als je niet wilt verzenden met een ruil moet je dat aangeven en dan houdt het toch snel op? Zijn nu 2 rare mensen op marktplaats :+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:24

chelle_dora schreef:
Ruilen met verzenden is voor beide partijen tricky, ongeacht van wie het initiatief komt. Als je niet wilt verzenden met een ruil moet je dat aangeven en dan houdt het toch snel op? Zijn nu 2 rare mensen op marktplaats :+

Ik wil best verzenden, maar pas als ik de spullen in goede orde heb ontvangen.

Ik kom haar te gemoed, niet andersom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:26

Tja en zij zal hetzelfde hebben, wat ik al zei, met ruilen via verzenden loop je allebei risico's en zij zal het risico dan ook niet willen nemen...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:29

chelle_dora schreef:
Tja en zij zal hetzelfde hebben, wat ik al zei, met ruilen via verzenden loop je allebei risico's en zij zal het risico dan ook niet willen nemen...

Zij is degene die mij benadert....niet andersom.
zij wil ruilen, heeft ze het risico ook maar te nemen

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:34

Jij verstuurd toch ook niets voordat het betaald is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:43

chelle_dora schreef:

Dus als iemand jou mailt dat ze interesse heeft maar dat je het eerst even moet versturen voordat ze betaald dan is dat ok voor jou? Want dat is hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:47

Dat zeg ik niet? Maar goed ik ben dan zo'n miep die eerst adresgegevens vraagt en rekeningnummer even checkt op opgelicht-sites, dat zal mij ook vast een raar mens op marktplaats maken dan :+

Maar goed, wat ik al zei, ik vind ruilen met verzending sowieso tricky en doe zelf alleen ruilen als ik diegene zie.. Overmaken vind ik toch wat anders maar goed :+

Als je iets terug moet sturen naar een webshop moet je toch ook eerst je artikelen opsturen voordat je je geld terug krijgt.. Is ook riskant maar doe je ook zonder erover na te denken :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:29

Wat een gedoe zeg. Ben het helemaal met Kitty eens eigenlijk.
Heb al twee keer gehad dat iemand niks opstuurde. Toen ben ik het mooi op gaan halen. Bleek dat ze het spul nooit op zouden sturen omdat ze het niet eens hadden....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:42

Ik ben het ook wel met Kitty eens hoor.
Degene wilt ruilen maar wel dat Kitty het als eerste verzend....

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:29

Pfff ik heb een paar zadels op marktplaats staan, 1 die voor relatief weinig weg mag en de rest is allemaal vrijwel nieuwstaat. Had een bod op het goedkope zadel gehad, korte mailwisseling, ik er mee akkoord en gevraagd of ik wellicht zou langskomen of dat ze het kwam halen om te passen en wat we konden afspreken (bieder komt uit de buurt). Geen reactie. Ik erachteraan gemaild (wie weet komt de mail niet over), of ze de mail ontvangen heeft en wat we nu zouden afspreken. Krijg ik een mail terug "uuuh je mag wel langskomen". Dus. Andere koper zoeken dan maar.

Krijg ik zojuist een mail op een van mijn andere zadels: 200euro! (vraagprijs iets meer dan het dubbele). Jahoor, dezelfde bieder. Heb maar teruggemaild of dat een bod op de linker- of de rechterkant is? :evaw:

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:09

Brievenbuspost is ook flink omhoog gegaan!

0 - 20 g 1 x Nederland 1 € 0,64
20 - 50 g 2 x Nederland 1 of 1 x Nederland 2* € 1,28
50 - 100 g 3 x Nederland 1 € 1,92
100 - 250 g 4 x Nederland 1 € 2,56
250 gr - 2 kg 6 x Nederland 1 € 3,84

De 250-500 gram is er tussenuit gegaan....
Voor boekenhandel dus absoluut niet interessant meer.
Had een hoop boeken die op 3 euro verzendkosten zaten, zitten dus nu op 3,84....

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:47

vanaf wanneer gelden die prijzen???

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:53

HTM schreef:
vanaf wanneer gelden die prijzen???

Nu.....

Per 1 januari...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:29

Ik had dat ook niet gedaan, die andere mevrouw geef je al een gunst door ipv verkoop te willen ruilen en dan heeft ze geen vertrouwen in je en wil ze dat je als eerste verzend. Alle twee tegelijk is ook niet echt te checken, of het daadwerkelijk wordt gepost. Ik vind het raar, zij wil de boeken, zij wil ruilen en dan wil ze ook nog dat jij eerst verzend. Het is inderdaad zo dat je ook geen spullen op stuurt voor je geld hebt. Ik had het niet gedaan, door dit soort praatjes krijg ik gelijk al wantrouwen in tegen partij.