Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:09

Polarize schreef:
Dat ik erg ambitieus ben met de sinterkerst surprises :+
Hoe ga ik ooit een Citroen C1 namaken, met kofferbak die open kan?? Leek mij leuk om dan de cadeautjes in de kofferbak te leggen :')

Maak je hem van karton? Dan zou je twee snedes aan de zijkant kunnen maken, waarbij het 'scharnierpunt' aan de onderzijde van het raam vastblijft zitten. Je kunt het karton dan met een botte punt of achterzijde van een bestekmes kunnen buigen, waardoor het ook werkelijk kan bewegen. Onduidelijke omschrijving denk ik, maar hopelijk kun je er iets mee.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:26

Badeendje schreef:
De accu van mijn electrische fiets is gestolen :(. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de verzekering (ANWB) dit oppakt en ik een nieuwe heb?

Beetje late reactie, maar ik weet uit ervaring dat ze behoorlijk snel zijn met geld terug storten.

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:50

Het was redelijk droog op weg naar mijn bestemming toen ik moest lopen. Kreeg alleen een paniekaanval op bestemming. Samen met mijn afspraak naar buiten in een mega hagelbui :brr:
Maarja frisse lucht helpt en na een kwartier konden we weer naar binnen om de afspraak daar voort te zetten.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:20

De stagiaire is aan haar tweede week bezig en natuurlijk moet je geen al te hoge verwachtingen hebben, maar het werk dat ze tot nu toe aflevert is wel heel bedroevend -O-

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:24

luuntje schreef:
Nick ben je oke?
Zou wel melding maken bij de wijkagent over die hond.

Gelukkig wel! Alleen een kleine blauwe plek aan overgehouden.

Marcella schreef:
Zou zeker melding maken.

Het gebeurde op een vrij toegankelijk erf, ik moest daar pakketten bezorgen. Geen waarschuwingen, geen hekken, niets. Ook nooit problemen gehad met de honden daar, maar dit keer bukte ik om de pakketten neer te zetten en een van de honden greep me zo in mijn arm.
Is het nog steeds nodig om een melding te maken of hoeft dat niet omdat het op eigen terrein/erf gebeurde? Ik was wel van plan het aan de baasjes te melden de volgende keer dat ik er ben.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:29

Foaly schreef:
De stagiaire is aan haar tweede week bezig en natuurlijk moet je geen al te hoge verwachtingen hebben, maar het werk dat ze tot nu toe aflevert is wel heel bedroevend -O-

Nou ben ik nieuwsgierig om wat voor soort werk het gaat?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:31

Ze hadden voor hier alleen een beetje natte sneeuw voorspeld.
Waarom zit ik dan precies die 40min van een fikse sneeuwbui in de auto? Was niet echt super leuk :=

Nu ellende op de weg natuurlijk en heel de dag onvoorspelbaar maar zou eigenlijk naar een vriendin gaan waar ik wel zin in had maar wil niet in het donker in de sneeuw rijden -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:32

Ik heb het de hele tijd koud , leuk die hormonen.

Nou ja gelukkig kom ik nog steeds onder de besmettelijke buikgriep uit. Mijn lijf is alleen maar bezig met het terugkerende maandelijkse riedel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:32

nick_en_ik schreef:
Het gebeurde op een vrij toegankelijk erf, ik moest daar pakketten bezorgen. Geen waarschuwingen, geen hekken, niets. Ook nooit problemen gehad met de honden daar, maar dit keer bukte ik om de pakketten neer te zetten en een van de honden greep me zo in mijn arm.
Is het nog steeds nodig om een melding te maken of hoeft dat niet omdat het op eigen terrein/erf gebeurde? Ik was wel van plan het aan de baasjes te melden de volgende keer dat ik er ben.

Het is niet zo dat een hond mag bijten omdat het op eigen erf gebeurt. Dus ja ik zou een melding maken én tegen de eigenaar van de hond vertellen wat er gebeurd is. Dan kan deze daar passende maatregelen voor treffen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:39

Ineke2 schreef:
Foaly schreef:

Nou ben ik nieuwsgierig om wat voor soort werk het gaat?

Het is vertaalwerk en en we zien vaak dat stagiairs die net binnenkomen nog veel te letterlijk vertalen, woorden die aan elkaar moeten los van elkaar schrijven (Engelse ziekte) en rare zinsconstructies maken, en dat is allemaal prima, dat hameren wij er wel uit.

Maar zij doet én het bovenstaande én ze maakt typ- en spelfouten, ze past zinnen die gedeeltelijk uit het vertaalgeheugen komen niet aan maar neemt ze één op één over terwijl er toch wel wat toegevoegd/weggehaald/veranderd moet worden en ook met dingen als cijfers uit de brontekst goed overnemen is ze niet nauwkeurig. Vooral dat laatste is opvallend, want je zou zeggen dat je daar geen vertaalopleiding voor nodig hebt, en die heeft ze juist wel :=

Goed, rant over :') Deze feedback krijgt zij natuurlijk ook gewoon (iets netter verwoord) en hopelijk verbetert het nog, anders worden het drie lange maanden :+
Laatst bijgewerkt door Foaly op 20-11-24 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:43

Ik zou het vooral aan de eigenaar laten weten! Dit is not done, zeker niet als er geen hekken of waarschuwingen zijn, maar wel verwacht wordt dat je het erf op komt om pakketen af te leveren. Dat moet dan gewoon veilig kunnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:44

Foaly jemig ik zou het ook even melden, dergelijk slordigheden zou eigenlijk niet mogen met vertalen :n

Nick :knuffel: de eigenaar zou toch moeten zorgen dat je veilig je werk kunt doen. Als je een hapgrage hond hebt moet je ervoor zorgen dat deze geen schade kan aanrichten. Heb je veel schade?

Ik word oud. -O- er is kennelijk een storing al heel lang bij odido waardoor 3g telefoons niet kunnen bellen. Nu stond er net een doodzieke meneer hier die de dokter moest bellen omdat hij zich beroerd voelt en een niet werkende telefoon :(:) . Dat is opgelost gelukkig en de juiste zorg is nu op de juiste plek. Maar dan ga je spitten wat de oorzaak is en kennelijk dus een storing.

Maar de reden waarom ik me oud voel is de commentaren bij de storings melding.

Ik type er even twee na. 8)7 Is dit het nivo van Nederland tegenwoordig? en kan iemand het even voor me vertalen wat er staat? :')

-Odidogra Kk leven odido mag ik gwn keer normaal gaan slapen zonder dat ik bedreigt ga worden door mn vriendjes dat ik niet bereikbaar ben

-Fix die kk netwerk jullie moeders, hoe moet ik nu die khebs bereiken. En nog elke maand floes van mijn rek aftrekken. Odiddy de zeb.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:52

Dat is het gemiddelde niveau van de mensen die chatten met klantenservice in elk geval ja. Er missen wel een hoop hoofdletters, uitroeptekens, vraagtekens en scheldwoorden om tot de slechtste te behoren ..:+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:53

Ik weet niet eens wat de tweede melding betekent :')

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:59

Karuna

Jeetje wat een taalgebruik zeg. Ik reed vannacht naar huis en inderdaad geen service. Maar kom op zeg dat overleef je toch wel…

Gisteren hele leuke dag gehad maar nu zo verschrikkelijk moe…

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:00

karuna schreef:
Ik weet niet eens wat de tweede melding betekent :')

Zoiets als “ Maak dat netwerk nou eens. Hoe moet ik mijn vrienden / kennissen nou bereiken? En wel elke maand geld van mijn rekening afhalen.”

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:01

Met de toevoeging, Kanker Odido . Dat dan weer wel.

Bedroevend

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:03

Ah dank voor de vertaling. Maar gemiddels genomen gooien ze graag met ziektes die je liever niet krijgt. ;(

In dit geval is het wel een probleem. -O- De beste man is stevig ziek en wij springen bij waar nodig. Maar zo kan hij niemand bereiken bij problemen, nu dus in de sneeuwjacht trillend en slapjes hierheen gekomen waar hij bijna door zijn benen ging van ellende omdat hij niet voor hulp kon bellen. Ik hoop echt dat het op te lossen is snel. Bizar wel dat het alleen de 3g telefoons betreft. Ik ga zo even in de kast spitten of er nog ergens een oude telefoon is die desnoods tijdelijk gebruikt kan worden met de simkaart. De storing schijnt gisteravond al begonnen te zijn. Dan kan ik alleen maar heel blij zijn dat hij afgelopen nacht niet in de problemen is gekomen %)
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-11-24 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:04

Afbeelding
Dit hoeft van mij nu ook weer niet, moet straks nog naar de fysio. Kan al niet makkelijk in en uit stappen en dan moet ik ook nog door de sneeuw heen. Hopelijk is het straks gesmolten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:05

Hier ook flinke sneeuw :j ik ben blij dat ik al eerder hier was en niet vandaag de weg op hoef

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:29

Hier nu zonnig en droog, maar flinke stormwind.

Heb dan liever minder wind. :=

Odido heeft tegenwoordig wel vaak storing. :=

En betreffende hond zou ik inderdaad melden bij eigenaar en politie.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:41

Brrr, vanmorgen n de tegen en daarna sneeuw de paddock gemest. Was echt ik koud daarna, dus gingen ff drinken in de kantine: bleek dat mijn jas totaal niet waterdicht was en ik gewoon een zeiknatte trui en bh had. Broek ook..

Dus naar huis, maar was gewoon tot het bot toe koud.. dat wordt een nieuwe winterjas zoeken :brr:

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:46

Dat een reep confetti Milka nooit netjes breekt door de confetti :') .

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:55

ik had net ook telefoonstoring (Ben) ... toen kreeg ik de tip om even vliegtuigstand in te stellen, en na 30 seconden weer terug. En toen deed die het weer. Misschien helpt dat bij Odido ook? Wel heel vervelend voor de zieke meneer :(

Ik zou zeker melding maken van de bijtende hond, zowiezo bij de eigenaar. Je eventuele schade moet hij vergoeden. Ook je colega's even waarschuwen misschien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:00

De telefoon doet het weer gelukkig. De vliegtuigstand even aanzetten had ik al geprobeert dat hielp niets helaas, nu ook hebben we een telefoon gevonden die als back up kan dienen.