Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:24

Urbanus schreef:
Ja sommigen gaan nooit op vakantie, anderen gaan iedere schoolvakantie. Doet er verder niet toe, ik snap best dat je in de zomer niet thuis wil blijven als puber. Is gewoon zuur als je moeder zoiets verbiedt.

Ik was 16 toen ik voor het eerst met vrienden naar Kroatië ging, was fantastisch! Ik vind 16/17 prima leeftijd om zoiets te doen, met 18 ga je vaak op kamers, dan moet je het ook alleen redden.

Ik denk dat de geestelijke gesteldheid van fotolijstje mee wordt genomen door haar ouders? Ik bedoel: genoeg zorgelijke berichten te vinden van haar kant. Als je niet stabiel bent zou ik als ouder helemaal mijn kind in de buurt willen hebben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:35

Plus je ging met vriendinnen en dan praten we denk ik ook over een tijd toen er nog wat minder gekken op deze planeet rondliepen. En dat iedereen nog een stuk beter op elkaar lette.

Mijn zusje is ook jong en best nog naïef en denkt dat iedereen leuk en lief is. Het is goed als je altijd het leuke is mensen kunt zien maar mijn zusje ziet gevolgen vaak echt nog niet nu ze 21 is. Die gaat ook wel eens naar Berlijn maar als het aan mijn moeder lag echt niet. Mijn zusje denkt net als mijn vader pas achteraf.

Ik doe dat soort dingen niet meer omdat ik er soms teveel over nadenk maar het ook sneu vindt voor mijn moeder als ze zo zwaar ongerust wordt. Nu ik wat ouder wordt kan ze het wel makkelijker loslaten en omdat ze weet dat ik verstandig ben. Maar met mijn zusje weet ik zeker dat ze slapeloze nachten heeft.

En dan doet mijn zusje ook nog een hoop dingen stiekem wat ze niet weet

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:40

Fotolijstje is echt niet de enige puber die niet op zonder ouderlijk toezicht op vakantie mag. Het is misschien vervelend, maar geen wereldramp.

In Nederland is genoeg te doen, zeker met je ov-kaart. Maak daar gebruik van zolang dat kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:57

fotolijstje schreef:
Ik ben gewoonweg pissig op mijn moeder.

Ik mag dus niet op vakantie in mijn eentje, waarom geen idee.
Het hakt er gewoon in dat ik wéér thuis moet blijven deze zomer. Ik trek het gewoon niet meer.
Helemaal omdat ik 18 word dit jaar maar ze moeilijk doet over dit. Als ik deze zomer niet ga dan ga ik wel in de herfstvakantie dus zoveel verschil is het niet.
Ga een paar dagen naar Cambridge, dan kan ik wel standby staan. Ik woon er maar 20 minuutjes bij vandaan. :D Londen kan ook, dat is ook niet zo overdreven ver.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:12

Had zo’n leuk jurkje gekocht voor een etentje vanavond, zegt zoon 1; “Goh Moeke, wat zie je er Christelijk uit”. :\

Misschien heeft Elspeet wel n weggeefhoek. Afhalen 30 kilometer verderop.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:16

Urbanus schreef:
Ja sommigen gaan nooit op vakantie, anderen gaan iedere schoolvakantie. Doet er verder niet toe, ik snap best dat je in de zomer niet thuis wil blijven als puber. Is gewoon zuur als je moeder zoiets verbiedt.

Ik was 16 toen ik voor het eerst met vrienden naar Kroatië ging, was fantastisch! Ik vind 16/17 prima leeftijd om zoiets te doen, met 18 ga je vaak op kamers, dan moet je het ook alleen redden.

Maar dan ga je ook met vrienden, als ik de berichten van Fotolijstje na lees, wil ze helemaal alleen.
Vind dat toch net ff wat anders :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:24

Zebrastreep schreef:
Plus je ging met vriendinnen en dan praten we denk ik ook over een tijd toen er nog wat minder gekken op deze planeet rondliepen. En dat iedereen nog een stuk beter op elkaar lette.

Mijn zusje is ook jong en best nog naïef en denkt dat iedereen leuk en lief is. Het is goed als je altijd het leuke is mensen kunt zien maar mijn zusje ziet gevolgen vaak echt nog niet nu ze 21 is. Die gaat ook wel eens naar Berlijn maar als het aan mijn moeder lag echt niet. Mijn zusje denkt net als mijn vader pas achteraf.

Ik doe dat soort dingen niet meer omdat ik er soms teveel over nadenk maar het ook sneu vindt voor mijn moeder als ze zo zwaar ongerust wordt. Nu ik wat ouder wordt kan ze het wel makkelijker loslaten en omdat ze weet dat ik verstandig ben. Maar met mijn zusje weet ik zeker dat ze slapeloze nachten heeft.

En dan doet mijn zusje ook nog een hoop dingen stiekem wat ze niet weet

Ik denk niet dat de wereld 20 jaar geleden zoveel veiliger was, er gaan nog steeds zestienjarigen op zuipvakantie.

Ik ben blij dat mijn ouders niet zo bezorgd waren vroeger, ik heb ook een jaar in Londen gewoond toen ik 21/22 was. Toen was ik al een paar jaar het huis uit :=

M_D_H schreef:
Urbanus schreef:

Maar dan ga je ook met vrienden, als ik de berichten van Fotolijstje na lees, wil ze helemaal alleen.
Vind dat toch net ff wat anders :j

Ja is misschien ook zo. Dan maar in de zomervakantie dagjes uit plannen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:26

Precies.
Met vrienden is heel anders.
En ook de tijd nu weer anders.
Ik geef die ouders groot gelijk.
En op kamers doen de meeste ook niet meteen in het buitenland.
Met je 17 hoef je sowieso nog niet alles ontdekt te hebben daar komt nog tijd genoeg voor.
Ene kant zegt FL vaak ik ben bang om ouder te worden. Anderzijds wil ze dingen doen die vaak nog helemaal niet bij de leeftijd passen. Wat logisch is voor een puber. Maar ook logisch dat ouders dan zeggen ;gaat niet gebeuren

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:28

Vriend die dingen regelt voor vakantie (ja ik heb ook een aandeel want in ga mee) en besloten had dat bepaalde dingen niet door mij betaald worden en dan boos worden als ie t toch niet kan betalen en ik t niet kan missen omdat ik mijn geld plan wbt m’n uitgaven en ik niet aan m’n spaarrekening kom. Bovendien hoef ik m’n bankrekening niet aan hem te verantwoorden dus als ik zeg “kan t niet missen” dan moet t imo duidelijk zijn dat t probleem ff niet bij mij ligt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:30

DuoPenotti schreef:
Precies.
Met vrienden is heel anders.
En ook de tijd nu weer anders.
Ik geef die ouders groot gelijk.
En op kamers doen de meeste ook niet meteen in het buitenland.
Met je 17 hoef je sowieso nog niet alles ontdekt te hebben daar komt nog tijd genoeg voor.
Ene kant zegt FL vaak ik ben bang om ouder te worden. Anderzijds wil ze dingen doen die vaak nog helemaal niet bij de leeftijd passen. Wat logisch is voor een puber. Maar ook logisch dat ouders dan zeggen ;gaat niet gebeuren

Agree to disagree.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:34

Ach doordat ik toen veilig in Nederland bleef en niet met vrienden op vakantie ging maar veel heb gewerkt kan ik nu nog vaker leuke dingen doen en niet alleen in de vakanties ect. Ik haal het nu allemaal wel in :D

Maar op die leeftijd was ik helemaal niet zo gelukkig en genoot ik nergens echt oprecht van. Een vakantie was voor mij soms nog extra piekeren.

Ik kan gelukkig nu wel extra genieten van leuke dagjes uit en vakantie.

door dat werken heb ik nu wel 2 paarden die had ik zonder niet gehad

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:38

Ah, wat naar dat je toen niet zo gelukkig was. :(:)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:41

Ik ben in ons gezin de enige die van paarden houdt. Mijn broer en zussen snappen er geen jota van.

Gisteren is onze jonge merrie ster verklaard en dat heb ik gedeeld in onze groepsapp. Allemaal blauwe vinkjes.. maar geen gefeliciteerd of iets in die geest. Daar erger ik me groen en geel aan :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:42

Whoohooooo gefeliciteerd SophievdV *\%/* *\%/* *\%/*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:45

Urbanus schreef:
Ah, wat naar dat je toen niet zo gelukkig was. :(:)

Vindt het nu ook wel jammer dat ik die jaren niet op een leuke manier heb meegemaakt. Maar goed het is wat het is. De puberteit vond ik maar ingewikkeld.

Daarom geniet ik nu dubbel :D ben nu wel blij met al die mensen die zo vervelend tegen mij heb gedaan nu zet ik mij er gemakkelijker overheen.

Gefeliciteerd ! @sophievdb

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:45

SophievdV schreef:
Ik ben in ons gezin de enige die van paarden houdt. Mijn broer en zussen snappen er geen jota van.

Gisteren is onze jonge merrie ster verklaard en dat heb ik gedeeld in onze groepsapp. Allemaal blauwe vinkjes.. maar geen gefeliciteerd of iets in die geest. Daar erger ik me groen en geel aan :')

Yes, gefeliciteerd *\o/*!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:50

@Zebrastreep denk dat heel veel mensen hun pubertijd niet helemaal geweldig vinden, het is nou eenmaal een lastige periode. Ik was in mijn studententijd bijv ook allesbehalve gelukkig maar daar nu van zitten balen levert mij niets op dus probeer het gewoon los te laten:o

Alleen reizen als tiener kan wel gaaf zijn om te doen, neem ook aan dat fotolijstje niet van plan was om in haar uppie op straat te gaan slapen ergens in de ergste krottenwijk van Johannesburg ofzo :=

Wellicht een beetje vage ergernis maar over vakanties gesproken - eigenlijk is het heel erg stom dat ik zo zat te piekeren over dat verplicht naar Polen gaan, ik vermaak me toch wel prima. Er is nog winter hoger in de bergen jongens <3 wat een feest *\o/*

Ik heb alleen morgen 10u stevig klimmen op de planning en zit nu nog aan de vodka, heb er alvast spijt van :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:51

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:52

Dankjewel :D het is ook gewoon super gaaf!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:53

En je hebt gewoon hele knappe paarden Sophie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:54

SophievdV schreef:

Congratties.... *\o/*

Ik ben toen ik klaar was met de middelbare school was in mijn eentje naar Australie gevlogen, zonder ooit op mezelf gewoond te hebben ofzo. Volgende dag (nouja, dag daarna. Ik zat al in Sydney) gebeurde het ergste wat ongeveer kan gebeuren als je op reis bent - op vastkomen in een thaise gevangenis, zelf langzaam sterven zonder familie in de buurt of iets in die trant na. - .
Mijn stiefvader werd in Nederland plotseling dood gevonden. Blijkt dat als de soep maar heet genoeg opgediend wordt je vaak verrassend zelf redzaam bent :+ .

Ook als je alleen nog maar kunt krijsjanken en iedereen in je familie in pure paniek is, is er altijd een mannetje van de verzekering die je precies vertelt wat je moet doen, en ben vanaf aankomst op het vliegveld geen seconde meer alleen gelaten :) .

Maargoed. Ik snap ook wel dat je er voorzichtig mee bent als ouder.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:54

prompter schreef:
En je hebt gewoon hele knappe paarden Sophie :j

Dat is lief, dankjewel!!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:57

Urbanus schreef:
Sintara schreef:
In heb echt een heel leuke jurk gevonden maar ik ben er te bleek voor ;(

Nee joh, no such thing!

Ik smeer al fake tan, maar jij onderschat mijn glow in the dark huidskleur *D . Geen fijne combinatie met felle kleurtjes rood/oranje en turquoise helaas... (het turquoise alleen had nog wel gekund)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:17

M'n moeder die vraagt waarom ik niet naar nieuwbouw kijk. Tsja mam, als ik dat geld gehad had zou ik niet naar een 100 jaar oude woning kijken waar veel aan moet gebeuren, toch? |o

Daarna mijn vader opgebeld want ik zit er niet zo top bij en dat berichtje van m'n moeder stak, midden in mijn verhaal onderbreekt hij me want zijn favoriete programma begint over 5 minuten. Is goed pap, ga maar lekker kijken. Veel plezier.