Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:35

DuoPenotti schreef:
nee, maar bij haar was het duidelijk dat ze het deed omdat ze al wist dat ze hond uit ging vallen.
Zoals ik al eerder zei we kennen haar.
En eerder deed die hond niet zo en passeerde ze ook gewoon.
Dus ja ze wist dit en dan begrijp ik de niet muilkorf niet.

En nee ook al heb ik alle tijd, ik ga met onze honden niet speciaal een inham opzoeken.
Zou niet weten waarom.
Als je daar met hond of paard niet langs kunt lopen moet je echt ff na gaan denken wat je op de openbare weg aan het doen bent.

Ik heb ook een reactieve hond die uitvalt. Die reageert op paarden en andere honden. En dan wacht ik liever in een inham met meer ruimte, dan dat ik vlak langs de honden en/of paarden moet passeren met een hoop frustratie bij mijn eigen hond. Dus ik snap de gedachtegang van de betreffende vrouw zeker wel.
En dat betekent niet dat je met zulke honden niet de openbare weg meer op kan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:38

CupCakes_ schreef:
DuoPenotti schreef:
nee, maar bij haar was het duidelijk dat ze het deed omdat ze al wist dat ze hond uit ging vallen.

En nee ook al heb ik alle tijd, ik ga met onze honden niet speciaal een inham opzoeken.
Zou niet weten waarom.
Als je daar met hond of paard niet langs kunt lopen moet je echt ff na gaan denken wat je op de openbare weg aan het doen bent.

Ik heb ook een reactieve hond die uitvalt. Die reageert op paarden en andere honden. En dan wacht ik liever in een inham met meer ruimte, dan dat ik vlak langs de honden en/of paarden moet passeren met een hoop frustratie bij mijn eigen hond. Dus ik snap de gedachtegang van de betreffende vrouw zeker wel.

dat zeg ik toch ook niet? :)

ik begrijp dat ze daar ging staan. Zij had weinig keuze.
Ik reageer dat ik daar met mijn nette honden niet zou gaan staan. Wat blijkbaar sushi en hagelslag wel zouden doen.

Maar die inham maakte dus niets uit, het was niet dat die inham er dus voor zorgde dat die hond niet meer uitviel.
En nee dan heb je niets zonder muilkorf op de openbare weg te zoeken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:38

Froukje schreef:
Froukje schreef:
Vriend die gisteren blijkbaar wel heel diep in het glaasje heeft gekeken en alleen maar vage dronken appjes kan sturen.
Donder op, hij wéét dat ik een hekel aan dronken mensen heb. :evaw:

Dat was blijkbaar nog maar het topje van de ijsberg...

Zie net dat hij op 100 euro na het hele maandbedrag voor de hypotheek heeft uitgegeven. -:(-

En dan gaan lopen zeuren dat hij zo bang is weer in de schulden te belanden..

Dat wordt dus budget de volgende keer!
Snap dat je er van baalt Froukje.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:41

Shae schreef:
Froukje schreef:

Zie net dat hij op 100 euro na het hele maandbedrag voor de hypotheek heeft uitgegeven. -:(-

Wat? Toch niet aan drank/feestje ofzo? :wow: Wat super onvolwassen. Hoe reageert hij als hij daarop aangesproken wordt?

Helaas wel... Geen idee hoe hij reageert. Hij zit in Rotterdam en ik helemaal bovenin Groningen. Hij belde en appte net wel maar ik negeer hem lekker tot hij thuis is. Hij is samen met zijn broertje, die hoeft dat niet allemaal te horen.

_San87_ schreef:
Froukje schreef:

Wow... Daar zou ik toch wel even serieus over in gesprek gaan.

Dat staat ook op de agenda.

Ik ben echt woest.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:48

Ah nee dat is zo zonde van het geld. Zo kom je wel in problemen met financiën ja.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:49

Froukje schreef:
Shae schreef:

Wat? Toch niet aan drank/feestje ofzo? :wow: Wat super onvolwassen. Hoe reageert hij als hij daarop aangesproken wordt?

Helaas wel... Geen idee hoe hij reageert. Hij zit in Rotterdam en ik helemaal bovenin Groningen. Hij belde en appte net wel maar ik negeer hem lekker tot hij thuis is. Hij is samen met zijn broertje, die hoeft dat niet allemaal te horen.

_San87_ schreef:

Ik ben echt woest.

Dat snap ik :\.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:18

Dp, wat irritant zeg! En ja, met reactieve hond ging ik ook zo vroeg al aan de kant. Alleen nog liever helemaal weg en zeker niet stil staan. Ben het ook met jou eens dat als de hond zo extreem is en de eigenaar hem bijna niet kan houden je extra maatregelen moet treffen. Dan is aan de kant gaan niet genoeg. Muilkorf, extra lijn met heupriem bijvoorbeeld. Anders moet je inderdaad niet in een bos gaan lopen overdag waar je anderen tegen kan komen. En ja, ik heb jaren zo'n hond gehad die met training iets beter werd, maar alsnog heftig en toch ben ik van mening dat je dan daar gewoon niet moet gaan lopen. Is voor de hond zelf ook niet leuk en te gevaarlijk voor anderen.

Ik baal. Moest nieuwe lamp ophangen al heel lang, maar niemand die wilde helpen want ze willen niks met elektra doen... vandaag was ik het zat en heb het zelf gedaan en het werkt ook nog! Alleen kan ik het laatste gedeelte niet zelf, want moet paar gaten boren en pluggen in plafond enzo. Nu hangt er dus een werkende lamp, maar kan ik hem niet gebruiken en ligt die half op de trap tot er iemand kan komen helpen.

Oh en dat zoiets stoms al mijn energie opgevreten heeft.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:22

Froukje schreef:

_San87_ schreef:

Ik ben echt woest.

Maar Jezus, ik weet niet hoe hoog jullie hypotheek is, maar als ik naar dat van ons kijk... Dat kan je toch niet allemaal uitgeven in 1 avond aan drank? :wow:
Mijn god he, wat heb je dan gedaan?
En vooral, hoe stap je dan?
Want dat is niet het stappen wat ik doe, wat een paar drankjes en dansen is :n :oo

Ik hoop dat hij nog geld achter de hand heeft om dit "foutje" terug te draaien... wellicht kan hij zijn vakantie geld daarvoor gebruiken :j

Maar ik zou hier ook echt niet gelukkig van worden :n

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:35

Ik heb nog nooit zóveel geld uitgegeven aan een avondje uit. Sprakeloos ervan echt…

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:40

Holy oliebol Froukje, dat is echt niet okee :n

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:44

MyWishMax schreef:
Dp, wat irritant zeg! En ja, met reactieve hond ging ik ook zo vroeg al aan de kant. Alleen nog liever helemaal weg en zeker niet stil staan. Ben het ook met jou eens dat als de hond zo extreem is en de eigenaar hem bijna niet kan houden je extra maatregelen moet treffen. Dan is aan de kant gaan niet genoeg. Muilkorf, extra lijn met heupriem bijvoorbeeld. Anders moet je inderdaad niet in een bos gaan lopen overdag waar je anderen tegen kan komen. En ja, ik heb jaren zo'n hond gehad die met training iets beter werd, maar alsnog heftig en toch ben ik van mening dat je dan daar gewoon niet moet gaan lopen. Is voor de hond zelf ook niet leuk en te gevaarlijk voor anderen.

Ik baal. Moest nieuwe lamp ophangen al heel lang, maar niemand die wilde helpen want ze willen niks met elektra doen... vandaag was ik het zat en heb het zelf gedaan en het werkt ook nog! Alleen kan ik het laatste gedeelte niet zelf, want moet paar gaten boren en pluggen in plafond enzo. Nu hangt er dus een werkende lamp, maar kan ik hem niet gebruiken en ligt die half op de trap tot er iemand kan komen helpen.

Oh en dat zoiets stoms al mijn energie opgevreten heeft.

Waar in Zuid Holland misschien kan ik langskomen vanuit Hendrik Ido Ambacht.

Ik ga gewoon niet uit. :')

Gaat mezelf aan de slag schoppen om soep te maken.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 22-05-22 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:44

Maar Froukje, hoe dan?
Ik snap dat je woest bent.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:49

Ik ben ook wel benieuwd waar je kan stappen voor zoveel geld, of je hypotheek is lager dan ik dacht. Hoe dan ook, ik zou ook woest zijn! Ik vertelde het net aan mijn man ( die kan erg genieten van dure whisky) maar dan nog ben je na een paar tientjes wel klaar omdat hij er van geniet en niet giet.

Ik weet dat de alcoholprijzen enorm zijn gestegen, en ik kan best veel drinken als ik ga stappen, maar ook dan ben ik nog geen 100 euro kwijt. (Veel minder.) Dus ik vraag me dan af, was het alleen drinken en eventueel entree voor een club ofzo, of zat er meer bij?

Maar goed, eigenlijk gaat het ons niets aan, dus als je het niet wilt delen is het natuurlijk ook goed. Ik moet misschien eens wat minder niewsgierig worden. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:00

fohadie schreef:
Ik ben ook wel benieuwd waar je kan stappen voor zoveel geld, of je hypotheek is lager dan ik dacht. Hoe dan ook, ik zou ook woest zijn! Ik vertelde het net aan mijn man ( die kan erg genieten van dure whisky) maar dan nog ben je na een paar tientjes wel klaar omdat hij er van geniet en niet giet.

Ik weet dat de alcoholprijzen enorm zijn gestegen, en ik kan best veel drinken als ik ga stappen, maar ook dan ben ik nog geen 100 euro kwijt. (Veel minder.) Dus ik vraag me dan af, was het alleen drinken en eventueel entree voor een club ofzo, of zat er meer bij?

Maar goed, eigenlijk gaat het ons niets aan, dus als je het niet wilt delen is het natuurlijk ook goed. Ik moet misschien eens wat minder niewsgierig worden. :+

Goh, rondje voor de hele zaak en je zit er wel aan, denk ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:07

Jee zou ook echt woest zijn.
En zoals ik begrijp iemand die al eens in de schulden heeft gezeten. Dat begrijp ik op deze manier wel. En dat zou me nog meer angst geven.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:08

Dat zei mijn man ook al. :+ Al hangt het er vanaf hoe vol de zaak is. Maar waarom zou je een rondje voor de hele zaak betalen? Ik kan me sowieso niet voorstellen dat je dat doet, hoe dronken je ook bent. ( En ja, ik ben ook wel dronken geweest dat ik niet alles meer weet als ik de volgende dag wakker word, maar nog nooit rondje voor de zaak gegeven, of rare smsjes verstuurd. :+ Ergste waar ik altijd bang voor ben is dat ik juist niet heb afgerekend, maar gelukkig stelt de app van de bank me dan altijd gerust dat ik wel betaald heb.)

In ieder geval, sterkte met het gesprek, en ik hoop idd voor jou dat hij nog ergens geld achter de hand heeft voor de rekeningen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:10

Nou ja, even advocaat van de duivel spelen, maar was dit éénmalig? Is het makkelijk op te lossen? Dan zou ik er niet zo zwaar aan tillen.

En aan een paar honderd euro zit je zo als je cocktails drinkt. Mijn drankjes zijn vaak een om en nabij een tientje, met 100 euro red ik het ook niet.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 22-05-22 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 14:11

Soms realiseer ik me weer hoe gelukkig ik me moet prijzen met mijn vriend dat die nooit dat soort fratsen zou uithalen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:13

fleurtjeuh schreef:
Soms realiseer ik me weer hoe gelukkig ik me moet prijzen met mijn vriend dat die nooit dat soort fratsen zou uithalen

Maar jouw vriend doet vast weer andere dingen of heeft andere nukken waarvan een ander blij is dat ze daar niet mee hoeft te dealen.

Niemand is perfect, al kom ik er dicht bij in de buurt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:17

Urbanus schreef:
Nou ja, even advocaat van de duivel spelen, maar was dit éénmalig? Is het makkelijk op te lossen? Dan zou ik er niet zo zwaar aan tillen.

En aan een paar honderd euro zit je zo als je cocktails drinkt. Mijn drankjes zijn vaak een om en nabij een tientje, met 100 euro red ik het ook niet.

Ik wel. Even op één avond een maandbedrag hypotheek weggooien... Ik zou er ziek van zijn.

Even van een gemiddelde hypotheek van 700-800 euro in mijn hoofd, dan he.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:20

_San87_ schreef:
Urbanus schreef:

Ik wel. Even op één avond een maandbedrag hypotheek weggooien... Ik zou er ziek van zijn.

Dat zei ik al, ik weet niet hoe hoog de hypotheek is, ik dacht aan €1000 maar het kan natuurlijk net zoveel meer of minder zijn. Maar eigenlijk gaat het ons niets aan, dus ik stop voor nu met oftopic gaan. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:22

fohadie schreef:
_San87_ schreef:

Dat zei ik al, ik weet niet hoe hoog de hypotheek is, ik dacht aan €1000 maar het kan natuurlijk net zoveel meer of minder zijn. Maar eigenlijk gaat het ons niets aan, dus ik stop voor nu met oftopic gaan. ;)

Nee, gaat ons ook niet aan. Maar iedereen kan wel een gemiddelde bedenken en aan de hand daarvan voorstellen dat Froukje niet bepaald blij is.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:22

CupCakes_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Zou niet weten waarom.

Had het zelf kunnen schrijven.
Ja we hebben er al een aantal jaar training op zitten. Maar een trauma uit zijn jeugd blijft hem dwars zitten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:32

_San87_ schreef:
Urbanus schreef:

Oh ja, dat zijn wij ook kwijt. Ik dacht de helft maar ik zou dat inderdaad ook niet zo leuk vinden. Maar ook heel raar.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 15:01

Nou is onze hypotheek gelukkig niet zo heel hoog maar dat is onze inkomen ook niet, ik moet geregeld puzzelen om alle rekeningen betaald te krijgen.
En dan vind ik 400 euro voor een feestje gewoon echt veel te veel geld.

En geen idee waar hij het aan uitgegeven heeft, er zit 150 bij voor de taxi en de rest is allemaal van de bar waar ze vannacht geweest zijn. En dan rook en drink ik zelf niet maar 250 euro is niet een paar biertjes..