Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:22

Wat ik me afvraag: hoe kan je zonder knoeien glansspoelmiddel in de vaatwasser bijvullen als de fles vol zit? Bij mij gaat de helft er met flinke vaart naast.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:27

jiehaaa schreef:
Wat ik me afvraag: hoe kan je zonder knoeien glansspoelmiddel in de vaatwasser bijvullen als de fles vol zit? Bij mij gaat de helft er met flinke vaart naast.

Daar hebben ze trechters voor uitgevonden

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:28

Ik dacht dat die dop om netjes te doseren was. Niet dus? Tjonge jonge

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:41

Ik weet niet wat voor dop je hebt, maar als de helft ernaast flikkert, is een trechter de oplossing.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:41

Die met een 'duwdopje'? ( ja dat heeft vast een naam, maar ik kan er echt even niet op komen)

Eerst ondersteboven draaien en richten, daarna pas open doen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 19:22

Ja inderdaad zo’n duwdop.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:57

Hier gaat 't altijd door een trechtertje. Met of zonder duwdop of schenktuitje aan de fles.
En na gebruik gaat dat trechtertje een rondje mee de vaatwasser in, op één van de "spijltjes" :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:57

Het boeit mij eigenlijk nooit zo of er wat naast gaat. Ik open het klepje voor de spoelglans en ik spuit er gewoon in tot hij overstroomt. Klepje dicht en klaar.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 11:16

Suzanne F. schreef:
Het boeit mij eigenlijk nooit zo of er wat naast gaat. Ik open het klepje voor de spoelglans en ik spuit er gewoon in tot hij overstroomt. Klepje dicht en klaar.

Hier idd ook. Met dat druk/trek dopje doe ik m open, eerst fles ff horizontaal zodat ik kan mikken in dat bakje en dan gas op die lolly :')

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 15:09

Oké, ik heb een mysterie om op te lossen.
Door het topic over dynamische energie dacht ik "hoe zou het ondertussen met mijn verbruik staan" (hier kijk ik zelden naar), want ik heb ook een dynamisch energiecontract, bij de ANWB. Dacht ik. Dus ik terug zoeken tussen mijn mails hoe ik dat ook alweer kon bekijken, kom ik een mail uit november tegen waarin staat dat ze het jammer vinden dat ik mijn contract heb opgezegd. Ik weet van niks :') Ik heb die mail destijds over het hoofd gezien kennelijk. Maar nu zie ik dat ik sinds oktober niks heb betaald voor energie. Dit heb ik helemaal niet door gehad :') Wie levert mijn energie nu dan en tegen welk tarief? Ik heb echt geen idee. Ik snap hier echt niks van :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 15:34

Misschien even bellen met ze?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 15:38

Je kan ook contact opnemen met je netleverancier, die kan je vinden op mijn aansluiting.nl

Zij kunnen je vertellen wie op dit moment je energie levert.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 15:40

Picopico schreef:
Oké, ik heb een mysterie om op te lossen.
Door het topic over dynamische energie dacht ik "hoe zou het ondertussen met mijn verbruik staan" (hier kijk ik zelden naar), want ik heb ook een dynamisch energiecontract, bij de ANWB. Dacht ik. Dus ik terug zoeken tussen mijn mails hoe ik dat ook alweer kon bekijken, kom ik een mail uit november tegen waarin staat dat ze het jammer vinden dat ik mijn contract heb opgezegd. Ik weet van niks :') Ik heb die mail destijds over het hoofd gezien kennelijk. Maar nu zie ik dat ik sinds oktober niks heb betaald voor energie. Dit heb ik helemaal niet door gehad :') Wie levert mijn energie nu dan en tegen welk tarief? Ik heb echt geen idee. Ik snap hier echt niks van :')

De netbeheerder leverd nu. Die komen uiteindelijk met een brief dat je een contract moet afsluiten ergens.

Ik heb na m' verhuizing het ook even gehad. Toen eindelijk m'n nieuwe contract in ging de meterstanden doorgegeven zoals tijdens de sleuteloverdracht, daarmee was het geregeld.

Later kreeg ik wel nog een brief van de netbeheerder dat er een paar maanden geen contract was op mijn aderes. Bleek dat de oude eigenaar al een half jaar geen contract had(wat ik kon aangeven en de rekening is toen ook naar hem gestuurd voor afhandeling). Daarop stond een bedrag wat nog verschuldigd was aan de netbeheerder
Bedrag was ongeveer het zelfde als bij een vast contract op dat moment.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 15:46

Ik denk dat ik maar contact opneem met de ANWB dan. Ik ben er al die tijd gewoon vanuit gegaan dat ik een contract bij hun had en dat blijkt nu dus niet zo te zijn. Wel zuur als de netbeheerder hogere tarieven rekent dan.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:55

Update: het is een soap :')
De ANWB zegt dat het contract is overgenomen door Engie, die gegevens hebben zij van de netbeheerder. Contact met Engie opgenomen. Die weten van niks :') Het lijkt erop dat iemand anders een contract op mijn adres heeft afsloten.
Ik kan nu 3 dingen doen. De helpdesk van de ANWB zegt dat ik gewoon weer een contract bij hun kan afsluiten en verder "geen slapende honden wakker maken". Ik weet niet zeker wat die slapende honden dan zijn. Of ze kunnen een procedure voor onterechte overname starten en alles uitzoeken. Of ik kan zelf de netbeheerder benaderen en uitzoeken wie er nu levert op mijn adres.
Wat zouden jullie doen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:07

Netbeheerder bellen en vragen wie er levert. En van daaruit verder.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:07

Nou ik zou het zelf willen weten wie er nu levert en voor wie de kosten zijn. Als je je kop in het zand steekt kan dat ook hard terugkomen met naheffingen etc en nare dingen. Ik zou het opvragen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 20:00

Eerst dat laatste inderdaad. Hoe je het ook went of keert, iemand heeft geleverd en daarvoor ben jij gewoon bericht te betalen. Duren alsof je neus bloedt is echt het stomste wat je kan doen en het verwonderd mij eerlijk gezegd dat de anwb dat adviseert :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 20:18

Wij hebben ooit 5 jaar geen gas betaald, ondanks dat we wel elk jaar de meterstand doorgaven.
Maar afdeling facturering kreeg dat blijkbaar niet door.

Geld mooi apart gezet. Wij waren wel benieuwd hoe lang dat door ging. Maat dat het betaald moest worden was ons wel zeker.
En ineens kregen we de rekening van 5 jaar in 1 keer en geen mogelijkheid tot gespreid betalen. :+
Nu vond ik dat wel bijzonder, want je zou maar iemand zijn met minder inzicht in uitgaven, dan had die wel een probleem.

Dus ook gedaan alsof onze neus bloedde maar het geeft weinig zin.
Dus dat gaat hier ook niet zijn, want inderdaad ze leveren.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 18:45

Er zijn momenteel onderhandelingen voor de CAO GGZ.

N.a.v. een discussie met een collega, vraag ik me af wat er nou precies in onderstaande stuk gezegd wordt?
1. Een totale verhoging van 3%?
2. ⁠of in totaal 6.25% erbij in 1,5 jaar?

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 18:51

deksel schreef:

N.a.v. een discussie met een collega, vraag ik me af wat er nou precies in onderstaande stuk gezegd wordt?

[ Afbeelding ]

vanaf 1 juli dit jaar krijg je er 1 procent bij
vervolgens krijg je daar vanaf 1 december nog eens 2,25 procent bovenop
en dan op 1 juli 2026 krijg je er nog eens 3 procent bij

Dus optie 2 soort van, want op deze manier uitgesmeerd hou je er meer aan over omdat het volgende percentage op het op dat moment geldende bedrag komt en niet het originele bedrag

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 19:09

fleurtjeuh schreef:
deksel schreef:

[ Afbeelding ]

vanaf 1 juli dit jaar krijg je er 1 procent bij
vervolgens krijg je daar vanaf 1 december nog eens 2,25 procent bovenop
en dan op 1 juli 2026 krijg je er nog eens 3 procent bij

Dus optie 2 soort van, want op deze manier uitgesmeerd hou je er meer aan over omdat het volgende percentage op het op dat moment geldende bedrag komt en niet het originele bedrag

Ah ja thanks, dat bedoelde ik eigenlijk met optie 2. Nu hopen dat het een akkoord krijgt!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:29

Wat blijft niet plakken aan bevroren spul?
Ik wil vlees voor de katten in porties invriezen, het liefste in 2 ijsblokjes vormen die ik op elkaar zet ivm ruimte. Maar vaak is de onderkant wat nat of steekt het vlees net uit dus wil voorkomen dat ze vast plakken.
Vershoudfolie of aluminium folie misschien?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:31

Doe de vormen in een diepvrieszak?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:36

Stukje bakpapier op maat knippen werkt ook gok ik?