Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:23

Needje schreef:
+:)+

Geen idee verder.
Ik word overal al gevolgd :')
Zelfs als ik thuis met vrienden het ergens over gehad heb krijg ik daar nog advertenties van zodra ik online ben. 8-)

Joh, hoe werkt dat: we hebben hier weleens om te testen een hele avond steeds weer over nieuwe Samsung TV en mobieltjes gehad.(borreltje teveel denk ik) maar echt: nul noppes nada advertenties.
Best teleurgesteld, we telden niet mee zeker.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:24

Ik gister de dag op dagopname mogen doorbrengen maar daar was het niet drukker dan normaal hoor
En je merkt niets van de rest van het ziekenhuis Isala Zwolle.

Het was dat ik echt moest en niet meer mocht uitstellen anders was ik niet geweest

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:31

CharleyT schreef:
Needje schreef:
Zolang gevaccineerden gewoon besmettelijk kunnen zijn is de QR code gewoon schijnveiligheid.

Als dat je filosofie komen we er wel denk ik. Not!

Juist wel. Door erkennen dat iets niet DE oplossing is, komen we wellicht tot een betere.

Het was al eerder in de zomer helder dat er zoiets bestaat als 2G superspreader events. Ipv even een stapje terug te doen en toch weer te testen voor grotere feesten werd gejubeld dat het zo geweldig werkte want niemand van die events kwamen in het ziekenhuis. Dat die mensen wel medeburgers aanstaken was ondergeschikt….en nu zitten we ermee.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:44

Sizzle schreef:
CharleyT schreef:
Als dat je filosofie komen we er wel denk ik. Not!

Juist wel. Door erkennen dat iets niet DE oplossing is, komen we wellicht tot een betere.

Het jammere is alleen dat ze steeds het omgekeerde doet: iedere oplossing afserveren als die niet 100% effectief is om de pandemie te beëindigen. Dat terwijl in principe iedere maatregel die contacten beperkt, een bijdrage kan leveren aan het indammen ervan.

Iedere maatregel die daarbij ook nog eens de contacten zwaarder beperkt als de kans groter is dat iemand besmettelijk is, dat is een maatregel die relatief veel effect kan hebben terwijl de nevenschade enigszins beperkt wordt. Zulke maatregelen zou je toch moeten omarmen?

Als mensen zo tegen het weigeren van ongevaccineerden of ongetesten in de horeca zijn, beseffen ze dan niet dat het enige alternatief een volledige sluiting van de horeca is? Is dat dan wat de wappies zo graag willen? Alles weer volledig dicht?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:47

Echwel schreef:
Ik gister de dag op dagopname mogen doorbrengen maar daar was het niet drukker dan normaal hoor

Het was dat ik echt moest en niet meer mocht uitstellen anders was ik niet geweest

Covid doe je niet in een dagopname en we stallen niet de covidpatienten uit in de centrale hal zodat iedereen ziet hoeveel het er zijn.

Dagopnames gaan langer door, daar hoef je geen ic-bed voor vrij te houden. En het zijn relatief kleinere ingrepen of behandelingen.

De problemen zijn er echt. Maar niet alles wat je niet ziet is er.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:48

Sizzle schreef:

Het was al eerder in de zomer helder dat er zoiets bestaat als 2G superspreader events. Ipv even een stapje terug te doen en toch weer te testen voor grotere feesten werd gejubeld dat het zo geweldig werkte want niemand van die events kwamen in het ziekenhuis. Dat die mensen wel medeburgers aanstaken was ondergeschikt….en nu zitten we ermee.

Ik denk dat één van de oorzaken ook is dat er gewoon meer verwacht werd van de vaccins. Zowel bij de beleidsmakers als bij de bevolking.
Het werd in elk geval aan de bevolking ' verkocht ' om het zo maar even te noemen, als soort van heilige graal en dat valt nu toch een beetje tegen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:49

Ik heb niet alle laatste pagina's gelezen hoor dus weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar ik zie het volgende probleem in deze crisis al komen: de zelftesten zijn bijna nergens meer te koop in winkels schijnbaar -O-

Vandaag op zoek geweest en overal hetzelfde verhaal: kunnen niet meer geleverd worden.
Bij een benzinepomp hadden ze er nog een stuk of 7 liggen en ook daar hetzelfde verhaal: de laatste stuks want leverancier is uitgeput.

Enige waar ik ze nog kon vinden was de Lidl....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:54

Oomens, de QR code in de horeca was voornamelijk het stimuleren van vaccinatie graad, laten we het niet spannender maken dan het is.
Het was een spagaat omdat men prima wist dat 2G geen direct grote impact zou hebben op het aantal infecties (lessons learned andere landen), maar om vaccinatie te stimuleren moest er nou eenmaal een beloning tegenover staan.
Zeker in disco‘s en clubs voorkom je er geen infecties mee. Welliswaar komen die dan niet in het ziekenhuis, maar die party ganger kan ook prima in de thuiszorg zitten.
Wat dat betreft is de horeca een slechte beloning en was Italie wellicht nog niet zo onverstandig met 3G voor alle werknemers. Dit is wat Duitsland nu ook gaat doen in enkele deelstaten.

Edit: typos
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 20-11-21 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:54

pmarena schreef:
Ik heb niet alle laatste pagina's gelezen hoor dus weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar ik zie het volgende probleem in deze crisis al komen: de zelftesten zijn bijna nergens meer te koop in winkels schijnbaar -O-

Vandaag op zoek geweest en overal hetzelfde verhaal: kunnen niet meer geleverd worden.
Bij een benzinepomp hadden ze er nog een stuk of 7 liggen en ook daar hetzelfde verhaal: de laatste stuks want leverancier

Ik zie handel :j

Onze zoon krijgt ze van school. Heb er stuk of 35 liggen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:05

simongek schreef:
pmarena schreef:

Bij een benzinepomp hadden ze er nog een stuk of 7 liggen en ook daar hetzelfde verhaal: de laatste stuks want leverancier

Ik zie handel :j

Onze zoon krijgt ze van school. Heb er stuk of 35 liggen

Idd vraag het na aan mensen met kinderen op middelbare school. Vaak hebben die er in overvloed liggen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:11

Hier bij de apotheek waren de testen van de week ook al uitverkocht

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:11

Huertecilla schreef:
LA CRISIS DEL CORONAVIRUS

“No hay datos que apoyen la tercera dosis de la vacuna para la población general”

Expertos de la OMS y de la agencia del medicamento de EE UU no encuentran evidencias de que sea necesario un tercer pinchazo para reforzar la inmunidad de personas sanas ya vacunadas contra la covid

- El Pais

Op dit moment (het blijft tenslotte Covid19 windvaan) hier in Spanje alleen hervaccinatie van 80+ en risico-groepen.

Op dit moment worden hier ook boosters gezet voor mensen die Janssen hebben gehad en zijn de boosters voor de groep 60-69 al aangekondigd voor december …ook Spanje. De 70-plussers zijn vorige week al geweest.

sureido

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:16

Vraag me af waarom het hier zo lang duurt met die boosters, ook voor Janssen..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:17

In Wenen loopt het inmiddels net zo uit de hand als gisteren in Rotteram -O-
Wat men ook moge vinden van het beleid, geweld richting de politie of medeburgers is gewoon geen oplossing, die kunnen er evenmin wat aan doen.
Treurig dit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:23

Sizzle schreef:
Wat men ook moge vinden van het beleid, geweld richting de politie of medeburgers is gewoon geen oplossing, die kunnen er evenmin wat aan doen.
Treurig dit.

Ik vind het om te kotsen al dat geweld. Kijk we hebben een echte crisis overal wereldwijd. IN het ene land gaat het (nog) wat beter als het andere. MAAR het is niet de overheid die deze crisis heeft veroorzaakt. Het is het covid virus variant Delta die zo virulent is dat het iedereen besmet. In het ene land gaat dat iets langzamer als in het andere land maar uiteindelijk hebben we er allemaal mee te maken.

Elk geweld, afzeiken van de overheid, etc is gewoon niet correct. Laten we gewoon zo goed als zo kwaad mee helpen om dit met elkaar op te lossen ipv al dat gezeur, gezeik etc en boosheid jegens de overheid. Want daar komt al dit geweld uit voort.

OK ik was een hele tijd geleden heel erg boos dat alles in NL werd losgelaten. MAAR dat is nu eenmaal gebeurt en nu heeft het geen zin meer om daar over te muppen. Want het is een feit. Dus nu gewoon accepteren dat het wederom bal is (zoals overal) en achter je overheid gaan staan en proberen mee te werken en de regels op te volgen. Al dat geweld is gewoon treurig en onnodig.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 20-11-21 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:24

Ik word er gewoon naar van, wat een agressie en onzinnig geweld.

Bij ons in t dorp is vanavond een officieel aangevraagde en uitverkochte (1200 man ) Coronaparty . Zo heette t al 20 jaar, hoor, iets met bier ;) .
Met 2G . Ben benieuwd.

Ze hebben een andere DJ moeten regelen, want degene die zou draaien heeft....juist...Corona.

Edit: ik blijf thuis

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:34

raket schreef:
Echwel schreef:

Covid doe je niet in een dagopname en we stallen niet de covidpatienten uit in de centrale hal zodat iedereen ziet hoeveel het er zijn.

Dagopnames gaan langer door, daar hoef je geen ic-bed voor vrij te houden. En het zijn relatief kleinere ingrepen of behandelingen.

Dat is wat ik bedoel...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:36

MoniqueT schreef:
Huertecilla schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt, Nederlands is de voertaal.

Op dit moment worden hier ook boosters gezet voor mensen die Janssen hebben gehad en zijn de boosters voor de groep 60-69 al aangekondigd voor december …ook Spanje. De 70-plussers zijn vorige week al geweest.

Wonen jullie niet beide in Spanje ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:40

pien_2010 schreef:
Ik vind het om te kotsen al dat geweld. Kijk we hebben een echte crisis overal wereldwijd. IN het ene land gaat het (nog) wat beter als het andere. MAAR het is niet de overheid die deze crisis heeft veroorzaakt.

Het is wel goed om te bedenken dat er heel wat factoren wel veroorzaakt of in stand gehouden zijn door de overheid. Dat geldt voor het wel of niet gericht afremmen van het virus, maar ook van het onbestraft door laten gaan van alle opruiing die er plaatsvindt.

Citaat:
Elke geweld, afzeiken van de overheid, etc is gewoon niet correct. Laten we gewoon zo goed als zo kwaad mee helpen om dit met elkaar op te lossen ipv al dat gezeur, gezeik etc en boosheid jegens de overheid. Want daar komt al dit geweld uit voort.

Nee, dat is niet zomaar zo. Het geweld komt deels voort uit het welbewust opruien en aanzetten tot geweld door extremistische groepen. En waar heel weinig gerichte actie op is, maar wat al jaren een gerichte beweging is.

En redelijk los daarvan is er de overheid die faalt in een aantal belangrijke dingen, en waar je ook kritisch op moet blijven. Het geweld wordt niet veroorzaakt door de falende overheid, en de mensen die het geweld plegen zijn niet de mensen die het hardste geraakt worden door de falende overheid, maar de mensen die het meest bereid zijn tot geweld.

Citaat:
OK ik was een hele tijd geleden heel erg boos dat alles in NL werd losgelaten. MAAR dat is nu eenmaal gebeurt en nu heeft het geen zin meer om daar over te muppen. Want het is een feit. Dus nu gewoon accepteren dat het wederom bal is (zoals overal) en achter je overheid gaan staan en proberen mee te werken en de regels op te volgen.

Het is niet gebeurd, het gebeurt nog steeds. De regels zijn nog steeds niet zo dat ze de situatie ingrijpend veranderen. Zelfs als iedereen de regels helemaal 100% zou opvolgen verandert de situatie niet echt. Er zijn veel te veel mensen besmet, maar er zijn ook veel te veel mogelijkheden om geheel binnen de regels nog ontzettend veel contact te hebben.

Dat is niet een falen van de overheid dat al voorbij is, dat is iets wat nog steeds heel erg gaande is. Daar moeten we dus wel nog een tijdje over 'muppen' want die situatie moet anders.

En kritiekloos achter een overheid staan, ongeacht de inhoud, lijkt me nooit te verantwoorden.
Geweld heeft daar uiteraard geen plaats in, maar de mensen die voor een beter corona-beleid zijn gericht op meer bescherming, zijn ook niet betrokken bij gewelddadige demonstraties of rellen of vernielingen of grootschalige openlijke bedreigingen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:48

pien_2010 schreef:
Sizzle schreef:
Treurig dit.

Ik vind het om te kotsen al dat geweld. Kijk we hebben een echte crisis overal wereldwijd. IN het ene land gaat het (nog) wat beter als het andere. MAAR het is niet de overheid die deze crisis heeft veroorzaakt. Het is het covid virus variant Delta die zo virulent is dat het iedereen besmet. In het ene land gaat dat iets langzamer als in het andere land maar uiteindelijk hebben we er allemaal mee te maken.

Elk geweld, afzeiken van de overheid, etc is gewoon niet correct. Laten we gewoon zo goed als zo kwaad mee helpen om dit met elkaar op te lossen ipv al dat gezeur, gezeik etc en boosheid jegens de overheid. Want daar komt al dit geweld uit voort.

OK ik was een hele tijd geleden heel erg boos dat alles in NL werd losgelaten. MAAR dat is nu eenmaal gebeurt en nu heeft het geen zin meer om daar over te muppen. Want het is een feit. Dus nu gewoon accepteren dat het wederom bal is (zoals overal) en achter je overheid gaan staan en proberen mee te werken en de regels op te volgen. Al dat geweld is gewoon treurig en onnodig.

Zo is het Pien !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:49

bigone schreef:
Ik sta na al die tijd toch nog steeds versteld hoe allerlei medici, afgedraaid en wel nog steeds hun hart bij jou uitstorten Karuna.

Idd :') heb echt nog nooit een apotheker gesproken als ik in de apotheek kom :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:55

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:58

raket schreef:
Echwel schreef:

Klopt. Mijn zus is deze week geopereerd in Isala. Ben er ook een paar keer op bezoek geweest.
Normaal gesproken had ze na de operatie op de IC gelegen. Nu op de verkoeverkamer met nog een flink aantal anderen, inclusief een buurman met een delier. Alle lof voor de creativiteit van het ziekenhuis waardoor de operatie toch kon plaatsvinden :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:02

Bizar eigenlijk dat ze op de ene plek overlopen en toch nog ruimte en plaats.proberen te maken voor anderen..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:11

Kan het zijn dat iemand die op woensdag besmet is met corona, op zaterdag positief test toch nog wel klachten gaat krijgen?

Er zijn nu geen klachten.