Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 00:18

ingedebruijn schreef:
Maar zijn die volledig gevaccineerden dan ook echt heel erg ziek of is het te vergelijken met een goede griep? Anders snap ik de zorg niet aangezien besmettingen nooit zijn uitgesloten na vaccinatie.

Wel naar gevraagd maar toen kwam er iets tussen , en ben ik er weer vergeten op terug te komen :')

Ik ken persoonlijk dan iemand die na twee vaccinaties alsnog Corona heeft gehad. Dat bleef bij een lichte snotneus ( leeftijd begin 50)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 00:37

Ik heb volgende week een wedstrijd waar ik niet het vertrouwen in heb dat het daar volgens de regels gaat. Ik geloof niets van de vaste aangewezen zitplaatsen voor iedereen en dat men zich daar aan houdt en dat daar op gestuurd wordt. Die wedstrijd kennende hangt iedereen bij de tap op elkaar. Het is een buiten evenement, ik hoef daar helemaal niet bij die tap te komen, maar het druist tegen mijn geweten in. Als ik niet ga laat ik een andere rijder in de steek, die heeft geen groom meer en zonder groom mag je de ring niet in (aangespannen sport). Mijn 2de vaccinatie staat voor de ochtend daarna.
Het is overigens ook testen voor toegang en je kunt je zelfs daar laten testen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 00:54

Neonlight schreef:
Ik heb volgende week een wedstrijd waar ik niet het vertrouwen in heb dat het daar volgens de regels gaat. Ik geloof niets van de vaste aangewezen zitplaatsen voor iedereen en dat men zich daar aan houdt en dat daar op gestuurd wordt. Die wedstrijd kennende hangt iedereen bij de tap op elkaar. Het is een buiten evenement, ik hoef daar helemaal niet bij die tap te komen, maar het druist tegen mijn geweten in. Als ik niet ga laat ik een andere rijder in de steek, die heeft geen groom meer en zonder groom mag je de ring niet in (aangespannen sport). Mijn 2de vaccinatie staat voor de ochtend daarna.
Het is overigens ook testen voor toegang en je kunt je zelfs daar laten testen.

Naar zo'n evenement wou ik ook ( Maar dan in Drenthe , en over 2,5 week). Inderdaad zelfde verhaal als wat jij verteld. Ik ging heen als publiek en om foto's te maken. Maar ik zie er vanaf , ook omdat met vaste zitplaats foto's maken lastig wordt. De 1,5 meter zou ook worden losgelaten. Maar met de huidige maatregelen vraag ik mij af wat ze gaan doen.

Popstra

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 07:35

Nou ik ga vandaag naar huis na een geslaagde, super gezellige meerdaagse wedstrijd. Ben niet naar het feest geweest gister na afloop maar dat is puur omdat ik niet van dronkenlapjes houd. Je kan prima je eigen maatregels treffen. Namelijk afstand houden, evt een mondkap op (wat sommigen ook nog steeds doen) en je handen wassen/ontsmetten.

Je moet je leven niet door angst laten beheersen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 07:35

Heel cru.. maar doen wat goed voelt. Niet gaan, omdat iemand anders dan een probleem heeft.

Ik ben vrijdag om 18u getest en heb nog de uitslag niet :roll:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 07:52

ingedebruijn schreef:
Maar zijn die volledig gevaccineerden dan ook echt heel erg ziek of is het te vergelijken met een goede griep? Anders snap ik de zorg niet aangezien besmettingen nooit zijn uitgesloten na vaccinatie.

Nee die zijn minder ziek met de bekende varianten, maar de deltavariant is ook lekker bezig, die is nog besmettelijker en er zijn veel jongeren nog niet gevaccineerd. Daarom kijken ze nu wat deze besmettingen met de zkh opnames gaan doen. Dat doen ze vóórdat het zkh overstroomt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:16

Huertecilla schreef:
pmarena schreef:
Als er enorm veel besmettingen komen, zitten daar wellicht ook dermate veel (nog) onvoldoende beschermde mensen tussen waardoor de aantallen toch weer flink op kunnen lopen en de zorg nog steeds niet bij kan komen....

... :roll: solide basis hoor voor beperking van grondwettelijke vrijheden.

De zorg is hier maar 4% met Covid19 belast én gisteren 750.000 vaccinaties gezet in één dag. Toch fase rood.

Ik ben echt heel erg voor eigen keuze en weinig beknotting daar in, maar vind de situatie nu gewoon nog iets te spannend gezien er nog heel veel vatbare mensen rondlopen. We hebben al een paar keer eerder een foutje gemaakt waardoor er weer een X-te golf ontstond en het zou wel leuk zijn om nu eens een keer onszelf niet voorbarig rijk te rekenen.... denk ik dan.

Uiteraard hoop ik dat je gelijk hebt en eind van de maand de ziekenhuizen hier nog steeds weinig Covid hebben liggen :j

Maar dat er nog best veel mensen zijn die hun prikken + 2 weken nog niet binnen hebben vind ik toch ook wel een dingetje, om dan de boel maar los te gooien waardoor zij (veel) meer risico lopen dan de "geluksvogels" die al eerder hebben kunnen prikken.

Tegelijkertijd kan ik ook wel goed begrijpen dat mensen met een bedrijf dat al anderhalf jaar amper draait, er wel klaar mee zijn en zoiets hebben van laat nu maar gewoon de mensen komen. En dat andere mensen (die schijt hebben aan Covid of hun prik(ken) binnen hebben) het onzin vinden dat zij niet "los" mogen want ze hebben toch gedaan wat nodig was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:10

Besmet raken na vaccinatie is nou eenmaal iets wat kan gebeuren. Dat zou niet de kern voor maatregelen moeten zijn. Het vervolgens eventueel doorgeven is wel een probleem omdat gevaccineerde mensen zich vaak onbesmetteljk achten en daarom is voor mij het covid paspoort gewoon een wassen neus die in werking gezet is om vaccinatie te stimuleren (verkapt verplicht) ipv echt risico‘s tegen te gaan.
Nu ben ik er wel voor dat veel mensen ingent worden, maar met zo‘n dubbele agenda moet je niet raar opkijken dat mensen er niets meer van begrijpen en inderdaad los gaan als de overheid zegt dat het geen probleem is.

Ik ga er vanuit dat het bij ons ook weer gaat stijgen, hier in een week tijd van 130 naar 270 per dag gegaan. Geen verhouding natuurlijk met 10.000 maar wel verdubbeling. Een groot deel daarvan komt mee terug van de vakantie en de voetbal.
De disco‘s lijken nog niet echt een effect te hebben op dit moment.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 11-07-21 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:13

Afgelopen vrijdag zijn er 102.000 mensen getest voor evenementen. 10.000 waren besmet. Besmet he, niet ziek want ze gingen naar een evenement.

90.000 dus negatief......

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:16

Popstra schreef:
Afgelopen vrijdag zijn er 102.000 mensen getest voor evenementen. 10.000 waren besmet. Besmet he, niet ziek want ze gingen naar een evenement.

90.000 dus negatief......

Popstra, die 10.000 komen niet uit testen voor toegang.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:18

Bron is Nu.nl
Gaat over testen voor toegangs bewijzen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:21

Het is echter niet zo dat testen voor evenementen in andere landen niet gebeurd.
Hier zijn de clubs al langer open dan in NL en daar wordt ook voor getest.
Zodra genoeg mensen besmet teruggekomen zijn van de voetbal zal het hier in de disco‘s ook weer oplopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:22

Dan graag het linkje, er zijn inderdaad 102.000 mensen getest maar ik zie nergens dat daar 10000 positieve testen uit zijn gekomen. Die testen tellen namelijk niet mee in de dag cijfers aangezien er een Pcr test achteraan moet komen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:59

pmarena schreef:
zij (veel) meer risico lopen dan de "geluksvogels" die al eerder hebben kunnen prikken.

Dat is een denkfout.
De volgorde van vaccineren was/is de volgorde van risico lopen.

Ben je vergeten dat vorig jaar maart/april toen er écht een probleem was dit zódanig de ouderenren/zwakkeren betrof dat er werd voorgesteld om niet de samenleving maar alleen die groep in quarantaine te doen?

Op uitzonderingen na welke die regel bevestigen heeft de groep die nu veel besmettingen geeft nooit risico op serieuze problemen gelopen.
Het is wat het algemeen belang betreft zelfs veel, VEEL beter als die níet gevaccineerd wordt en een stabiele resistentie-vijver wordt.

Ik weer **\O/** geweest en vingers gekruisd dat ik de zogenaamd gevaarlijke delta-variant heb opgelopen. Is minder ernstig en zo heb ik met minste risico ook een natuurlijke weerstand. Dat is de enige manier om herhaalverplichting te ontlopen.

Voor morgen ook ´risico´ in de planning; studerende zoon ophalen halverwege Spanje, dan ´s avond studerende zoon van Bubbly. Beiden examenfeestend de hele week :j
Volgend weekeinde eerst verjaardagsfeest, dan rafting en dan hopelijk weer swingersclub; dat die nog niet weer dichtgegooid is voor 8)7

Dúrf te leven +:)+
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 11-07-21 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:01

Sizzle schreef:
daarom is voor mij het covid paspoort gewoon een wassen neus die in werking gezet is om vaccinatie te stimuleren (verkapt verplicht) ipv echt risico‘s tegen te gaan.

_/-\o_

De reden is dat het een natuurlijke resistentie opbouwt onder de bevolking. Dat is een beter doel dan herhaald vaccineren :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:10

ingedebruijn schreef:

Er wordt hier meermaals gemeld dat er nog níemand na volledige vaccinatie door Covid19 op de IC terecht is gekomen.
Op de uitzonderingen na welke de bange Boksters hier kennen is de groep ouderen/zwakkeren volledig gevaccineerd.
Over blijft de groep die, op de uitzondering na welke de bange Boksters hier kennen, nooit serioeus risico gelopen heeft.

Covid19 is niet voorbij en, dat is de crux; gaat nooit meer weg. Er zullen mensen aan dood blíjven gaan. Net als aan griep et al. We kunnen ons betere druk maken over doden door onder invloed rijden of meeroken.
Streep onder het geneuzel en geniet van het leven.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:31

verootjoo schreef:
ingedebruijn schreef:

Nee die zijn minder ziek met de bekende varianten, maar de deltavariant is ook lekker bezig, die is nog besmettelijker en er zijn veel jongeren nog niet gevaccineerd. Daarom kijken ze nu wat deze besmettingen met de zkh opnames gaan doen. Dat doen ze vóórdat het zkh overstroomt.

Dat heeft niets te maken met waar ik op reageerde?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:34

Huertecilla schreef:
ingedebruijn schreef:

Er wordt hier meermaals gemeld dat er nog níemand na volledige vaccinatie door Covid19 op de IC terecht is gekomen.
Op de uitzonderingen na welke de bange Boksters hier kennen is de groep ouderen/zwakkeren volledig gevaccineerd.
Over blijft de groep die, op de uitzondering na welke de bange Boksters hier kennen, nooit serioeus risico gelopen heeft.

Covid19 is niet voorbij en, dat is de crux; gaat nooit meer weg. Er zullen mensen aan dood blíjven gaan. Net als aan griep et al. We kunnen ons betere druk maken over doden door onder invloed rijden of meeroken.
Streep onder het geneuzel en geniet van het leven.

Vandaar ook dat ik zei dat ik die zorgen niet begrijp als deze mensen inderdaad niet doodziek zijn nu. Volledig eens dus :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:37

ingedebruijn schreef:

Jawel, het is een ´Ja, maar...´ = ´Nee, want´ verwjzend naar onbekende effecten van onbekende varianten ;)
Het antwoord op jouw vraag is eenvoudig: Nee, veel mínder dan griepje. Aan griep gaan mensen dood; gevaccineerden niet aan Covid19.

Hier inmiddels vet over de 40 graden, bij mijn zoon 43 en stijgend. Voor ouderen/zwakken ook dodelijk. Daarom is iedereen nu in quarantaine :+ :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:40

Huertecilla schreef:
pmarena schreef:
zij (veel) meer risico lopen dan de "geluksvogels" die al eerder hebben kunnen prikken.

Dat is een denkfout.
De volgorde van vaccineren was/is de volgorde van risico lopen.

Ben je vergeten dat vorig jaar maart/april toen er écht een probleem was dit zódanig de ouderenren/zwakkeren betrof dat er werd voorgesteld om niet de samenleving maar alleen die groep in quarantaine te doen?

Op uitzonderingen na welke die regel bevestigen heeft de groep die nu veel besmettingen geeft nooit risico op serieuze problemen gelopen.
Het is wat het algemeen belang betreft zelfs veel, VEEL beter als die níet gevaccineerd wordt en een stabiele resistentie-vijver wordt.

Het lijkt nu net alsof je het alleen over de jongeren hebt...?

Behalve de jongeren lopen er ook nog behoorlijk wat niet-meer-zo-jonge mensen rond die nog niet volledig beschermd zijn en die nog best een belangrijk risico lopen.

OMT denkt er ook zo over:
https://nos.nl/artikel/2388707-rivm-gee ... ag-blijven

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:42

Huertecilla schreef:
ingedebruijn schreef:

Jawel, het is een ´Ja, maar...´ = ´Nee, want´ verwjzend naar onbekende effecten van onbekende varianten ;)
Het antwoord op jouw vraag is eenvoudig: Nee, veel mínder dan griepje. Aan griep gaan mensen dood; gevaccineerden niet aan Covid19.

Hier inmiddels vet over de 40 graden, bij mijn zoon 43 en stijgend. Voor ouderen/zwakken ook dodelijk. Daarom is iedereen nu in quarantaine :+ :Y)

Nou ik vroeg dit over de collega's van zebrastreep. Dat die nu ziek waren na 2 vaccinaties en hoe erg dan. Daar had ze zorgen om. Dus ik vroeg het niet in het algemeen.

Algemeen zou het namelijk geen probleem moeten zijn. Vandaar de vraag of zij dit dan nu anders ervaarde.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:45

Plus het zeeeeeer hoge percentage (ook jongeren) dat long(langdurige) covid oploopt.

Een deel zodanig dat ze 6 of zelfs 12 maanden later nog altijd arbeidsbeperkt of arbeidsongeschikt zijn

Gek genoeg júist bij degenen die van de directe infectie het minst last lijken te hebben.

2 dagen snotneus, maar wel 6 maanden later nog bek af.

Maar ach, doet er niet toe.
Als de clubs en discos maar open mogen.

Ikikikikik.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:51

pmarena schreef:
Het lijkt nu net alsof je het alleen over de jongeren hebt...?

Hoezo?
Ik schrijf ouderen/zwakken, dus heb het over de rest. Die rest is nooit een probleem geweest. Ook vorig jaar niet.

Die rest is geen probleem voor de gezondheidszorg dus alle geneuzel over de risicos voor díe groep; de rest, gaat over een glijdende schaal welke niet de reden was/is voor beperkingen van onze vrijheden.

Femke_Tweety

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:52

En die redenen verschuiven als blijkt dat er gevolgen zijn die eerder niet voorzien waren maar wel zeer ernstig.

Niet zo gek toch, on dingen bij te stellen wanneer een situatie erom vraagt?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:54

Femke_Tweety schreef:
Plus het zeeeeeer hoge percentage (ook jongeren) dat long(langdurige) covid oploopt.

Een deel zodanig dat ze 6 of zelfs 12 maanden later nog altijd arbeidsbeperkt of arbeidsongeschikt zijn

Gek genoeg júist bij degenen die van de directe infectie het minst last lijken te hebben.

2 dagen snotneus, maar wel 6 maanden later nog bek af.

Maar ach, doet er niet toe.
Als de clubs en discos maar open mogen.

Ikikikikik.

Ikikikikik terwijl dit juist de groep is die weer op stap wil. Juist ja :')