Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:00

Arielle_ schreef:
Een kast verkocht op marktplaats, afmetingen staan erbij. Vooraf afgerekend via marktplaats, haar vriend komt ‘m halen, past ‘ie niet in de auto.
Wordt weer bij ons terug in de gang gezet en gezegd maak het geld maar weer terug over.
Heb ik uiteindelijk ook gedaan, omdat ik dacht heb geen zin om hier ruzie over te maken, maar eigenlijk is dit toch hun probleem, of zeg ik dan iets geks?

Dit heb ik ook gehad met een bureau. Het banketstaaf is alleen dat als je zegt 'regel het maar' dat het meubel toch bij jou in huis of op de oprit moet blijven staan, want mensen hebben niet direct iets geregeld. En je wil ook niet dat het buiten blijft staan (of elders in de weg).

Ik heb dus ook het geld maar terug gegeven, want je kan bijna niet anders.

Wij hadden ook een keer een tafel met stoelen verkocht (niet demontabel) en die vent kwam voorrijden met een stationwagen. Je kan vooral wel bedenken dat dat niet past... Die man wilde alleen de tafel meenemen en had die al in de auto. Mijn vriend heeft toen gezegd dat hij alles mocht uitladen, want we gaan niet de helft verkopen.

Maar echt suf zulke mensen. Ik benadruk het nu echt als we meubels verkopen.

Amber_anne

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:10

Ik heb weleens voor DHL zelf het label aangemaakt als koper. Was via bokt en heb gewoon mijn eigen gegevens ingevuld als verzender en ontvanger.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:12

Wij kochten een tijd terug een diepvries en kregen er meteen bij vermeld past niet in een auto.
Wij hadden ook zoiets van, huh? Nee logisch.
Die man gaf daarna ook aan dat hij hem dat weekend ervoor ook al had verkocht, met je raad het al aan iemand met een gewone auto.
En dan lees ik hier jullie verhalen...echt heel bijzonder :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:26

Ja ik snap ook niet dat mensen niet goed lezen..zet nota bene ook nog foto's erbij met de afmetingen..
Maar inderdaad wat jij zegt @beert, je kunt wel moeilijk gaan doen maar uiteindelijk ben ik diegene met het probleem, maar gewoon geld teruggegeven, maar zal bij de volgende die de kast wil hebben nogmaals duidelijk het formaat vermelden haha.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:31

Ik heb weleens een grote stacaravan verkocht waarbij ik echt zeker 30 mensen heb gesproken die hem wel even achter hun auto a la VW polo wilden hangen :roll:

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:50

Ik heb 1x als koper gehad dat een set stoelen net niet paste dus toen moesten we de volgende dag terug voor de andere helft. We hebben toen op dag 1 het volledige bedrag afgerekend en dag 2 een grote doos merci meegenomen omdat ze er dus een keer extra voor moesten thuisblijven. Dat was een wijze les om iets beter nog te meten (en om exacte maten te vragen want het was echt millimeterwerk), vooral omdat het 45 min enkele reis was.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:23

Wij hadden een 4 span trekpaarden met kar gekocht als beelden voor in de voortuin. Gelukkig wat twijfel en onze trailer mee genomen voor vervoer. Uiteindelijk blijken ze per beeld 185 kg te wegen en de kar over de 300 kilo. We hadden gelukkig heel goed materiaal mee maar moesten ze daar uit de tuin halen en handmatig met z'n 2en de trailer in krijgen haha. Wel geleerd om nu volledige informatie te vragen. Daardoor niet naar de andere kant van NL gereden voor een Ardenner trekpaard wat we helemaal zagen zitten. Tot hij ipv de 160 schofthoogte die we in hadden geschat opeens 178 was en nog in de groei. Dat werd beetje te gek qua hoogte haha
Geeft leuke herinneringen via marktplaats dingen kopen

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:48

DuoPenotti schreef:
Wij kochten een tijd terug een diepvries en kregen er meteen bij vermeld past niet in een auto.
Wij hadden ook zoiets van, huh? Nee logisch.
Die man gaf daarna ook aan dat hij hem dat weekend ervoor ook al had verkocht, met je raad het al aan iemand met een gewone auto.
En dan lees ik hier jullie verhalen...echt heel bijzonder :)

Ik heb ooit een koelkast in een Nissan Micra gepropt :')

Ter beeldvorming:
Afbeelding
Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:51

:D
Knap.
Zeker gezien de kratten er naast ook nog :D

Maar zo te zien geen 180. Hoog :P

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:53

Haha nee dit was een laag tafelmodel. Vond dat al knap zat.
En inderdaad ook nog bier en uiteindelijk 2 tot 3 grote boodschappentassen vol.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:00

Hier weer iets gedaan waar ik achteraf spijt van heb.

Kast zou opgehaald worden, je snapt t al.. het past niet in het busje. Nu vroeg hij voor later maarja had meerdere geïnteresseerde. Dus nu aanbetaling gedaan en later via berichten gevraagd wanneer ze terug komen maar geen reactie op gehad. Nu staat de kast enorm in de weg ivm verplaatst.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:12

_Mir schreef:
Hier weer iets gedaan waar ik achteraf spijt van heb.

Kast zou opgehaald worden, je snapt t al.. het past niet in het busje. Nu vroeg hij voor later maarja had meerdere geïnteresseerde. Dus nu aanbetaling gedaan en later via berichten gevraagd wanneer ze terug komen maar geen reactie op gehad. Nu staat de kast enorm in de weg ivm verplaatst.

Aangeven dat de kast voor datum opgehaald moet worden en dat je anders door gaat met de verkoop

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:39

Als je een aanbetaling hebt ontvangen moet je je afspraak ook gestand houden imo.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:09

Het ligt eraan hoeveel tijd er al tussen zit. Is het al drie maanden geleden of was het eergisteren?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:26

DubbelFun schreef:
Als je een aanbetaling hebt ontvangen moet je je afspraak ook gestand houden imo.

Niet als de kast niet binnen een redelijke tijd wordt opgehaald. Ze is geen opslagplaats.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:37

Hoe lang geleden is het nu?
Ik zou ze hoogstens 2 weken geven.
En dat ook melden.
Voor die tijd niet opgehaald aanbetaling kwijt.
In 2 weken moet iemand echt wat kunnen regelen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:52

roxiie schreef:
Ze is geen opslagplaats.

Gilmore Girls - Kiss and tell schreef:
LORELAI: No, I know. I came to pick up that rocker that I bought a couple weeks ago.
MRS. KIM: Six weeks ago.
LORELAI: Oh, well, OK. Well, that's a couple times three. That's six. (no response) Math humor. Not big with a lot of people. Don't feel bad. (Mrs. Kim walks around the store looking for the chair. Lorelai follows.)
MRS. KIM: This is not a storage facility.
LORELAI: I know, I'm sorry.
MRS. KIM: This is a furniture store. Furniture comes in, people buy, then it goes out.
LORELAI: Right.
MRS. KIM: Except when Lorelai Gilmore buys. Then furniture stays here for six weeks.
LORELAI: How about I pay you extra?
MRS. KIM: I don't want you to pay me extra. I want you to pick up the thing you paid for in the first place. (Mrs. Kim finds the rocker.)
MRS. KIM: Here.
LORELAI: Huh, I remember it smaller.
MRS. KIM: It's been six weeks. Maybe it grew.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:53

2 weken is een hele redelijke termijn, maar eigenlijk moet dat duidelijk zijn afgesproken op het moment dat de aanbetaling wordt aanvaard.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:46

Ik had gevraagd binnen een week en ze komen na het weekend dus gelukkig opgelost.

Je neemt natuurlijk het risico dat andere geïnteresseerde niet komen en de kopers die misschien niet meer komen opdagen? Met aanbetaling is de kans natuurlijk wel kleiner. Ik blijf dat echt niet snappen maten stonden er duidelijk bij, maar goed.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:39

Ik ga volgende week een nieuwe eettafel ophalen via marktplaats, super blij mee. Nu wil ik natuurlijk graag snel van mijn huidige tafel af. Wat is een aantrekkelijk bedrag voor een teak houten tafel van Prontowonen? 2 meter

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:46

Rond de 75,- gok ik.

Laatst een teak hout tafel gekocht en een gat erin gezaagd :D

Heb nu 3 artikelen voor 75,- te koop.
1 mevrouw wil graag 1 artikel hebben en ik dacht van damn das irritant,ik zal wat meer vragen dan neemt ze waarschijnlijk alles wel.

Helaas _O- ze betaald nu 54,- voor 1 artikel :')

Okay..... Ik doe wel mee

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:59

Teak is een goede hardhouten houtsoort, míts het blad en de poten massief zijn. Voor een massieve is €75 wel aan de lage kant, voor een fineer exemplaar misschien net goed.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:42

Ik had eens een teakhout tafel te koop, kwam niemand voor, uiteindelijk voor 10 euro verkocht.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:32

Ik twijfel een beetje.

Ik heb sporen met riempjes te koop
Akkoord gegaan met een bod van 3 euro.

De man wilt het ophalen maar kan niet via mp betalen.
Hij wilde een tikkie.

Volgens mij hier weleens gelezen dat je dat beter niet kunt doen? (Oplichting?)

Ik heb gereageerd met helaas dat gaat niet lukken.

Maar zie nu dat hij wel al 5 sterren heeft en veel positieve revieuws.
Alleen zijn woonplaats is in Maastricht en ik woon op de veluwe.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:46

Je kan een Tikkie/betaalverzoek in de Marktplaats app versturen. Dus niet via whatsapp.
Ik zou voor 3 euro gewoon handje contantje doen als ze het op komen halen. Of een Tikkie als ze op komen dagen