[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:06

Afbeelding

Ik zou alleen het laatste ook gebruiken voor het een-na-laatste :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 00:03

SparklingApp schreef:
Fijn sanso, weer een stapje verder!

Ik zat me net af te vragen waarom er geen collectieve zorgverzekering voor bewust kinderlozen is.
Omdat kinderen ook nog eens gratis meeverzekerd zijn en als ik ooit bij een dokter of iets kom lijkt het ook nog eens een groep die heel veel zorg ontvangt, dus zou de premie voor ons volgens mij enorm omlaag kunnen, kraamzorg er uit, alle ondersteuning om zwanger te worden er uit en sterilisatie en anticonceptie juist in het pakket.
Meteen een mooie motivatie om de overbevolking iets terug te dringen. :D

Dat zou ik ook toejuichen!

Vind het ook raar dat kinderen gratis zijn meeverzekerd. Als daar ook gewoon premie voor moet worden betaald kan de premie voor iedereen een flink stuk naar beneden.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:14

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind niet dat kinderen ooit de kans moeten lopen om qua zorg de dupe te worden van hun ouders die domme keuzes maken. Ouders die het bijvoorbeeld niet breed hebben en hun kind dan zorg ontzeggen omdat ze het niet kunnen betalen vind ik absoluut niet kunnen. Of wanneer ouders het eigen risico van de hele familie omhoog gooien en dan persoonlijk failliet raken doordat er iets gebeurd. Nee, daar moet ik niet aan denken. Ondanks dat ik kinderen absoluut niet leuk vind mogen zij nooit de consequenties dragen van domme keuzes van hun ouders waar zij geen invloed op hebben, al helemaal niet met zo iets belangrijks als zorg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:21

Kinderen zijn gratis meeverzekerd, als je met je kind naar het ziekenhuis gaat dan kost dat je dan sowieso eigen risico? Of is het echt helemaal gratis?

Want dat laatste vind ik wel gewoon raar. Iedereen heeft recht op zorg, maar ik vind niet dat er een groep moet zijn die daar gratis recht op heeft.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:38

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:49

https://www.facebook.com/17492296951284 ... 435113040/

Al die reacties eronder over hoe mooi, sterk en prachtig. Maar ik schud mijn hoofd. Hoe egoïstisch moet je zijn om als je een duidelijke genetische conditie hebt, je alsnog een baby neemt, die dus ook zonder armen en met hartproblemen geboren word. Bah. Als je dan graag kinderen wil, werk dan met ei cel donatie of adoptie.. Maar dit is pure egoïsme en eigenlijk schandalig.

En zorg voor kinderen moet altijd gratis. Anders krijg je toestanden zoals in de VS.. En dan had ik ook nooit een huisarts gezien en een flink probleem gehad toen ik op mijn 8ste mijn been brak, gezien we financieel geen middelen hadden.

Kinderen kunnen niets doen aan de keuze van hun ouders en moeten tot 18 in ieder geval beschermd worden. Je zou maar net een ouder hebben die als je al drie dagen koorts hebt, zoiets heeft van, we wachten nog even want anders moet ik een eigen risico betalen.. Dat gebeurd al genoeg bij volwassenen. Kinderen moeten daar geen risico op lopen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:21

ElineS schreef:
https://www.facebook.com/17492296951284 ... 435113040/

Al die reacties eronder over hoe mooi, sterk en prachtig. Maar ik schud mijn hoofd. Hoe egoïstisch moet je zijn om als je een duidelijke genetische conditie hebt, je alsnog een baby neemt, die dus ook zonder armen en met hartproblemen geboren word. Bah. Als je dan graag kinderen wil, werk dan met ei cel donatie of adoptie.. Maar dit is pure egoïsme en eigenlijk schandalig.

En zorg voor kinderen moet altijd gratis. Anders krijg je toestanden zoals in de VS.. En dan had ik ook nooit een huisarts gezien en een flink probleem gehad toen ik op mijn 8ste mijn been brak, gezien we financieel geen middelen hadden.

Kinderen kunnen niets doen aan de keuze van hun ouders en moeten tot 18 in ieder geval beschermd worden. Je zou maar net een ouder hebben die als je al drie dagen koorts hebt, zoiets heeft van, we wachten nog even want anders moet ik een eigen risico betalen.. Dat gebeurd al genoeg bij volwassenen. Kinderen moeten daar geen risico op lopen.

Ik vind het vooral écht niet kunnen dat ze dat kind Timmy hebben genoemd. 9 jaar geleden bestond South Park ook al, dus het is niet alsof ze het niet hadden kunnen weten.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:28

Tsja... Naar een hond vernoemd worden zou ik een hele eer vinden :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:51

Ja ik had hem al eens gezien, haha, als ik als kind een hond tegen was gekomen met dezelfde naam als ik was ik echt lyrisch geweest :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 00:15

Ik ken sinds een aantal jaar verschillende meisjes die fenna en Senna heten

Ik ken verschillende labradors en mechelaars die ook zo heten :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 00:28

Wij kwamen ooit een hond tegen met dezelfde naam als mijn moeder. En mijn moeder heet Trudie. WAAAAROM noem jij je hond zo. _O-

Ach ken ook een hond die Steen heet. Vernoemd naar de rapper.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 00:31

Een kennis heeft een dochtertje met de naam Fien.3 keer raden.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 01:02

Ik kan niet slapen en morgen gaat m’n wekker alweer om 5.15... ook heb ik geen zin om naar m’n werk te gaan. Werk hier nu 6 weken en merk aan alles dat ik er niet op m’n plek zit. Werkelijk iedereen is negatief over de werkgever en je bent heel duidelijk slechts een nummer. Ga natuurlijk m’n best doen er wat van te maken maar om nu al met tegenzin te gaan is geen goed teken. Hoop dat dat nog te veranderen is...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 01:17

MarlindeRooz schreef:
Wij kwamen ooit een hond tegen met dezelfde naam als mijn moeder. En mijn moeder heet Trudie. WAAAAROM noem jij je hond zo. _O-

Hahahaha ik wil ook een hond die Trudie heet!

Het hondje van mijn moeder heet Jente en nu ben ik al verschillende versies van die naam tegengekomen bij meisjes.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:01

Een van onze hondjes heet Noa, aka Nootje. Een neef van mij kreeg een kind... Noah genaamd :P ook hadden we ooit een Dusty, vaak wel Dusty Springfield genoemd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:34

Als je een doodnormale naam hebt dan kun je er nogal weinig aan doen dat er ook ergens een cavia rondloopt met dezelde naam. Als je dat je ouders kwalijk neemt dan heb je weinig echte problemen :P
Wat anders is het uiteraard als je je kind Fluffie of Vlekje noemt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:42

Niobe schreef:
MarlindeRooz schreef:

Het hondje van mijn moeder heet Jente en nu ben ik al verschillende versies van die naam tegengekomen bij meisjes.

Hier in Friesland ken ik dat alleen als jongensnaam. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:42

Als iemand mij op zo'n manier zou vragen om de naam van mijn hond te veranderen dan zou ik het sterk overwegen om mijn volgende dieren naar hun andere kinderen te vernoemen :')

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:49

:') dat is wel een goeie!

Mijn eerste pony heette Wendy.. en mijn zus ook! :D
Ik vond het wel een goede grap, maar mijn zus moest zo hard huilen dat ik de naam moest veranderen van mijn ouders, heb er toen maar Sandy van gemaakt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:09

Jildau schreef:
Niobe schreef:

Maar Jente is meisje in het Noors :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:54

Haha oh wat slecht dan. :') Ken 3 mannelijke Jentes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:55

Ken alleen 1 vrouwelijke Jente :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:56

Niobe schreef:
Jildau schreef:

Maar Jente is meisje in het Noors :')

Nikita is van oorsprong ook een jongensnaam :+. Die hoor je hier toch enkel bij meisjes.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:59

Onze hond heeft ook een jongensnaam,als ik hem roep krijg ik vaak van kinderen enthousiaste reactie's van zo heet ik ook en dan komen ze de hond aaien.Waarop de moeder dan zegt ,die hond luisterd beter :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:03

Mijn vriend heet Bart, ons paard heette ook Bart :)) Dat gaf weinig verwarring, behalve bij mensen die mijn paard niet kende, als ik zei dat ik op Bart ging rijden :')