Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:23

Het gros van het geld dat goede doelen uitgeven aan zaken als reclame en profilering wordt inderdaad uit een ander potje gedaan. Daarnaast kost het ze misschien 70 euro om een puber een dagdeel zieltjes te laten werven, en daar winnen ze vaak meerdere donateurs mee. Dat betaalt zichzelf wat dat betreft dus ook weer terug.

In NL zitten er best strenge regels aan dit soort doelen, en volgens mij moeten ze ook jaarlijks rapporten publiceren (die jij dus ook kan lezen) waar een uiteenzetting van de uitgaves in staat.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:52

Of het wettelijk wel mag dat een webshop jouw retour weigert omdat het artikel in de aanbieding is. Volgens mij mag je het toch altijd terugsturen, ook al is het in de aanbieding?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:29

Trui schreef:
Reclames zijn toch ontzettend duur? Waarom zijn de reclames van bijv dierenlot dan zo pokke lang? Je zou toch denken dat t geld naar de dieren gaat ipv naar die super lange reclames

Ik en mijn vriend vroegen ons hetzelfde af.
Hij bleef maar gaan die reclame, en iedere keer weer benadrukken dat ze donateurs zoeken.
Zo wek je dus idd wel wantrouwen want die reclame heeft echt een fortuin gekost, zo ontzettend lang.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:30

Meliaforever schreef:
Of het wettelijk wel mag dat een webshop jouw retour weigert omdat het artikel in de aanbieding is. Volgens mij mag je het toch altijd terugsturen, ook al is het in de aanbieding?

Zou in de algemene voorwaarden van de webshop moeten staan. Sommige winkels nemen idd artikelen niet retour als het in de uitverkoop is en dat mag. :)
De winkel waar ik werk neemt artikelen >50% korting ook niet meer retour. Dit omdat we echt gewoon van de collectie af moeten en als mensen het dan gaan terug brengen blijven we alsnog met een hele hoop restant zitten.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:44

Shaggy09 schreef:
Meliaforever schreef:

Zou in de algemene voorwaarden van de webshop moeten staan. Sommige winkels nemen idd artikelen niet retour als het in de uitverkoop is en dat mag. :)
De winkel waar ik werk neemt artikelen >50% korting ook niet meer retour. Dit omdat we echt gewoon van de collectie af moeten en als mensen het dan gaan terug brengen blijven we alsnog met een hele hoop restant zitten.

Ik lees juist op internet dat je altijd herroepingsrecht hebt, ook bij uitverkoop. (Alleen online)

Citaat:
Sale is niet uitgezonderd van het ontbindingsrecht Producten die je met korting verkoopt, die in de sale zijn of die bijvoorbeeld wat beschadigd zijn of die je goedkoper aanbiedt omdat ze eerder al eens terug zijn gekomen (de tweede kansjes, zoals Coolblue dat noemt), zijn niet uitgezonderd van de retourregel. Je kunt alleen producten uitzonderen die in de wet staan opgesomd. Dus ook alles dat je in de uitverkoop verkoopt, moet je binnen 14 dagen nog retour nemen. Ook als het daarna voor jou onverkoopbaar is geworden omdat het nog maar één stuk uit een oude collectie is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:28

Waarom komen mailtjes van afzenders die ik als ongewenst aangegeven heb na een tijdje toch weer in de inbox?
Veranderen ze stiekem het mailadres

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:52

Als je iets online koopt, heb je ALTIJD een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen, je zou het dus gewoon terug moeten kunnen sturen. (Europees recht)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:04

Link naar die Europese wetgeving?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:52

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:18

Consuwijzer zegt ook dat sale artikelen gewoon terug mogen binnen 14 dagen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:25

hoe en wanneer eten je een kaki? :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:44

Trui schreef:

Gewoon helemaal, behalve het kontje. Voornamelijk als het hier winter is.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:44

nou we hebben hem als appel in partjes gesneden. opzich wel lekker maar blijk er helaas allergisch voor

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:45

oomens schreef:
Trui schreef:

ik eet de schil niet, ik snij het kontje eraf en de rest in vieren en dat "kluif ik af". Mijn man eet de schil ook op.......en wanneer we het eten? Als we er zin in hebben! :+

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:48

met wanneer bedoelde ik meer van, wanneer zijn ze rijp

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:49

Wat is een kaki? :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:50

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:54

Morrie schreef:

ik eet de schil niet, ik snij het kontje eraf en de rest in vieren en dat "kluif ik af". Mijn man eet de schil ook op.......en wanneer we het eten? Als we er zin in hebben! :+[/quote]

Die schil is echt supergezond ! :j

Ik eet ze ook heel de winter door :9

Edit, quote verkl**t zie ik :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:56

Ik had een paar weken terug kakis gekocht maar ze bleven maar steenhard. Hoort dat dan of moeten ze zacht zijn?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:16

Ik vraag me af hoe ze in Nederlands bloed prikken? Met wat voor naald enzo dan. Heb gisteren bloed moeten laten prikken in Tanzania en het deed zóveel pijn (nu ben ik ook flink ziek dus zal daar ook wel deels door komen). Had het idee dat de naald er heel ver in ging.

Ook vraag ik me af, of ik na 2 weken nog last kan hebben van het leven op 1400m? Afgelopen maanden wel vaker op hoogtes geweest (max 1000 geloof ik) maar daar was het 40 graden dus dan kun je sowieso niks. :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:33

Shaggy09 schreef:
Ik had een paar weken terug kakis gekocht maar ze bleven maar steenhard. Hoort dat dan of moeten ze zacht zijn?

sommige worden niet zacht, ik eet ze als ze donker oranje zijn

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:37

Sheran schreef:
Link naar die Europese wetgeving?

De Europese richtlijn ken ik niet vanbuiten, omdat het een richtlijn is,wordt deze omgezet in het nationaal recht.
Ik ben van België dus kan wel snel onze bepaling opzoeken, maar niet die van jullie :)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 07:25

Shaggy09 schreef:

Ik vind ze hard juist het lekkerste. Als ze zacht zijn, zijn ze naar mijn smaak te zoet.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:49

casperzazoe schreef:
Ik vraag me af hoe ze in Nederlands bloed prikken? Met wat voor naald enzo dan. Heb gisteren bloed moeten laten prikken in Tanzania en het deed zóveel pijn (nu ben ik ook flink ziek dus zal daar ook wel deels door komen). Had het idee dat de naald er heel ver in ging.

Ook vraag ik me af, of ik na 2 weken nog last kan hebben van het leven op 1400m? Afgelopen maanden wel vaker op hoogtes geweest (max 1000 geloof ik) maar daar was het 40 graden dus dan kun je sowieso niks. :+

Als je op je eerste vraag googled is het handiger dan het hier in woorden uit te leggen, maar als ze bloed kregen: dan hebben ze het toch goed gedaan ;)
Als je langere tijd in ijle lucht (dus op hogere hoogte) bent geweest wordt je hemoglobine gehalte hoger, geen idee of je je daar ziek van kunt voelen maar wederom: google :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:08

casperzazoe schreef:

in nederland prikken we met verschillende maten aan naalden. het hangt er vanaf wat voor injectie je krijgt of dat er bloed geprikt word. bloed afnemen gaat via de bloedbaan, is een lastige hangeling (als ik kijk naar hoe ik dit doe haha) je prikt de ader aan, zodra er bloed in het naaldje loopt hoeft de naald niet verder, als je dat wel doet kun je door het bloedvat heen prikken namelijk, en dan kun je dus geen bloed meer afnemen en moet je opnieuw geprikt worden.

is ook per persoon afhankelijk van hoe makkelijk de ader te vinden is en aan te prikken is!