Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:40

Ik heb behalve het kaptoom en de singel die al online stonden nog een hoop zooi online gezet: 2 singels, 4 bitten, 2 complete sets pees- en kogelbescherming van BR en er komen nog 3 zadeldoeken bij als ze droog zijn. Benieuwd wat voor stuntpiloten ik nou weer ga tegenkomen voor een dubbeltje vooraan }>

Donna89

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:47

Momenteel weinig op MP staan. Pony er af gehaald. Is vandaag gekeurd en dus verkocht. Heel fijn nieuw huis.
Toch maar weer eens kast opruiming houden misschien..

Wel vervelend mensen die hun advertenties niet verwijderen van spullen die al weg zijn. Nu al paar x dacht ik mooie deal te kunnen hebben (leuk product voor leuke prijs) is het al weg of uitgeleend of wat dan ook.. beehhhh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:59

Zucht.. Hele mailwisseling over een artikel, gesteggel over de vraagprijs over en weer. Geef je je rekening nr krijg je een mail terug 'ja ik vind het toch te duur sorry'...

Zakt je broek toch van af.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:14

zo, telefoon is opgehaald! voor een zeer nette prijs en waren nette mailtjes!! goede ervaring weer

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:46

justdiesel schreef:
Kreeg vandaag weer een leuke reactie.
Ik heb gebruikt schapengaas op MP staan en woon dus in de buurt van Eindhoven, krijg ik een bericht of ik het in Gorinchem kan bezorgen....
Euhhhh wat denk je van nee :+

Voorrijkosten vragen :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:49

Varekaj schreef:
Ik heb behalve het kaptoom en de singel die al online stonden nog een hoop zooi online gezet: 2 singels, 4 bitten, 2 complete sets pees- en kogelbescherming van BR en er komen nog 3 zadeldoeken bij als ze droog zijn. Benieuwd wat voor stuntpiloten ik nou weer ga tegenkomen voor een dubbeltje vooraan }>

Om je niet teleur te stellen: ik bied €10 voor het hele spul en jij brengt het tot aan mijn voordeur...... :D

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:01

Hallooo
Kom hier nieuw in het topic :wave:
Ik zou laatst via marktplaats kaartjes kopen voor een concert. Nu was er een meneer (noemen we even V) die '3 kaartjes te veel had gekocht.' Juist ja.
Dus ik maar direct bellen, was zwaar wanhopig, ik moést die kaartjes.
Nou hij kon ze wel opsturen. Ik, beetje wantrouwend, maar even zeggen dat ik nog moest overleggen met een vriendin (noemen we A) en dat ik hem nog wel appte die dag.
Zo gezegd zo gedaan, vriendin gebeld, ondertussen had hij er ineens 4 kaartjes op staan.
Vriendin en ik beide nog wantrouwender, dus vroegen we om de foto, hij had ze op z'n moeders naam staan zei die. Juist :') .
A (waar verkoper het nummer niet van had) maar even appen.
A: 'Hebt u alle 4 de kaartjes nog?'
V: 'ja hoor'
A:'Geen andere geïnteresseerden?'
V:'Nee, helemaal beschikbaar.'
Uhm, juist, daar ging V de mist in. Geen andere geïnteresseerden he? En ik dan?
Dus A ging hem maar even confronteren met het feit dat hij de boel aan het belazeren was.
A: 'Sorry, maar mijn vriendin heeft u 5 minuten geleden nog geappt dat ze die kaartjes wel wil.'
V: 'Ja wist ze nog niet zeker'
A: 'U zei dat ze allemaal nog beschikbaar waren. Dit is niet het geval.'
V: 'Ik verkoop ze niet meer aan jullie!!!'
A: 'Wij vinden dat u onverstandig bezig bent, en hopen dat u op de hoogte bent van het feit dat u hiervoor een boete kan krijgen.'
V: 'Vieze H***'

En de volgende dag was de advertentie van markplaats. *\o/*
Detective A en F <<)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:05

Schelden is in :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:06

Slim!!!!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:07

Janine1990 schreef:
Slim!!!!

Dankje :o

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:42

Zo ik ben even de lomperd geweest. Heb eurostar dekje te koop staan. Netjes afgezien van singel vegen. Vind hem super mooi, ligt niet inde weg maar is roze en heb een ruin. Dat 'kan' niet dus in de verkoop maar alleen voor een goed bod.

Stond er voor 35 op, verlaagd naar 30. Krijg ik net een bod van 12.50. Nou ben je in mijn boekje gewoon lomp als je minder dan de helft biedt. Ik ga er Max 1/3 onder zitten en anders reageer ik gewoon niet.

Het zullen de hormonen van de bevalling wel zijn maar dit vond ik wel zo'n debiel bod dat ik letterlijk gereageerd heb of ze de linker of rechterhelft wil. Zonder Hallo of dag of ook maar iets verder. Puh!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:44

Hahahah eline...
Jaa hormonen doen rare dingen met je. Maar stiekem heb je wel gelijk

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 01:09

Ik lees al een tijdje mee en koop en verkoop redelijk wat via mp en fb. Maar wat me de laatste tijd veel voorkomt bij verkoop is dat mensen mijn IBAN vragen en hun adres geven maar vervolgens niets meer laten horen en geen geld overmaken. Vind het dan altijd lastig hoe lang ik het dan nog vast moet houden..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 01:11

Elize: ik ben benieuwd wat ze zegt!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 01:32

Marjoleine89 schreef:
Ik heb even een vraag:

Ik heb wat te koop op mp en nu is er iemand geïnteresseerd, kreeg zowel in het Nederlands als Engels een mail, gewoon goede grammatica. Nou mail terug gestuurd en nu moet het opgestuurd worden naar Polen....
Ze heeft gewoon haar adres gegeven, geen tussenpersoon oid en ze wil het bedrag + verzendkosten overmaken naar mijn rekening, voordat ik het verzend.
Maar het is een spiegel... Ik weet nu niet zo goed of ik het wel kan vertrouwen... Kan er iets misgaan als ik m'n rekeningnummer geef?

Met natrekken op Google kwam ik eigenlijk niks tegen...

Tijdje geleden mijn trailer verkocht aan polen, geen problemen mee.
Enige wat bij jou mis kan gaan is dat de spiegel niet heel aankomt...

annelieke92 schreef:
Ik lees al een tijdje mee en koop en verkoop redelijk wat via mp en fb. Maar wat me de laatste tijd veel voorkomt bij verkoop is dat mensen mijn IBAN vragen en hun adres geven maar vervolgens niets meer laten horen en geen geld overmaken. Vind het dan altijd lastig hoe lang ik het dan nog vast moet houden..

Ik geef vaak een termijn aan waarin ik de betaling verwacht.
Is de betaling er niet, jammer dan.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:15

Sommige verkopers zijn ook wel erg langzaam met versturen, en als iemand dat nou meteen verteld is het niet zo erg, maar baal er wel van dat het pas gemeld wordt als je geld hebt overgemaakt.. :o

Had een deken over gekocht, prijs overeen gekomen, meteen betaald. (Was vorige week dinsdag of woensdag). Dus ik stuur berichtje dat ik graag hoor als de betaling is overgekomen en als ze het verstuurd heeft want wordt naar mn ouders verstuurd en dan kan ik het in de gaten houden.
Krijg ik antwoord terug dat ze het maandag op de bus doet want lukte niet eerder. Nouja oke, beetje jammer maar is niet anders. Ik maandag niks gehoord, stuurde ze gisteren een mailtje dat het maandag niet gelukt was en dat ze hoopte dat het gisteren nog ging lukken en dat het anders vanmorgen op de post ging..
Heb tot nu toe nog geen antwoord meer gehad met track en trace dus hoop dat ze het nu zsm verstuurd..

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:52

@dushi: dat had ik laatst ook..
mail contact verliep al niet soepel... duurde lang voor dat er antwoord kwam. na een dikke week eindelijk zijn gegevens gekregen. meteen op maandag overgemaakt. en hoorde vervolgens niks meer. op donderdag maar eens gemaild, was niet gelukt deze week en zou het volgende week proberen. vervolgens hoor je weer niks... toen zou hij het op vrijdag gaan verzenden. uiteindelijk heeft hij het de week erna op dinsdag kunnen versturen.
dus tussen mijn betaling en uiteindelijk levering zaten 16 dagen.
ging om een bedrag van in de 70 euro.... dan zou ik als verkoper me toch wat meer moeite hebben genomen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:05

Ik heb hier een verkoper op Bokt die tegen mijn uitdrukkelijke wens in tóch via DHL heeft verzonden ipv via PostNL. Het gaat maar om een dikke euro en een boel rompslomp wbt ophalen, maar ik vind het echt ronduit onbeschoft zo. Als ik eea eindelijk op heb kunnen halen (moet ervoor naar een ander dorp fietsen, PostNL is om de hoek...) ga ik denk ik wel nog even zeuren via PB, puur vanwege het principe -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:07

Cowboy55 schreef:
Varekaj schreef:

Om je niet teleur te stellen: ik bied €10 voor het hele spul en jij brengt het tot aan mijn voordeur...... :D

Goeie poging :') voor dat bedrag raak ik niet eens aan de grens met mijn auto (ben belg) :))

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:08

Wow! Das wel heel veel. Ik had laatst een hoofdstel verkocht en stuurde het twee dagen te laat op. Had het maandag op de bus willen doen maar planning veranderde. Heb gelijk mail gedaan en woensdag is ie op de bus gegaan. Vond dat als verkoper al erg irritant. Laat staan voor degene die hem moest krijgen haha.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:37

silvericathy schreef:
@dushi: dat had ik laatst ook..
mail contact verliep al niet soepel... duurde lang voor dat er antwoord kwam. na een dikke week eindelijk zijn gegevens gekregen. meteen op maandag overgemaakt. en hoorde vervolgens niks meer. op donderdag maar eens gemaild, was niet gelukt deze week en zou het volgende week proberen. vervolgens hoor je weer niks... toen zou hij het op vrijdag gaan verzenden. uiteindelijk heeft hij het de week erna op dinsdag kunnen versturen.
dus tussen mijn betaling en uiteindelijk levering zaten 16 dagen.
ging om een bedrag van in de 70 euro.... dan zou ik als verkoper me toch wat meer moeite hebben genomen.

Heb vanochtend gemaild of het gelukt was gister, maar het was niet gelukt, ze had het pakketje nu in de auto liggen en hoopte dat het vandaag ging lukken.. :z

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:38

Hoeveel moeite is het om even een pakketje af te leveren zeg.. jeetje mina.. "of het lukt". Tis geen bevalling..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:40

Zelf trouwens een goede ervaring weer :) via boktmarkt interesse in een bit. Paar berichtjes heen en weer maandagavond. Geld overgemaakt, zij heeft het gister verzonden en als t goed is heb ik t vandaag in de brievenbus :) allemaal lekker vlot. Fijn contact. Ik hou daarvan

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:11

Ik zit al ruim een week op kleding voor de baby te wachten. Dinsdag betaald en maandag zou het op de post gedaan zijn.. Als het nog langer duurt past ie het straks al niet meer.. lol (nee gelukkig gaat het niet zo snel)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:23

Dott schreef:
Hoeveel moeite is het om even een pakketje af te leveren zeg.. jeetje mina.. "of het lukt". Tis geen bevalling..

Beetje rare werktijden heb je zo en dan overwerken..kinderen na sportles zelf nog na judo eten bij schoonouders agende is zo vol dichtsbijzijnde postkantoor hier is vijf uur dicht. Gelukkig zit er een bij een supermarkt twee dorpen verder. Waar je s avonds nog terecht kan. Hellaas zijn er ook punten gesloten die wel dichtbij waren.