Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 09:03

iirrssjjee schreef:
Buurjongen heeft wat vrienden over de vloer. Staan nu in hun achtertuin onder de overkapping. Ze hebben geen muziek aan, zijn niet aan het lachen, maar praten gewoon, op normaal volume met elkaar. Echter zorgt die overkapping ervoor dat het geluid heerlijk weerkaatst en lijkt het alsof ze in onze eigen achtertuin staan....

Ramen dus maar dicht, want werd er wakker van. Nu kan ik niet slapen, want het word te warm :+ .

Herkenbaar, mijn buren zeggen hun vrienden altijd op een normale praat volume gedag.
Denk ik ja, leuk maar er zijn mensen die om deze tijd al slapen. En de buurman heeft een rot kuchje en daar heeft ie al langere tijd last van.

Moska

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 09:39

Ik ben net klaar met de paardenklussen en ik tel inmiddels vier dikke bulten van insectenbeten |o Heb de paarden maar meteen in hun ridderpakken gehesen, hopelijk hebben ze er zo minder last van. De dazenval vangt helaas niet zoveel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:03

CupCakes_ schreef:
Dat mijn vriend echt een van de meest sociale mensen op aarde is en het liefst elk weekend vol wil plannen. En dat hij dan even vergeet dat ik gewoon werk weekenden heb, maar soms ook gewoon ècht geen zin heb in sociaal gedoe. Dat hij een 8-5 baan heeft zonder verdere omkijk, helemaal prima. Maar mijn werk is zo onregelmatig als wat (verpleegkundige ZH) en dat ik het soms ook gewoon fijn vind om niks te hoeven en op de dag zelf te kijken wat ik wel wil doen en wat niet. :')

Ja dat is lastig. Ik ben ook erg gesteld op mijn rust en wil mijn weekenden gewoon vrij hebben en zelf kunnen bepalen wat ik doe. Als iemand dan voor mij bepaalt waar we heen gaan elk weekend en een grote vriendenkring heeft en veel familie, dan past zo iemand gewoon niet bij mij. Ik ben een extraverte introvert denk ik. Ik kan sociaal doen maar hecht heel erg aan mijn eigen tijd en rust en wil graag alleen zijn en niks hoeven. Beetje in de tuin in stilte, op de bank met een serie. Geen mensen om me heen. Dan laad ik op. Mensen en sociaal doen kosten energie voor mij.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:19

Dat ik echt smaak heb betreft paarden! :')

Toch langzaam weer wat neuzen.
Uiteindelijk zwaar warmbloeden vanuit Duitsland die mijn hart stelen.

Maar, ze staan allemaal in de buurt van Thüringen! :')

En wat ALS ik zon paard leuk vindt? En dan?!

Merk dat alles wat hier in Nederland wordt aangeboden, mijn hart niet sneller laat kloppen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:03

Mijn telefoon is vannacht uitgegaan door een lege batterij. En nu gaat hij niet meer aan. Grote kans dat ik hem helemaal moet resetten. :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:36

Op vakantie weinig last gehad, en gisteren speelde mijn corps voet op tijdens het schilderen binnen. En toen zei mijn vriend dus, Ja dat komt omdat je gewoon niet wilt werken :=

Hij bedoelt het niet serieus maar Poeh wat kan ik daar kwaad om worden _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:40

Mijn telefoon doet echt even helemaal niks nada noppes meer. Ik kan hem zelf niet rebooten. Zelfs het forceren lukt niet.

Godzijdank kan een mens in 2025 prima zonder telefoon. :roll:

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:50

MarlindeRooz schreef:
Mijn telefoon doet echt even helemaal niks nada noppes meer. Ik kan hem zelf niet rebooten. Zelfs het forceren lukt niet.

Oh wat moet dit frustrerend zijn! Ben daar zelf ook weleens bang, doe zoveel met de foon: ff je rekening nakijken oid..

Weet niet welke je hebt, maar ik heb vaker gehad dat mijn iPhone niet oplaadde en ik hem andersom moest doen (zou niet uit moeten maken, maar contact was blijkbaar niet goed)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:57

MarlindeRooz schreef:

Geforceerde start al geprobeerd?

Stappen om te proberen:
1. Geforceerd opnieuw opstarten:
Voor iPhone 8 en nieuwer: Druk kort op de volume-omhoogknop, druk kort op de volume-omlaagknop en houd vervolgens de zijknop (aan/uit-knop) ingedrukt tot het Apple logo verschijnt.
Voor oudere iPhones: Houd de aan/uit-knop en de thuisknop tegelijkertijd ingedrukt tot het Apple logo verschijnt.
2. Opladen:
Sluit de iPhone aan op een werkende oplader en controleer of het oplaadlampje gaat branden. Soms kan een lege batterij ervoor zorgen dat de iPhone niet aangaat. Laat de iPhone een tijdje opladen (minimaal 30 minuten) en probeer het dan opnieuw.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:59

Ja ik ben zelf vrij handig met ICT dus dat heb ik al geprobeerd allemaal. Maar het lukt echt niet. Ga nu een extern programma downloaden om hem geforceerd te rebooten.

Heb een oude iPhone ook maar aan de oplader gelegd voor het geval ik hem niet kan reanimeren.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:02

Nogsteeds geen goede pensionstalling gevonden voor mijn fjordje -O- Je zou niet denken dat het in Drenthe moeilijk is, maar blijkbaar toch echt wel.. enige eis is een goede bak en nacht op stal in de winter. Ergenis :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:04

Is er buiten ook nog een kind aan het krijsen en schreeuwen. Ik ben al niet in opperbeste stemming omdat die poedersuiker telefoon het niet doet. En eigenlijk wilde ik over 25 min weg. Maar dat is ook al niet te doen.

En dan loopt mijn IMac ook nog eens vast. Ik ga gillen.

Edit: het wordt beter, ik weet ook het wachtwoord van mijn oude iPhone niet meer.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:14

Bloemetje75 schreef:
Wakker door klotsende kat. Opgestaan om het te ruimen want die lucht was niet te negeren. Nu natuurlijk klaar wakker…

Had je water in de kamer dan? :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:16

Suzanne F. schreef:
CupCakes_ schreef:
Dat mijn vriend echt een van de meest sociale mensen op aarde is en het liefst elk weekend vol wil plannen. En dat hij dan even vergeet dat ik gewoon werk weekenden heb, maar soms ook gewoon ècht geen zin heb in sociaal gedoe. Dat hij een 8-5 baan heeft zonder verdere omkijk, helemaal prima. Maar mijn werk is zo onregelmatig als wat (verpleegkundige ZH) en dat ik het soms ook gewoon fijn vind om niks te hoeven en op de dag zelf te kijken wat ik wel wil doen en wat niet. :')

Ja dat is lastig. Ik ben ook erg gesteld op mijn rust en wil mijn weekenden gewoon vrij hebben en zelf kunnen bepalen wat ik doe. Als iemand dan voor mij bepaalt waar we heen gaan elk weekend en een grote vriendenkring heeft en veel familie, dan past zo iemand gewoon niet bij mij. Ik ben een extraverte introvert denk ik. Ik kan sociaal doen maar hecht heel erg aan mijn eigen tijd en rust en wil graag alleen zijn en niks hoeven. Beetje in de tuin in stilte, op de bank met een serie. Geen mensen om me heen. Dan laad ik op. Mensen en sociaal doen kosten energie voor mij.

Een introvert kan ook gewoon sociaal doen he? :+ Dat heeft echt niks met een extraverte introvert zijn te maken. Wat ook niet echt bestaat. Het gaat plat gezegd om er energie van krijgen of niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:18

Kincses schreef:
Nogsteeds geen goede pensionstalling gevonden voor mijn fjordje -O- Je zou niet denken dat het in Drenthe moeilijk is, maar blijkbaar toch echt wel.. enige eis is een goede bak en nacht op stal in de winter. Ergenis :')

Ik ben op zoek voor mijn oudere Fjord ( helaas noodgedwongen, ik had gedacht altijd op mijn huidige stal te blijven dus hele dubbele gevoelens)

En dan nog een opfok voor over een tijdje voor mijn fjorden veulen en mijn andere fjordenmerrie ga ik verkopen.

Qua budget kan ik geen 3 verhuizen, en teveel gedoe als ik naar 3 verschillende stallen moeten rijden. Dat is gewoon niet haalbaar met mijn werk en vind ik niet eerlijk tegenover mijn beestjes.

Het is helaas wel een beetje noodgedwongen allemaal, maar zo is het leven dan ook wel weer.

Prioriteit is in ieder geval een plek voor mijn oudje. Ik heb nog wel een aantal jaar, maar ik wil niet wachten en straks plots in de onzekerheid zitten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:32

Het begint er op te lijken dat ik de komende tijd zonder telefoon door het leven ga. :roll:

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:36

MarlindeRooz schreef:
Het begint er op te lijken dat ik de komende tijd zonder telefoon door het leven ga. :roll:

Heb je by any chance een sony ?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:41

Wat balen van je telefoon Marlinde!

Als je nog 102948584 onderdelen van kwetsbaar en oud servies/glaswerk in moet pakken :+ :')

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:46

Waar heb je je aan geërgerd vandaag

Mensen. Deel 138

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:47

Absolem schreef:
MarlindeRooz schreef:

Heb je by any chance een sony ?

nee ik heb alles van apple haha. En deze was ook al ruim 6 jaar oud.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:48

Shenavallie schreef:
Bloemetje75 schreef:
Wakker door klotsende kat. Opgestaan om het te ruimen want die lucht was niet te negeren. Nu natuurlijk klaar wakker…

Had je water in de kamer dan? :+

Ja, maag-water :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:58

Op camperplaats.
Er komt een nieuwe op rijden met twee honden.

Zet camper neer, 1 hond aangelijnd em 1 los de camper uit.

De losse hond loopt naar de aangelijnde hond van andere buren. Die geven aan doe maar niet, hij is niet altijd lief.
Hond komt daarna op mijn aangelijnde hond aan, ik geef ook aan doe maar niet, en zeg ietwat scherp lijn uw hond aan alstublieft.

Die mijnheer vloog zowat uit zijn vel, ik denk die gaat ter plekke neer aan een hartaanval, en is nu bij alle andere camperaars over mij aan het klagen :roll: >;)

Echt, hou je hond gewoon bij je en laat hem niet ongevraagd bij anderen komen.
Hoe moeilijk kan het zijn :roll:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:16

Femke, groot gelijk! Het is wachten op ellende als er vreemde loslopende honden op een aangelijnde hond afgaan.

Sowieso gewoon loslopende honden en aangelijnde honden ( niet uit 1 huishouden ) gaat echt heel vaak mis.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:20

Laat hem maar klagen, hij zet hoogstens zichzelf voor l. L

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:23

Femke, dat is ook vaak mijn ergernis nummer 1.
Wat wel eens helpt is als je roept, pas op, mijn hond heeft besmettelijke kennelhoest.
Moet je zien hoe snel ze hun hond weghalen :D

Zit ik ook niet op te wachten, tijdje geleden weer iemand met een lompe berner van 8 maanden, loop je dan met je senior van 13 jaar en net een week geleden een zware operatie gehad.
Wil alleen maar spelen, donder dan toch op zeg }:)
Dan ben ik dus ook niet meer zo vriendelijk hoor...