Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 15:40

Ik heb een kinderfietsje te koop voor 80 euro. Gaan mensen 50 euro bieden en als ik er niet op inga willen ze toch wel 80 op tafel leggen maar dan is mijn gunfactor al op hoor.

Kan nooit afscheid nemen van spullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 15:44

Ja ik bied mijn dingen altijd voor 2x de vraagprijs aan om deze reden :+ ....

Ik bied zelf namelijk ook altijd zo laag, omdat ik denk dat mensen veel meer vragen dan ze hopen te krijgen :)) .

Behalve als er heel expliciet staat "OP BIEDINGEN ONDER XX WORDT NIET GEREAGEERD" :+ . Dan bied ik maar gewoon wat ze vragen :)) . Dus mss is dat nog een tip :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 15:49

Ja, volgende keer zet ik er gewoon 'vaste prijs' bij. Ik heb zo'n hekel aan bieden :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:15

Met fietsen verkopen moet je echt geduld hebben en toch helaas soms flink zakken in de prijs.

Ik had een mountainbike heel brutaal er eerst opgezet voor 600. Was de fiets niet waard maar mountainbikes waren toen erg in trek dus maar geprobeerd.

Uiteindelijk moeten zakken naar 250 en de fiets is daarvoor weggegaan. Achteraf was ik maar blij dat ik de fiets überhaupt ben kwijtgeraakt.

Heeft wel 4 maanden geduurd al met al.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:20

Ik heb twee zakken Royal Canin veterinary voer twv 200 euro voor de helft te koop, maar niemand wil het :)).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:33

Zebrastreep schreef:
Met fietsen verkopen moet je echt geduld hebben en toch helaas soms flink zakken in de prijs.

Ik had een mountainbike heel brutaal er eerst opgezet voor 600. Was de fiets niet waard maar mountainbikes waren toen erg in trek dus maar geprobeerd.

Uiteindelijk moeten zakken naar 250 en de fiets is daarvoor weggegaan. Achteraf was ik maar blij dat ik de fiets überhaupt ben kwijtgeraakt.

Heeft wel 4 maanden geduurd al met al.

Nou ik hoef niet te zakken omdat mensen uiteindelijk wel mijn vraagprijs willen betalen maar ze miepen zo.

En vervolgens kan ik er geen afstand van doen _O-

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:46

Ik ben gewoonweg pissig op mijn moeder.

Ik mag dus niet op vakantie in mijn eentje, waarom geen idee.
Het hakt er gewoon in dat ik wéér thuis moet blijven deze zomer. Ik trek het gewoon niet meer.
Helemaal omdat ik 18 word dit jaar maar ze moeilijk doet over dit. Als ik deze zomer niet ga dan ga ik wel in de herfstvakantie dus zoveel verschil is het niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:48

Maar waarom zou je ook op vakantie moeten omdat anderen dat doen? Ik ga dit jaar ook niet ( stond al wel geboekt) omdat diegene waarmee ik zou gaan de boel verziekt heeft. Dus je bent niet de enige hoor! Ik heb er eigenlijk ook geen last van ik maak mijn eigen feestje wel thuis en met dagjes weg.

Al zijn mijn ouders dan ook even de deur uit een paar dagen dat is haast ook al een vakantie opzich :')

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:51

Het is niet dat anderen het ook doen dat ik het ook moet hoor maar, ik word gek thuis. De muren komen letterlijk op mij af.
Ik wil zo graag dingen zien en dingen doen, eventjes weg van de plek waar ik ziek ben geworden. Er tussen uit want ik weet doordat ik niet weg ga, dan ga ik werken en dat zorgt weer voor overbelasting. Ga ik niet werken dan verveel ik me en blijf ik constant thuis zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:55

fotolijstje schreef:
Het is niet dat anderen het ook doen dat ik het ook moet hoor maar, ik word gek thuis. De muren komen letterlijk op mij af.
Ik wil zo graag dingen zien en dingen doen, eventjes weg van de plek waar ik ziek ben geworden. Er tussen uit want ik weet doordat ik niet weg ga, dan ga ik werken en dat zorgt weer voor overbelasting. Ga ik niet werken dan verveel ik me en blijf ik constant thuis zitten.

En gewooon een leukedingenweek plannen?

Met allemaal leuke uitjes, die je evt. ook alleen kan doen. Stadje kijken, bioscoopje pakken, shoppen, dagtripje naar Antwerpen ofzo met de flixbus, musea die je nog had willen zien, wandeling in het bos. Allemaal dingen die ook leuk zijn om alleen te doen :j ...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:59

Nederland ontdekken is ook leuk! Nederland wordt soms zwaar ondergewaardeerd.

Ik ben daar ook pas in corona tijd achter gekomen. Bijvoorbeeld de veluwe kan mij nu al echt het vakantie gevoel geven.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 16:59

Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met het studenten-ov, zelf ben ik rond die leeftijd heel veel met de trein weg geweest, gratis het hele land door, elke grote stad bezoeken

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:01

Ja, of de Waddeneilanden. Ik kan me best voorstellen dat je ouders op die leeftijd zeggen "nou.. het verre buitenland is wel een dingetje.." maar een nachtje of 3 zelf naar een Waddeneiland lijkt me een goede eerste stap.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:20

fotolijstje schreef:
Thanks voor de suggesties! Lief dat iedereen meedenkt.
Ik wil wel buiten Nederland op vakantie gaan, Berlijn leek mij ook leuk inderdaad. En heb ook al gekeken naar de jongerenhostels maar in Dublin kan ik ze niet 123 vinden.

Mkango: Omdat ik alleen ben ja en minderjarig dus dan gaan sommige gewoon net wat lastiger met boeken etc.

Misschien dit een idee:

https://m.facebook.com/ruitervakantielesolivettes

In de Ardennen. Voor ruiters tussen de 16-26 jaar. Met begeleiding, elke dag een tocht maken

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:22

Toen ik 17 was ging ik ook niet op vakantie.
En ja natuurlijk zijn er die dat wel doen. Maar net zoveel ook niet.
Alleen die zie je niet op Social media posten.

Ik reed in de vakanties hele dagen paard.
Ook in de avonden en weekenden buiten vakantie om.
Jonge paarden trainen.
En ik verveelde mij geen minuut.

Niets voor jou?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:31

Balen dat je niet mag. Op de Texel is ook een jongerencamping, is dat iets? Misschien met een vriendin?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:31

Mijn dochter zou ook niet alleen op vakantie mogen hoor. Je bent echt geen hele vreemde uitzondering.
Misschien kan je wat dagjes weg? Of samen met iemand?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:44

fotolijstje schreef:

Ik snap jouw ouders ook. Alleen naar het buitenland is een hele onderneming.
Ik zou ook in NL dagjes weggaan, er is zoveel leuks te doen en moois te zien.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:46

In heb echt een heel leuke jurk gevonden maar ik ben er te bleek voor ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:48

Sintara schreef:
In heb echt een heel leuke jurk gevonden maar ik ben er te bleek voor ;(

Nee joh, no such thing!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:54

Fake tan!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:18

Dat vriendinnen moeite hebben met mijn ziek zijn.

Soms ben ik iets later omdat ik eerst echt even moet liggen voor ik een half uur in de auto kan en gezellig kan doen. Of een dag shoppen in een verre stad, dat trek ik gewoon niet.
En ik snap heel goed dat het voor m'n vrienden ook irritant is of saai maar kom op, je weet wat er speelt en hoe zou het voor mij zijn?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:49

fotolijstje schreef:
Ik ben gewoonweg pissig op mijn moeder.

Ik mag dus niet op vakantie in mijn eentje, waarom geen idee.
Het hakt er gewoon in dat ik wéér thuis moet blijven deze zomer. Ik trek het gewoon niet meer.
Helemaal omdat ik 18 word dit jaar maar ze moeilijk doet over dit. Als ik deze zomer niet ga dan ga ik wel in de herfstvakantie dus zoveel verschil is het niet.

Wij zijn nu een weekje op vakantie.
Daarvoor 2019 een weekje op Ameland geweest.
Daarvoor Ehm ik denk 2001 voor 't laatst op vakantie geweest.
Dus vakantie is geen must ofzo

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:10

Neem een jongerentoer kaart Fotolijstje, kun je met de trein heel Nederland door en allerlei steden bezoeken. Dan ben je toch zoveel mogelijk van huis weg en je ziet nog eens wat. Misschien dierentuinen bezoeken, een festival, of shoppen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:10

Ja sommigen gaan nooit op vakantie, anderen gaan iedere schoolvakantie. Doet er verder niet toe, ik snap best dat je in de zomer niet thuis wil blijven als puber. Is gewoon zuur als je moeder zoiets verbiedt.

Ik was 16 toen ik voor het eerst met vrienden naar Kroatië ging, was fantastisch! Ik vind 16/17 prima leeftijd om zoiets te doen, met 18 ga je vaak op kamers, dan moet je het ook alleen redden.