Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:01

Het bakstuk zat helemaal los. Zonder spanning.

Maar kan best zijn dat ook dat verkeerd valt.
Heb geen ervaring met deze vorm hoofdstellen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:46

DP, ik heb ook het idee dat de neusriem niet lekker past. Het bakstuk van de neusriem loopt voor mijn gevoel te ver naar voren en dat komt denk ik omdat het gedeelte over de neus te klein is. Als dat deel over de neus wat groter was, viel het gespje van de kinriem ook anders. Je kan volgens mij ook zien dat de keelriem toch wat krap is, die lijkt wel goed te zitten, maar op het laatste gaatje. Wil je het voor wedstrijden gebruiken? Anders zou ik het zonder sperriem gebruiken, volgens mij kan dat wel. Hoewel ik het bij het jukbeen ook niet helemaal mooi vind vallen. De neusriem nog lager kan niet, dan zit hij zeker op het losse botje van de neus. Jammer, het ziet er wel als een mooi hoofdstel uit.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 18:15

Dankjewel beide. :j

Nee niet voor wedstrijd.
Wilde eens kijken of ik verschil merk met nageeflijkheid bij gedeeld kopstuk en de kiezen meer vrij.

Ze longeerde gisteren wel fijn met haar hoofd. Gereden heb ik nog niet.

Maar haar brede hoofd speelt vaker parten :D

Sheran

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 00:08

Het belangrijkste lijkt me hoe ze er zelf op reageert. Als ze aangeeft dat het prettig is, dan lijkt het me niet zo'n probleem. De neusriem lijkt me inderdaad ook niet optimaal te zitten, maar ook zeker niet dramatisch slecht.

Ik vroeg me ook iets af vannacht :'). Ik woon op het moment in de stad en mag geen huisdieren. Ik ben gek op schapen en geitjes. Ik dacht altijd: later, als ik samenwoon, dan ga ik gewoon weer buiten wonen en nemen we schapen en geitjes. Maar toen dacht ik: ik ben vast niet de enige, maar ik heb nog nooit van een pensionstalling voor schapen en geitjes gehoord. Is dat een ding? :)). Dat je 1 schaap of 1 geitje koopt en dat die dan ergens bij andere schapen en geitjes worden gezet :)). En als het geen ding is: waarom is het geen ding? :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 01:11

Nou, ik heb geen benul of iets wel of geen ding is als het wel of geen ding is. :+

Waar ik vandaan kom uit NL was een boer die wat koeien had, pensionstal voor paarden was en één iemand had ook 3 geiten op een perceeltje van hem.

Maar verder denk ik niet dat er veel vraag naar was.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 01:46

Sheran schreef:
Het belangrijkste lijkt me hoe ze er zelf op reageert. Als ze aangeeft dat het prettig is, dan lijkt het me niet zo'n probleem. De neusriem lijkt me inderdaad ook niet optimaal te zitten, maar ook zeker niet dramatisch slecht.

Ik vroeg me ook iets af vannacht :'). Ik woon op het moment in de stad en mag geen huisdieren. Ik ben gek op schapen en geitjes. Ik dacht altijd: later, als ik samenwoon, dan ga ik gewoon weer buiten wonen en nemen we schapen en geitjes. Maar toen dacht ik: ik ben vast niet de enige, maar ik heb nog nooit van een pensionstalling voor schapen en geitjes gehoord. Is dat een ding? :)). Dat je 1 schaap of 1 geitje koopt en dat die dan ergens bij andere schapen en geitjes worden gezet :)). En als het geen ding is: waarom is het geen ding? :P

Ik ken wel iemand die 2 schapen op pension heeft. Maar dat is gewoon bij iemand thuis die een stukje land over heeft en geen pensionstal voor schapen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 02:02

Nee, ik bedoel inderdaad ook meer: dat je je geit/schaap in de kudde van een ander zet en daar dan voor betaalt als volpension.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 07:19

Sheran schreef:
Nee, ik bedoel inderdaad ook meer: dat je je geit/schaap in de kudde van een ander zet en daar dan voor betaalt als volpension.

Ik vermoed dat stedelingen eerder een geitje op een kinderboerderij 'adopteren' en die af en toe komen aaien.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 08:21

Ik ken iemand die een paard op pension had en daar ook 2 geitjes had in het al bestaande weitje.
Maar een soort van pension heb ik idd ook nooit gehoord.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 08:35

Mijn vriend heeft vier schapen lopen in de kudde van zijn beste vriend, maar dat wordt denk ik toch meer op die manier gedaan ja.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 16:13

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op spinning lessen (wie ben ik) en nu vroeg ik me af, gaat dat altijd met harde muziek? Ik kom op verschillende sportschoolwebsites dingen als 'opzwepende muziek' en 'je favoriete dansnummers' tegen en als iemand die al overprikkeld raakt van een vallend blaadje lijkt me dat dus echt de hel _O-

Tweede vraag, weet iemand een fijne sportschool met spinninglessen in of rondom het Statenkwartier in Den Haag? :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 16:49

Ik ken wel mensen die geitjes houden in een volkstuintje. Maar dat is dus wel zelf verzorgen, geen pension.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 16:59

Foaly schreef:
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op spinning lessen (wie ben ik) en nu vroeg ik me af, gaat dat altijd met harde muziek? Ik kom op verschillende sportschoolwebsites dingen als 'opzwepende muziek' en 'je favoriete dansnummers' tegen en als iemand die al overprikkeld raakt van een vallend blaadje lijkt me dat dus echt de hel _O-

Tweede vraag, weet iemand een fijne sportschool met spinninglessen in of rondom het Statenkwartier in Den Haag? :+

Ik ken het allen met muziek. Je trapritme is het ritme van de muziek. Ook voor hoeveel tellen je staat, zijn de tellen van de muziek.
Het ligt er wel aan wie er les geeft hoe hard de muziek staat, heb ik gemerkt.
Een aantal zag ik met oordopjes in spinnen, dat leek mij ook wel wat (alleen vergat ik ze vaak). Vroeg aanwezig zijn zodat je tactisch een fiets kan kiezen ver van een box werkt ook.

Geen tips voor je omgeving.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:33

Foaly schreef:

Op muziek, want die BPM geven het tempo en de oefening aan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:39

marleen_88 schreef:
Foaly schreef:

Serieus? Ik dacht echt dat spinning gewoon zo hard/snel mogelijk trappen was. Daarom vond ik het altijd al raar dat volwassenen daar les in namen :o? :')

@Foaly: dan heb ik dus geen tips voor je :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:48

Palmera schreef:
marleen_88 schreef:

Serieus? Ik dacht echt dat spinning gewoon zo hard/snel mogelijk trappen was. Daarom vond ik het altijd al raar dat volwassenen daar les in namen :o? :')

@Foaly: dan heb ik dus geen tips voor je :+

Weer wat geleerd. Ik heb het zelf járen geleden gedaan, vond het erg leuk om te doen,

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:58

Hmm dan nog maar eens even nadenken of het wel een goed plan is. Of in elk geval eerst een proefles zien te regelen, met oordopjes in de tas _O-

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 18:03

Ik vond het ook altijd jammer dat het op muziek was, vooral omdar die zo hard stond vaak. Ik hoor geen ritme, dus deed altijd maar de gene naast mij na _O-

Verder vond ik het wel echt lekker om te doen. Helaas nu te geblesseerd ervoor.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 18:24

Ik snap mensen die spinning leuk vinden nooit zo goed := lijkt mij dus echt vreselijk. Ik doe mountainbiken, heerlijk rustig stil in de natuur... Veel leuker :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 18:28

Sychess schreef:
Ik snap mensen die spinning leuk vinden nooit zo goed := lijkt mij dus echt vreselijk. Ik doe mountainbiken, heerlijk rustig stil in de natuur... Veel leuker :D

Mountainbiken rustig en stil _O-? Hier niet hoor, man wat een geschreeuw van die lui :o .

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 18:43

Ja die muziek in sportscholen vind ik ook jammer. Ik snap het, maar het staat altijd zo tyfushard :=

Edit, mountainbiken durf ik niet, ik was juist naar spinning aan het kijken omdat je daarbij tenminste niet om kunt vallen (als het goed is) _O-

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 18:57

_San87_ schreef:
Sychess schreef:

Mountainbiken rustig en stil _O-? Hier niet hoor, man wat een geschreeuw van die lui :o .

Eén zondagse wandeling over de Utrechtse Heuvelrug later en je bent weer bijgepraat over de beleggingsvoordelen vanuit het zakelijke kantoor van ING en de beursgang van een willekeurige startup ergens in Europa |o Ik denk dan altijd "man, je doet dit toch voor je ontspanning...?"

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 19:04

VuurVleugels schreef:
_San87_ schreef:

Eén zondagse wandeling over de Utrechtse Heuvelrug later en je bent weer bijgepraat over de beleggingsvoordelen vanuit het zakelijke kantoor van ING en de beursgang van een willekeurige startup ergens in Europa |o Ik denk dan altijd "man, je doet dit toch voor je ontspanning...?"

En als je niet weet waar je moet beleggen, dan weet je wel dat Oom Marco zijn nieuwe Tesla om een boom heeft gevouwen omdat hij schrok van een stofje in zijn ooghoek dat eruit zag als een spin, of dat er wel een extra ronde gedaan moet worden want de taart van Tante Lies was zó lekker.

En je hoeft er niet eens uren te lopen. Paar uurtjes en je bent weer op de hoogte van 's lands levensverhaal.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 19:08

_San87_ schreef:
Sychess schreef:

Oh hier is het gelukkig wel erg rustig, de mountainbikers die ik zie hoor ik niet. Ik laat ook iedereen voorbij gaan want ik ben langzaam (lees: ik geniet en doe het lekker op m'n eigen tempo haha)

Geen stresss

Wel slechte conditie :=

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 19:10

Foaly schreef:
Ja die muziek in sportscholen vind ik ook jammer. Ik snap het, maar het staat altijd zo tyfushard :=

Edit, mountainbiken durf ik niet, ik was juist naar spinning aan het kijken omdat je daarbij tenminste niet om kunt vallen (als het goed is) _O-

Ik doe mountainbiken sinds vorig jaar en ben *nog* niet omgevallen ermee. Waar je wel op moet letten is (althans, dat heb ik vorig jaar ervaren :P) als je moe bent, dat je dan eigenlijk niet moet gaan fietsen. Toen ik 3x heel kort achter elkaar dacht "Oeh die boom miste ik op een haar" toen bedacht ik me dat het misschien handiger was om te stoppen :P