Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:07

MyWishMax schreef:
Mariposa11 schreef:
Omdat vanaf dat moment de positieve testen begonnen te stijgen..

Maar daar ben ik zeker ook benieuwd naar!

En dat kan niks te maken hebben met de plekken waar ze voor moesten testen? Hoe komen er anders zoveel besmettingen uit clubs als ze allemaal van te voren positief getest zijn? Er zijn juist een hoop besmettingen na een nacht stappen, die klachten krijgen en dan gaan testen. Positief en dus wel zonder 1,5 met ergens binnen staan feesten.

Incubatietijd, valspositief of vals negatief zonder klachten?
Zoveel redenen..
T gaat erom dat de zorg laag blijft.
Besmettingen met een snotneus en een griepje zorgen voor immuniteit.
En dat kunnen jongeren juist geven.
En ja er kan soms iemand tussen zitten die wel ziek wordt of lang klachten, maar dat kan dus ook als iemand mij aanrijdt of laat struikelen. Het leven heeft veel risico's..

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:15

De uitbraak in Enschede is vandaag twee weken geleden. Aantal ziekenhuisopnames afgelopen week in Enschede nog steeds nul… Die meer dan 10.000 besmettingen zijn zeker niet tof maar de leegstromende ziekenhuizen zijn hoopvol. Het prikken gaat heel goed. Binnen zes weken moet toch bijna iedere 18 plusser zijn of haar twee prikken hebben gehad.

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:18

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:21

Ik ben benieuwd of er vandeweek weer maatregelen gaan komen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:22

Mariposa11 schreef:
T gaat erom dat de zorg laag blijft.

Nee, dat is een rare en beperkte manier van kijken. Er speelt zoveel meer. Niet alleen maar de gezondheid van mensen trouwens, of niet alleen in corona-opzicht. Doordat onze regering steeds geen enkele doorlopende visie wil, is er ook de hele tijd chaos, wat op zich al een enorme belasting geeft op iedereen die van week tot week de roosters ziet veranderen, voor de 30ste keer een nieuw veiligheidsplan moeten maken.

Wat in elk geval ook een onderdeel hoort te zijn van het beleid is simpelweg stabiliteit. Gewoon saai, dat je een beetje weet wat er komt. Steeds weer wordt er niet genoeg tijd genomen om iets uit te werken. Sterker nog: met grote regelmaat pleurt Hugo de Jonge een of andere 'oplossing' in de persconferenties die helemaal niet is uitgewerkt en die anderen dan ineens moeten oplossen. Zoals al die dingen die steeds bij de huisartsen gelegd worden, zonder ooit met de huisartsen te overleggen. (Alleen al het idee aan alle boosheid en frustratie die zij waarschijnlijk in hun spreekkamer te verwerken krijgen door de chaos die steeds gecreeerd wordt vind ik echt onverteerbaar. Zo ga je toch niet met mensen om! En al helemaal niet met mensen op zo'n belangrijke positie als de huisarts.)

Maar bijvoorbeeld de horeca en evenementen hebben hier ook niets aan. Waar ze met meer stabiliteit misschien meer hadden kunnen doen worden ze nu voor de tigste keer weer in chaos gestort. Scholen idem dito.

Dit gaat niet alleen om hoeveel mensen er in de ziekenhuizen liggen...

Citaat:
Besmettingen met een snotneus en een griepje zorgen voor immuniteit.

Of voor langdurige klachten. Groepsimmuniteit via het daadwerkelijk besmetten van mensen met een besmettelijke en schadelijke ziekte is echt schandalig. We hebben vaccins! Je gaat niet duizenden en duizenden mensen blootstellen aan een ziekte waar je ook een vaccin voor hebt. Het is echt ontzettend stom.

Citaat:
En ja er kan soms iemand tussen zitten die wel ziek wordt of lang klachten, maar dat kan dus ook als iemand mij aanrijdt of laat struikelen. Het leven heeft veel risico's..

Alsof het niet uitmaakt hoeveel mensen dat betreft. Ik weet niet of je oud genoeg bent, maar toen de vuurwerkramp in Enschede gebeurde was het een ramp met 23 doden. We vonden 23 doden verschrikkelijk, heel veel, ongekend. Het is bizar hoe afgestompt men lijkt te worden voor dood en leed, alsof het allemaal maar ok is om dit te laten gebeuren.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:29

Er zijn mensen die ziekte en dood gewoon accepteren als bij met leven horen, hoe poedersuiker ook. Dat de natuur om de zoveel jaar met steeds heftigste virussen lijkt te komen, daar ontkomen we gewoon niet aan..

En met vaccin kan je nog steeds ziek worden, overlijden en mensen besmetten, dus dat is niet zaligmakend.. En dat gaat de overheid straks weer gebruiken om maatregelen opnieuw in te zetten of te verlengen want corona is A status geworden..
Dit gaat niet stoppen omdat steeds de grens waar naar gekeken wordt, wordt veranderd..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:31

Iedere dode is er een teveel maar er realiteit is dat iedere dag mensen dood gaan. Een natuurlijke dood of door een ongeluk of ziekte.

Ik zie trouwens helaas nog geen reactie op mijn vraag over het VK.. Ik zou graag cijfers zien die inderdaad zeggen dat het daar weer helemaal mis gaat..

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:35

En wat in de cijfers mee zit is al die vakantiegangers die zonder klachten zijn gaan testen en nu op Schiphol staan voor vakantie..
Die met een negatieve test dan voor iemand erover valt ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:40

Veel afzeggingen Testen voor Toegang
Veel mensen hebben vandaag hun testafspraak bij Testen voor Toegang afgezegd na de persconferentie van gisteren. De testorganisatie hield rekening met 50.000 geplande testafspraken, maar er zijn uiteindelijk maar 16.000 testen uitgevoerd, meldt een woordvoerder aan het ANP. Gisteren werden er nog meer dan 100.000 testen gedaan.

Maar toch meer dan 10.000 besmettingen vandaag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:42

ingedebruijn schreef:
Iedere dode is er een teveel maar er realiteit is dat iedere dag mensen dood gaan. Een natuurlijke dood of door een ongeluk of ziekte.

Ik zie trouwens helaas nog geen reactie op mijn vraag over het VK.. Ik zou graag cijfers zien die inderdaad zeggen dat het daar weer helemaal mis gaat..

Halverwege mei werden er dagelijks ongeveer 70 mensen opgenomen, toen begonnen de besmettingen te stijgen en met 35000 besmettingen vandaag hadden ze bijna 600 opnames. Ook de sterftecijfers stijgen licht maar nog niet zo dramatisch als in de tweede golf.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 10-07-21 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:42

fokfanaat schreef:
Veel afzeggingen Testen voor Toegang
Veel mensen hebben vandaag hun testafspraak bij Testen voor Toegang afgezegd na de persconferentie van gisteren. De testorganisatie hield rekening met 50.000 geplande testafspraken, maar er zijn uiteindelijk maar 16.000 testen uitgevoerd, meldt een woordvoerder aan het ANP. Gisteren werden er nog meer dan 100.000 testen gedaan.

Maar toch meer dan 10.000 besmettingen vandaag.

Die kunnen toch ook nog nog van gisteren zijn? Je krijgt niet altijd dezelfde dag bericht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:44

Jullie denken werkelijk dat die positieve testen uit het systeem testen voor toegang komen of niet?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:46

bigone schreef:
Jullie denken werkelijk dat die positieve testen uit het systeem testen voor toegang komen of niet?

Ja mensen zijn slecht in het lezen van statistieken en het luisteren naar het nieuws.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:47

Huertecilla schreef:
Jij poneert een aantal stellingen welke imo niet relevant zijn voor de kern van de situatie; de weggevallen zwaarwegende reden voor beperking van grondwettelijke rechten.

Ik neem aan dat je dan artikel 22 van de Nederlandse grondwet bedoeld?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:55

ingedebruijn schreef:
Die kunnen toch ook nog nog van gisteren zijn? Je krijgt niet altijd dezelfde dag bericht.

Testen voor toegang is uitslag binnen 2 uur.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:57

De testen voor toegang testen tellen niet mee in de aantallen toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:58

lenaa_tje schreef:

Nee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:59

Nee die tellen inderdaad niet mee, die mensen moeten ook een pcr doen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:59

bigone schreef:

Zie hier: https://www.sikkom.nl/newsflash-resulta ... d-en-rivm/

“In de dagelijkse updates van de GGD, die ook in het coronadashboard wordt verwerkt, tellen alleen de testen die zijn afgenomen op een GGD-locatie. De andere testen niet.”

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 23:03

MarlindeRooz schreef:
lenaa_tje schreef:

Nee.

Dus daar heeft de binnen 2 uur uitslag toch niks mee te maken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 23:05

Dat wist ik daarom ook stomverbaasd dat er mensen zijn die denken dat die duizenden besmettingen eruit gepikt worden bij testen voor toegang. Natuurlijk worden er wat gevonden maar dat was in juni ongeveer 0,02 %. Laat het nu 5 % zijn dan heb je het over 500 en dus geen 10.300

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 23:07

Nou die aantallen weet ik niet. Wat ik hier hoor worden meeste mensen positief getest omdat ze getest moet vanwege quarantaine niet speciaal vanwege klachten. De positieve veelal wel door testen met toegang en daarna de ggd.

Nu ben ik wel voor de maatregelen maar ben ik niet direct bang voor ziekenhuisopnames.
Wel voor risico voor mensen die zelf dat risico niet willen lopen en voor economische gevolgen voor overige bedrijven. Dus ik hoop dat in Augustus er een hoop mensen volledig ingeënt zijn zodat dat risico minder is

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 23:27

Mariposa11 schreef:
Daks schreef:

Testen voor toegang, testen voor vakantie

Dit idd.. Hele rijen in t net voor een in t weekend voor de test straat om op stap te kunnen.
Dat zijn geen stotterende mensen..
Zoveel mensen die zich nu laten testen om ergens binnen te kunnen komen..

Dat is 10% van de testen en die testen worden los geteld van de testen van mensen met klachten.
En die laatste stijgen met name. En dan kan men met modellen de verwachting bepalen wat dat met de ziekenhuisopnames binnenkort gaat doen. Ze verwachten niet veel goeds en daarom doen ze nu uit voorzorg al wat op slot. Om erger te voorkomen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 23:49

Is het niet zo dat als de PCR test positief is , dat je dan nog een test moet doen bij de GGD? Dan heeft het nog enigszins met elkaar te maken als in een positieve PCR gevolgd door een positieve GGD test?

Overigens hoor ik nu wel veel verhalen in de omgeving met mensen die met een groep gingen en iedereen besmet is geraakt. Ook jongeren die in de zorg werken en al 2 Pfizers hebben gehad. Ik merk op mijn werk onder collega's ook weer meer zorgen ondanks dat we ( bijna) allemaal zijn gevaccineerd. En dat met name collega's die toch uit gaan en naar feesten gaan. Tuurlijk kun je ze het niet ontzeggen wat ze doen in hun vrije tijd , maar het gezonde verstand lijkt ook te zijn verdwenen.

En ook ik begin weer onrustiger te worden , wat ik heel vervelend vindt omdat het de afgelopen maanden echt super goed ging... Ik ga ook niet uit en niet naar feesten. Ik wacht nog wel even en doe ook maar weer een mondkapje op. Better safe than sorry.....

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 00:01

Maar zijn die volledig gevaccineerden dan ook echt heel erg ziek of is het te vergelijken met een goede griep? Anders snap ik de zorg niet aangezien besmettingen nooit zijn uitgesloten na vaccinatie.