Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:38

elnienjo schreef:
Als ze later veel tijd (en geld) over hebben kunnen ze een vegan variant ontwikkelen, nu is snelheid geboden en betrouwbaarheid en als dat nu dmv haaien bereikt wordt, so be it.

Het is echter niet specifiek voor corona, dit was altijd al en het interesseerde voorheen ook al bijna niemand, of waarschijnlijk wisten maar weinig mensen ervan. Ik hoop juist eigenlijk dat dit zo‘n moment is waarbij onnodig dierenleed weer eens beter in the picture komt. Dat vaccin komt er toch wel want de pharma zal het een biet zijn dat er weer een haai dood is.
Het kan echter de aanleiding zijn voor een toekomstige verbetering.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:50

elnienjo schreef:
Als ze later veel tijd (en geld) over hebben kunnen ze een vegan variant ontwikkelen, nu is snelheid geboden en betrouwbaarheid en als dat nu dmv haaien bereikt wordt, so be it.

Voor het milieu, de klimaatsopwarming et al zou het beter zijn als het vaccin nog even uitblijft.

Wat jij schrijft is een textboek voorbeeld van hoe het tot de huidige puinhoop gekomen is, inclusief dit virus.

Het Pfizer vaccin is nog zo probleemloos niet. Dat is én een (kostbare) logistieke uitdaging én niet voor de derde wereld bruikbaar. De gebruikelijk flacons en ampullen bv zijn niet eens geschikt. Zie daar echt geen halleluja in.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-11-20 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:54

mvdende schreef:
Walvis of haai, ik ben er geen voorstander van..

Jammer dat voor corona vaccin haaien moeten sterven. Is daar echt geen andere oplossing voor te verzinnen?

Haai is doorgaans bijvangst. In de plaats van te vernietigen worden ze nu nog nuttig gebruikt.

Walvis betreft mij ook prima. Als je kijk hoeveel vlees en aan zit heb je aan 1 walvis meer dan genoeg dan dat je duizende andere dieren zou moeten inzetten om aan de zelfde hoeveelheid vlees te komen. Om dit rede snap ik ook echt niet dat ze geen noodslachting uitvoeren wanneer een walvis aan is gespoeld. Beter en mooier biologische vlees bestaat niet en een hoop anderen dieren kunnen dan mooi blijven leven in plaats van die walvis.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:56

Sizzle schreef:
elnienjo schreef:

Het is echter niet specifiek voor corona, dit was altijd al en het interesseerde voorheen ook al bijna niemand, of waarschijnlijk wisten maar weinig mensen ervan. Ik hoop juist eigenlijk dat dit zo‘n moment is waarbij onnodig dierenleed weer eens beter in the picture komt. Dat vaccin komt er toch wel want de pharma zal het een biet zijn dat er weer een haai dood is.
Het kan echter de aanleiding zijn voor een toekomstige verbetering.

Ik ben zelf geen vegan dus ik vind dat geen prioriteit hebben eerlijk gezegd. Als ze ze grootschalig gebruiken zullen ze er ook wel voor gekweekt kunnen worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:02

elnienjo schreef:
zullen ze er ook wel voor gekweekt kunnen worden.

Nee, helaas; alles wildvang.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:38

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:49

Cookies schreef:
Er wordt levertraan uit kabeljauw gebruikt. Hier heb ik een vertaling van het onderzoek:
https://www.perssupport.nl/persbericht/ ... n-covid-19

Mijn vriend doet ook mee.

Hoeveel zit er in de dosis die hij slikt?
Ik gebruik die van Luctovitaal en die bevat 415mg levertraan per capsule (VitA 397mcg, VitD 3,4 mcg)

Cookies

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:05

De trial is nog niet begonnen. Ze zullen deze maand beginnen en het duurt 6 maanden. Ik zal je laten weten wat hij krijgt.
Ik denk dat ik zelf ook mee ga doen. Op eigen houtje, want ik woon niet in Noorwegen en kan dus niet mee doen aan het onderzoek zelf.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:07

Sterkte vandaag Susan en Echwel!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:13

Citaat:
Meer besmettingen, minder doden gemeld bij RIVM
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 6109 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 458 meer dan gisteren werden gemeld.

Er werden 54 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren werden nog 89 doden gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 68 doden per dag, tegen 77 doden per dag een week eerder.

De meeste gemelde besmettingen werden geconstateerd in Amsterdam, namelijk 423. Ook in Rotterdam en Den Haag werden veel positieve tests geteld, respectievelijk 330 en 177.

Bron nos

De cijfers stijgen weer verder -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:25

karuna schreef:
De cijfers stijgen weer verder -O-

Hopen dat het wat fluctuaties zijn en geen tendens.

Hier in het dorp 450 mensen getest. 4 besmettingen gevonden, allemaal asymptomatisch. Dat houdt op een bevolking van ruim 5.000 in dat er zo´n 50 zijn, nog zomaar 45 rondlopen.
Is echt een héél lastige situatie met dit virus.
Béétje ontspannen met de discipline omdat cijfers verbeteren of door het nieuws dat het vaccin eraan komt en hoppa -O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:35

Hebben jullie trouwens meegekregen dat 2 dagen nadat Pfizer bekend gemaakt heeft dat het vaccin een goed immuunantwoord aanmaakt heeft hij kennis gegeven dat hij 50% van zijn aandelen verkoopt.
Het is net niet illegaal maar zeer op de grens :x

De eindpunten van de vaccin studies zijn trouwens ook echt op te grens van het toelaatbare. Met goede studie heeft het weinig te maken. Over veiligheid kunnen ze straks wel voldoende zeggen, dat zit wel goed maar over effectiviteit zullen we maar weinig weten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:52

Sizzle schreef:
Hebben jullie trouwens meegekregen dat 2 dagen nadat Pfizer bekend gemaakt heeft dat het vaccin een goed immuunantwoord aanmaakt heeft hij kennis gegeven dat hij 50% van zijn aandelen verkoopt.

De eindpunten van de vaccin studies zijn trouwens ook echt op te grens van het toelaatbare. Met goede studie heeft het weinig te maken. Over veiligheid kunnen ze straks wel voldoende zeggen, dat zit wel goed maar over effectiviteit zullen we maar weinig weten.

Ja, maar dat besluit is al een half jaar geleden genomen. Hij wist dus niets van deze release datum.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:27

Sizzle schreef:

Ik dacht dat je meestal opmerkingen maakt die goed onderbouwd zijn, dit was al maanden geleden besloten. En ja, kan me voorstellen dat er nu wat meer winst op is gemaakt maar zo gigantisch was dat nu ook weer niet. Moment mag dan wat ongelukkig zijn maar wel degelijk allang vastgelegd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:52

Mijn moeder heeft vandaag uitslag ct scan longen.
Die was gelukkig ook goed. Longarts zei dat het gewoon heel veel tijd nodig heeft om de oude te worden.
Mijn moeder vertelde arts dat ze ‘blij’ is dat mijn vader ic ellende bespaard is gebleven.
Als hij dat doorstaan had, had hij nooit meer kunnen doen wat hij tot aan de covid nog kon.
Arts zei dat sommige patiënten helaas wrakken blijven na covid.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:03

Dat hij ze verkoopt is legaal ja, maar de manier waarop ze afgelopen week in de media gegaan zijn was voor mij echt wel op de grens.
Het enige wat ze weten is dat ze een goede titer krijgen in een hoog percentage deelnemers, maar dat zegt nog helemaal niets over de daadwerkelijke effectiviteit. Ik vind dus pure misleiding van bevolking voor eigen gewin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:07

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:14

Sizzle schreef:
Dat hij ze verkoopt is legaal ja, maar de manier waarop ze afgelopen week in de media gegaan zijn was voor mij echt wel op de grens.
Het enige wat ze weten is dat ze een goede titer krijgen in een hoog percentage deelnemers, maar dat zegt nog helemaal niets over de daadwerkelijke effectiviteit. Ik vind dus pure misleiding van bevolking voor eigen gewin.

Ik denk dat jouw terechte punt beter begrepen wordt wanneer je opmerkt dat de timing van de berichtgeving naar manipulatie van de aandelenprijs riekt.
Maw dat de berichten over het virus minder met de voortgang dáárvan dan met het vastgelegde moment van verkoop te maken hadden.
Wat dan weer de status van het virus minder positief maakt.
...en dat blijkt inmiddels.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:25

Ik snap het ook wel als je daar bent en de sfeer is zo relaxed.. Daarom beter gewoon niemand heen laten gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:28

Relaxed schreef:
Ik snap het ook wel als je daar bent en de sfeer is zo relaxed.. Daarom beter gewoon niemand heen laten gaan.

Of iedereen die terugkeert 10 dagen verplicht in quarantaine, het blijkt trouwens dat de oplopende besmettingen onder de lokale bevolking zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:32

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Ik denk dat jouw terechte punt beter begrepen wordt wanneer je opmerkt dat de timing van de berichtgeving naar manipulatie van de aandelenprijs riekt.
Maw dat de berichten over het virus minder met de voortgang dáárvan dan met het vastgelegde moment van verkoop te maken hadden.
Wat dan weer de status van het virus minder positief maakt.
...en dat blijkt inmiddels.

Ja, je hebt gelijk, ik had het inderdaad zorgvuldiger moeten verwoorden, maar ik ben er echt bloedlink om.
Er worden allerlij haleluja claims gedaan die gewoon los staan van wat ons te wachten staat maar wel het financieel gewin verbeteren.

Een editorial in een wetenschappelijk blad zei het precies goed: na 65 jaar weten we nog altijd niet of het influenza vaccin voor minder zieken zorgt. Met de huidige opgezette trials voor het covid vaccin gaan we dezelfde fout nog een keer maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:39

Op die manier heb je gelijk, hadden ze het bericht over een week verspreid dan was het prima geweest .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:42

Sizzle schreef:
Ja, je hebt gelijk, ik had het inderdaad zorgvuldiger moeten verwoorden, maar ik ben er echt bloedlink om.
Er worden allerlij haleluja claims gedaan die gewoon los staan van wat ons te wachten staat maar wel het financieel gewin verbeteren.

Een editorial in een wetenschappelijk blad zei het precies goed: na 65 jaar weten we nog altijd niet of het influenza vaccin voor minder zieken zorgt. Met de huidige opgezette trials voor het covid vaccin gaan we dezelfde fout nog een keer maken.

Ik was HEEL blij dat hier in de pers gelíjk relativerende uitleg kwam.
Inmiddels ook in aktualiteitenprogrammas aandacht voor de logistieke problemen.
Jammer dat zoveel mensen onterecht blij gemaakt zijn en ook zal een deel de relativering niet willen horen omdat het ze niet uitkomt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:43