Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:Terug naar corona en Spanje. In onze regio hebben we héél weinig corona gekend, maar gaat het nu helemaal los door een groep Zuid-Amerikanen die blijft feesten en uitgaan blijkbaar. Tweederde van de positieve gevallen (dik 100 nu) in onze provincie is Zuid-Amerikaans. En bedankt. Twee grote brandhaarden in discotheken.
pien_2010 schreef:tienus63 schreef:Regio IJsselland, kop van Overijssel, gaat komend weekend strenger handhaven in en rond horeca.
Neem aan dat meer veiligheidsregio’s dat gaan doen.
Las ergens dat frankrijk vrijdag besluit of zij grenzen weer gaan sluiten.
Zal eens zoeken naar dat bericht.
https://www.spanjevandaag.com/22/07/202 ... dsgrenzen/
Las het vanochtend ergens anders trouwens.
Hier word ik erg verdrietig van. Met Catalonië dat is hier bekend dat daar over gesproken wordt. Maar als het ook met België gaat gebeuren dan kan ik mijn tent wel sluiten en ik krijg daar nu al een enorme brok van in mijn strot.
Ik duim zelf zo dat alles open blijft tot en met augustus.
Maar ik kan al die mensen wel slaan die niet eens meer afstand houden en stomme feestjes gaan houden
Ik merk dat ik pijn in mijn buik krijg van dit bericht.
Marie_Anne schreef:sureido schreef:Ggd heeft de capaciteit gewoon niet. Super dom als je het me vraagt.
Hoe kom je daar bij? Ik las juist dat er een heleboel ongebruikte tests liggen te verstoffen.
MoniqueT schreef:Ik begrijp dat het zinloos is om de situatie van Zuid-Europa en de werking van de Europese unie nog verder aan de orde te stellen, Penotti. Ik snap dat je je zorgen maakt over wat de crisis in Nederland gaat doen, maar we staan hier samen in als één Europa. Nederland trekt ook heel veel voordeel uit Europa, maar zolang je daar blind voor wilt blijven, is het inderdaad beter de discussie te sluiten.
Terug naar corona en Spanje. In onze regio hebben we héél weinig corona gekend, maar gaat het nu helemaal los door een groep Zuid-Amerikanen die blijft feesten en uitgaan blijkbaar. Tweederde van de positieve gevallen (dik 100 nu) in onze provincie is Zuid-Amerikaans. En bedankt. Twee grote brandhaarden in discotheken.
sureido schreef:Marie_Anne schreef:Hoe kom je daar bij? Ik las juist dat er een heleboel ongebruikte tests liggen te verstoffen.
Er zijn plekken waar je gewoon super lang niet terecht kan. Dan heb je misschien wel genoeg tests maar niet genoeg capaciteit om ze uit te voeren. Dat mag echt wel beter.
https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/d ... ~aa4449b9/
Volgens GGD-directeur Sjaak de Gouw neemt ook ‘de gemiddelde tijd’ van een telefoontje iets toe. ,,Omdat het soms meer tijd kost om de testlocatie te vinden waar iemand snel terechtkan.’’ De wachttijden voor afspraken liepen ook op; zo konden mensen die vandaag belden bijvoorbeeld pas zaterdag terecht
Coby schreef:Nog nooit mee gemaakt zo druk hier in Friesland. Zelfs op ons zandpad waar circa 20 auto’s en trekkers voorbij komen is het even opletten. En het frustreert dan wel dat bulten Duitsers in het nabijgelegen dorp volledig vrij en blij in de supermarkt ronddollen.
tienus63 schreef:Er werken toch veel Zuid-Amerikanen in Spanje?
En wellicht zijn er ook de nodige met een dubbele nationaliteit.
MoniqueT schreef:tienus63 schreef:Er werken toch veel Zuid-Amerikanen in Spanje?
En wellicht zijn er ook de nodige met een dubbele nationaliteit.
Klopt. Vanwege de historische banden met Spanje hebben Zuid-Amerikanen heel soepele visum voorwaarden. Er wonen er heel veel in Spanje en als Spaans resident mocht je altijd terug, ook wij.
@Pien: SpanjeVandaag is een slechte bron hoor.
Plaatsen alles zonder hun bronnen te checken en modereren ook de reacties niet. De beste bron voor betrouwbaar nieuws uit Spanje is de Facebookpagina van de NL ambassadeur. Als je die wilt lezen zonder Facebook-account, wil ik ze je wil door appen.
veerledec schreef:Volgens mij geldt het alleen voor Belgen. Of België de grenzen met NL niet meer wil dichtdoen, dat weet ik niet. Er is in ieder geval een stevig gesprek geweest waarna ze hebben aangegeven het niet meer te zullen doen in de toekomst. Maar 100% vertrouwen zou ik dat ook niet helemaal doen.
lenaa_tje schreef:veerledec schreef:Volgens mij geldt het alleen voor Belgen. Of België de grenzen met NL niet meer wil dichtdoen, dat weet ik niet. Er is in ieder geval een stevig gesprek geweest waarna ze hebben aangegeven het niet meer te zullen doen in de toekomst. Maar 100% vertrouwen zou ik dat ook niet helemaal doen.
Nederland had de grens al nooit gesloten dus dan zou er niks anders zijn dan in het voorjaar.
Het lijkt mij heel bijzonder dat er dan geen Nederlanders de grens over mogen. Dan is je grens dus gewoon gesloten.