Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:52

Jessix schreef:
LadyMadonna schreef:
Betreft die gehandicapte jongen: als er regels zijn overtreden is de boete gewoon terecht.
Maar daar kom ik dus niet uit.
Er was geen samenscholing oid

Het organiseren van een evenement al was dat onbedoeld vermoed ik. Maar zanger, apparatuur, geluidsman, vader, moeder en de jongen en de mensen uit de buurt die ook naar buiten kwamen. Gelukkig bleven laatste wel voor eigen huis.

Het organiseren van evenementen is verboden tot 1 juni.

Het organiseren van 'vergunningplichtige' (!) evenementen :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:57

Tienus en Rien heel veel sterkte toegewenst!

Vorige week speelde mijn man even piano zonder koptelefoon, dit doet hij zelden, maar we kregen meteen een appje van de buren of hij dat vaker wil doen, en dan met de balkondeur open.
Dit doen we natuurlijk niet, want we hebben heel veel buren en niet iedereen zal ervan gecharmeerd zijn. (en de VVE het minst).

Ik heb een collega die best aardig kan zingen, hij post iedere dag op Facebook een zelf gezongen lied, vanuit zijn huiskamer. Kunnen we dus kiezen of we hem wel of niet willen horen :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:58

Jessix schreef:
LadyMadonna schreef:
Betreft die gehandicapte jongen: als er regels zijn overtreden is de boete gewoon terecht.
Maar daar kom ik dus niet uit.
Er was geen samenscholing oid

Het organiseren van een evenement al was dat onbedoeld vermoed ik. Maar zanger, apparatuur, geluidsman, vader, moeder en de jongen en de mensen uit de buurt die ook naar buiten kwamen. Gelukkig bleven laatste wel voor eigen huis.

Het organiseren van evenementen is verboden tot 1 juni.

De man stond vlak voor de jongen, dus waarom had hij versterkers nodig? Juist onder zo'n omstandigheden kun je het prima akoustisch af (en je veroorzaakt dan tevens geen geluidsoverlast)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:13

Su_Cr_Cheese schreef:
Hoe hebben jullie dit geregeld?

Niet.
Wij wonen in het buitenland dus als er zo‘n situatie is zal of ons kind naar NL moeten naar bijv mijn zwager of iemand moet naar ons komen ondanks dichte grenzen.

Als het kind ook besmet is vallen de grootouders al af. Mijn beide broers komen ivm o.a. medische redenen sowieso niet in aanmerking voor zorg.

Als het tot zo‘n punt komt zullen we moeten zien wat de mogenlijkheden zijn.

Karl66

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:24

doeslief...

Misschien moeten we proberen ons wat meer in elkaar te verplaatsen in de plaats alleen vanuit onszelf te reageren.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:43

In de Leeuwarder Courant wordt het eventueel versoepelen van de regels voor de Noordelijke provincies besproken. Enerzijds begrijp ik het. Maar anderzijds wanneer hier alle horeca deels open gaat zie ik toch echt wel een toename van mensen buiten de provincie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:44

Coby schreef:
In de Leeuwarder Courant wordt het eventueel versoepelen van de regels voor de Noordelijke provincies besproken. Enerzijds begrijp ik het. Maar anderzijds wanneer hier alle horeca deels open gaat zie ik toch echt wel een toename van mensen buiten de provincie.

Lijkt mij dan ook dat je mensen van buitenaf (maar ook uit Duitsland) dan moet gaan weren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:48

Coby schreef:

In de andere noordelijke media wordt dit inderdaad veel aangehaald en besproken. Ik zie nog niet helemaal voor me hoe dat zou werken voor de horeca, maar als scholen etc hier al eerder open zouden kunnen dan zou dat wel echt heel fijn zijn :j Tegelijkertijd moeten we hier natuurlijk niet nog een verlate piek krijgen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:49

Had ik ook gelezen, versoepeling van bepaalde richtlijnen voor de drie noordelijke provincies maar dan wel de grenzen op slot voor mensen uit andere provincies.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:51

Qua reserveringen voor plezierbootjes is dat al verhoogd. Ik voorzie dan inderdaad wel een verlate piek. Scholen open zie ik absoluut niet zitten. Vooral SBO scholen waarbij kinderen uit de gehele regio komen lijkt mij niet de bedoeling.

OOO die aanvulling van grenzen op slot voor andere provincies had ik niet gelezen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:54

In een woonzorgcomplex in mijn woonplaats is ook Corona uitgebroken. Al meerdere mensen overleden. En helaas... is een groot percentage van mijn woonplaats qua intelligentie beperkt. Dat deel houdt zich absoluut niet aan de regels van het RIVM. Want het is maar een griepje immers.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:03

Coby schreef:
In een woonzorgcomplex in mijn woonplaats is ook Corona uitgebroken. Al meerdere mensen overleden. En helaas... is een groot percentage van mijn woonplaats qua intelligentie beperkt. Dat deel houdt zich absoluut niet aan de regels van het RIVM. Want het is maar een griepje immers.

Je zal het niet zo bedoelen misschien maar dit klinkt arrogant . Kan het ook niet zo zijn dat het nuchtere noorderlingen zijn die door de weinige besmettingen gewoon hun gang gaan? Niet dat ik het verdedig want de regels gelden voor iedereen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:06

Wie heeft er gisteravond naar Op1 gekeken , de viroloog uit Leiden die bezig is met plasma moet bedelen om geld om alles zo goed mogelijk te onderzoeken , waar blijft de regering????

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:07

Bigone, ik weet toevallig welk dorp dit over gaat en ik vind dt Coby het juist heel netjes heeft omschreven. Alleen heb je naar mijn mening in ieder dorp/stad wel van die types. Maar dit dorpje waar Coby het over heeft zit wel een "harde kern" die ook op andere vlakken wel eens problemen geven.

Sterkte rien10 en Tienus!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:08

Neeee, bedoel ik absoluut niet arrogant. Het is een gegeven van ons dorp. Van vroeger uit verveningsdorp en veel inwoners zijn familie van elkaar en daar ook weer mee getrouwd.
Het zal een deel nuchterheid zijn maar ook een heel groot deel ontwetendheid.

Edit Mellow dank voor de aanvulling :D

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:11

bigone schreef:
Wie heeft er gisteravond naar Op1 gekeken , de viroloog uit Leiden die bezig is met plasma moet bedelen om geld om alles zo goed mogelijk te onderzoeken , waar blijft de regering????

Ja een hele slechte zaak.
Coby schreef:
Neeee, bedoel ik absoluut niet arrogant. Het is een gegeven van ons dorp. Van vroeger uit verveningsdorp en heel inwoners zijn familie van elkaar en daar ook weer mee getrouwd.

Edit Mellow dank voor de aanvulling :7

Laat dat nou net in heel veel dorpen heel veel voorkomen dat er heel veel mensen familie van elkaar zijn. Van vroeger uit en altijd blijven wonen. Dat is een bekend gegeven dat de plattelanders aardig honkvast zijn en dat oa. boerderijen eeuwenlang in een familie blijven en de kinderen die niet op de boerderij blijven het dorp in gaan waar de boerderij staat. Heeft niets met intelligentie te maken maar met honkvastheid.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:12

bigone schreef:
Had ik ook gelezen, versoepeling van bepaalde richtlijnen voor de drie noordelijke provincies maar dan wel de grenzen op slot voor mensen uit andere provincies.

Mogen dan niet alle provincies met minder dan 2% besmettingen meedoen O:) . Dan mogen wij ook mee namelijk.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:17

Nee, ook al woon ik in 1 van die noordelijke provincies, laat het aub gewoon voor heel Nederland gelden. Want anders krijg je straks dat anderen dan weer naar hier komen. En als de piek in het zuiden afneemt en in het noorden toeneemt kunnen we alles beter opvangen dan wanneer we in alle provincies ineens een piek krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:18

Coby schreef:
Neeee, bedoel ik absoluut niet arrogant. Het is een gegeven van ons dorp. Van vroeger uit verveningsdorp en veel inwoners zijn familie van elkaar en daar ook weer mee getrouwd.

Edit Mellow dank voor de aanvulling :D

Ik dacht ook al dat je het niet verkeerd bedoelde, vooral de inteelt zal daar een slechte basis vormen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:19

Provincies open met gesloten grenzen zie ik Nou niet gebeuren... woon werk verkeer alleen al. Wil je stuk fietsen moet je abrupt rare route nemen omdat het bij de provincie grens is.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:19

Rien en Tienus, sterkte, ik moet telkens aan jullie denken en aan je geliefden die dreigen weg te glippen. Duim voor jullie, dat de kwartjes de goede kant op vallen.
:(:) Y;(

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:23

Rizette schreef:
bigone schreef:

Ja een hele slechte zaak.
Coby schreef:
Neeee, bedoel ik absoluut niet arrogant. Het is een gegeven van ons dorp. Van vroeger uit verveningsdorp en heel inwoners zijn familie van elkaar en daar ook weer mee getrouwd.

Edit Mellow dank voor de aanvulling :7

Laat dat nou net in heel veel dorpen heel veel voorkomen dat er heel veel mensen familie van elkaar zijn. Van vroeger uit en altijd blijven wonen. Dat is een bekend gegeven dat de plattelanders aardig honkvast zijn en dat oa. boerderijen eeuwenlang in een familie blijven en de kinderen die niet op de boerderij blijven het dorp in gaan waar de boerderij staat. Heeft niets met intelligentie te maken maar met honkvastheid.

Klopt inderdaad wat je zegt. Maar van oudsher woont hier een populatie waarbij de familiebanden erg nauw zijn. Relaties met neven en nichten etc. Inderdaad veel inteelt en nu nog. De verhoudingen aan leerlingen die verwezen worden naar speciaal onderwijs is hier enorm hoog. Maar dit is een beetje off topic sorry.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:41

veerledec schreef:
bigone schreef:

Mogen dan niet alle provincies met minder dan 2% besmettingen meedoen O:) . Dan mogen wij ook mee namelijk.

Of gewoon per dorp. Ik zit wel midden in Brabant maar hier is bijna niemand besmet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:46

Hier een dorp verderop (sleeuwijk) is de hele huisartsenpraktijk geveld... alle artsen zijn ziek of ziek geweest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:47