Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:59

Ik heb toch niet zoveel met culturen waarin de vrouw 'een snoepje is dat uitgepakt niets meer waard is'.
Vind onze cultuur dan een stuk beter.

Vind het ook altijd soort van ingewikkeld dat je dezelfde bokkers tegenkomt in imo best wel heftige feminismetopics waar ik van denk 'nou rustig aan maar' en diezelfde bokkers culturen waar vrouwen het recht hebben op minder dan het aanrecht met open armen verwelkomen want het zal ook wel pluspunten hebben.

Ik ben een enorm liefhebber van de westerse cultuur en een uitgesproken tegenstander van het bemoeien van andere culturen zolang die binnen landsgrenzen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:25

Sunnda schreef:
Ik heb toch niet zoveel met culturen waarin de vrouw 'een snoepje is dat uitgepakt niets meer waard is'.
Vind onze cultuur dan een stuk beter.

Vind het ook altijd soort van ingewikkeld dat je dezelfde bokkers tegenkomt in imo best wel heftige feminismetopics waar ik van denk 'nou rustig aan maar' en diezelfde bokkers culturen waar vrouwen het recht hebben op minder dan het aanrecht met open armen verwelkomen want het zal ook wel pluspunten hebben.

Ik ben een enorm liefhebber van de westerse cultuur en een uitgesproken tegenstander van het bemoeien van andere culturen zolang die binnen landsgrenzen blijven.
Welke "de Westerse cultuur"? Want in deze (als in: UK) "de Westerse cultuur" is men toch echt nog een stuk conservatiever dan veel mensen in Nederland en is een vrouw nog veel meer een slet als ze met meerdere mannen seks heeft dan in Nederland. :=

Cer

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:50

Ik heb ook geen idee wat dé westerse cultuur is.. is dat dan weer iets met religie stammend van heel lang geleden .. ?

(Ik kan even niet op een uo komen maar ivm religie zijn die er vast) :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:58

Kleine kinderen op SM gaat in mijn allergie.
Ik begrijp dat je als moeder zijnde alles wil laten zien wat je kleine spruit doet maar moet dat dan ook echt alles zijn?
(Kennis van mij heeft een speciaal insta account aangemaakt waarbij ze en af en toe vanuit de kleine praat en allemaal foto's neerkwakt van dat kind)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:59

Ik vind dat (jonge) kinderen sowieso niet herkenbaar op social media thuishoren tot ze oud genoeg zijn om daar zelf beslissingen in te nemen. En van die vlogouders die hun kinderen bijna 24/7 een camera in hun neus duwen moeten ze al helemaal van die platforms bannen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:02

Mkango schreef:
Ik vind dat (jonge) kinderen sowieso niet herkenbaar op social media thuishoren tot ze oud genoeg zijn om daar zelf beslissingen in te nemen. En van die vlogouders die hun kinderen bijna 24/7 een camera in hun neus duwen moeten ze al helemaal van die platforms bannen.

Eens.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:03

Eens, wordt echt tijd dat daar toch iets van regelgeving voor komt. Tenenkrommend!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:04

Ook eens, maar als je je er aan stoort: Gewoon niet naar kijken?
(Ik heb geen insta account dus ik heb makkelijk praten).
Ben wel benieuwd of er een golf van aanklachten tegen ouders komt over een paar jaar. Zo‘n insta moeder vind het vast ook niet tof als iemand anders van haar genante foto‘s plaatst.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:05

Sizzle schreef:
Ook eens, maar als je je er aan stoort: Gewoon niet naar kijken?
(Ik heb geen insta account dus ik heb makkelijk praten).
Ben wel benieuwd of er een golf van aanklachten tegen ouders komt over een paar jaar. Zo‘n insta moeder vind het vast ook niet tof als iemand anders van haar genante foto‘s plaatst.

Op social media heb je niet altijd keuze in wat je te zien krijgt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:05

Daarom heb ik het ook niet :D
(Met uitzondering van Linkedin, maar daar mis je niets als je 1x per maand even kijkt).
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 15-01-23 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:08

Sizzle schreef:

Snap ik. Maar dan is de gewoon niet naar kijken een tip die niet echt op gaat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:09

_San87_ schreef:
Sizzle schreef:

Kun je dat niet sturen dan? Dus gewoon mensen niet volgen behalve een klein hecht clubje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:19

Ik kijk er ook niet naar en volg ze ook niet, Sizzle, maar ik leef ook niet bepaald onder een steen, dus ik weet dat ze bestaan. :+

Overigens heeft Arjen Lubach hier redelijk recent een item over gemaakt:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:20

Mkango schreef:

Eens, en dan helemaal die autism moms "Och, och, kijk eens hoe moeilijk ik het heb met mijn kind waarvan ik niets van de stoornis wil leren" :r

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:22

Vind trouwens sowieso, naast het 'sneu voor de kinderen', het concept 'momfluencer' echt heel, héél gênant. Jezelf ten overstaan van de wereld alleen maar reduceren tot moeder, ééndimensionaal |(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:25

Mompreneur is niet beter :n

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:26

BaileyMix schreef:
Vind trouwens sowieso, naast het 'sneu voor de kinderen', het concept 'momfluencer' echt heel, héél gênant. Jezelf ten overstaan van de wereld alleen maar reduceren tot moeder, ééndimensionaal |(

Zegt dat dan iets over de beperkte beleveningswereld van dergelijke types?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:33

Momfluencer. Heb ik iets gemist?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:33

purny schreef:
Momfluencer. Heb ik iets gemist?

Nee, daar mis je niets aan _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:42

Sizzle schreef:
_San87_ schreef:

Kun je dat niet sturen dan? Dus gewoon mensen niet volgen behalve een klein hecht clubje?

Tot op zekere hoogte. Instagram en Facebook geven je automatisch onderwerpen die je misschien wel interesseren, en daar zitten regelmatig accounts tussen die je niet volgt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:44

Wat stom dat je dat niet uit kan zetten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:57

Het scheelt natuurlijk wel wat je al volgt en wat je af en toe eens liked! Ik krijg vrijwel nooit kinderen te zien want ik like dat nooit. Ik krijg vooral honden en kattenfilmpjes aanbevolen. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:01

Captain schreef:
Het scheelt natuurlijk wel wat je al volgt en wat je af en toe eens liked! Ik krijg vrijwel nooit kinderen te zien want ik like dat nooit. Ik krijg vooral honden en kattenfilmpjes aanbevolen. :))
Same, en kunst en Star Trek. _O- O, en Dolphindronedom op Instagram. <3

Alleen Youtube heeft het af en toe op z'n heupen, dan krijg ik ineens een "probeer deze nieuwe zwangerschapstest" of [Indian accent] "we are pioneers in IVF, have you tried our latest method? Visit us in Delhi for a free consultation" [/Indian accent] reclame. :')
Ja, ik weet hoe dat targetten van adverts werkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:02

Captain schreef:

True :)). Ik lees op Facebook graag AITA, daardoor krijg ik wel eens rare suggesties :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:05

_San87_ schreef:
Captain schreef:

True :)). Ik lees op Facebook graag AITA, daardoor krijg ik wel eens rare suggesties :+.
Ik moet daar eigenlijk meer tijd voor vrijmaken. _O-