Baby en kinderkleding #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arethe

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:24

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:27

Deventer: wendy&kids, miniboss (carlijn q) ,speelgoedwinkel speeljewijs in de walstraat

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:54

_lautje_ schreef:
Rompers 110/116 ga je niet meer vinden. Dat is echt wel leeftijd 5/6 normaal gesproken?
Is er een speciale reden om nog rompers te willen? Anders zou ik kijken naar fijn ondergoed.

Net als slaapzakken. Dat wordt echt wel lastig in die lengte. Maar die zijn nog wel redelijk goed zelf te maken.

Hij zit nu in 98/104 en dat begint krap te worden. Hij is nu 2.5 en nog niet zindelijk, dus vandaar nog rompertjes. Ondergoed met luier lijkt mij niet zo praktisch en lekker zitten.

Idem voor de slaapzak. Hij woelt alle kanten op en met dekentje ligt hij bijna altijd bloot op de camera. Dus we hebben nu nog steeds slaapzak en daar slaapt hij ook rustiger door.

Ik heb gelukkig al wel een PB ontvangen met verkrijgbaarheid. Het is er dus wel gelukkig.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:59

Mijn zoontje is ook nog niet zindelijk, maar draagt toch boxershorts met een hemd. Hij vindt het zelf helemaal stoer. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Afbeelding
Hmm.. nog wel érg groot. Ik twijfel of ik hem houd, het duurt nog wel even voordat het najaar is natuurlijk en hij zit al eeuwen in dezelfde maat dus er moet een keer een groeispurt aankome .

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:06

Mijn zoontje droeg ook al boxers met hemdjes voor hij zindelijk was, dat gaat prima hoor! Zeker als de hemdjes lang genoeg zijn, dan kun je ze instoppen in de onderbroek :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 10:24

Welke maat is dat Niwla? Ook de 2-4?
Hij is idd lang zat.

Hier op de wat meer klassieke maar toch stoere tour. Blousje en broek van Ralph Lauren. I <3 it
Afbeelding

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:26

Mijn zoontje is anderhalf en ik heb ivm de hitte ook broekjes voor hem ipv rompertjes. Vind zo'n afgezakte pamper ook niet staan. Ik haal er van de winter wat hemdjes bij.

Dochter vanaf 2 volgens mij ook geen rompers meer gedragen. Slaapzak nog wel langere tijd omdat ze anders inderdaad zonder dekbed lag. Van ter stal zijn redelijk lang en hebben een brede nekopening. Van prenatal hebben ze zo'n hele smalle nekopening. Hema is verder ook prima.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 10:30

Niwla dat was de 2-4 toch? Die heb ik ook besteld in chocobruin. Valt wel lang zo te zien. Mijn zoon zit net in 92. Er was een probleem met de levering, er was iets met de stof, ik hoop dat er nog een nieuwe levering komt.

Ik heb voor dochter een mingo dots legging maat 2-4 en die past ze echt niet meer met net 4 jaar. Voor zoon is die goed, maar blijkbaar valt deze dan kleiner?

Is de mingo dots voor jongens ook leuk vinden jullie? En waarmee kan ik het combineren?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 10:33

Dots kan eigenlijk overal bij en zowel jongens als meisjes. Ik vind het echt een heerlijk veelzijdig broekje.

Oeh ik zag bij smallable nog meer +1 in the family. Maar kan nergens de complete collectie vinden. En bij smallable hebben ze ook tm 3jaar er van O:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:05

Hier lag ze vanaf haar peuterbed stil en bleef ze onder de deken, ze weet ook dat ze haar deken eraf kan gooien als ze het te warm heeft en terug eronder kan kruipen als ze het koud heeft.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:11

Moooooi lau. Ja, is 2-4 inderdaad. Ik denk dat ik hem toch hou, 1-2 gaat snel te klein zijn denk ik.
Ik negeer jouw opmerking over +1 trouwens.

Ik vind Dots ook leuk bij een jongen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:19

Madeliefw tuurlijk is dots leuk voor een jongen ik had er eentje 6-12 maanden is helaas kapot.
Geen nieuwe gekocht nog wat Sam heeft 20 broekjes.
Dots deed ik met sweaters van bobo en organic zoo meestal de roestkleur.
Of helder blauw.

Niwla ik heb de 1-2 voor Sam valt als 80
2-4 voor N moet passen volgens Lau.....lekker makkelijk Julia is mijn referentiekader met lengte, gewicht en voor de kleurtjes
Lau iid chique, mooie blouse is dat.

N slaapt no steeds in romper, met een pamper broekje...... zolang Sam niet door slaapt hebben we geen zn om N te trainen in de nacht.
Ze is nu al jaar overdag zindelijk kan ook plas ophouden.
Ze draagt rompers 86/92 :D kind is ruim 3 98/104 past ook.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 12:21

Juul en N zijn momenteel exact even lang en tenger idd :))

Ik wil graag de creme kleurige legging van phil and Phae voor beide dames. Had de snowleopard van MfM voor Juul en ging overal bij. Maar hij is dus kwijt....
En dit is redelijk dezelfde kleur.

Ga Sophie zo even opmeten. Haar Stella mcCartney salopette kan nog net op de ruimste maat. Maand geleden gekocht en toen ruim zat. Baal daar zo van maar denk wel eentje die goed te verkopen is want gewoon veel te tof O:)

Blousje van Juul is prachtig ja. Had Mn moeder laatst meegenomen. Hou echt van Ralph voor die kinders, maar ga het minder kopen. Het verkoopt zo bizar slecht. Echt 5€ voor een trui van €100,- ofzo.
Ga nu maar een pakket maken van Ralph van wat te klein is en zo aanbieden.

Juul is lekker met papa varend corso kijken. Ga ik even ruimen in huis. Sophie kruipt als een jekko het huis door en stopt alles in dr mond. Dus alles wat klein is gaat komende tijd opgeborgen.
Heb op verjaardagslijstje ook alleen maar Djeco knutseldingen, wat Le Toy Van poppenhuis dingen en Maileg muisjes gezet. Wil Maileg eigenlijk voor Sophie doen. Hebben ze ieder hun eigen ‘ding’. Juul Sylvanian, Sophie maileg.

Jullie nog briljante ideeen voor een derde verjaardag?
Wil geen geluid, geen plastic, geen in de weg sta dingen, geen teveel prikkel dingen (voor mijzelf vooral want Juul kan prima tegen prikkels, ik (en Sophie) alleen niet) :=

Ze krijgt voor in de tuin een klimtoren met glijbaan en schommel uitbreiding, maar daar zit levertijd op en is er niet op tijd.

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:28

Ik wou de hubelino knikkerbaan zeggen, die is hier een mega succes. Maar wel van gekleurd plastic :') Wel mooi en kwalitatief goed plastic trouwens :P

Weet niet hoe Juul motorisch gaat maar sommige kids fietsen met drie al op een fiets dus kun je die geven. Die komt hier pas voor de 4e verjaardag denk ik.

Ik ben ook slecht in cadeaus verzinnen en ben nu al bezig met sintcadeaus zoeken :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 12:35

Knikkerbaan durf ik niet met Sophie. Die stopt echt alles in dr mond.

Mooi plastic mag ook hoor. Heb zelf ook wel Wow Toys auto’s. Belangrijker is eigenlijk geen geluid en lichtjes :Y)

Fiets vind ik dr nog te bangepoeperig voor. Trampoline durft ze nog maar net aan

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:46

Hier heeft N fiets gekregen van mijn ouders met zij wieltjes.
Van ons het keukentje geloof ik.

Accessoires voor keukentje?

Hoeft niet altijd veel en groot te zijn Lau.

Denk dat ze dit jaar iPad gaat krijgen want zij en Sam maken al ruzie om de iPad...halllooooo mijn baby is net 1

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 12:50

Wil vooral klein idd. Ze is gek op knutselen en fröbelen. Ben zelf wel gek van Djeco knutsels. Mooi en inventief.
Veel ook niet. Iets van 10 dingetjes (stickerboek, plakset, etc.) is meer dan zat zodat ze lekker kan scheuren

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:54

Hier is playmobil een groot succes, maar dan wel de brandweerwagen met licht en geluid %) maar goed, kind is er dólgelukkig mee en speelt er sinds zn verjaardag in maart werkelijk iedere dag mee. Maar hier is sowieso alles met wielen (en takels momenteel) een grote hit.

Ik vind de knikkerbanen van Haba leuk, die zijn met dusdanig grote knikkers dat ze ook veilig te gebruiken zijn voor de kleintjes. En ze zijn van hout.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 12:56

Oké goeie!

Playmobil paarden en beestjes wordt hier ook wel dagelijks mee gespeeld ja. Vooral de paarden.
Ze combineerd ook alles lekker. Dus het houten circus van Janod en Little People paardenstal gaan allemaal bijelkaar in het grote poppenhuis :))

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:58

Op vakantie heb ik sticketboek gekocht van djeco 1000 stickers hebben we nog P,ezier van

En grote vloerpuzzel die is best pittig 6 beesten geloof ik

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:59

Ja playmobil is de oliebol <3 Of zo'n step?

Ik heb de dots btw ook voor mijn zoon.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:00

Leuk is dat he, maakt helemaal niet uit of iets wel of niet bij elkaar ‘hoort’ of niet. Fantasie genoeg om alles te laten kloppen :D

Hier hangt de Duplo takelwagen aan de playmobil brandweerwagen en redden ze samen de knuffelpoes van ‘het dak’ bovenop de bank :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:16

Hier is alles van bruder de bom, maar neemt zoveel ruimte in beslag :=

Een dokterskoffer is trouwens ook leuk.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 13:25

Dokterskoffer hebben we. Pop wordt dagelijks getempt en met verband omwikkeld :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:23

Ik heb hier ook een knikkerbaan, maar dat zijn behoorlijk grote houten knikkers, niet van die kleintjes. Echt veel plezier van, dat zou met Sophie ook goed kunnen :j
Duplo is ook altijd goed.

Ik vind dat een superleuke set zo, dat wit met spijker Lau!

Hier nog wat van Mingo gehaald, even goed kijken wat mag blijven en wat niet. Denk dat de winkels overstuur zijn dat er wat retour komt van me :')
Ook benieuwd naar het nieuwe MR, jij had het gezien toch Lau?

Grote rompers hebben ze in ieder geval bij de Hema, die heeft Cruz nu ook nog aan :j Slaapzakken weet ik niet. Denk wel dat wij na de zomer ook naar ondergoed over gaan.

Lijstje voor wat ik nog wil is wel aardig compleet.