Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:48

check even of je het juiste rekening nummer heb doorgegeven, als ze het donderdag zou hebben betaald had je het vrijdag moeten hebben. Dus al helemaal vandaag (maandag)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:56

Ja heb ik ook een keer gehad bij iemand, werd gewoon stalken.
Rekeningnummer klopte gewoon.
Na een week had ik nog niks binnen.
Maar degene begon al aardig te dreigen. Gevraagd om een screenshot. Nooit meer wat gehoord.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:57

Rekeningnummer klopt inderdaad gewoon, ik heb echt het idee dat ze geen geld overgemaakt heeft. Het duurt nooit zo lang van rabo naar abn :roll: Of ze moet zelf een fout hebben gemaakt, maar dat is niet mijn probleem :=

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:37

ik wordt gek hier,
heb een mobiele telefoon te koop( samsung s4).
Ding is in supergoede staat.
heb een minimale prijs in de adv. staan.
ik heb denk ik al 30 mailtjes gehad..
80,- kom nu.
95 en ben om 15.00u bij u.
50 en kom direct halen.

ik neem ze eerlijk gezegd geen van allen serieus :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:12

We zijn op zoek naar een duitse herder pup, nu kwam ik op marktplaats een vreemde advertentie tegen :')

3 foto's van een grote reu met een cowboyhoed & een kerstmuts op gefotoshopt.
De tekst erbij: Mooi herder zoek vrouw voor mooi puppy te make. Als wil u bel me of sms me.

Moest hier toch wel even om lachen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:44

Ghostattack schreef:
Rekeningnummer klopt inderdaad gewoon, ik heb echt het idee dat ze geen geld overgemaakt heeft. Het duurt nooit zo lang van rabo naar abn :roll: Of ze moet zelf een fout hebben gemaakt, maar dat is niet mijn probleem :=

Rabo > ABN kan best lang duren hoor.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:49

Beloven schreef:
Ghostattack schreef:

Rabo > ABN kan best lang duren hoor.

Nog nooit meegemaakt, mijn vader maakt vaak geld over van Rabo naar mijn rekening en dat is de volgende dag echt wel binnen. Maar ze zegt nu dat ze het vrijdagavond pas heeft overgemaakt, ja dat verklaart wel dat het nog niet binnen is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:54

Hier wel hoor, ook ABN > RABO, of met de ING bijv, of andersom. Duurt hier altijd best lang.. Misschien scheelt het dan nog dat het een bekend rekeningnnummer is? Geen idee of dat iets uit mag maken.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:56

Het is normaal de volgende werkdag inderdaad.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:57

Laatst is er op een donderdag betaalt van de ABN naar mijn ING rekening, uiteindelijk had ik het maandagmiddag pas binnen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:00

Ik verwacht het geld vanavond, ze heeft het wel goed overgemaakt zegt ze :j Ben allang blij dat iemand ze wil kopen, ze liggen mij in de weg :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:21

Ik verkoop niet erg vaak iets via marktplaats en gelukkig zelden gekke dingen meegemaakt. Bij de verkoop van 2 bucasdekens kwam ik wel iets mafs tegen. 1 deken maar 2 dagen gedragen en kost nieuw meer dan 200 euro, officieel zelfs 300 maar je vind ze vaak wel goedkoper. Gedragen deken erbij die nieuw 200 kost. Ik wilde minimaal 150 voor beide hebben, had dus vraagprijs op 200 gezet.
Eerste bod was 100 euro. Achja, je kan altijd proberen he, maar minder dan 1/3 van de nieuwprijs voor iets in perfecte staat vind ik toch wel errug weinig. Dat dus ook geantwoord, dat ik het te weinig vind, vooral omdat het net een uur te koop stond. Na paar dagen mailtje van dezelfde persoon met alleen de zin "voor 100 kom ik ze ophalen". Eh het antwoord was al nee... Nog een dag later weer een mailtje dat ie nog interesse had. Teruggestuurd dat ie dan maar een goed bod moet doen. En jullie raden het al, daar kwam die 100 euro weer.....
Ik heb ze dus aan iemand anders verkocht waar wel mee te praten was en ook voor mn gewenste bedrag van 150 euro. Echt, hoe stug en koppig kan je doorgaan?

magicmist schreef:
ik wordt gek hier,
heb een mobiele telefoon te koop( samsung s4).
Ding is in supergoede staat.
heb een minimale prijs in de adv. staan.
ik heb denk ik al 30 mailtjes gehad..
80,- kom nu.
95 en ben om 15.00u bij u.
50 en kom direct halen.

ik neem ze eerlijk gezegd geen van allen serieus :')

Ik zie zo snel dat je ze nieuw voor 250 koopt. Dan is 95 toch niet zo'n gek startbod voor een 2e hands?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:23

Die telefoons verkoop je vaak amper nog voor misschien 1/3 van de nieuwprijs, vooral gebruikt. De helft met geluk. Vind 95 dan ook een best nette prijs..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:25

Hier ook het een en ander op marktplaats gezet. Oude winkelvoorraad waar ik toch 's vanaf moet.. Paracord webwinkel en baby viel toch niet zo lekker te combineren.. :+ Ben benieuwd wat er op af komt.. :')

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:55

Beloven schreef:
Die telefoons verkoop je vaak amper nog voor misschien 1/3 van de nieuwprijs, vooral gebruikt. De helft met geluk. Vind 95 dan ook een best nette prijs..

het is een nette prijs, maar ik bedoel meer de manier van communicatie...
zo bagger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:07

Welkom in de telefoonwereld.. Veel handelaren etc. Die zijn nu eenmaal niet zo netjes in communiceren.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:41

Ik heb even een vraag:

Ik heb wat te koop op mp en nu is er iemand geïnteresseerd, kreeg zowel in het Nederlands als Engels een mail, gewoon goede grammatica. Nou mail terug gestuurd en nu moet het opgestuurd worden naar Polen....
Ze heeft gewoon haar adres gegeven, geen tussenpersoon oid en ze wil het bedrag + verzendkosten overmaken naar mijn rekening, voordat ik het verzend.
Maar het is een spiegel... Ik weet nu niet zo goed of ik het wel kan vertrouwen... Kan er iets misgaan als ik m'n rekeningnummer geef?

Met natrekken op Google kwam ik eigenlijk niks tegen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:43

Ze kunnen hooguit een automatische incasso opstarten, maar die kan je zo weer terug laten storten.

Kan je gerust op vertrouwen dus! Bovendien zijn er veel Polen in Nederland en vice versa. :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:45

Ik persoonlijk zou geen spiegel verzenden....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:46

Oeps, dat heb ik niet gelezen... Inderdaad een spiegel zou ik niet verzenden.. Sorry!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:15

Indien je het veilig kan verzenden. (Tussen dikke piepschuim plakken bijvoorbeeld en piepschuim aan de uiteinden + in een doos waarin het niet kan schuiven gewoon doen. Maar aangeven dat het op eigen risico is.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:29

Ja ik verzend liever ook geen spiegel, heb nu ook duidelijk uitgelegd dat het op eigen risico is en dit risico wil ze zelf nemen.

Maar het is dus geen grote kans dat ik straks m'n rekeningnummer geef, en dat die straks geplunderd is

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:31

Marjoleine89 schreef:
Ja ik verzend liever ook geen spiegel, heb nu ook duidelijk uitgelegd dat het op eigen risico is en dit risico wil ze zelf nemen.

Maar het is dus geen grote kans dat ik straks m'n rekeningnummer geef, en dat die straks geplunderd is

Tenzij je je pas en pincode naar ze opstuurt niet nee...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:58

Kreeg vandaag weer een leuke reactie.
Ik heb gebruikt schapengaas op MP staan en woon dus in de buurt van Eindhoven, krijg ik een bericht of ik het in Gorinchem kan bezorgen....
Euhhhh wat denk je van nee :+

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:25

Ik heb ook wat leuks!
Zocht al tijden een xenos salon tafeltje voor bij mijn interieur. Maar de meeste van de nieuwe collectie vond ik zelf te groot.
Nu hield ik marktplaats al in de gaten maar nooit eens bij mij in de buurt en die dingen zijn zo weg.
Tot ik vandaag weer eens keek en 7 km verderop stond er eentje, gratis op halen! En nu heb ik na 1,5 jaar eindelijk de perfecte salon tafel

Wel had ik een partij op bokt wegens beeindiging van de paardensport. Iemand had interesse maar wilde uiteindelijk maar 1 dekje.. Uhm oke, maar toen ik vroeg wat ze er voor wilde geven wilde ze ook nog eens ruilen.. Ga je fotos maken en overal op in en dan willen ze het niet...

Ook van de week 3 wii spellen verkocht, vraagprijs was 20,- en had al meerdere malen op biedingen van 15,- gereageerd, nooit reactie. Nu verkocht voor 25,- netjes opgehaald om de afgesproken tijd :)