Maarja hoe "nodig" is dat...? ik geef ook best wat geld uit aan betere kwaliteit spullen / meer verantwoord zeg maar.
Nu net een compostmaker binnengekregen voor in de keuken. Daar doe je al je schillen enzo in en dan maakt die er compost van. Is het echt-echt-echt nodig...? Nee dat niet. Maar het lijkt me wel super relaxed om toch gewoon te kunnen composteren zonder met stinkende druppende bakken / emmers / schalen te zitten en fruitvliegjes enzo, en op de composthoop het ongedierte te voeren

Dingen voor de moestuin. Hobby of vaste last...? Want je doet het wel om minder boodschappen te kopen / je huis & tuin in te richten zeg maar. En leuk vind ik het ook niet per-sé eigenlijk

Ik koop graag leuke (90% tweedehands) kleding voor die kleine. Is dat een hobby of vaste last...? Allebei eigenlijk. Een keer een speeltje, snoepjes, blikjes, krabplank voor de katten. Hobby of vaste lasten?
Een hangmatstoel voor in huis. Niet per-sé nodig, maar wel fijn

Een extra wollen trui / vest die niet per-sé nu nodig is, maar wel fijn om (alvast) te hebben.
Lekker een zalmpje voor het avondeten. Is niet nodig, maar wel héérlijk.
Af en toe naar de osteopaat. Dat is dan ècht voor mezelf. Maar eigenlijk wel nodig want anders vind ik het ook zonde geld

Nieuw groter bureaublad voor die kleine. En dan ook wat kastjes, bakken en ordners.
Was het per-sé nodig...? Als je het heel sec bekijkt niet. Maar het geeft wel veel plezier en is toch iets huishoudelijks / vaste lasten eigenlijk die je nu eenmaal hebt met opgroeiende kinderen als je het ene beetje leuk wilt doen. Dus is het dan weer meer hobby...? Huis inrichting vind ik lastig waar je het onder schaart