Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Ik bedoel dat je met corona sowieso 5 dagen binnen moet zitten. Met een vaccinatie heb ik nog geen dag last.
Tja ik ben nu in 4 weken tijd met 22 mensen positief als close contact nog niet besmet geraakt althans niet positief getest bij de ggd. Daar helpt het vaccin zeker aan mee. Maar goed dat uitleggen aan iemand doe het vaccin niet ziet zitten is als trekken aan een dood paard dus daarover ga ik niet meer in discussie
Ook zie ik in mijn omgeving echt veel verschil met wie wel en niet de booster heeft gehad. Zonder zijn ze in mijn omgeving echt veel zieker dan met de booster.
Jorex schreef:Ik voel me anders net zo min nu als met een heftige verkoudheid. Maar het had ook kunnen zijn dat ik zonder booster nog veel zieker was geweest. Of mijn booster is alweer uitgewerkt, want alweer meer dan 3 maanden geleden gezet. En die vaccinaties die ik daarvoor heb ik gehad, helpen al helemaal niet meer.
996981 schreef:Jorex schreef:Ik voel me anders net zo min nu als met een heftige verkoudheid. Maar het had ook kunnen zijn dat ik zonder booster nog veel zieker was geweest. Of mijn booster is alweer uitgewerkt, want alweer meer dan 3 maanden geleden gezet. En die vaccinaties die ik daarvoor heb ik gehad, helpen al helemaal niet meer.
Dat zul je inderdaad nooit wetendat zebrastreep zegt dat ze niet besmet is, omdat ze haar booster heeft is dus gewoon een beetje bullshit.
Komt bij dat de vaccinaties niet gemaakt zijn om je te beschermen tegen een snotneus of griep-gevoel. Ze zijn ontwikkeld om te voorkomen dat je ziekenhuiszorg nodig hebt na besmetting
Zebrastreep schreef:996981 schreef:Dat zul je inderdaad nooit wetendat zebrastreep zegt dat ze niet besmet is, omdat ze haar booster heeft is dus gewoon een beetje bullshit.
Komt bij dat de vaccinaties niet gemaakt zijn om je te beschermen tegen een snotneus of griep-gevoel. Ze zijn ontwikkeld om te voorkomen dat je ziekenhuiszorg nodig hebt na besmetting
Nogmaals dit soort reacties zijn niet nodig ik heb nooit gezegd dat niemand niet besmet raakt door de booster dat is al echt oud nieuws ( al bekend sinds januari 2021). Ik zelf ben nog niet besmet geraakt en daar is de booster deels de reden van.
Laatste wat ik erover zeg maar je gaat toch wel door...
996981 schreef:Zebrastreep schreef:
Nogmaals dit soort reacties zijn niet nodig ik heb nooit gezegd dat niemand niet besmet raakt door de booster dat is al echt oud nieuws ( al bekend sinds januari 2021). Ik zelf ben nog niet besmet geraakt en daar is de booster deels de reden van.
Laatste wat ik erover zeg maar je gaat toch wel door...
996981 schreef:Dus mensen met booster hebben het ook gekregen, maar later, dus het helpt tegen besmetting? Ik volg de logica niet hoor.
Op het werk nu 11 mensen positief. Paar echt ziek, anderen nergens last van. Allemaal een booster gehad. Mama ook positief, ook een booster gehad. Ondanks nauw contact met collega’s en m’n moeder heb ik vandaag nog negatief getest. Even afwachten de komende dagen
Electra63 schreef:996981 schreef:Dus mensen met booster hebben het ook gekregen, maar later, dus het helpt tegen besmetting? Ik volg de logica niet hoor.
Op het werk nu 11 mensen positief. Paar echt ziek, anderen nergens last van. Allemaal een booster gehad. Mama ook positief, ook een booster gehad. Ondanks nauw contact met collega’s en m’n moeder heb ik vandaag nog negatief getest. Even afwachten de komende dagen
Maar jij bent toch gevaccineerd?
Werkt misschien prima bij jou
996981 schreef:Dus mensen met booster hebben het ook gekregen, maar later, dus het helpt tegen besmetting? Ik volg de logica niet hoor.
996981 schreef:Electra63 schreef:
Maar jij bent toch gevaccineerd?
Werkt misschien prima bij jou
Het ging over de booster die zou helpen tegen besmetting toch?
lenaa_tje schreef:996981 schreef:Dus mensen met booster hebben het ook gekregen, maar later, dus het helpt tegen besmetting? Ik volg de logica niet hoor.
Ja lijkt mij logisch hoe meer mensen Corona in jou omgeving hoe groter de kans is dat je het oploopt, ook gevaccineerd en al.
Ik geef dus aan dat dit alleen pas gebeurde bij veel meer besmettingen per klas. Daarvoor zelfde contacten maar de ongevaccineerde collega’s wel besmet maar de rest dus niet. Dit gebeurde pas toen 40% van de kinderen Corona had, toen zijn wij ook extra dicht geweest![]()
Ook als je het op team niveau bekijkt was dit zo.
Electra63 schreef:996981 schreef:
Het ging over de booster die zou helpen tegen besmetting toch?
Soms is een vaccin al voldoende en heb je geen booster nodig![]()
Maar de vaccins en booster voorkomen vooral ziekenhuisopnames of erger en dat lijkt dus prima te werken.
Zebrastreep schreef:De reden dat nu iedereen minder ziek wordt komt door de Omikrom. Nu is het mild , maar als het zo als een gek blijft verspreiden hebben we zo weer een andere variant. Al hoop ik pas lekker in de winter en een rustige zomer.
Als we de volgende winter al halen , die situatie in Rusland en Oekraïne vindt ik nu wel gevaarlijker als corona. Maar nog geen reden om corona minder serieus te nemen.
En 9969881 volgende keer even mij quoten he als je mij noemt in je laatste bericht![]()
Ik beweer nooit dat ik het niet gehad heb. Vorige maand nog 2 positieve zelftesten met echt klachten van niks. Maar zolang de GGD negatief test ga ik ervanuit dat dat ook gewoon klopt.
996981 schreef:Soms heb je ook geen vaccin nodigof iemand besmet zou raken met of zonder vaccinatie/booster weten we (nog) niet van te voren. En dat is precies wat iemand hier wel beweerde
996981 schreef:Zolang in de minst welvarende landen minder dan 10 procent van de bevolking volledig gevaccineerd is gaan die mutaties sowieso komen.
996981 schreef:lenaa_tje schreef:
Ja lijkt mij logisch hoe meer mensen Corona in jou omgeving hoe groter de kans is dat je het oploopt, ook gevaccineerd en al.
Ik geef dus aan dat dit alleen pas gebeurde bij veel meer besmettingen per klas. Daarvoor zelfde contacten maar de ongevaccineerde collega’s wel besmet maar de rest dus niet. Dit gebeurde pas toen 40% van de kinderen Corona had, toen zijn wij ook extra dicht geweest![]()
Ook als je het op team niveau bekijkt was dit zo.
Maar dan heeft het beperken van contact met niet besmette mensen toch waarschijnlijk gezorgd voor niet besmet raken? Dat de kans groter is besmet te raken naarmate je meer contact hebt met besmetten is volgens mij logisch… daarvoor hebben we zolang maatregelen gehad…