Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:42

Die 5 dagen is al beter dan 7, maar als je geen klachten hebt zijn het lange dagen.
En ik zit volgens mij op dag 6 officieel, maar hoest nog steeds.
Als alleenstaand ouder met een hond is het niet te doen om in isolatie te gaan en echt 5 dagen of maximaal dagen strikt binnen te blijven. De hond moet uit, boodschappen raken op, kind moet eens weggebracht worden enz.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:46

Zebrastreep schreef:
Ik bedoel dat je met corona sowieso 5 dagen binnen moet zitten. Met een vaccinatie heb ik nog geen dag last.

Tja ik ben nu in 4 weken tijd met 22 mensen positief als close contact nog niet besmet geraakt althans niet positief getest bij de ggd. Daar helpt het vaccin zeker aan mee. Maar goed dat uitleggen aan iemand doe het vaccin niet ziet zitten is als trekken aan een dood paard dus daarover ga ik niet meer in discussie

Ook zie ik in mijn omgeving echt veel verschil met wie wel en niet de booster heeft gehad. Zonder zijn ze in mijn omgeving echt veel zieker dan met de booster.

Of je bent gewoon niet zo bevattelijk voor het virus :)* iets met T-cellen. Maar fijn dat je zo achter de booster staat :)

Ben wel benieuwd hoe je veel zieker definieert?

Jorex

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:48

Ik voel me anders net zo min nu als met een heftige verkoudheid. Maar het had ook kunnen zijn dat ik zonder booster nog veel zieker was geweest. Of mijn booster is alweer uitgewerkt, want alweer meer dan 3 maanden geleden gezet. En die vaccinaties die ik daarvoor heb ik gehad, helpen al helemaal niet meer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:48

Dat is wel zo dat 5 dagen al een stuk beter is dan 7. En maximaal 10.

Eerst was het 7 dagen en maximaal 14 dus het scheelt al wel een stukje.

Al voelt mijn moeder zich nu op dag 8 echt nog niet fit genoeg om te gaan werken. Ze kan ook niet goed uitleggen hoe ze zich voelt een beetje gek en wel licht benauwd.

Maar ze probeerd weer het een en ander op te bouwen. Alleen het eten smaakt voor geen meter

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:52

Jorex schreef:
Ik voel me anders net zo min nu als met een heftige verkoudheid. Maar het had ook kunnen zijn dat ik zonder booster nog veel zieker was geweest. Of mijn booster is alweer uitgewerkt, want alweer meer dan 3 maanden geleden gezet. En die vaccinaties die ik daarvoor heb ik gehad, helpen al helemaal niet meer.

Dat zul je inderdaad nooit weten :) dat zebrastreep zegt dat ze niet besmet is, omdat ze haar booster heeft is dus gewoon een beetje bullshit.

Komt bij dat de vaccinaties niet gemaakt zijn om je te beschermen tegen een snotneus of griep-gevoel. Ze zijn ontwikkeld om te voorkomen dat je ziekenhuiszorg nodig hebt na besmetting

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:58

996981 schreef:
Jorex schreef:

Dat zul je inderdaad nooit weten :) dat zebrastreep zegt dat ze niet besmet is, omdat ze haar booster heeft is dus gewoon een beetje bullshit.

Komt bij dat de vaccinaties niet gemaakt zijn om je te beschermen tegen een snotneus of griep-gevoel. Ze zijn ontwikkeld om te voorkomen dat je ziekenhuiszorg nodig hebt na besmetting

Nogmaals dit soort reacties zijn niet nodig ik heb nooit gezegd dat niemand niet besmet raakt door de booster dat is al echt oud nieuws ( al bekend sinds januari 2021). Ik zelf ben nog niet besmet geraakt en daar is de booster deels de reden van.

Laatste wat ik erover zeg maar je gaat toch wel door...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:02

Zebrastreep schreef:
996981 schreef:

Nogmaals dit soort reacties zijn niet nodig ik heb nooit gezegd dat niemand niet besmet raakt door de booster dat is al echt oud nieuws ( al bekend sinds januari 2021). Ik zelf ben nog niet besmet geraakt en daar is de booster deels de reden van.

Hoe weet je dan dat de booster deels de reden is dat je niet besmet bent? :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:05

996981 schreef:
Zebrastreep schreef:

Hoe weet je dan dat de booster deels de reden is dat je niet besmet bent? :+[/quote]

Lees mijn laatste zin van mijn vorige bericht nog eens

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:08

Zebrastreep schreef:
996981 schreef:

Hoe weet je dan dat de booster deels de reden is dat je niet besmet bent? :+

Lees mijn laatste zin van mijn vorige bericht nog eens

Ja en lees dan eens wat je daarna steeds herhaalt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:33

Ik geloof ook dat de booster er wel voor zorgt dat je minder kans hebt het te krijgen en besmettelijk te zijn.
Bij ons waren letterlijk eerst alle niet gevaccineerden collega’s aan de beurt en pas toen de regels in het onderwijs versoepelde werden de geboosterde collega’s geraakt. Ik houd nauwe contacten niet eens meer bij, dat loopt wel in de 100 met al die besmette leerlingen.
Uiteindelijk het dus wel gekregen maar gelukkig een stuk sneller vanaf dan van de griep. 2 dagen ziek en daarna ineens opgeknapt, heel gek. Al was ik de hele week wel erg moe.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 09-03-22 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:34

Vóór vaccins niet positief getest dan ben je niet in contact geweest met covid, na vaccinatie niet positief getest komt dat door die vaccinatie/booster.

Zelfbevestigende provax variaties op Schrodingers Covid; je bent pas besmet geweest als je positief getest bent :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:37

Dus mensen met booster hebben het ook gekregen, maar later, dus het helpt tegen besmetting? Ik volg de logica niet hoor.

Op het werk nu 11 mensen positief. Paar echt ziek, anderen nergens last van. Allemaal een booster gehad. Mama ook positief, ook een booster gehad. Ondanks nauw contact met collega’s en m’n moeder heb ik vandaag nog negatief getest. Even afwachten de komende dagen :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:44

996981 schreef:
Dus mensen met booster hebben het ook gekregen, maar later, dus het helpt tegen besmetting? Ik volg de logica niet hoor.

Op het werk nu 11 mensen positief. Paar echt ziek, anderen nergens last van. Allemaal een booster gehad. Mama ook positief, ook een booster gehad. Ondanks nauw contact met collega’s en m’n moeder heb ik vandaag nog negatief getest. Even afwachten de komende dagen :)

Maar jij bent toch gevaccineerd?
Werkt misschien prima bij jou :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:46

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Het ging over de booster die zou helpen tegen besmetting toch?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:47

996981 schreef:

Ja lijkt mij logisch hoe meer mensen Corona in jou omgeving hoe groter de kans is dat je het oploopt, ook gevaccineerd en al.
Ik geef dus aan dat dit alleen pas gebeurde bij veel meer besmettingen per klas. Daarvoor zelfde contacten maar de ongevaccineerde collega’s wel besmet maar de rest dus niet. Dit gebeurde pas toen 40% van de kinderen Corona had, toen zijn wij ook extra dicht geweest :+
Ook als je het op team niveau bekijkt was dit zo.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:52

996981 schreef:
Electra63 schreef:

Soms is een vaccin al voldoende en heb je geen booster nodig :D

Maar de vaccins en booster voorkomen vooral ziekenhuisopnames of erger en dat lijkt dus prima te werken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:54

lenaa_tje schreef:
996981 schreef:

Ja lijkt mij logisch hoe meer mensen Corona in jou omgeving hoe groter de kans is dat je het oploopt, ook gevaccineerd en al.
Ik geef dus aan dat dit alleen pas gebeurde bij veel meer besmettingen per klas. Daarvoor zelfde contacten maar de ongevaccineerde collega’s wel besmet maar de rest dus niet. Dit gebeurde pas toen 40% van de kinderen Corona had, toen zijn wij ook extra dicht geweest :+

Maar dan heeft het beperken van contact met niet besmette mensen toch waarschijnlijk gezorgd voor niet besmet raken? Dat de kans groter is besmet te raken naarmate je meer contact hebt met besmetten is volgens mij logisch… daarvoor hebben we zolang maatregelen gehad…

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:55

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Soms is een vaccin al voldoende en heb je geen booster nodig :D

Maar de vaccins en booster voorkomen vooral ziekenhuisopnames of erger en dat lijkt dus prima te werken.

Soms heb je ook geen vaccin nodig :) of iemand besmet zou raken met of zonder vaccinatie/booster weten we (nog) niet van te voren. En dat is precies wat iemand hier wel beweerde

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:56

996981 schreef:

Was sarcasme van mijn zijde :)* over zelfbevestigend ´bewijs´.

Er waren ook vóór vaccins mensen die wel besmet toch negatief testten. Dat ´besmet´ telt hier op deze draad echter niet want niet positief getest.
Nu na vaccin, na booster echter, wordt negatief testen na contact met positieven bewijs dat de vaccinatie werkt gevonden.

Besmetting en positief testen zijn niet hetzelfde :)*
Positief testen is wel bewijs van besmetting doch negatief testen is geen bewijs van niet besmet geweest zijn.

Afgelopen weekeinde heeft Fernando Simón in Pamplona tijdens het XII Congreso de la Sociedad Española de Medicina Tropical y Salud Internacional (SEMTSI) in de Universidad de Navarra gezegd dat zoals het Covid19 virus zich nu endemisch ontwikkeld er geen reden is voor massale periodieke vaccinatie/boosters.
Klinkt hoopgevend want hij heeft tenslotte een breed gehoorde expert-stem en we zullen van het najaar wel zien of er ´grotere belangen´ zijn die zwaarder wegen ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:59

De reden dat nu iedereen minder ziek wordt komt door de Omikrom. Nu is het mild , maar als het zo als een gek blijft verspreiden hebben we zo weer een andere variant. Al hoop ik pas lekker in de winter en een rustige zomer.

Als we de volgende winter al halen , die situatie in Rusland en Oekraïne vindt ik nu wel gevaarlijker als corona. Maar nog geen reden om corona minder serieus te nemen.

En 9969881 volgende keer even mij quoten he als je mij noemt in je laatste bericht :D

Ik beweer nooit dat ik het niet gehad heb. Vorige maand nog 2 positieve zelftesten met echt klachten van niks. Maar zolang de GGD negatief test ga ik ervanuit dat dat ook gewoon klopt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:04

Zebrastreep schreef:
De reden dat nu iedereen minder ziek wordt komt door de Omikrom. Nu is het mild , maar als het zo als een gek blijft verspreiden hebben we zo weer een andere variant. Al hoop ik pas lekker in de winter en een rustige zomer.

Als we de volgende winter al halen , die situatie in Rusland en Oekraïne vindt ik nu wel gevaarlijker als corona. Maar nog geen reden om corona minder serieus te nemen.

En 9969881 volgende keer even mij quoten he als je mij noemt in je laatste bericht :D

Ik beweer nooit dat ik het niet gehad heb. Vorige maand nog 2 positieve zelftesten met echt klachten van niks. Maar zolang de GGD negatief test ga ik ervanuit dat dat ook gewoon klopt.

Zolang in de minst welvarende landen minder dan 10 procent van de bevolking volledig gevaccineerd is gaan die mutaties sowieso komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:04

996981 schreef:
Soms heb je ook geen vaccin nodig :) of iemand besmet zou raken met of zonder vaccinatie/booster weten we (nog) niet van te voren. En dat is precies wat iemand hier wel beweerde

´Besmet´ geweest zijn we inmiddels tot 100% naderend allemaal.

Ja, ik weet het Imandra et al; Schrodingers Covid :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:13

996981 schreef:
Zolang in de minst welvarende landen minder dan 10 procent van de bevolking volledig gevaccineerd is gaan die mutaties sowieso komen.

En omdat iedereen hier inmiddels resistentie heeft opgebouwd, het virus nu endemisch is, is dat mutatie núl reden voor ongerustheid.

Als je verhoogd risico hebt of meent te hebben, laat je tegen de herfst weer een booster zetten net als de griepprik.
Verder kan de paniek-knop uit het dashbord.

@provaxers; bescherm het geestelijk welzijn van je omgeving en hou op met onrust/onlust over covid aangewakkerd houden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:26

996981 schreef:
lenaa_tje schreef:

Maar dan heeft het beperken van contact met niet besmette mensen toch waarschijnlijk gezorgd voor niet besmet raken? Dat de kans groter is besmet te raken naarmate je meer contact hebt met besmetten is volgens mij logisch… daarvoor hebben we zolang maatregelen gehad…

Dan zouden dus niet eerst de niet gevaccineerde collega’s en leerlingen aan de beurt zijn geweest met Corona. De contacten zijn namelijk gelijk gebleven pas met de aangepaste regels (klachten naar school etc) liep het uit de hand bij de gehele school.

Ik zeg nergens dat het erg is hè? Ik vind dit voor nu prima te doen en het zal mij een worst wezen of je gevaccineerd bent of niet. Feit blijft dat de wel gevaccineerde collega’s meer vervangend werk hebben moeten leven voor de niet gevaccineerden collega’s. Daar waar niet iedereen blij mee :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:30

Maar dan helpt de booster waarvoor? Uitstellen? :o?