Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:06

Relaxed schreef:
purny schreef:
De qr code is niet heilig, daar ben ik de afgelopen dagen achter gekomen. Het werkt alleen als het volgens de regels gaat.
En dat gebeurt niet

Dat zeggen we hierboven toch ook..

Gisteren uit eten en naar de bios geweest. Restaurant alleen qr laten zien en bij bios qr en geboortedatum opnoemen. Niet echt waterdicht dus..

Ik ben gister en eergisteren iets wezen eten en drinken. Niet eens geboortedatum gevraagd of legitimatiebewijs

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:09

Relaxed als je sjoemelt dan is dat heel heel duur hier als je betrapt wordt en strafbaar. Dus ik weet het niet zo. Misschien in de grote steden wel.

Kijk bv naar Spanje waar Nederlandse jongeren positief waren en pleiten zijn. Spanje net als hier moet je in gecontroleerde isolatie dus zo'n feit is diep schokkend en er is dan ook een internaionaal opsporingsbevel bij interpol uitgevaardigd.

Hier zijn de gevolgen ook ernstig want wordt gehandhaafd. Of het daarom niet gebeurd de fraude weet ik niet. Maar het is niet normaal in elk geval.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:10

Zolang gevaccineerden gewoon besmettelijk kunnen zijn is de QR code gewoon schijnveiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:14

Needje schreef:
Zolang gevaccineerden gewoon besmettelijk kunnen zijn is de QR code gewoon schijnveiligheid.

Maar het is wel onderdeel van het hele maatregelen pakket.. Als iedereen nou gewoon eens doet wat moet zou het een stuk beter gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:15

pien_2010 schreef:
Relaxed als je sjoemelt dan is dat heel heel duur hier als je betrapt wordt en strafbaar. Dus ik weet het niet zo. Misschien in de grote steden wel.

Kijk bv naar Spanje waar Nederlandse jongeren positief waren en pleiten zijn. Spanje net als hier moet je in gecontroleerde isolatie dus zo'n feit is diep schokkend en er is dan ook een internaionaal opsporingsbevel bij interpol uitgevaardigd.

Hier zijn de gevolgen ook ernstig want wordt gehandhaafd. Of het daarom niet gebeurd de fraude weet ik niet. Maar het is niet normaal in elk geval.

Ja de hele handhaving is hier het probleem..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:29

Relaxed schreef:
Zebrastreep, doet me denken aan Gambia.. Het geld meurde echt zo verschrikkelijk dat ik het in een plastic ziplock zakje deed omdat anders je hele tas ernaar ging stinken, echt verschrikkelijk goor :')

Onze kat heeft zich ooit dagen kunnen vermaken met een bankbiljet uit Senegal. Dat was echt liefde op de eerste snuffel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:30

Citaat:
Kijk bv naar Spanje waar Nederlandse jongeren positief waren en pleiten zijn.

Geen jongeren maar 60+ met de auto

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:41

Needje schreef:
Waar zeg ik in godsnaam dat ik bang ben voor de QR :')

Nee, was niet op jou bedoeld. Het was in het algemeen de vraag van mij :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:42

+:)+

Geen idee verder.
Ik word overal al gevolgd :')
Zelfs als ik thuis met vrienden het ergens over gehad heb krijg ik daar nog advertenties van zodra ik online ben. 8-)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:46

Met alle polarisatie die er nu gaande is dan klinkt 1G nog niet eens zo heel onaantrekkelijk als er toch echt iets moet.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:47

Is het trouwens niet ook wettelijk strafbaar om te vragen naar medische achtergrond?

Dus geen QR code vragen is strafbaar

Maar ook het vragen naar een QR code is strafbaar..

Kromme wereld?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:48

Loretta schreef:
Met alle polarisatie die er nu gaande is dan klinkt 1G nog niet eens zo heel onaantrekkelijk als er toch echt iets moet.

Wel het veiligst

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:51

Needje schreef:
Loretta schreef:

Wel het veiligst

Nee, thuisblijven is veiliger.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:54

Thuisblijven komt wel goed met 1G. Je gaat dan alleen nog maar als je echt graag wilt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:56

Loretta schreef:
Thuisblijven komt wel goed met 1G. Je gaat dan alleen nog maar als je echt graag wilt.

Onzin. Ik ken genoeg mensen die nu wekelijks voor sport etc. Meerdere keren testen.

Zag je met het uitgaan in studentensteden toch ook gewoon? Afgelopen juni?
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 20-11-21 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:57

LuckyLuna schreef:
Is het trouwens niet ook wettelijk strafbaar om te vragen naar medische achtergrond?

Kromme wereld?

Nee, want je weet niet of diegene gevaccineerd, getest of genezen is. Dus die medische gegevens weet je helemaal niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:59

LuckyLuna schreef:

Nee. Je mag geen medische gegevens vastleggen, dat is wat anders.
En dat doe je met de QR code ook niet.
Citaat:

Kromme wereld?

Het is geen van beide strafbaar.
Wel even je feiten checken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:02

De internationale qr toch wel?
Die geeft je vaccinaties toch aan?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:09

Ik vind het met de huidige cijfers raar dat er niet meer maatregelen komen. Scholen dicht of bv zwaardere lockdown voor iedereen. Net of niemand nog een knoop durft door te hakken. Bang voor voor bedreigingen?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:10

Needje schreef:
+:)+

Geen idee verder.
Ik word overal al gevolgd :')
Zelfs als ik thuis met vrienden het ergens over gehad heb krijg ik daar nog advertenties van zodra ik online ben. 8-)

Dit heb ik ook steeds vaker :(

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:11

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:35

MyWishMax schreef:
LuckyLuna schreef:

Kromme wereld?

Nee, want je weet niet of diegene gevaccineerd, getest of genezen is. Dus die medische gegevens weet je helemaal niet.

Dat weet je dus wel, je weet dat iemand dus of een QR heeft of niet en daar zit wel medische gegevens achter.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:37

Achterom schreef:
LuckyLuna schreef:

Nee. Je mag geen medische gegevens vastleggen, dat is wat anders.
En dat doe je met de QR code ook niet.
Citaat:

Kromme wereld?

Het is geen van beide strafbaar.
Wel even je feiten checken.

??

Als je horeca ondernemer bent en je vraagt mensen niet na de QR dan krijg je een boete. Strafbaar dus!

Als je iemand aanklaagt omdat de persoon je weigert omdat je geen medische gegevens wil delen bel je ook strafbaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:46

Identificatieplicht is er ook alleen als je wat strafbaars doet. Toch ben je vanaf 14 jaar verplicht je te kunnen identificeren en dus je id kaart bij te hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:59

Ik mocht me gezellig vanmiddag bij de spoed melden. -O- Waar het verdacht rustig leek. Want de niet covid dingen waren heel kalm. De covid verdacht afdeling draaiden ze nu dubbele bezetting en wachttijden van 2,5 uur en meer. De arts zag er aardig afgedraaid uitgeput uit, :(:) en de frustratie zat hoog omdat ze vooral niet gevaccineerden hadden, ouderen aangestoken door niet gevaccineerden en mensen die zich bewust hadden laten besmetten en zo ziek werden dat ze naar het ziekenhuis moesten.

De apotheek daar was nog erger, ook daar dubbele bezetten om de recepten te kunnen wegwerken, vooral veel ab ivm longontstekingen, luchtweg medicatie en flinke koortsremmers. Heelveel covid gerelateerde dingen. Bij de ingang bewakers die hard nodig schenen om de boel veilig werkbaar te houden.

Gewoon r u k -O-