Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Mariposa11 schreef:Op een bepaald moment moeten we t risico gewoon aan accepteren.
Vroeger of later komt dit altijd voorbij. Maar ik heb gek genoeg het idee dat het er vooral om gaat dat anderen het risico op dood maar moeten accepteren, zodat men er zelf niet teveel last van heeft. Dat is nogal gemakzuchtig en egoistisch vind ik.Citaat:Net als t risico van levenslang letsel na ongeval omdat je aangereden wordt door een dronkenlap, risico op andere ziektes, risico op leven ziekte en dood..
Dus we stoppen met airbags, autogordels, straffen van dronken bestuurders, medicijnen etc? Kun je ook de ziekenhuizen in z'n geheel wel afschuiven, dan raken ze ook nooit vol.
Het punt is dat we risico's NIET zomaar accepteren en juist best goed zijn (waren) in dingen veiliger maken. Maar om een of andere reden nu veel liever chaos en veel mensen ziek hebben dan doordacht kiezen voor een alternatief met minder schade (zowel voor mensen als aan de economie.)Citaat:Die eerste 3 kan je allemaal door een iets overkomen..
Dood en ziekte hoort erbij hoe rot ook..
Soms hoort ziekte erbij. 10.000 besmettingen op 1 dag hoort er niet bij.
Daks schreef:Die vergelijking covid autogordel slaat kant nog wal.
Met of zonder autogordel kan ik gewoon 100% functioneren in de auto. (irritante piep weggelaten).
Met de huidige stand van zaken kan ik en vele met mij niet 100% functioneren terwijl dat wel zou moeten zijn.
En dan kan iedereen weer het plasje gaan doen ja maar de besmettingen blablablabla het word nu eens tijd dat we gewoon weer kunnen leven zonder al die beperkingen.
Hoeveel mensen zijn er sinds maart 2020 opgenomen met psychische klachten? Hoeveel mensen hebben sinds maart 2020 een einde aan hun leven gemaakt. En tel daarbij op hoeveel lees is er door de maatregelen ontstaan?
Was het nodig ja zeker maar het is een keer klaar..
Daks schreef:En dan komt golfje 4 & 5 & 6 & 7 & 8
En iedere keer gaan we weer braaf als een lammetje. Wanneer houd het dan eens op en gaan we leven met covid. Groeopsimmuniteit toch? Natuurlijk verloop vind ik mooiere woorden
Shadow0 schreef:Mariposa11 schreef:In Engeland lopen de ziekenhuizen ook niet vol toch..? En die stijgen al langer in besmettingen?
Zoek voor de gein de cijfers eens op.
Mariposa11 schreef:MyWishMax schreef:Nee, afwachten en dan weer te laat zijn is veel handiger. Dat hebben we gelukkig nog niet gedaan.
In Engeland lopen de ziekenhuizen ook niet vol toch..? En die stijgen al langer in besmettingen?
Daks schreef:Miran schreef:Waar haal jij uit dat vooral mensen zonder klachten zich laten testen?
Testen voor toegang, testen voor vakantie
Daks schreef:Miran schreef:Waar haal jij uit dat vooral mensen zonder klachten zich laten testen?
Testen voor toegang, testen voor vakantie
Mariposa11 schreef:Omdat vanaf dat moment de positieve testen begonnen te stijgen..
Maar daar ben ik zeker ook benieuwd naar!