Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:28

Die vergelijking covid autogordel slaat kant nog wal.

Met of zonder autogordel kan ik gewoon 100% functioneren in de auto. (irritante piep weggelaten).

Met de huidige stand van zaken kan ik en vele met mij niet 100% functioneren terwijl dat wel zou moeten zijn.
En dan kan iedereen weer het plasje gaan doen ja maar de besmettingen blablablabla het word nu eens tijd dat we gewoon weer kunnen leven zonder al die beperkingen.

Hoeveel mensen zijn er sinds maart 2020 opgenomen met psychische klachten? Hoeveel mensen hebben sinds maart 2020 een einde aan hun leven gemaakt. En tel daarbij op hoeveel leed er is ontstaan door de maatregelen?

Was het nodig ja zeker maar het is een keer klaar..
Laatst bijgewerkt door Daks op 10-07-21 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:28

Iets met spijkers op hun kop en pijnpunt, @shadow

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:39

Shadow0 schreef:
Mariposa11 schreef:
Op een bepaald moment moeten we t risico gewoon aan accepteren.

Vroeger of later komt dit altijd voorbij. Maar ik heb gek genoeg het idee dat het er vooral om gaat dat anderen het risico op dood maar moeten accepteren, zodat men er zelf niet teveel last van heeft. Dat is nogal gemakzuchtig en egoistisch vind ik.

Citaat:
Net als t risico van levenslang letsel na ongeval omdat je aangereden wordt door een dronkenlap, risico op andere ziektes, risico op leven ziekte en dood..

Dus we stoppen met airbags, autogordels, straffen van dronken bestuurders, medicijnen etc? Kun je ook de ziekenhuizen in z'n geheel wel afschuiven, dan raken ze ook nooit vol.

Het punt is dat we risico's NIET zomaar accepteren en juist best goed zijn (waren) in dingen veiliger maken. Maar om een of andere reden nu veel liever chaos en veel mensen ziek hebben dan doordacht kiezen voor een alternatief met minder schade (zowel voor mensen als aan de economie.)

Citaat:
Die eerste 3 kan je allemaal door een iets overkomen..
Dood en ziekte hoort erbij hoe rot ook..

Soms hoort ziekte erbij. 10.000 besmettingen op 1 dag hoort er niet bij.

Het gaat erom dat dit virus niet verdwijnt, dat dat altijd een risico zal zijn en blijven en dat zullen we moeten gaan accepteren. Het gaat niet weg.
Maar nu gaat t alleen om besmettingen en niet om zieken en daar gaat het om.
Dat er dingen terug gedraaid gaan worden om niks..

En dat stuk over airbags ed, sorry slaat nergens op. Het gaat erom dat t leven vol risico zit wat je op kan lopen door een ander.
Wat wel is, het stukje over ziekenhuizen, want ze zijn leeg dus dingen nu terug draaien is nergens voor nodig.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:41

Daks schreef:
Die vergelijking covid autogordel slaat kant nog wal.

Met of zonder autogordel kan ik gewoon 100% functioneren in de auto. (irritante piep weggelaten).

Met de huidige stand van zaken kan ik en vele met mij niet 100% functioneren terwijl dat wel zou moeten zijn.
En dan kan iedereen weer het plasje gaan doen ja maar de besmettingen blablablabla het word nu eens tijd dat we gewoon weer kunnen leven zonder al die beperkingen.

Hoeveel mensen zijn er sinds maart 2020 opgenomen met psychische klachten? Hoeveel mensen hebben sinds maart 2020 een einde aan hun leven gemaakt. En tel daarbij op hoeveel lees is er door de maatregelen ontstaan?

Was het nodig ja zeker maar het is een keer klaar..

Precies, maar t enige wat nog telt is covid terwijl de maatregelen ook zoveel slachtoffers maakt. En dat is nu niet meer nodig..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:42

Nee, afwachten en dan weer te laat zijn is veel handiger. Dat hebben we gelukkig nog niet gedaan.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:46

En dan komt golfje 4 & 5 & 6 & 7 & 8
En iedere keer gaan we weer braaf als een lammetje. Wanneer houd het dan eens op en gaan we leven met covid. Groeopsimmuniteit toch? Natuurlijk verloop vind ik mooiere woorden
Laatst bijgewerkt door Daks op 10-07-21 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:47

Ze zijn nu laag, maar men weet dus niet of die stijging nog komt. Als we in dit tempo de besmettingen op laten lopen, ook naar de oudere nog niet volledig gevaccineerde generaties (en dat zijn veel mensen onder de 50 jaar nog niet, dan kunnen de ziekenhuisopnames volgende week wel eens even exponentieel hard aan het stijgen zijn en zitten we over een paar weken alsnog met de ellende daar, midden in vakantietijd. Zo erg is het toch niet om nog even een paar weken tot midden in de nacht te feesten? Het meeste kan nog steeds wel…

Overigens vond ik de Fieldlab testen ook beroerd, omdat een aardig deel niet ging testen achteraf. Hadden ze beter een verplichting of een niet testen = positief aan kunnen hangen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:51

We kunnen elkaar hier wel de vliegen afvangen maar over een week of anderhalf word pas duidelijk wat de consequenties mbt ziekenhuisopnames zijn. Zonder vaccinaties zoals vorig jaar stevende je nu onhoudbaar af op code zwart. Met vaccinaties hopelijk alleen een lichte stijging die ze redelijk goed aankunnen. Maar niet nu op de rem trappen ( waarbij ik niet snap dat ze dat niet per direct in lieten gaan ) kan ook totaal fout uit pakken. Dan liever twee weken balen want iedereen baalt en toch kun je achter de maatregelen staan dan over twee weken echt foute boel.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:58

MyWishMax schreef:
Nee, afwachten en dan weer te laat zijn is veel handiger. Dat hebben we gelukkig nog niet gedaan.

In Engeland lopen de ziekenhuizen ook niet vol toch..? En die stijgen al langer in besmettingen?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:00

Daks schreef:
En dan komt golfje 4 & 5 & 6 & 7 & 8
En iedere keer gaan we weer braaf als een lammetje. Wanneer houd het dan eens op en gaan we leven met covid. Groeopsimmuniteit toch? Natuurlijk verloop vind ik mooiere woorden

Dit dus..
Want besmettingen telken slaat nergens op omdat vooral mensen zonder klachten zich testen.
En wat zei Rutte? Testen zonder klachten heeft geen zin daarom ben ik niet getest..

Miran

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:01

Waar haal jij uit dat vooral mensen zonder klachten zich laten testen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:01

Mariposa11 schreef:
In Engeland lopen de ziekenhuizen ook niet vol toch..? En die stijgen al langer in besmettingen?

Zoek voor de gein de cijfers eens op.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:02

Miran schreef:

Testen voor toegang, testen voor vakantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:07

Daks schreef:
Miran schreef:

Maar juist het testen met klachten stijgt nu enorm.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:08

Waar kunnen we deze info vinden? Hoeveel % er uit tvt en hoeveel uit gewone testen komen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:08

Shadow0 schreef:
Mariposa11 schreef:

Toon mij eens die zorgwekkende cijfers dan?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1635548 ... vaccineren

Volgens mij maken ze zich daar namelijk geen enkele zorgen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:09

Mariposa11 schreef:
MyWishMax schreef:

Niet mijn favoriete nieuwsbron maar bijna 60% stijging t.o.v. vorige week.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... -week.html

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:13

Vergelijk die twee grafieken nou eens met elkaar. Begin van het jaar stonden de besmettingen gelijk aan de ziekenhuisopnamen.. Nu toch totaal niet?

In januari hadden ze dus code zwart bijna bereikt. Daar komen ze niet eens op een kleine manier in de buurt op het moment.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:22

Daks schreef:
Miran schreef:

En hoe onderbouw je die stijging dan in een week, met cijfers? En wat is je bron dat de besmettingen vooral uit deze testen komen en niet van de mensen die een week na het stappen klachten hebben?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:24

Shadow0 schreef:
Mariposa11 schreef:

Ze gaan daar bijna alle maatregelen opheffen, dat doen ze niet omdat ze vol liggen lijkt me..

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:32

Daks schreef:
Miran schreef:

Dit idd.. Hele rijen in t net voor een in t weekend voor de test straat om op stap te kunnen.
Dat zijn geen stotterende mensen..
Zoveel mensen die zich nu laten testen om ergens binnen te kunnen komen..

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:42

En hoe weet jij zo zeker dat vooral die mensen positief testen? Of is dat vooral wat je zelf denkt? Er is vandaag iig veel minder getest voor toegang dus ik ben benieuwd naar de resultaten morgen, met vandaag 16.000 testen daarvoor en meer dan 10.000 positieve tests van gister (102.000 testen voor toegang) zou het dus morgen heel veel lager moeten zijn.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:47

Omdat vanaf dat moment de positieve testen begonnen te stijgen..

Maar daar ben ik zeker ook benieuwd naar!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:55

Mariposa11 schreef:

En dat kan niks te maken hebben met de plekken waar ze voor moesten testen? Hoe komen er anders zoveel besmettingen uit clubs als ze allemaal van te voren positief getest zijn? Er zijn juist een hoop besmettingen na een nacht stappen, die klachten krijgen en dan gaan testen. Positief en dus wel zonder 1,5 met ergens binnen staan feesten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:00

Mariposa11 schreef:

Omdat op dat moment alles open ging misschien?