Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 00:37

Waar blijft de tijd :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 08:42

Ik geloof dat ook hoor tienus. En wat een ander daar van denkt maakt niks uit.

Wij hebben vandaag de uitvaart van een oom van mijn man. Moeten het via een live stream volgen. Gelukkig heeft mijn man nog wel afscheid kunnen nemen, ze hadden hem in het bedrijfsgedeelte naast hun huis opgebaard (hij had een bedrijf aan huis) waardoor de beperking van max 2 bezoekers per dag niet gold. Daarnaast was het bedrijf altijd zijn leven, dus het was ook mooi passend.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:29

Wat moet je toch crea zijn in deze tijden.

Uit eigen beleving vind ik dat de beperkingen die rond om het overlijden gelden, een behoorlijk negatieve invloed hebben op het rouwproces van de naasten en familie en vrienden van de overledene.
Ondanks dat we de maatregelen begrijpen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:41

Mijn neef zijn uitvaart is om 11u

Ik ga het bos in en naar de stilte..
Ipv met de auto naar Amsterdam om erbij te zijn

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:42

Dat kan ik mij goed voorstellen inderdaad Tienus. Bij onze buren is laatst een naaste door familiedrama omgekomen. Ik kan me niet indenken hoe zoiets moet zijn, laat staan in deze rare tijd waarin we leven. Dan heb je gewoon de steun van je familie nodig en kan ik het mij goed voorstellen als je wat buiten de regels om gaat.

Sterkte Echwel

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:49

Echwel schreef:
Mijn neef zijn uitvaart is om 11u

Ik ga het bos in en naar de stilte..
Ipv met de auto naar Amsterdam om erbij te zijn

Sterkte

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:49

SusanH schreef:
Ik geloof dat ook hoor tienus. En wat een ander daar van denkt maakt niks uit.

Wij hebben vandaag de uitvaart van een oom van mijn man. Moeten het via een live stream volgen. Gelukkig heeft mijn man nog wel afscheid kunnen nemen, ze hadden hem in het bedrijfsgedeelte naast hun huis opgebaard (hij had een bedrijf aan huis) waardoor de beperking van max 2 bezoekers per dag niet gold. Daarnaast was het bedrijf altijd zijn leven, dus het was ook mooi passend.

Sterkte vandaag

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:50

Sterkte vandaag

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:59

Echwel en Susan heel veel sterkte vandaag en vooral bij de stilte die komt.

De woorden van de moeder van cheveyo blijven mij altijd bij:
“Wie lang herinnerd wordt, leeft lang.”

En naarmate we ouder worden, wordt dat lijstje helaas langzaamaan langer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:09

Echwel ook sterkte vandaag. Klinkt als een goed plan de stilte opzoeken. Het is prachtig nu in het bos. Het zijn gewoon rare tijden waarin we allemaal wel een arm om ons heen kunnen gebruiken. Of juist even ergens de stilte op moeten kunnen zoeken zo nu en dan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:56

SusanH schreef:
Echwel ook sterkte vandaag. Klinkt als een goed plan de stilte opzoeken. Het is prachtig nu in het bos. Het zijn gewoon rare tijden waarin we allemaal wel een arm om ons heen kunnen gebruiken. Of juist even ergens de stilte op moeten kunnen zoeken zo nu en dan.

Jij ook sterkte <3

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:06

Sterkte allebei :( :(:)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:10

In het universiteitsziekenhuis van Oslo gaan ze een onderzoek doen naar levertraan als bescherming voor corona. Aan het onderzoek zullen 70.000 mensen deelnemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:12

Cookies schreef:
In het universiteitsziekenhuis van Oslo gaan ze een onderzoek doen naar levertraan als bescherming voor corona. Aan het onderzoek zullen 70.000 mensen deelnemen.

Vroeger werd dat voor vit D tekorten gebruikt dus logisch . D is al langer in de picture .

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:14

Inderdaad Bigone. Ze gaan kijken naar vitamine D en omega 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:17

Mijn leidinggevende is maandag positief getest, zijn vrouw in de week ervoor al. Waar hij eerst deze hele week nog praatte dat hij er maandag wel weer zou zijn (dat mocht als hij dit weekend klachtenvrij was) geeft hij nu aan nog wel even uit de running te zijn. Corona kickt nu in blijkbaar, heftig hoor..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:19

Cookies schreef:

Ergens roep ik nu héél hard NEE! LAAT DE WALVIS MET RUST!

Corona of niet, ik zou liever zien dat de echte (Dus niet synthetische nagemaakte) levertraan verboden wordt.

Jacht op walvissen moet gewoon echt stoppen!

Edit: whooa levertraan en walvistraan Door elkaar gehaald!

Gelukkig wordt levertraan voornamelijk uit kabeljauw gehaald en andere vette vissen.

Walvistraan zie je godzijdank niet meer!
Laatst bijgewerkt door mvdende op 13-11-20 12:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:20

Voor het vaccin (vele vaccins)worden ook haaien doodgemaakt. Daar hoor je helaas nooit wat over.
Je ziet eigenlijk nooit een declaratie of ze het kunstmatisch of uit dieren gewonnen hebben (beide is mogenlijk). Het zit ook in veel beauty produkten (squalen).
Ik zou wel voorstander zijn van een keurmerk voor gebruik van synthetisch of artificieel gewonnen squalen tov isolatie uit haaien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:26

Zouden ze die dan niet kunnen fokken? Geen idee hoe dat werkt bij haaien..
maar als ik lees dat ze verwachten dat er 500.000 haaien moeten sneuvelen dan zou dat handel kunnen zijn? Biologische haaienvinnensoep dan ook .. (geen massa aquaria ..)
Mensen in een haairijk gebied kunnen dan geld verdienen..

Nee gekheid.. ik heb echt geen idee :+
er worden er al 100 miljoen per jaar gedood.. dat zijn absurde getallen eigenlijk :oo

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:29

Sizzle schreef:
Voor het vaccin (vele vaccins)worden ook haaien doodgemaakt. Daar hoor je helaas nooit wat over.
Je ziet eigenlijk nooit een declaratie of ze het kunstmatisch of uit dieren gewonnen hebben (beide is mogenlijk). Het zit ook in veel beauty produkten (squalen).
Ik zou wel voorstander zijn van een keurmerk voor gebruik van synthetisch of artificieel gewonnen squalen tov isolatie uit haaien.

Walvis of haai, ik ben er geen voorstander van..

Jammer dat voor corona vaccin haaien moeten sterven. Is daar echt geen andere oplossing voor te verzinnen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:35

De oplossing staat notabene in de post die je quote.... Er bestaat ook een synthetische variant.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:38

Sizzle schreef:

Dan zou een vegan variant synthetisch moeten zijn denk?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:58

Dat mag ik wel hopen ja anders is de term vegan nogal onhandig gekozen :D
Is er een vegan keurmerk aangebracht bij vaccins (en andere medicatie)? Dat kan haast niet toch? Immers zitter er ook altijd nog wel wat FCS in uit het kweekmedia bij klassieke vaccins.
Bij de corona vaccins die op basis van DNA/RNA zijn zou dat wellicht wel kunnen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:30

Cookies schreef:

Grappig, ik heb een paar weken geleden levertraancapsules aan mijn dagelijkse portie vitamines toegevoegd vooral vanwege vit A. De hoeveelheid D die er in zit is overigens minimaal, daar slik ik al een paar jaar de 800IE pilletjes voor.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:33

Als ze later veel tijd (en geld) over hebben kunnen ze een vegan variant ontwikkelen, nu is snelheid geboden en betrouwbaarheid en als dat nu dmv haaien bereikt wordt, so be it.