Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knollentuin schreef:Ontzettend leuk vind ik dat! De saamhorigheid en het initiatief om iets voor de medemens te doen helemaal warm word ik ervan. Bij m'n ouders in de buurt ook, woont een leerkracht in de straat die doet elke middag voor de kids in de straat op z'n gitaar spelen en voor de kids, iedereen in z'n eigen vakje op een stoel meedoen met zingen en spelletjes. Deze crisis brengt ook mooie dingen voort hoor
Electra63 schreef:Door een hersenbloeding kan ik niet zo goed meer tegen bepaalde geluiden en raak ik daar overprikkeld door en enorm vermoeid.
Maar dat heeft niets te maken met empathie. Jouw berichten zijn gewoon egoïstisch en je gebruikt daarvoor onnodig een excuus. Ik vind het super hoeveel initiatieven er genomen worden om ouderen, zieken of eenzamen een hart onder de riem te steken. Dat maakt de maatschappij een stukje mooier.
Robijntjah schreef:Dan hoeft dat nog niet perse een stoornis (autisme of niet) te zijn.
Is nogal een uitspraak.
bigone schreef:Die zendmasten zijn helemaal niet in gebruik voor 5G , zijn er enkele in Nederland die er geschikt voor worden gemaakt maar dit zijn de normale die dus voor het huidige telefoonverkeer zijn. En dus van groot belang voor hulpdiensten enz. Dus die achterlijke gladiolen die ze in de fik steken moeten zo snel mogelijk opgepakt worden.
elnienjo schreef:Cer schreef:Eens, een draaiorgel, of metal muziek, of idd de Snollebollekes (of dat genre) trek ik ook niet.. maar als mijn gehandicapte buurtje blij wordt van een half uurtje een draaiorgel voor de deur, dan gun ik m dat met alle plezier![]()
Dus nee, dat maakt mij echt niet uit.. Wat is een half uurtje op een mensenleven.. ?
Ik heb een buurvrouw (althans, ik denk een buurvrouw) die denkt dat ze kan zingen, of ze zit op zangles of weet ik veel, maar die doet een soort toonladders gedurende de hele dag, op een hele verschrikkelijke manier... alsof er een kat vermoord wordt.. Maar ergens moet k daar eigenlijk alleen maar heel hard om lachenWij schieten soms echt proestend in de lach
Het schept een precedent. Zometeen staat er om de haverklap zo'n lawaaimaker op de stoep om de ene na de andere buurtbewoner te verrassen.
Godzijdank woon ik buiten de bebouwde kom en ondanks dat het er nu goed weer voor is de hogedrukspuit weer uit de schuur te halen, lijkt dat men hier collectief van deze unieke stilte aan 't genieten is en deze nog niet te verstoren met functioneel lawaai, laat staan met onnodig buurtoverlast zoals harde muziek.
elnienjo schreef:MarlindeRooz schreef:Tip: koop een geluidsdichte koptelefoon. Maakt voor mij supermarkten een stuk leuker.
I rest my case: er is géén spoortje empathie te bekennen voor overprikkelden in deze maatschappij.
En een noisecanceler gebruik ik idd in wachtkamers.
opisop_shop schreef:Niet. Dat regelt zichzelf dan wel bij ons met familie.
De zendmasten mogen van mij spreekwoordelijk wel in de fikmaar dat is omdat ik tegen 5G ben en überhaupt tegen zendmasten in de buurt van mensen. Hier staat er ook eentje. Wij pakken ons hele huis in aan de binnenkant om de straling zoveel mogelijk tegen te houden. De wettelijke toegestane hoeveelheid ligt hier in NL echt vele malen hoger dan in andere landen. Mij lijkt het ongezond. Wij zetten snachts ook altijd de WiFi uit (sowieso veel stroom groepen doen wij snachts uit) zodat je lichaam dan wel kan herstellen zoals nodig is.
De zendmasten mogen van mij spreekwoordelijk wel in de fikmaar dat is omdat ik tegen 5G ben en überhaupt tegen zendmasten in de buurt van mensen. Hier staat er ook eentje. Wij pakken ons hele huis in aan de binnenkant om de straling zoveel mogelijk tegen te houden. De wettelijke toegestane hoeveelheid ligt hier in NL echt vele malen hoger dan in andere landen. Mij lijkt het ongezond. Wij zetten snachts ook altijd de WiFi uit (sowieso veel stroom groepen doen wij snachts uit) zodat je lichaam dan wel kan herstellen zoals nodig is.
Cer schreef:Sorry..
maar ik denk dat een aantal dingen bij een maatschappij horen.. Zoals geluid.
Prima dat je nu fijn kan genieten van de extra stilte, en het is ook goed dat mensen rekening met elkaar houden, maar een aantal dingen zijn niet te voorkomen..
We kunnen ook niet bijv. een uur per avond/acht straatlantaars uitzetten omdat iemand daar fobisch voor is.
Ik snap dat het lastig is om snel overprikkeld te zijn, en een anti-empathische stoornis erbij maakt het allemaal niet eenvoudiger.. voor sommigen is het gewoon lastiger om zich te verplaatsen in een ander, ik snap dat wel
Thioro schreef:Vind het ook erg dat er een boete uitgedeeld wordt omdat men probeerde een gehandicapte jongen op te beuren.
Iedereen zit nu binnen op z'n tanden te bijten en iedereen probeert toch érgens opluchting te vinden.
Op paaszondag hadden de buren hier de héle dag luide muziek en het was duidelijk feest. Tegen middernacht besloten ze het dan eindelijk naar binnen te verhuizen.
Ja op zich vond ik het enigszins ergerlijk maar vermoed dat het de verjaardag was van 1 van hun kinderen en dat ze dat met het gezin uitgebreid gevierd hebben.
Diezelfde kinderen houden het al weken vol om braaf stilletjes op hun schommel od te spelen in de tuin.
Wie ben ik dan om die ene dag pret ergerlijk te vinden?
PSvanLot schreef:LadyMadonna schreef:Maar waar heeft hij nou een boete voor gekregen?
organiseren van een evenement...
MoniqueT schreef:rien10 schreef:Ik merk dat de stille samenleving mij ook goed doet. Maar ik sta wel mee te dansen op k** muziek als ik daar iemand blij mee maak.
Dat dus. Ik woon zó stil, het enige geluid wat ik al weken hoor hier zijn vogeltjes en wat hondengeblaf. En ja, daar genieten we enorm van.
Maar die muziek zou me geen moment storen, integendeel.
elnienjo schreef:Als zwaar overprikkelde autist leef ik al 51 jaar in een maatschappij die ik slecht trek. Nu mensen een keer een poosje in een maatschappij moeten leven die dicht bij mijn comfort zone aansluit dan denk ik suck it up, voor jullie is het tijdelijk ongemak, voor mij komt het ongemak weer terug zodra de maatschappij weer uit lockdown gaat. Laat nu mij maar ns even aan m'n trekken komen met deze stilte.
elnienjo schreef:Als zwaar overprikkelde autist leef ik al 51 jaar in een maatschappij die ik slecht trek. Nu mensen een keer een poosje in een maatschappij moeten leven die dicht bij mijn comfort zone aansluit dan denk ik suck it up, voor jullie is het tijdelijk ongemak, voor mij komt het ongemak weer terug zodra de maatschappij weer uit lockdown gaat. Laat nu mij maar ns even aan m'n trekken komen met deze stilte.
LadyMadonna schreef:Betreft die gehandicapte jongen: als er regels zijn overtreden is de boete gewoon terecht.
Maar daar kom ik dus niet uit.
Er was geen samenscholing oid