Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:52

Daphara schreef:
Voor sommige mensen is het onbegrijpelijk dat je niet de hele dag op je mobiel zit te kijken als je aan het werk bent…. Gewoon lekker laten gaan

Ja, vind het vooral verbazingwekkend dat je al gaat rijden zonder adres of concrete afspraak.. Ach, inmiddels is het al verkocht aan iemand anders. :P

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:18

Ik had zowaar weer eens een bod van maar liefst 7,50 op iets waar ik 15 voor vraag, dus terug gestuurd dat ik daar niet eens de materiaalkosten voor uit heb en een realistischer tegenbod gedaan.
Ik gok dat ik daar niets meer van ga horen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:37

Zou vandaag iemand 2 kuikens komen kopen, maar weet nog steeds niet hoe laat. En ik ga nu naar de moestuin waar de kippen zitten.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:40

upendo schreef:
Daphara schreef:
Voor sommige mensen is het onbegrijpelijk dat je niet de hele dag op je mobiel zit te kijken als je aan het werk bent…. Gewoon lekker laten gaan

Ja, vind het vooral verbazingwekkend dat je al gaat rijden zonder adres of concrete afspraak.. Ach, inmiddels is het al verkocht aan iemand anders. :P

Ik had met iemand afgesproken om een bepaalde tijd, maar blijkbaar een tikfout gemaakt. Ongeveer een half uur later kreeg ik een berichtje dat ze wilde vertrekken, maar dat de navigatie het adres niet herkende. Of ik het dan maar aan de deur wilde hangen, dan zou ze het overmaken. :+

Wat ik mij dan afvraag:
- Ben je dan al 45 minuten bezig met het invullen van het adres?
- Check je dan niet ruim van te voren waar het adres is, want als het hier vlakbij is, kan ik met de fiets 5 minuten, maar als het aan de andere kant van de stad ligt, moet ik er minimaal 30 minuten voor uittrekken. Met de auto idem natuurlijk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:55

Ja, doe ik ook wel..

En het aan de deur hangen doe ik alleen met betaling vooraf.. :=
Dan is het risico ook voor de koper. Anders kunnen ze altijd roepen dat er niks meer hing..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:58

Als je gewoon in een straat woont is dat risiko ook behoorlijk groot :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:04

Klopt. Nou valt het hier mee, maar ik ben er geen fan van. Met gratis spullen is het een ander verhaal natuurlijk.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:24

Met gratis is het idd ook anders. Ik heb het één keer gedaan, een doos met studieboeken, dat ging gelukkig goed. Maar als het geen goed weer is, heb ik daar niet de mogelijkheid voor.
En als het betaald is, dan mag het vooraf overschreven worden, maar liever niet, want geen zin in gezeur als het weg is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:35

Yes meevaller 2 kuikens verkocht zonder morren en afdingen. *\o/*

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:00

Weet iemand dit?

Is het pakketje nu opgehaald door de pakket bezorger en komt het nu retour oid?

De koper heeft het niet op kunnen halen want het was er niet.

Afbeelding

Of is het vandaag pas bij mijn DHL punt weggegaan?

Ik snap er ff niks van

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:03

Dat laatste inderdaad zoals ik het lees. Hij moet nog gesorteerd worden. Als ie echt bij het afhaalpunt van de ontvanger is geleverd is dat meestal we duidelijk te zien. Dan staat er echt bezorgd bij xxx en met openingstijden erbij.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:03

Daan13 schreef:
Weet iemand dit?

Is het pakketje nu opgehaald door de pakket bezorger en komt het nu retour oid?

De koper heeft het niet op kunnen halen want het was er niet.

[ [url=m/x7v1uT.png]Afbeelding[/url] ]

Of is het vandaag pas bij mijn DHL punt weggegaan?

Ik snap er ff niks van

Hij is nu pas bij jouw punt weggegaan

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:19

De 19e is het pakketje afgeleverd bij het dhl punt. Vandaag de 21e is hij door de bezorger meegenomen naar een sorteerpunt.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:29

Oh damn,dat is l*llig #)

Breng je het op tijd weg zodat het nog mee kan en dan neemt de chauffeur het niet mee....

Pakket die ik een dag later heb gebracht was al bezorgd.. wat apart.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 18:34

Hoe verwijder je een conversatie op marktplaats. Op mijn telefoon krijg ik een melding dat ik een bericht heb. Ik klik er direct op en krijg de melding dat de conversatie is verwijderd. Ik dacht dat dat helemaal niet kon.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:38

belle_boef schreef:
Hoe verwijder je een conversatie op marktplaats. Op mijn telefoon krijg ik een melding dat ik een bericht heb. Ik klik er direct op en krijg de melding dat de conversatie is verwijderd. Ik dacht dat dat helemaal niet kon.

Als je een bod intrekt voordat het gelezen is, dan ziet de verkoper het gesprek niet meer.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:00

Heb er ook weer één, kwam eerst dat hij interesse had in de opknapscooter. Staat een hele omschrijving bij met de (kleine) mankementen en de nieuwe onderdelen die erop zitten en nieuwe uitlaat die er los bij zit.

Krijg ik opeens de vraag waarom ik hem zelf niet opknap en dan een goede scooter verkoop.

Nou waarschijnlijk omdat ik er de tijd niet voor heb en de ruimte wel kan gebruiken:+
Vraag er niet voor niks weinig voor :')

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:46

Ik had iets te koop aangeboden en inmiddels een bod van 70.- maar kreeg toch berichten van mensen die vroegen of ze het voor 25.- op mogen komen halen.

Ik reageer daar dus gewoon niet op. Naar de bekende weg vragen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:37

Idd gewoon verwijderen en geen tijd insteken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:14

Heb borden gratis op te halen staan. Sommige mensen denken echt dat je voor ze de hele dag thuis blijft. Bied ik aan om beneden in de hal te zetten is ook niet goed. :')

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:55

Ik heb nu contact met iemand via het Duitse Ebay Kleinanzeigen (Duitse marktplaats). Inclusief verzending is iets 53 euro. Is het in Duitsland gebruikelijk om dan 50 euro te bieden of beledig ik dan iemand enorm?

Het is een item waar zij minder voor betaald heeft (via een Duitse spaaractie :-)) en nu een maand aangeboden wordt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:16

Op dat bedrag zou je van 3 euro toch niet wakker moeten liggen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:52

beert schreef:
Ik heb nu contact met iemand via het Duitse Ebay Kleinanzeigen (Duitse marktplaats). Inclusief verzending is iets 53 euro. Is het in Duitsland gebruikelijk om dan 50 euro te bieden of beledig ik dan iemand enorm?

Het is een item waar zij minder voor betaald heeft (via een Duitse spaaractie :-)) en nu een maand aangeboden wordt.

Vergis je niet in de belachelijk hoge kosten voor verzending tussen Duitsland en Nederland.
Heb laatst voor een naaimachine-pedaal 20 euri moeten neertellen.
Gaat weliswaar ook goedkoper maar dan is maar de vraag hoe en of je het krijgt.
Omgekeerd is het ook een crime.
Ik zou over die 3 euro niet wakker liggen - als je er een goed gevoel bij hebt.
Had ook een antieke overlock uit het diepste Beieren laten sturen.
Heeft mij incl 100 gekost - eerst was ik huiverig want kon alleen maar met overschrijving.
Maar toen hun mij een video stuurden met complete uitleg van de machine plus rondleiding door hun atelier - was ik om :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:31

Ik word nu al weer gek van mp wappies _-:(
Vele mensen die niet meer reageren, 1 die een bod gedaan heeft wat geaccepteerd word, vervolgens vraagt wanneer ze het kan ophalen en na antwoord niet meer reageert.
Veel mensen die een onzin bod doen ondanks dat in de advertentie de waarde erin staat en dat er niet gereageerd word op onzin boden.
1 die niet op komt dagen om 18.00 uur en vervolgens om iets voor half 11 zegt dat ze er aan komt en vervolgens beledigd is dat ik stuur dat dat te laat is etc etc.

Waar zijn de mensen met fatsoen gebleven?

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:37

Romy1234 schreef:
Ik word nu al weer gek van mp wappies _-:(
Vele mensen die niet meer reageren, 1 die een bod gedaan heeft wat geaccepteerd word, vervolgens vraagt wanneer ze het kan ophalen en na antwoord niet meer reageert.
Veel mensen die een onzin bod doen ondanks dat in de advertentie de waarde erin staat en dat er niet gereageerd word op onzin boden.
1 die niet op komt dagen om 18.00 uur en vervolgens om iets voor half 11 zegt dat ze er aan komt en vervolgens beledigd is dat ik stuur dat dat te laat is etc etc.

Waar zijn de mensen met fatsoen gebleven?

marktplaats wappies?