Is dat echt een ding in Amerika?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Steeph schreef:Is het nodig een AOV af te sluiten wanneer je (in Nederland) in loondienst bent en dat waarschijnlijk je hele werkende leven zult blijven?
Nyaleti schreef:Oke als eerste: dit is een puur 'wat als..' vraag![]()
Stel ik bots met mijn auto tegen een geparkeerde auto, beide auto's schade. Is alles dan verzekerd?
Een vriendin zegt van wel maar lijkt me niet toch?
culaccino schreef:Het is een beetje omslachtig, maar als je net naast je eigen bolletje een pin dropt, kun je wel de coördinaten zien.Ik had vandaag BHV-cursus en vroeg aan de cursusleider hoe ik mijn locatie kan doorgeven aan 112 als ik in the middle of nowhere ben, bijv. midden in een groot natuurgebied. "Je hebt toch een smartphone? Geef de coördinaten dan door."
Maar waar vind ik die? Klopt het dat Google Maps die niet laat zien, of kijk ik niet goed? Ik heb wel een appje (Rijksdriehoek), maar die heeft natuurlijk niet iedereen. Zou de alarmcentrale dan je locatie kunnen uitpeilen?
culaccino schreef:Ik had vandaag BHV-cursus en vroeg aan de cursusleider hoe ik mijn locatie kan doorgeven aan 112 als ik in the middle of nowhere ben, bijv. midden in een groot natuurgebied. "Je hebt toch een smartphone? Geef de coördinaten dan door."
Maar waar vind ik die? Klopt het dat Google Maps die niet laat zien, of kijk ik niet goed? Ik heb wel een appje (Rijksdriehoek), maar die heeft natuurlijk niet iedereen. Zou de alarmcentrale dan je locatie kunnen uitpeilen?
Citaat:https://texelplaza.nl/nieuws/artikel/045128/
Brandweer dankzij codes op bankjes snel ter plaatse
Gepubliceerd: Dinsdag 26 April 2011
Bij brand, een medisch spoedgeval en andere calamiteiten in de natuur kunnen hulpdiensten voortaan sneller ter plaatse zijn.
(…)
De meldkamer, waar het telefoontje binnenkomt, kan de code koppelen aan de locatie en de hulpdiensten daarheen dirigeren.
Het codesysteem gaat in het hele duingebied van regio N-H Noord gebruikt worden. Twee letters, op Texel uiteraard TX, geven de desbetreffende gemeente aan, en het volgnummer de bank.
(…)
Eerder werd op Texel een vergelijkbaar systeem in gebruikgenomen langs de terreinfietsroute in de Dennen.