[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:40

Heb je ook dat je als je iets zoekt allemaal andere dingen vindt die je kwijt was, maar op dat moment juist niet zocht?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:41

Ja. _O-

Had vanmorgen mijn raam (ter grote van een flinke deur) open gedaan om even te luchten. Kreeg ik hem niet meer dicht omdat ik hem op slot had gedrukt. Maar waar ik nou die sleutel had gelaten om hem weer van slot (en dus dicht) te doen... Heb me rot gezocht. := Wel kkkkooud met een groot raam wijd open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:13

Deadlines werken hier niet altijd, ik durf namelijk de deadline zelf ook vergeten :')

Mijn hoofd is 1 groot vergiet en elk rondje in mijn huis is een nieuw avontuur. Soms toch. Gelukkig is het niet altijd zo erg maar er zijn zo periodes dat ik gewoon gek word van mezelf.

Gelukkig vind ik mijn autosleutels wel altijd best snel en hebben veel dingen vaste plekjes maar dingen die "to do" zijn durven me nogal eens ontglippen. Of ik ben met iets bezig (bijvoorbeeld afstoffen) en ga tussendoor iets compleet anders doen (plots de was plooien die in de mand op tafel staat) en dan vergeet ik waar ik origineel mee bezig was (de stofdoek komt me dan later tegemoet).

Ik werk ook ng altijd met een papieren agenda ipv de planner op mijn telefoon. Wat eigenlijk veel handiger zou zijn, want vriend en ik hebben beide een google account dus zouden zo onze agenda kunnen delen. Maar nee, ik hou van mijn papieren exemplaartje en telkens als ik het nodig heb kan ik het ofwel niet vinden, ofwel bedenk ik me dat ik vergeten ben er wat dingen in te noteren :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:03

MissAnnemijn schreef:
elnienjo schreef:
Ik heb altijd gezegd dat ik kinderen niet leuk vind en niet trek en hoe jonger hoe irritanter. Ik ga mensen met kleine kinderen dus uit de weg. Nu is het een groot voordeel dat ik geen siblings heb natuurlijk, maar ook daar hoor je m.i. eerlijk tegen te zijn over dat het je ding niet is. Prima dat zij broeds worden, maar afspreken alleen zonder kids. Als ze geen oppas willen regelen dan gaat 't contact op 'n laag pitje. Dan accepteren ze jou immers niet zoals je bent.

Maar zou je zeggen dat je hun wel accepteert dan, ik neem aan dat als iemand bewust kiest voor kinderen dat dat dan een groot deel van je leven wordt? Nou zit je er natuurlijk niet aan vast maar beetje zwart wit zet je het wel neer zo :j

Het feit dat iemand kinderen neemt accepteer ik wel, ik wil er alleen niet mee in één vertrek hoeven zitten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:06

lor1_1984 schreef:
Ik merk wel dat er gewoon net wat minder aansluiting is met hen, al helemaal als het 95% vd tijd kind voor en kind na is en er vrijwel geen andere onderwerpen zijn.

Dit gebeurt heel veel bij mensen met kinderen. Terwijl ik vroeger heb geleerd nooit alleen maar over één onderwerp (paarden :D) te praten en elk onderwerp om te buigen tot dat ene omdat dat voor andere mensen vervelend zou zijn. Toen ik ouder werd verbaasde ik me er dus over dat het merendeel van de vrouwen dat stukje opvoeding niet gehad hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:32

Heb jij veel vriendinnen met kinderen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:49

MarlindeRooz schreef:
Ja. _O-

Had vanmorgen mijn raam (ter grote van een flinke deur) open gedaan om even te luchten. Kreeg ik hem niet meer dicht omdat ik hem op slot had gedrukt. Maar waar ik nou die sleutel had gelaten om hem weer van slot (en dus dicht) te doen... Heb me rot gezocht. := Wel kkkkooud met een groot raam wijd open.

En gisteren was t kóud :brr: . Wel mooi weer.

Mijn autosleutel is terecht. Lag in de opvangbak van de grasmaaier. God knows how.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:36

Niet :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:41

MarcoBorsato schreef:
Niet :')

Kwam ie achter toen ie net 10 minuten terug was met de reservesleutel die uit Zeeland moest komen :=.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:10

Gisteren weer een gesprek over dat ik voor mezelf geen toekomst zie met kinderen.
Kreeg ik de vraag: "maar wat doe je dan als je 60 bent?"
Alsof kinderen een garantie zijn voor zorg en ondersteuning als je ouder wordt, wat een illusie haha.
Daarnaast tegenargumenten gehoord als "maar van een kind ga je ook echt houden" en "het hoort er gewoon een beetje bij".
Zucht :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:13

Van een kind ga je ook echt houden?

nou, dat mag ik dan wel hopen dat je ervan gaat houden als je voor kinderen kiest :+ .

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:15

Wat je doet als je 60 bent?Reizen,uitslapen,de tijd aan jezelf.O ja, van je bankrekening genieten.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:23

Ik ken een oude buurvrouw die 4 zoons heeft.
Die zijn allemaal druk met hun eigen gezin, werk, sport en wonen niet in de buurt en ze ziet ze bijna nooit.
Dan is ze zo blij als er één langs is geweest om een schilderijtje op te hangen waar ze al een maand op wacht.. Nee, die haalt de investering er niet uit. :') had ze beter al dat geld op de bank kunnen zetten en een klusjesman vragen die vriendelijk de volgende dag een gaatje komt boren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:31

Sowieso toch triest dat je kinderen blijkbaar alleen dan maar komen als er een klusje is :n

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:03

Of dat als je als moeder langs wil komen bij je kinderen en dat als je daar bent je voelt dat je tot last bent. Je niet zomaar langs mag komen. Je altijd moet bellen en dat het nooit kan want ze zijn druk.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:13

Bambi1995 schreef:
Of dat als je als moeder langs wil komen bij je kinderen en dat als je daar bent je voelt dat je tot last bent. Je niet zomaar langs mag komen. Je altijd moet bellen en dat het nooit kan want ze zijn druk.

Ja sorry, maar dat is toch logisch?
Ik had laatst ook dat opeens mijn moeder voor de deur stond. Resultaat: eten maar half op gekregen, helft van de spullen vergeten en een kwartier te laat op stal voor mijn rijles.
Dan is mijn avond een tikje verpest en die van haar ook, want al met al is ze hooguit een kwartier binnen geweest.

Toen ik maandenlang thuis zat kwam ze nooit voor de gezelligheid langs. Nu ben ik zo blij dat ik weer iets kan ondanks mijn voet, dat ik lekker veel dingen doe. Vorige week op latin weekender mijn eerste dansje in 2,5 jaar gedaan (met heel veel gesmokkel en draaien op mijn hak ipv voorvoet, maar toch). Ik ben toen direct gevraagd als assistent bij 2 dansleraren.

Blijkbaar ben ik het nog niet compleet verleerd *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:27

Met mijn ouders ben ik heel hecht, hebben ook mijn sleutel. Soms staan ze voor de deur en dan komt het wel of niet uit. Meestal wel want ik heb ook niet zo'n 'bezoekerig' gevoel bij ze. Ik draag die 2 draken op handen.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:28

mijn moeder belt ook altijd even als ze langs wil komen.. andersom doe ik dat ook. mijn moeder en stiefvader zijn zo vaak de hort op dat de kans groot is dat je voor een dichte deur staat.
De opmerking, ja maar als je oud bent wil je toch terug kunnen vallen op je kinderen heb ik ook wel eens gehoord. Die mensen komen zeker uit een hele andere cultuur :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:31

Het is iets wat ik leuk zou vinden maar geen verplichting, mijn kinderen zijn mijn zorgverleners niet. Die blauwe maandag in de thuiszorg genoeg oudjes gezien die eenzaam waren, kinderen zijn geen garantie. Maar eerlijk is eerlijk, ik vond ze ook stom.

Laat mij maar lekker gamen in het bejaardenhuis.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:32

Mijn moeder laat altijd ruim van te voren weten dat ze langs wil komen en vraagt dan ook of dat schikt.
Anders zit ze met wat pech minimaal 2,5u in totaal in de auto voor nop. :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:34

MarcoBorsato schreef:
Het is iets wat ik leuk zou vinden maar geen verplichting, mijn kinderen zijn mijn zorgverleners niet. Die blauwe maandag in de thuiszorg genoeg oudjes gezien die eenzaam waren, kinderen zijn geen garantie. Maar eerlijk is eerlijk, ik vond ze ook stom.

Laat mij maar lekker gamen in het bejaardenhuis.

Oh ja dat laatste is echt mijn droom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:42

Mijn ouders bellen of appen ook wel als ze langskomen, maar die weten ook dat ik een hekel heb aan onaangekondigd bezoek. Stomme is dat ik daar andersom wel onaangekondigd langskom, maar das toch anders bij je ouderlijk huis :')
Laatst reageerde ik volgens mijn moeder niet snel genoeg op de bel, doet ze zelf de deur open met dr eigen sleutel, vind ik dan ook weer vreemd en heb ik ook gezegd..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:43

Ik ga liever bij mijn ouders langs, dan dat ik ze bij mij laat langskomen. Nu redden ze zich nog redelijk, maar er gaat straks een tijd komen dat ze meer zorg en aandacht nodig hebben en ik zie ook gewoon op tegen die impliciete verwachting. Dat stukje zorgen zit niet zo in mij, dus hoe pak je dat dan aan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:36

Thuiszorg een optie? Mijn ouders wilden ook niet voor mijn opa zorgen dus dat is allemaal uitbesteedt.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:00

Er is op rtl nieuws facebooj een artikel geplaatst over een vrouw die abortus heeft laten plegen. Natuurlijk de moederbrigade en de mensen die geen kind kunnen krijgen er bovenop... Want omdat sommige ze niet kunnen krijgen, moeten degene die ze niet willen maar blij zijn dat ze zwanger zijn 8)7 en ook nog zeggen dat ze verantwoordelijk moeten zijn en je niet zwanger kan worden als je anticonceptie gebruikt... Eeh mensen, er staat letterlijk op het pakje hoeveel % procent zekerheid er is en ik heb nog nooit 100% zien staan...