Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 22:14

LoveBodin schreef:
De NS.
Ten eerste is het ze op mijn traject nog niet gelukt om een week zonder problemen te rijden sinds mn vakantie.
Maar als ze nou eens de reisplanner updaten ipv zeggen dat je trein wel rijdt terwijl die dat niet doet... Zou toch prettig zijn.

Das bij mij ook soms een grote ergernis ja: Voor meer informatie kijk op de NSapp. Heel fijn, maar die geeftv9 vd 10x de verkeerde info. Wordt die niet bijgewerkt bij storingen ofzo?

Over welk traject heb je het, LoveBodin?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 03:33

De NS-app werkt gelijk met alle andere applicaties, dus als ik een trein ophef of een spoor aanpas, zie jij dat binnen 5 seconden ook in de app veranderen. Tijdens een verstoring kan het zijn dat dingen heel lang onduidelijk blijven, en dat ze soms wat langer willen wachten met opheffen, om te voorkomen dat je onnodig treinen opheft. Dan heb je inderdaad de kans dat een trein pas 5 minuten voor vertrek opgeheven wordt. Wij vinden dat zelf ook HEEL vervelend voor de reiziger.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:33

Ja ik neem het conducteurs niet kwalijk hoor.
Maar nu heeft ie gewoon nog minstens een uur op de NS app gestaan (terwijl die app ook de melding gaf dat de trein niet reed :+), dat ie zou rijden. Op de borden stond dat ie niet reed. Dus er zal ergens wel een kleine storing geweest zijn in de ICT.

En ik snap het laat opheffen ook, maar het riedeltje met "+5, +7 (zwaaien naar het tragere alternatief), +10 Oooh hij valt uit" is ook niet ideaal. Oh en soms rijdt ie ook gewoon met 10 minuten vertraging, dus je moet niet zomaar in het trage alternatief stappen :') . En dan nog het gezeur met de klantenservice (maar u kon toch het langzamere alternatief pakken?? Nee, mevrouw, die was al weg toen de trein uitviel...) is dan ook erg irritant.

@fohadie: het Den Haag C - Eindhoven traject. Op de één of andere manieren trekken de nieuwe ICNG treinen dat niet ofzo? Want voor mijn gevoel hebben die altijd problemen (nu al 3 keer geëvacueerd uit zo'n trein). De oude ICDs gingen dan maar tot Breda als ze problemen hadden, dat was wat voorspelbaarder.

Edit: maar goed, ik ben er bijna vanaf. Nog een paar maandjes toch een behoorlijk duur abbonnement betalen en dan hoef ik nooit meer met de trein. En dat zal toch stiekem wel heel fijn zijn, hoewel ik het vroeger echt prima vond (maar dat waren veel betrouwbaardere trajecten), de afgelopen 4 jaar zoveel gezeur dat ik er echt klaar mee ben.

Foaly

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:41

Den Haag-Eindhoven is wel berucht inderdaad, ik houd ook altijd een beetje mn hart vast als ik die kant op moet _O-
Ik reis vrij regelmatig Den Haag-Groningen en daar gebeurt ook genoeg, maar daar heb ik voor mijn gevoel veel minder vaak problemen dan de andere kant op :+

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:58

LoveBodin schreef:
@fohadie: het Den Haag C - Eindhoven traject. Op de één of andere manieren trekken de nieuwe ICNG treinen dat niet ofzo? Want voor mijn gevoel hebben die altijd problemen (nu al 3 keer geëvacueerd uit zo'n trein). De oude ICDs gingen dan maar tot Breda als ze problemen hadden, dat was wat voorspelbaarder.

Het zijn gewoon verschikkelijk wispulturige en kleinzielige computers op wielen |o

Ontwikkelt met de toekomstdroom van zelfrijdende techniek en trekken elke bedieningshandeling van de machinist eerst in twijfel voor ze uberhaupt al overwegen iets te gaan doen.

Ben heel erg blij dat de uitlevering van de rest van die stellen vertraging heeft opgelopen.

Als er tegenwoordig treinen defect staan is dat 90% van de tijd veroorzaakt door het computerhart in de moderne treinen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 13:30

topsylover schreef:
De NS-app werkt gelijk met alle andere applicaties, dus als ik een trein ophef of een spoor aanpas, zie jij dat binnen 5 seconden ook in de app veranderen. Tijdens een verstoring kan het zijn dat dingen heel lang onduidelijk blijven, en dat ze soms wat langer willen wachten met opheffen, om te voorkomen dat je onnodig treinen opheft. Dan heb je inderdaad de kans dat een trein pas 5 minuten voor vertrek opgeheven wordt. Wij vinden dat zelf ook HEEL vervelend voor de reiziger.

Ben ik niet helemaal mee eens. Vaak bij een ongeval of kapotte bovenleiding, weet je dat het lang kan duren. De borden op het station staan dan ook niet voor niets op: er rijden geen treinen tot in ieder geval .. uur. Maar de app zegt doodleuk dat de trein wel gaat. Zelfs als er op de borden al staat 'rijdt niet.'

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:43

Blijft bijzonder dat mensen meer vertrouwen hebben in de app op hun telefoon dan in de mensen van de vervoerder ter plaatse.

Gisteren zou er meer dan een uur geen bus naar Zeewolde gaan volgens de app. Nou was ik toch toevallig op het station en er was een bus over dus ik pak die rit even over. Ik liep naar een hele groep jongeren met de mededeling "wie naar Zeewolde wil kan zo mee"

Krijg ik als antwoord "hij gaat niet volgens de app"

Terwijl er dus een bus op de halte staat met bestemming Zeewolde erop en ik er in uniform naast sta...

Wat oudere mensen dan schooljeugd stappen ogenblikkelijk in en een klein plukje schooljeugd maar er waren er dus ook een heel aantal die bleven staan. Prima, de bus reed zonder hun naar Zeewolde en de mensen die wel luisterden naar de chauffeur waren een uur eerder thuis.

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:45

Anne_GTI schreef:
Blijft bijzonder dat mensen meer vertrouwen hebben in de app op hun telefoon dan in de mensen van de vervoerder ter plaatse.

Gisteren zou er meer dan een uur geen bus naar Zeewolde gaan volgens de app. Nou was ik toch toevallig op het station en er was een bus over dus ik pak die rit even over. Ik liep naar een hele groep jongeren met de mededeling "wie naar Zeewolde wil kan zo mee"

Krijg ik als antwoord "hij gaat niet volgens de app"

Terwijl er dus een bus op de halte staat met bestemming Zeewolde erop en ik er in uniform naast sta...

Wat oudere mensen dan schooljeugd stappen ogenblikkelijk in en een klein plukje schooljeugd maar er waren er dus ook een heel aantal die bleven staan. Prima, de bus reed zonder hun naar Zeewolde en de mensen die wel luisterden naar de chauffeur waren een uur eerder thuis.

Zo herkenbaar :') _/-\o_

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:47

Herkenbaar :') ook passagiers die bij het instappen aan andere passagiers vragen waar de bus heen gaat !? Volgens mij zien ze ons niet ofzo 8-)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:59

Bij dat laatste denk ik ook dat het komt omdat het altijd een beetje een gok is of de chauffeur bereid is om een behulpzaam antwoord te geven of je ongeduldig afsnauwt. Zelfs als je dat zelf nooit doet, zijn er andere chauffeurs die dat wel eens doen en dat nodigt niet altijd uit. Omstanders weten het of weten het niet, maar wel bijna altijd vriendelijk.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:32

Dat is echt een dooddoener
Sommige chauffeurs zijn niet aardig genoeg dus dan kan je ze allemaal onbeschoft behandelen, soms vraag ik me echt af waarom ik nog iedereen vriendelijk begroet die mijn werkplek binnen komt |o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

alex66 schreef:
Dat is echt een dooddoener
Sommige chauffeurs zijn niet aardig genoeg dus dan kan je ze allemaal onbeschoft behandelen, soms vraag ik me echt af waarom ik nog iedereen vriendelijk begroet die mijn werkplek binnen komt |o

Nee niet onbeschoft! En gelukkig is dat ook niet wat ik merk als ik met het OV reis, een groot deel groet zowel bij in- als uitstappen, dus prima.

Maar het is wel een reden om niet zomaar vragen te stellen aan de chauffeur.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:49

Altijd als ik iets vroeg aan een chauffeur of aan treinpersoneel gingen ze het ook opzoeken via de app of ze wisten het niet.

Maar ik stelde vaak lastige vragen want ik reisde zoveel met het OV dat ik erg veel wist. En met de bus ging ik sowieso liever niet want na 20 minuten ben ik te misselijk. :=

Vooral in Utrecht. De smalle straatjes, het pittige rijden en de snelle elektrische bussen waren dodelijk. _O-

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:58

MarlindeRooz schreef:
Altijd als ik iets vroeg aan een chauffeur of aan treinpersoneel gingen ze het ook opzoeken via de app of ze wisten het niet.

Omdat dat ook geen wandelende computers zijn :')

Vroeger was de dienstregeling heel simpel. Van begin tot einde dienstregeling en lijnen bleven jaren lang hetzelfde en de treinnummers ook.

Nu verbouwen ze elk jaar de complete dienstregeling en wisselen ze gedurende de dag treinseries die overdag een andere bestemming of route hebben dan in de avond. En dan ook nog verschil tussen ma t/m do of vr t/m zo.

Ik heb het maar opgegeven om dingen uit mn hoofd te leren 8)7

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:10

Floortje_NL schreef:
Vroeger was de dienstregeling heel simpel. Van begin tot einde dienstregeling en lijnen bleven jaren lang hetzelfde en de treinnummers ook.

Nu verbouwen ze elk jaar de complete dienstregeling en wisselen ze gedurende de dag treinseries die overdag een andere bestemming of route hebben dan in de avond.

Ja, hier wordt voor de tigste keer de lijnnummering veranderd om het 'begrijpelijk en consistent' te maken. Terwijl mijn hoofd nog steeds niet los kan laten dat lijn 11 en 12 de bussen naar de Uithof zijn. De tram rijdt inmiddels al bijna 6 jaar... zo snel slijpt die informatie gewoon niet in.

(Het is wel echt lastig trouwens, want de routeplanners geven het vaak zelf om andere redenen op en adviseren me meestal om het grootste deel lopend te doen. De routes die gemakkelijker in gebruik zijn kun je alleen vinden door het netwerk te kennen, maar als dat ook nog eens steeds verandert wordt het wel heel erg lastig, en zit op zeker moment weer met de hand haltetijden te vergelijken. Maar goed, daar kunnen de chauffeurs in elk geval niks aan doen.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:45

Dat snap ik ook helemaal dat de medewerkers het zelf niet meer overzien. Maar daarom neem ik ook niet alles wat ze zeggen voor waar aan.

Dan hoef je niet onbeschoft te doen trouwens. Dat is nooit oké.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:08

@Floortje_NL ik ben ook zo blij met die NS telefoon en alle handige apps die we hebben. Zodat je de reizigers goed kan informeren.
Ben gestopt met willen onthouden :+
En ja mijn hoofd staat soms ook op onweer als splitsen of combineren niet gaat zoals het moet of er wat anders gebeurd.

Wij hebben soms ook een krappe overstap en dan kan ik ook niet altijd uitgebreid helpen maar dan verwijs ik en ook veel collegas wel even door naar de volgende.