Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:34

Idd ff een oud&nieuw bonus binnen halen :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:18

GamblersCup schreef:
GVD... ik kan sommige mensen echt wel schieten!!! Had die minishet in de verkoop, mens wat m wilde hebben was zó enthousiast! Heeft foto's gestuurd van huis, paardenvriendjes, honden, concoursen, etc etc zodat we wisten waar ie terecht zou komen. Ze heeft daarna nog gebeld met een heel verhaal, ze had er zo'n zin in om de pony op te halen! Maar of het even tot na kerst kon wachten, want drukke dagen... nou ja, natuurlijk. Ze klonk zo enthousiast, dat zat wel goed, denk je dan... we zouden dan nog even bellen over wanneer ze hem dan zaterdag (vandaag dus) zou komen halen, en dat heb ik gisteren geprobeerd. Kreeg haar man aan de telefoon, die zei "Ze is de hele dag onderweg, maar ik leg een briefje klaar dat ze je belt als ze thuis komt". Geen telefoontje gehad, dan heb je al een slecht gevoel.. en ja hoor, krijg ik nét een sms (ze is nog te laf om te bellen) dat er gisteren iets héél ergs gebeurt is en dat ze daarom niet persoonlijk kan vertellen dat ze de pony niet komt halen, ze wil er niet over praten.
fiets you, iets ergs gebeurt, me reet... jammer, dat er altijd weer van zulke mensen zijn. En ik zit met een pony die al uitstel had gekregen op z'n noodadres, 5 andere mensen afgezegd...

Dit klinkt zó bekend...
Was dit een wat oudere mevrouw misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:25

Oh dat van die gedragen ondergoed is gewoon vies :')

Gamblerscup, niet iedereen gooit z'n ziel en zaligheid graag overal naartoe, vind het nogal wat om te roepen dat het 'laf afzeggen' is als je de mensen niet persoonlijk kent.
Daarbij komt, ze hoeft het niet te zeggen tegen je wat het is, en dan is het maar "laf" via de sms, ze heeft in ieder geval wel afgezegd. Vind het alleen jammer dat het dan gelijk afgeschilderd word als een raar mens op marktplaats omdat ze volgens jou liegt. Gelukkig dat er jou nooit wat gebeurd OF dat jij alles graag aan iedereen vertelt, maar niet iedereen steekt zo in elkaar.

Hier geen rare marktplaats ervaring.. Ja ik had m'n dekjes op marktplaats gezet, te koop of te ruil en iemand wilde wel ruilen maar dan moest ik wel even naar den helder komen.. Nou denkie zelf.. :+
Was het proberen waard natuurlijk, dat is wel zo maar ruilen is handiger in de buurt.. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:27

dat gedragen ondergoed is helemaal een hype lijkt het wel :+
vraag me echt af als dat ook echt verkoopt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:52

chelle_dora schreef:
Oh dat van die gedragen ondergoed is gewoon vies :')

Gamblerscup, niet iedereen gooit z'n ziel en zaligheid graag overal naartoe, vind het nogal wat om te roepen dat het 'laf afzeggen' is als je de mensen niet persoonlijk kent.
Daarbij komt, ze hoeft het niet te zeggen tegen je wat het is, en dan is het maar "laf" via de sms, ze heeft in ieder geval wel afgezegd. Vind het alleen jammer dat het dan gelijk afgeschilderd word als een raar mens op marktplaats omdat ze volgens jou liegt. Gelukkig dat er jou nooit wat gebeurd OF dat jij alles graag aan iedereen vertelt, maar niet iedereen steekt zo in elkaar.

Joh, weet je, ik heb ervaring met dit soort dingen en 99% is gewoon niet waar. Je hoeft mij niet te gaan vertellen wat er aan de hand is, maar het is wel zo netjes dat je even afbelt. Of je man laat afbellen. Ipv een pony een week "vast laten houden", andere gegadigden af laten zeggen, en op de dag van ophalen een vlug (en heel raar!) sms-je sturen.
En ja, als mij wat gebeurt dan bel ik ook daadwerkelijk af. Vind ik fatsoenlijk, een ander "lijdt" al onder jouw probleem (in dit geval een pony die dit weekend bij deze stal weg zou moeten). Op vrijdag de 13e nog, als je "bewijs" wilt. Wilde een koffiemachine ophalen bij iemand, rijdt er zo een griet achter in mijn auto. Flinke klap, haar auto total loss, mijne aan de achterkant in elkaar. Ik naar het ziekenhuis. Terwijl ik in het ziekenhuis was heb ik een vriendin online op zoektocht laten gaan naar het telefoonnummer, want die had ik (natuurlijk) niet opgeschreven. Ben er alsnog naartoe gereden, omdat ik het banketstaaf vond voor ze. Ik had het ding ook laten reserveren. Als ik er niet meer naartoe had gekund, had ik ze ook even gebeld of laten bellen. Ik zou nooit alleen maar een sms-je sturen nee.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:53

Maar het maakt niet uit, nieuwe advertentie online vanmorgen, mensen hebben gebeld, zijn gelijk langs gekomen en de pony is direct verkocht :D Ze hebben al betaald, ik breng hem morgen naar hun stal toe zodat we ook gelijk kunnen zien waar hij terecht komt *\o/*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:55

zo hoort het GC!
om eerlijk te zijn geloof ik ook niet echt in die verhaaltjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:56

Nou, good for you dat jij zelfs in het ziekenhuis nog af belt/wil bellen, als ik met iets ernstigs in het ziekenhuis zou komen dan zou het laatste van m'n zorg wel een marktplaats aankoop zijn hoor :') En je hoeft je tegenover mij niet te bewijzen.
Fijn dat je paardje een nieuw plekje heeft gevonden en zo snel :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:08

Ze ligt niet met iets ernstigs in het ziekenhuis. Dát zou ik een reden vinden om niet af te bellen ja. Dat je gisteren wat "noodlottigs" is overkomen zodat je geen plek meer hebt voor de pony en er niet over wilt praten, vind ik géén reden om alleen een sms-je te sturen. Dan laat je je kerel bellen, die ik gisteravond aan de telefoon had en er toen nog geen vuiltje aan de lucht was, annders had hij wel wat in die richting gezegd, ipv "ja hoor, ik leg een briefje neer, dan belt ze je wel terug zodra ze thuis is!".
Nee, die heeft vast en zeker een shet meer in de buurt gevonden ofzo, en wil niet persoonlijk afzeggen. Alja, jij hebt in de loop der tijd natuurlijk ook al het één en ander verkocht. Jij weet dus ook dat dit vaker voorkomt.

Maar goed, was ik vanmorgen nog flink boos, nu niet meer. Deze mensen zijn prettig gestoord, heel gezellig in de omgang, en ze wonen in de buurt, altijd welkom om ze te bezoeken. Vind deze lui dus prettiger om de pony aan af te geven :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:21

Ik behoorlijk irritant al ze op die manier het af laten weten.
Hier ook gehad maar toen met een bokker. Maar die nam de 2e keer niet eens de moeite om af te bellen. Terwijl ze de avond ervoor nog belde of de pony er nog was aangezien ze niet een eind voor niets wilde rijden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:23

Ja, heel vervelend zoiets! En fijn als ze helemáál niets meer laten horen zeg...

MarvanTom, het was geen oudere vrouw en het is in Duitsland, dus ik denk niet dat het dezelfde is!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:43

mensen verzinnen echt stomme excuses om te zeggen dat ze er vanaf zien

zo had mijn pa van de week er nog 1, hij heeft een zadelbok te koop staan en kreeg een bod, die had die gelijk geaccepteerd (binnen een uur ong.) krijgt die een mail terug dat ze er al een heeft. Nou staan deze dingen bijna niet te koop en is het momenteel ook echt de enige op mp dus kan bijna niet anders dan dat het een smoesje is.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:47

ook echt 'een beller komt sneller' bij die gedragen setjes... Tja :')

Hier continu mensen die vragen of ik een iphone wil ruilen voor een samsung galaxy/ blackberry, etc. Er staat toch, te koop, niet te ruil?!
Verder vraag ik me af of mijn reacties op bieders wel aankomen. Ik heb gister alle bieders terug gemaild, krijg ik vandaag allemaal net iets hogere biedingen, maar niet de prijs die ik ze gemaild had dat mijn uiterste prijs was.?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:50

Haha, kreeg vandaag mail over een mengpaneel wat ik te koop heb.
Staat bieden vanaf 50 euro.
Is ook al 50 euro geboden.
Kreeg via de mail een bod van 20 euro...
Hahaha

en nog iets echt leuks :)
Heb 25 paar versleten sokken verkocht voor 17,50 euro inc verzenden.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:21

Echt? Wtf hahaha.

Ik vroeg vandaag iemand of ze via DHL Kon verzenden.

Dat kon maar was €50. Met de post was goedkoper. Eh .. ? :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:28

Versleten sokken? Die heb ik ook, dat is dus blijkbaar een gat in de markt _O- Ik lag inderdaad ook helemaal gevouwen om de 'beller is sneller' bij de gedragen setjes.

Wat de pony betreft, je moet het zo zien, met zulke wispelturige mensen moet je misschien maar blij zijn dat je pony daar niet heen gaat :)

Tyrcanol :')

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:57

Tyrcanol schreef:
Echt? Wtf hahaha.

Ik vroeg vandaag iemand of ze via DHL Kon verzenden.

Dat kon maar was €50. Met de post was goedkoper. Eh .. ? :')

het kan zijn dat zij de prijzen van de DHL vracht post gevonden hebben en niet de DHLforYou daar zit namelijk nog al een verschil in

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:08

Ik heb het ook meegemaakt toen ik een camera wilde kopen. Geboden wat de verkoopster ongeveer wilde hebben. Verkoopster was netjes en ik kon meteen een afspraak maken wanneer ik zou komen kijken. Ik was helemaal gelukkig na al die nep advertenties van cameras waarbij je "wel eerst even het geld naar Nigeria moest over maken" :'). Verkoopster was zo enthousiast en omdat de afspraak meteen aan de telefoon gemaakt was verder geen argwaan.

Toen liet ze ook weten via sms dat er een sterfgeval in de familie was geweest en ze niet in staat was om mij te ontvangen thuis. Ze wilde hem wel opsturen als ik het geld eerst over zou maken. Ik vond het zo verschrikkelijk voor die vrouw dat ik daar nog bijna mee akkoord gegaan was ook, maar ik bleef toch bij mijn principe: bij dingen als cameras/telefoons etc wil ik ze eerst zien en testen en vind ik verzenden vrij link.

Dus ik heb ontzettend mijn best gedaan om een begripvolle mail te sturen dat ik ook een week a twee weken later wel wilde komen als het nu niet uitkwam. Uiteindelijk niks meer gehoord en toen ik nog eens contact op wilde zoeken was haar account opgeheven vanwege fraude... Echt verschrikkelijk dat mensen dit soort dingen 'faken'.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:28

Echt erg dat die mensen er zijn.. Ik moest ook iets afzeggen maar dat komt omdat mijn schoonmoeder heel ziek is. Vind het erg dat mensen gebruik maken van dit soort dingen..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 01:16

Mensen doen rare dingen voor geld ..

Ondertussen een perfect functionerende Wacom tablet ontvangen. Voor die 3 tientjes ben ik hartstikke gelukkig.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 01:41

Fijn dat je tablet er is :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:51

Vorige week nog een goede ervaring gehad, we hadden ons matras op marktplaats gezet en de volgende dag was hij al opgehaald en verkocht.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:06

Ik ben ondertussen ook in een stroomversnelling gekomen met de spullen verkoop van mijn paard.
Erg fijn heb niet zo heel veel meer over gelukkig!
Na vele biedingen en vervolgens niet meer reageren mensen gehad te hebben, nu dan eindelijk de serieuze mensen getroffen.

Nu de laatste spulletjes nog!
Ik verbaas me echt over ik had verwacht dat ik sommige spullen nooit kwijt zou raken, maar juist die spullen zijn al weg en mijn wollen zweetdeken, loopt juist niet.. erg bijzonder!

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:34

Eerlijk gezegd ben ik super blij

Eskadron olive polopad gekocht
En 5 dekens voor een prikkie en ik kreeg er ook nog anky kiwi bandages gratis bij (wilde ze erbij kopen maar hij ga ze me ergratis bij) morgen allemaal ophalen

Verkoop gaat ook erg goed!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:54

Lekker hoor jadeleigh!

Ik heb weer een erg bijdehandje via mp te pakken.

Heb er net 2 salon tafels op gezet. Mail van koper met verzoek om prijs. Aangegeven er 50 per stuk voor te willen. Krijg ik terug van koper: " Dat is wel erg veel.  Ik wil er 30€ voor geven. Die collectie is al een paar jaar eruit"

Ik geef aan dat het dan over gaat. Dan wacht ik liever nog even af want ik vind ze die 50 wel waard per stuk en weet dat dit juist een gewilde collectie is.

Mailt koper me terug: "De grote salontafel staat erop voor 45€uro!50 €uro is veel te veel!"

>;) ik vond die reactie nogal bijdehand en aangezien mijn humeur niet top is heb ik er nog even een mail uit gedaan :o .....met de volgende tekst:

"Hij staat er op voor 45......hij staat er ook op voor 30 wat verder naar beneden op de pagina.....moet je wel even naar groningen rijden. Zo zal je ook zien dat de bijzet tafels erop staan voor 50 en 75. Ik denk niet dat ik er verder verantwoording voor hoef af te leggen waarom ik 50 ervoor wil en dat jij dat teveel vind is prima."

Normaal heb ik niet zo'n kort lontje maar had het er nu wel even mee gehad al die bijdehandjes (trof er vandaag ook al een voor mijn deken die hem wel voor 45 wilde ophalen maar toen bleek dat hij verzonden moest worden geen 50 incl wilde betalen omdat ze dan net zo goed een nieuwe kon halen. Tja.....misschien had ze zich dat beter kunnen bedenken voor ze ver buiten haar regio ging bieden :D )