Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:12

xxxmh schreef:
Waarmee beginnen jullie een gesprek mee?

Ik probeer altijd iets te zeggen of vragen over de foto's of bio/interesses van die persoon.

Bij een leeg profiel begin ik wel eens met "hoi, hoe is het".

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

assie schreef:
fleurtjeuh schreef:
Binnen 5 minuten vragen om afspreken kan zo inspiratie loos zijn als hierboven, maar zou ook heel makkelijk in een gesprek passen zonder dat t lijkt op een bootycall

'Hey goedemiddag! '
'goedemiddag! Nog leuke plannen vandaag? Ik ga vanavond uit eten'
'Nee geen plannen. Wat leuk! Waar ga je eten'
'*restaurant*'
'oh wat leuk, dat ken ik wel, ik woon in de buurt en heb daar al een paar keer gegeten, echt heel lekker'
'oh wat leuk, ik ben er nog niet eerder geweest maar kijk er naar uit'
'ik weet niet of je voor na die tijd al plannen hebt, maar zou je het anders leuk vinden om elkaar na die tijd even te ontmoeten? '

Nou dat dus. Daarom zei ik ook: context :D .

En ook zo'n mooi voorbeeld van Sherivey. Je kunt het idd opvatten als "pfff wat woon je ver weg", maar ook als "wow, je bent mijn perfecte match, als je nou ook nog vlakbij zou wonen ben je nog perfecter". Of (in geval van Ajax/Feyenoord ofzo): wat leuk een match, beetje jammer dat je in Amsterdam woont... (terwijl ik feyenoorder ben). Etc etc.
Geschreven tekst is ingewikkeld. En alles staat of valt met de context, maar ook met de stemming waarin beiden verkeren plus hun voorgaande ervaringen. Eigenlijk is het haast een wonder dat er nog matches bestaan :+

Nou dat dus haha! Ik heb ook wel eens iemand per ongeluk geliked en dus niet had gezien dattie zo ver woonde, want het was wel een leuke vent.

Ik vind een hee hoe is je weekend juist zo afgezaagd en reageer ik amper op :')

Zonnetje81

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:02

Ja die keuze spelletjes.....pff van de week een en dan zeg ik er iets van...dan zijn ze nog boos ook. Maar iemand die op die tour gaat verwijder ik. Niet mijn persoon denk ik dan :+

Nou precies zoals genoemd als we een gesprekje hadden van oh waar ga je eten blablablabla, lijkt het je leuk om straks nog een drankje te doen dat is heel anders.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:10

Een afgezaagde opening is nog altijd beter dan geen opening. Vind het al triest dat ik 9 van de 10 gesprekken moet beginnen :+ Vriendin noemt het huiswerk doen, stuurt ze al haar matches een berichtje en wie na een dag nog niet heeft gereageerd verwijderd ze :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:55

Chickyy schreef:
Een afgezaagde opening is nog altijd beter dan geen opening. Vind het al triest dat ik 9 van de 10 gesprekken moet beginnen :+ Vriendin noemt het huiswerk doen, stuurt ze al haar matches een berichtje en wie na een dag nog niet heeft gereageerd verwijderd ze :')

Ik vind een dag kort, maar dat weten jullie haha. Ik heb mijn meldingen niet aanstaan ivm werk. Vind ik zo zwaar onprofessioneel als er een leerling aan mn bureau staat en tinder popt op.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:41

Ik zat met iemand te kletsen via de app omdat ik ook erin had staan ook vriendschappelijk is leuk.

En die stuurde net spontaan of ik samen met zijn hondje en mijn Sophietje wil wandelen, ik woon in het bos en hij komt hierheen. Deze spontane actie vind ik wel leuk. Er kunnen een beetje kletsen over van alles en hij wil graag een campertje aanschaffen en naar Noorwegen en ik ben daar vaak geweest dus had hem wat tips gegeven en vandaag wat meer zitten kletsen want geen fiets te doen. En hij was aan het werk maar is net klaar. Ja het is gewoon om te wandelen maar ik vind het toch leuk dat zo mijn paasdag toch nog veranderd. Enige is dat Sophietje moet wachten op haar wandeling. Maar die zal het wel leuk vinden want het is een mix met windhond doorheen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:54

Ik had vorige week Tinder maar weer eens aangeslingerd na 5 jaar en een betaalde versie voor een week. En er komen echt veel leuke kerels voorbij die mij liken, maar ik heb gewoon geen zin om te chatten. Ik haat dat op de telefoon. Dus inmiddels maar weer verwijderd........

Enne 50 hier :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:12

Benzz schreef:
Ik had vorige week Tinder maar weer eens aangeslingerd na 5 jaar en een betaalde versie voor een week. En er komen echt veel leuke kerels voorbij die mij liken, maar ik heb gewoon geen zin om te chatten. Ik haat dat op de telefoon. Dus inmiddels maar weer verwijderd........

Nouja voordeel van appen en chatten vind ik wel dat het gewoon even snel tussendoor kan want die berichten blijven toch wel staan. Maar ga ook geen dagen om een berichtje smeken :+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:35

palousa_boy schreef:
Benzz schreef:

Nouja voordeel van appen en chatten vind ik wel dat het gewoon even snel tussendoor kan want die berichten blijven toch wel staan. Maar ga ook geen dagen om een berichtje smeken :+

Als het op de laptop zou kunnen, dan zou het voor mij anders zijn, dan typ je veel sneller, maar ik moet savonds mn leesbril pakken en heb geen idee wat ik moet versturen.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:37

Nou hier net ook 5 zinnen met iemand gewisseld, van hem meteen de vraag wat ik zoek (niks over mij gevraagd) ik geef aan iets serieus te zoeken, ja hij ook bij een klik. Of ik vanavond tijd heb voor een drankje. Tijd zeker, zin niet :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:55

Chickyy schreef:
Nou hier net ook 5 zinnen met iemand gewisseld, van hem meteen de vraag wat ik zoek (niks over mij gevraagd) ik geef aan iets serieus te zoeken, ja hij ook bij een klik. Of ik vanavond tijd heb voor een drankje. Tijd zeker, zin niet :+

Herkenbaar haha en dat is lekker jezelf indekken met: als het klikt, dat snapt iedereen maar ik merk dat mannen het gebruiken terwijl ze in hun achterhoofd weten niks serieus te zoeken. Maar dan kunnen ze ermee zwaaien van: ja maar ik wilde dat wel maar met jou niet, ja ik wil best met jou FWB doen.... :') :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:24

Van ellendig lang appen wordt je ook niet beter. Waarom alles via berichten vragen, als het ook tijdens een drankje kan :D?
Hij schrijft niet dat ie je wil uitproberen :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

Ik zoek ook iets serieus bij een klik.. maar als die er niet is.. word ik dan meteen weggezet in dezelfde categorie als mannen worden geplaatst? :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:36

Steenbok12 schreef:
Ik zoek ook iets serieus bij een klik.. maar als die er niet is.. word ik dan meteen weggezet in dezelfde categorie als mannen worden geplaatst? :=

Jij hebt niet in je achterhoofd dat je het niet wil maar wel zegt. En dat is bij een hoop mannen wel en met een beetje appen kan je dat in veel gevallen eruit filteren.

Mijn ervaring is dat ze je vaak proberen te lokken met mooie praatjes. Als ze niks serieus zoeken.

Edit
En vertel mij wie wil zonder klik iets serieus? Het is zo’n dooddoener.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op Gisteren, 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:38

Zo krijg ik mannen die iets serieus zoeken maar mij liken en kids willen. Dan blijkt dat ze niks serieus willen maar een n e u k e r t j e. Dus misleidend.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:54

De date van vanmiddag is blijven eten en is nu pas weg. Volgens mij had hij nog blijven slapen ook. Maar dat vond ik wel wat te snel dus heb hem er toch voorzichtig uitgewerkt. Niet omdat het niet gezellig was of omdat hij niet leuk was ofzo maar omdat ik daar gewoon wat tijd voor nodig heb. En we gingen gewoon alleen wandelen hij gaf aan de date is voor herhaling vatbaar. Dus wie weet waar het met deze date nog heen gaat. Hij hoeft iig niet on 20:30 in bed te liggen. Maar zijn hondje x chihuahua is oversext ik moest denken aan die film "meet the fockers"

Ik ben wel benieuwd omdat deze juist wat uhm snel is van doen of hij dan niet extreem gaat berichten want ik kreeg nog een spraakbericht omdat hij de slagboom uit was dat was gelukt en hij had al gereageerd op mijn whats app of het gelukt was omdat ik hem had open gebeld dus spraakbericht vond ik wat overbodig.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:32

Hier gisteren middag spontaan op date gegaan, aardige kerel alleen dood allergisch voor paarden :')
Zowat alle beesten, en ik werk met melkvee en heb paarden voor de hobby. Dusja... Of dat het hem nou is...

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Haha das niet ideaal :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:21

Zonnetje misschien moet je heroverwegen of je wel opzoek bent naar een man. Je lijkt er geen goed woord voor over te hebben.
Vervelend dat je zo veel negatieve ervaringen en lading hebt bij daten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:02

smurffie schreef:
Zonnetje misschien moet je heroverwegen of je wel opzoek bent naar een man. Je lijkt er geen goed woord voor over te hebben.
Vervelend dat je zo veel negatieve ervaringen en lading hebt bij daten.

Nee hoor er is gewoon heel veel prut, de maatschappij verandert en ik heb daarin wat oudere normen en waarden. Je komt een hoop ellende tegen voordat die ene leuke voorbij komt. Daarbij moet die ene leuke ook jou maar net matchen. Ik weet van Steenbok haar leuke dates maar ik zie die bijv nooit voorbijkomen omdat ik waarschijnlijk net wat ouder ben. Als ik op tinder gold zie wat mij liked dan ga je huilen dus het is moeilijk zoeken. Mijn laatste date was (verder dat hij nog niet toe was voor een relatie en/of niet in to mij was) een prima kerel die heel veel boxjes aanvinkte.

Edit:
Fijn voor jou/jullie dat jullie niet steeds matches hebben met getrouwde mannen die liegen en vreemdgaan. Daar heb ik sowieso een abonnement op. Daarnaast de kerels die doen alsof ze serieus zijn maar eigenlijk gewoon een FWB zoeken. Ik word daar onderhand wel heel moe van, dat alles om seks en vluchtige contacten lijkt te draaien.

Net zo goed als dat mensen moe worden van de zoektocht naar een paard met steeds afkeur :+ Die stoppen toch ook niet met hun zoektocht. :') 13 jaar geleden stond ik er ook wat onbevangen in maar het wordt met de jaren niet makkelijker. Ik heb geen makkelijk leven met mijn dieren, dus ik zoek iemand uit de buurt, het moet allemaal maar net passen en ik heb daarin geen illusies.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24 min geleden

Ik heb weer afgesproken met die date van gister, woensdag.
We gaan weer wandelen nu ook met mijn chi's erbij en misschien ook weer ergens eten. Hij is wat avontuurlijker en net als mij van de roadtrips.

Hij is wel ruim 10 cm kleiner dan mij (ik ben 1,79) hij heeft Chineze roots.
Maar hij staat wel op dezelfde manier in het leven is een computer nerd dat ben ik niet maar ik vind het wel leuk als iemand echt een hobby heeft.

Daarnaast rijd hij vaak op zijn vrije dag ergens heen om te wandelen. Ook naar bijv de ardennen of Spa,Oostenrijk dan maakt hij een 2 of 3 daagse roadtrip met zijn hondje. Dit soort dingen staan voor de toekomst bij mij ook weer in de planning en dat zou wel leuk zijn om met iemand samen te doen. Enigste is hij is iets te amicaal en hij praat een beetje veel over hoe geweldig hij het voor elkaar heeft "voor mij is een putjesschepper ook goed) en hij bracht ter spraken over al zijn insta volgers ik ben daar dus helemaal niet van. Nou lijkt het een bepaald type maar dat is die ook weer niet echt wel leuke gast maat ik moet nog eea het zien te komen wat hij zoekt een tijdelijk iets voor de fun of echt iets wat uiteindelijk serieus wordt zeg maar.

Hij heeft geen kind wel een hondje dus en twee katten. Katten vind ik leuk dat gaat alleen niet samen met Sophie maar als het echt leuk is dan vinden we daar wel ons pad in.

Hij is ook wel vrijer in alles dat die eerdere date. Die wel juist weer stabieler is en zijn leven al helemaal uitgestippeld en echt in een bubbel. Die bubbel is waar ik het enigszins benauwd van krijg. Maar dat is wel een gast met zijn hart op de juiste plaatst en geweldig voor zijn dochter.