xxxmh schreef:Waarmee beginnen jullie een gesprek mee?
Ik probeer altijd iets te zeggen of vragen over de foto's of bio/interesses van die persoon.
Bij een leeg profiel begin ik wel eens met "hoi, hoe is het".
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
assie schreef:fleurtjeuh schreef:Binnen 5 minuten vragen om afspreken kan zo inspiratie loos zijn als hierboven, maar zou ook heel makkelijk in een gesprek passen zonder dat t lijkt op een bootycall
'Hey goedemiddag! '
'goedemiddag! Nog leuke plannen vandaag? Ik ga vanavond uit eten'
'Nee geen plannen. Wat leuk! Waar ga je eten'
'*restaurant*'
'oh wat leuk, dat ken ik wel, ik woon in de buurt en heb daar al een paar keer gegeten, echt heel lekker'
'oh wat leuk, ik ben er nog niet eerder geweest maar kijk er naar uit'
'ik weet niet of je voor na die tijd al plannen hebt, maar zou je het anders leuk vinden om elkaar na die tijd even te ontmoeten? '
Nou dat dus. Daarom zei ik ook: context.
En ook zo'n mooi voorbeeld van Sherivey. Je kunt het idd opvatten als "pfff wat woon je ver weg", maar ook als "wow, je bent mijn perfecte match, als je nou ook nog vlakbij zou wonen ben je nog perfecter". Of (in geval van Ajax/Feyenoord ofzo): wat leuk een match, beetje jammer dat je in Amsterdam woont... (terwijl ik feyenoorder ben). Etc etc.
Geschreven tekst is ingewikkeld. En alles staat of valt met de context, maar ook met de stemming waarin beiden verkeren plus hun voorgaande ervaringen. Eigenlijk is het haast een wonder dat er nog matches bestaan

Vriendin noemt het huiswerk doen, stuurt ze al haar matches een berichtje en wie na een dag nog niet heeft gereageerd verwijderd ze
Chickyy schreef:Een afgezaagde opening is nog altijd beter dan geen opening. Vind het al triest dat ik 9 van de 10 gesprekken moet beginnenVriendin noemt het huiswerk doen, stuurt ze al haar matches een berichtje en wie na een dag nog niet heeft gereageerd verwijderd ze
Benzz schreef:Ik had vorige week Tinder maar weer eens aangeslingerd na 5 jaar en een betaalde versie voor een week. En er komen echt veel leuke kerels voorbij die mij liken, maar ik heb gewoon geen zin om te chatten. Ik haat dat op de telefoon. Dus inmiddels maar weer verwijderd........
Enne 50 hier
palousa_boy schreef:Benzz schreef:Ik had vorige week Tinder maar weer eens aangeslingerd na 5 jaar en een betaalde versie voor een week. En er komen echt veel leuke kerels voorbij die mij liken, maar ik heb gewoon geen zin om te chatten. Ik haat dat op de telefoon. Dus inmiddels maar weer verwijderd........
Enne 50 hier
Nouja voordeel van appen en chatten vind ik wel dat het gewoon even snel tussendoor kan want die berichten blijven toch wel staan. Maar ga ook geen dagen om een berichtje smeken
Chickyy schreef:Nou hier net ook 5 zinnen met iemand gewisseld, van hem meteen de vraag wat ik zoek (niks over mij gevraagd) ik geef aan iets serieus te zoeken, ja hij ook bij een klik. Of ik vanavond tijd heb voor een drankje. Tijd zeker, zin niet
?
Steenbok12 schreef:Ik zoek ook iets serieus bij een klik.. maar als die er niet is.. word ik dan meteen weggezet in dezelfde categorie als mannen worden geplaatst?
smurffie schreef:Zonnetje misschien moet je heroverwegen of je wel opzoek bent naar een man. Je lijkt er geen goed woord voor over te hebben.
Vervelend dat je zo veel negatieve ervaringen en lading hebt bij daten.
Die stoppen toch ook niet met hun zoektocht.
13 jaar geleden stond ik er ook wat onbevangen in maar het wordt met de jaren niet makkelijker. Ik heb geen makkelijk leven met mijn dieren, dus ik zoek iemand uit de buurt, het moet allemaal maar net passen en ik heb daarin geen illusies.