Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Ben geen frequente poster maar lees graag mee met gelijkgestemden. In mijn omgeving ken ik eigenlijk niemand die ook hebben besloten om bewust kindvrij te blijven dus dat is stiekem weleens jammer. Hoe hebben jullie dit in de vriendenkring?
c_alsemgeest schreef:50/50
Heb vrienden met kinderen, maar ook zonder
Qimm schreef:Hier ook van alles wat, wel fijn vind ik
Ik gun iedereen z'n voortplantwens, maar vind het toch ook leuk om vrienden te hebben die wat flexibeler kunnen zijn en waar het niet (vaak) over kinderen gaat
) maar je hebt inderdaad wel een heel ander leven en prioriteiten dan. 

Lexis schreef:Via het “hoeveel kinderen heb jij” topic stuitte ik op deze, nooit geweten dat er zoveel bokkers geen kinderen hebben. Ik meld me graag aanBen geen frequente poster maar lees graag mee met gelijkgestemden. In mijn omgeving ken ik eigenlijk niemand die ook hebben besloten om bewust kindvrij te blijven dus dat is stiekem weleens jammer. Hoe hebben jullie dit in de vriendenkring?
MarlindeRooz schreef:Ik ben 30 en mijn vrienden (10 mensen ongeveer?) zijn 30-35. Met wat uitschieters naar boven. 1 vriendin heeft een kind de rest allemaal niet.
Van de mensen die ik met grote regelmaat zie (6) heeft er niemand een kind. Maar dat blijft denk ik ook wel zo.
Ik kijk wel echt uit naar wanneer m’n zusje(s) kinderen krijgen. Ik ben wel van plan daar echt veel tijd in te gaan investeren.
Iemand moet het kind elk jaar een walgelijk cadeau geven waar veel geluid uit komt.

fohadie schreef:Roodvos schreef:Er zijn anders nog genoeg (ook jonge) vrouwen die "omdat het zo hoort" trouwen en de naam van hun man aannemen. En de kinderen de naam van de vader krijgen. Het hoeft niet meer in Nederland, maar de gewoonte is zeer hardnekkig.
En er zijn ook genoeg families zodanig "naamziek" dat ze een stamhouder willen die de naam kan doorgeven (lees: een man).
Dus bij een 1-kind politiek voorzie ik ook in NL toch problemen. Misschien niet op de schaal zoals in China, maar waarschijnlijk wel stilletjes en meer verborgen.
Zolang het nog normaal is om een vrouw te vragen naar haar meisjesnaam en dan een ander antwoord te verwachten dan wanneer je een man vraagt naar zijn jongensnaam is er nog een lange weg te gaan m.b.t. gelijkheid.
Ik denk dat ik je verkeerd begrijp, wat is er erg aan dat vrouwen er voor kiezen om de naam van hun man aan te nemen? Ben je dan niet gelijkwaardig?
[Knip]

Cayenne schreef:Echt... Dit zou je kind maar zijn?
Ik had hem echt een zwieper gegeven, of dat nou pedagogisch verantwoord is of niet![]()
https://www.kakhiel.nl/posts/51573-hier ... -3-screens