Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:00

Needje schreef:
Echt niet? :') :')

En nee ik ben niet paranoïde maar ik vind het wel iets om gewoon eens over na te denken.
Want toen mensen de QR vorig jaar al voorspelden waren dat wappies. }>
En heel eerlijk. Imo werkt die QR code echt 0,0 om deze pandemie in te dammen. Want volgens mij lopen de cijfers nog steeds op.

Daar moet ik toch ook wel echt eerlijk in zijn dat ik vorig jaar niet geloofde dat het echt zover zou komen als nu met de QR code.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:01

Ik ook niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:10

En nu maar hopen dat die QR code niet echt een "groen paspoort" heet omdat je daar in de toekomst verantwoording mee moet afleggen voor de CO2 uitstoot van al je aankopen.

Zo snel corona tot een aanvaardbaar niveau is teruggedrongen krijgen we waarschijnlijk een officieel overheidsbericht dat de achterliggende database verwijderd is en dat je de app van je telefoon kan verwijderen want ze gaan er nooit meer wat mee doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:14

geen cash hebben is superhandig als electra uitvalt, je bank niet werkt, internet uitvalt etc...
dus ik zou echt zelf geen voorstander zijn van alle cash eruit..
En sommige mensen zijn digitaal gewoon niet zo handig.. maar hey, als je het zelf wel kan, wat zou je dan aan een ander denken, toch?

Qua andere dingen, het lijkt me vreselijk om als een angsthaas te moeten leven.. ik ben liever een schaap dan een haas dan.. :j

Vwb Engel, die weet alweer zeker dat er mensen zijn doodgeschoten tijdens de rellen, de overlijdensberichten staan al op Twitter...godsgeklaagd is het dat dat allemaal zomaar mag....
chaos creeëren is een tactiek en al die hazen rennen erachteraan.... :n

En de achterliggende data base van de huidige qr code stelt al geen reet voor, daarom werkt ie zo slecht :+
maar dat wilden wij, veel privacy, dus een half werkend controlesysteem.. want 'ze' mogen hier gewoon weinig controleren... :j

Behalve als je geld wilt schenken.... dan zijn ze er als de kippen bij... t is nog een hele kinderboerderij, met hazen, schapen en kippen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:17

Loretta schreef:
Needje schreef:
Echt niet? :') :')

En nee ik ben niet paranoïde maar ik vind het wel iets om gewoon eens over na te denken.
Want toen mensen de QR vorig jaar al voorspelden waren dat wappies. }>
En heel eerlijk. Imo werkt die QR code echt 0,0 om deze pandemie in te dammen. Want volgens mij lopen de cijfers nog steeds op.

Daar moet ik toch ook wel echt eerlijk in zijn dat ik vorig jaar niet geloofde dat het echt zover zou komen als nu met de QR code.

Ik ook niet, te veel vertrouwen in het gezonde verstand van de Nederlanders gehad.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:20

robert45 schreef:
Relaxed schreef:
Waar komt toch het idee vandaan dat de overheid kan meekijken op onze bankrekening :n En hoeveel doen jullie nog cash? Want ik pin 1x per 4 weken geld voor mijn schoonmaakster en dat is werkelijk het enige wat ik nog cash doe. Noem me naïef, maar over dat soort dingen ga ik echt niet nadenken en me druk maken, ze kijken maar lekker :+

Zebrastreep, doet me denken aan Gambia.. Het geld meurde echt zo verschrikkelijk dat ik het in een plastic ziplock zakje deed omdat anders je hele tas ernaar ging stinken, echt verschrikkelijk goor :')

Toen de tramschutter Gokman T. pleite was hebben ze hem vrij snel gevonden omdat hij bij een vriend geld overboekte van zijn ene rekening naar de andere. Dus ja de overheid kan inderdaad gericht alles van je volgen.

Zullen ze dit in de praktijk doen? Nee dat niet als er geen aanleiding voor is.

Ik doe vrijwel alles cash. Maar dat is gewoon omdat graag mij geld op zak heb. Ook ivm storingen etc.

Nou gelukkig maar!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:20

Bang zijn voor de QR...
Zij die dat roepen hebben ook gewoon een traceble mobieltje en rijden ook gewoon op de snelweg met al die cameras die precies kunnen vast leggen waar jij heen ging, op welke tijd... Echt, ik snap die angst voor schending van je privacy niet zo aangezien ze je toch al overal na kunnen gaan. Zo ook door digitaal bank verkeer. Ze weten precies toch alles van je als ze dat willen. Wat kan die QR dan nog boeien??

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:23

Ja die QR code is wat dat betreft een lachertje.

Het privacy aspect en digitale mogelijkheden (en etnisch profileren, zie toeslagen affaire) is verder een discussie op zich en
één waar ik ook zeker wel m'n bedenkingen bij heb, maar die QR code/app an sich is technisch echt een lachertje.

Ben het overigens wel mee eens dat het ook niet werkt.
Laatst bijgewerkt door Swah op 20-11-21 15:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:24

Popstra schreef:
Bang zijn voor de QR...
Zij die dat roepen hebben ook gewoon een traceble mobieltje en rijden ook gewoon op de snelweg met al die cameras die precies kunnen vast leggen waar jij heen ging, op welke tijd... Echt, ik snap die angst voor schending van je privacy niet zo aangezien ze je toch al overal na kunnen gaan. Zo ook door digitaal bank verkeer. Ze weten precies toch alles van je als ze dat willen. Wat kan die QR dan nog boeien??

Het is toch al jaren lang een glijdende schaal. Alleen is het nu in een stroomversnelling gekomen maar ze zijn al jaren bezig om ons vrije landje naar een soort DDR 2.0 om te vormen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:27

Waar zeg ik in godsnaam dat ik bang ben voor de QR :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:30

Needje schreef:

Waarom voel jij je aangesproken? ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:48

Plaatsvervangende schaamte voel ik over de QR code discussie in dit topic nu de ziekenhuizen op code zwart afstevenen in deze pandemie. Onbegrijpelijk dat er geen oog lijkt te zijn over de Ernst van de situatie.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:49

enzino schreef:
Karl66 schreef:
Welnee, dit is gewoon een hyperbool, waarmee hij naar anderen wijst, om zo te verbloemen dat er een pandemie aan de gang is, waar maatregelen tegen getroffen moeten worden. Dan is het altijd om naar anderen te wijzen en die de zondebok te maken.

Ik geef je 2 punten voor het herkennen van een hyperbool, de rest moet ik helaas afkeuren omdat het nergens op slaat -> 3/10, onvoldoende dus.

:(:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:50

Relaxed schreef:
Needje schreef:

Waarom voel jij je aangesproken? ;)

Omdat ik het er over had voor deze opmerking kwam. *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:51

Zo met je eens Pien.

En de regering kan het nooit goed doen.
Maar hou op met dat geklaag over vrijheden.

Misschien zouden ze elke reller eens een maand in Korea moeten dumpen.
Doe hier maar wat je in Rotterdam deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:52

pien_2010 schreef:
Plaatsvervangende schaamte voel ik over de QR code discussie in dit topic nu de ziekenhuizen op code zwart afstevenen in deze pandemie. Onbegrijpelijk dat er geen oog lijkt te zijn over de Ernst van de situatie.

Idd, omdat zoveel mensen hem niet gebruiken zoals en waarvoor ie bedoeld is zitten we in deze oliebol. Maar blijf vooral de qr code de schuld geven.
Dat horeca niet controleert en mensen valse qr codes gebruiken ligt toch echt aan die mensen zelf..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:53

Geloof je echt dat als de QR code wel overal goed gecheckt was dat dat écht geholpen had?
Ik nl echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:56

Needje schreef:
Geloof je echt dat als de QR code wel overal goed gecheckt was dat dat écht geholpen had?
Ik nl echt niet.

Ja icm als hij door de mensen juist werd gebruikt, dus geen misbruik :j maar dat is een illusie.. Liever lekker zeiken op de regering en rellen :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:57

Niet iedereen die kritisch is is een reller of houdt zich niet aan de maatregelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:58

Needje schreef:
Niet iedereen die kritisch is is een reller of houdt zich niet aan de maatregelen.

Niet iedereen idd, waar zeg ik dat?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:59

Dit dus. Gisteren hele leuke avond gehad in een grote ruimte met weinig mensen en veel ventilatie. Iedereen had groene QR code, heerlijk gegeten rondom de dansvloer en zoveel gedanst tussen de gangen door. Zonder QR code onmogelijk. Voor het eerst weer sinds maart 2020. Heerlijk.

Nog steeds zit Frankrijk met 66,7 miljoen inwoners tegenover 17,7 miljoen inwoners van Nederland 4000 besmettingen lager elke dag en de ziekenhuizen kunnen het goed aan.
Het R cijfers is 1,3 dus zeer zorgelijk is de situatie en dus de mondkapjes maatregel behoorlijk aangescherpt (nu ook buiten op markten, scholen etc) + QR code vervalt als je vaccinatie ouder is als 7 maanden. Dus alle apotheken, ziekenhuizen, huisartsen prikken pfizer met man en macht voor 65++. Vanaf December vanaf 50++.
Maar de QR code (3× G) staat centraal in de aanpak. We zullen zien of het houdbaar blijft of hier ook code zwart gaat dreigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:03

Pien, is er bij jullie dan weinig misbruik van de qr? Zoals ik het hier soms zie is ie heel makkelijk te vervalsen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:04

De qr code is niet heilig, daar ben ik de afgelopen dagen achter gekomen. Het werkt alleen als het volgens de regels gaat.
En dat gebeurt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:05

purny schreef:
De qr code is niet heilig, daar ben ik de afgelopen dagen achter gekomen. Het werkt alleen als het volgens de regels gaat.
En dat gebeurt niet

Dat zeggen we hierboven toch ook..

Gisteren uit eten en naar de bios geweest. Restaurant alleen qr laten zien en bij bios qr en geboortedatum opnoemen. Niet echt waterdicht dus..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:06

Relaxed schreef:
Pien, is er bij jullie dan weinig misbruik van de qr? Zoals ik het hier soms zie is ie heel makkelijk te vervalsen..

Je hoeft hem niet eens te vervalsen. Gewoon als ongevaccineerde of als positief geteste persoon erop uit gaan in de horeca. Niemand die om je legitimatiebewijs vraagt.
En de horeca gaat dan weer zielig lopen doen omdat ze eerder of straks helemaal dicht moeten.
Dan moet je je als horeca onderneming aan de regels houden